1.313 visninger
|
Oprettet:
Mål 2025 - med hund {{forumTopicSubject}}
Så er det tid til at kigge tilbage på året der er gået, og frem imod en nyt.
Her er tråden fra sidste år - kom du i mål, hvis du skrev i den? https://www.hundegalleri.dk/forum/traaening/1342157-maal_for_2024___med_hund
Hvad byder 2025 på med hunden(e)?
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 81
sep 2017
Følgere: 530 Emner: 143 Svar: 10.384
Vi tog til vores første DcH-konkurrence i foråret, og tog en førsteplads og 187 point med hjem Derfra gik det sådan set kun ned ad bakke, men vi kom da alligevel med til DM Pointmæssigt var det temmelig ringe, men min lille hund klarede alt det ståhej til UG
I mellemtiden fik vi også taget en færdselsprøve, stillede til IBGH1 DM med en 4. plads og 95 point, tog en begynder B til 91 point og sluttede året af med begynder AB med 94 på sporet. Dét lægger grundstenen til målet for 2025 - at tage en IGP1 til efteråret
Hun skal også kåres i PH 2025. Og så holder vi pause fra DcH-programmet. Hun må gerne lige få lidt alder og rutine, før jeg vil trække hende ud i A-klassen, så det bliver en lille tester til klubmesterskabet i efteråret.
Jeg er stadig ikke afklaret med om det er PH-vejen eller IGP-vejen der skal arbejdes på efter IGP1. Men det er vist egentlig det overordnede mål for næste år - at finde min vej i brugshundearbejdet
Jeg er meget taknemmelig over at have en hund, der bare klør på med alt jeg byder hende, og som synes at ale vi laver sammen er skide sjovt
Målet for Dorit er at fylde 11 år til januar, og så være en sur, stædig, skrap og bestemt 11 årig kommandus i hele 2025
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.060
2024 blev for mig endnu et år i rækken af “dumme år”, hvor ingenting gik som håbet; Ingle og jeg havde endelig for alvor fundet melodien på sporet, og efter en påskelørdag på spormarken overvejede jeg seriøst at give ham en sidste konkurrencesæson - ugen efter påske blev han syg, og to uger senere, var han her ikke mere
Heldigvis har der også været lyspunkter i 2024
Takket være Randi og Control Unleashed har jeg endelig fået ordentligt styr på Bassos stressniveau, og selvom han stadig er den gode gamle egenrådige hystade, er han en fornøjelse at omgås
Siden kom Gilbert dumpende, og vi skulle virkelig have givet den gas på træningspladsen. Sådan gik det jo ikke, men vi klarede da hvalpetesten for et par uger siden hæderligt, og han er virkeligt dygtig til spor, så det skal nok blive godt
I 2025 skal Gilbert og jeg have ordentligt gang i grundtræningen. Jeg overvejer stadig, hvordan jeg skal gribe det an, men jeg tænker, at vi starter med at få styr på grundfærdighederne herhjemme, og så skal jeg nok på jagt efter en DcH-afdeling, som har større fokus på lydighedsprogrammet end min lokale.
Og så lige det sidste billede af Ingle, som jeg tog, da dyrlægen var på vej for sidste gang. Det gamle fjollehoved kunne dårligt styre benene, men han hoppede alligevel rundt og ville træne fri ved fod
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 342 Svar: 14.320
3 ganges deltagelse i henh 2 x CACIT (henh Tyskland og Holland) og deltagelse i det største (for mig) arrangement af dem alle. DMC (den tyske malinoisklub) ´s Championat, hvor jeg opnåede uhyrlige 90 points i lydighed !!!!! - hvilket er helt igennem vanvittigt at tænke på - at Esh og jeg kunne det
Målet for 2025 for mig er nogenlunde det samme - deltagelse i CACIT i Tyskland til marts - og i Holland i Oktober .. og deltagelse til DMC´s championat i maj
Derudover har jeg Tjab, som p.t. har det rigtigt godt, trods hans operation i albuen for en del år siden - og det må han rigtigt godt fortsætte med. Han bliver 9 til marts så jeg krydser for en del gode år i ham endnu
For teamet har jeg også ambitioner - men det skal man aldrig have på andres vegne, så jeg nøjes med at håbe på, at vi fortsat kan træne så godt sammen, som vi har gjort i en del år nu
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 155 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.067
Hun er heller ikke blevet dansk champion, men pyt. Planen for næste år er at rykke op i klasse 2 ultimativ mål er DM
Dog har jeg fået en turbo flue i år, som jeg har store planer med! Pt satser vi på udstilling, da han synes det er det fedeste i hele verden
Men han skal selvfølgelig også løbe agility, når han er gammel nok.
Aslan han skal bare nyde sit liv Han hverken ser eller hører så godt længere, men han er stadig den gladeste dreng, som er frisk på eventyr
jul 2009
Følger: 22 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.360
Renlighedstræning
Alenehjemme
Hvalpekursus
Indkald
Hygge
Hvad vi skal træne på sigt, afhænger af hvad vi er gode til, og samtidig synes er sjovt.
Dog har teenage-Sia valgt, at indkald er blevet noget, som skal trænes forfra igen.
Med lidt ost eller en kødrest i lommen går det, men sporlinen er på de fleste steder.
Vi er ikke helt kommet frem til, hvad vi skal træne mere intensivt i 2025, men tænker, at det bliver noget ala spor/nosework, da Sia i den grad har brug for at bruge hovedet.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1265 Hunde: 3 Emner: 156 Svar: 3.257
sep 2017
Hver gang du skriver om Ingle får jeg lidt fugtige øjne. Jeg håber at du kan glædes over, at han var frisk til det sidste, og at du lod ham få fred på det helt rigtige tidspunkt
Martine, det kan godt være at du ikke må have ambitioner på andres vegne, men hvis bare du tror på dem, og fortæller dem at du tror på at de kan opnå alle deres mål, så er det guld værd
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.474
Sunshine, som til min forbløffelse er her endnu, det havde jeg ikke forventet, fyldte 12½ i fredags, så hun skal bare blive ved med at nyde livet så længe som muligt. Så for hende har jeg ingen planer, kun håb om at hun holder sig på nuværende niveau længe endnu.
For Ouna fortsætter livet vel som vanligt, gode skovture, lidt hyggetræning, forsøg på at ommøblere min have og selvfølgelig masser af kæl i sofaen.
jul 2012
Gilbert er mere bulderbasse og har mere “røv i bukserne” end Ingle, men ellers minder de meget om hinanden, så det skal nok blive godt, når vi får fundet et godt sted at træne
Er der nogen herinde, der har kendskab til DcH-afdelingerne i Aars, Nibe eller Lindholm?
jan 2006
Vores Moon er her også endnu, han er lige blevet 11. For et år siden, sagde en dyrlæge ellers til B, at nu var det tid.
B var ikke enig, og det er jeg personligt glad for, for Moon har det faktisk ret godt, her et år efter sin dødsdag
EDIT - lidt sjovt i grunden - Moon & Sunshine
okt 2023
Følgere: 92 Emner: 25 Svar: 2.802
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.958
Tilla fik sit kuld og jeg har fået endnu en stribe skønne hvalpekøbere + jeg har beholdt en lille tæve, Jasmina, hun bliver ½ år gammel lillejuleaften og jeg glæder mig meget til at følge hendes udvikling det kommende år, hun har i den grad været min lille lykkepille, hun er en skøn og ukompliceret lille ballademager
Det kommende år har jeg to kuld hvalpe i støbeskeen, det er første gang jeg planlægger to kuld indenfor samme år. De burde komme med lidt afstand imellem, så det skal nok gå. Jeg har en lille lækker tysk han i kikkerten til Daisy og en norsk hanhund til Akka.
Jasmina, Akka og Bianchi skal udstilles lidt. Bianchi fik debut i veteranklassen i november og sluttede som 2. bedste tæve og BIS1 veteran, med en forrygende kritik. Jeg tror aldrig jeg har haft hende i finere kondition end nu hvor hun er 8½ år gammel og hun nyder virkelig at komme med
Jeg har et blødt punkt for veteranerne, der er noget særligt over de ældre hunde, der fortsat er i kondition, og fra et opdrættersynspunkt, er linjer med "holdbare" hunde de mest interessante også når jeg kigger efter hanhunde.
sep 2017
De andre kender jeg ikke umiddelbart noget til.
jul 2012
I kommer næppe nogensinde til at se mig til DM, for jeg har virkelig svært ved at finde energien til alt det sociale halløj, men jeg vil gerne undgå “useriøs” træning, hvor man ikke gider gøre sig umage for at gøre tingene ordentligt, for så ender jeg (igen) med at tulle rundt henne i hjørnet og selvtræne, og så kan jeg jo lige så godt spare køreturen.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.775
For 2025 er målet bare at stille i klasse 2 uden at dø af skræk Forskellen mellem de to niveauer er stor.
Ellers fortsætter vi bare legen mod de 50 titler, som vi nærmer os med hastige skridt.
maj 2008
Og så er pyreneerhunde jo ikke høj energi hunde, der kræver en masse træning. Den skal bare kunne gå pænt i snor og holde god kontakt med mig, så skal det nok gå. Kan jeg få den lært et godt indkald, så den også kan være løs, når det er muligt, så er det endnu bedre, men det bliver næppe min alder, der afgør om det lykkes.
Det har du da ret i med navnene. Det må være de gode navne, der gør, at de holder længere end forventet.
jan 2006
Lene, åh gud jeg forstår dig.
Jeg tror desværre, at Esh bliver min sidste malinois, både pga at jeg er ved at være en gammel _ælling, og så fordi, at der er den nye regel med at hvalpen skal være 15 uger inden man kan få den ind i landet.
Og nej, jeg skal IKKE have noget fra Danmark, som det ser ud lige pt.
Jeg kigger racer - det er svært, at skulle ændre når man har haft en race i så mange år, og på INGEN måde er træt af den.
Den, som lige umiddelbart falder mest i min smag, er den australske terrier, som var en fed lille hund, dengang jeg var barn ihvertfald
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.327
Lucky er flyvende, han tog 3 x biathlon i år, 5 titler i domorewithyourdog, så han kunne doglympics 2024 hund
Han har hele efteråret gået til fitness en gang i ugen og været mega sej til det, vi har sidste gang på onsdag.
Han bliver 12 år d. 21 dec, så jeg ved ikke om jeg har andre ønsker og drømme end at få endnu et godt år sammen med ham, hvor glæde, hygge og oplevelser sammen er i højsædet
Teemo har haft et vildt år.
Han har været med til en biathlon, og han klarede det så flot, han tog alt i stiv pote.
Vi har været til flere nosework prøver, og hvis han ikke lige havde den der lidt fatsvage fører med, var det også gået helt perfekt hver gang. Men så ved vi hvad vi skal arbejde med.
Han har taget en masse titler i både sirius og domorewithyourdog.
Han udvikler sig, og vi finder stille og rolig vores vej i en verden hvor det godt kan være lidt svært at være Teemo
Til næste år, håber jeg at jeg at vi endelig kan komme til prøver i nosework igen, hvor jeg hviler i det og ikke ødelægger vores point, så vi kan få den guldtitel
En færdighedsprøve måske.
Mange mange flere hyggelige trænings timer med yndlings teamet Malene og Lumi, for jeg ved ærlig talt ikke efterhånden om det er mig eller teemo der er mest begejstret når vi mødes med dem
Sirius titler.
Så er der en titel eller tre i domorewithyourdog vi burde komme igang med.
Vi får travlt
Om vi når det hele i 2025 må tiden vise. Ellers kommer det jo nok også et år efter det.
Jeg tror jeg vil stjæle Malenes titel jagt
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 100
Træne fortsat spor i kaninslæb. Og evt prøve slut 2025.
Evt en konkurrence i sandkassen i rally og mere forståelse for øvelserne i dch b program
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 22 Svar: 380
Oprykning til Eliteklassen - tjek
Deltagelse til DCH DM - tjek
Vi nåede sørme også at få hendes første pokaler i DCH programmet med hjem, da vi vandt 2 konkurrencer og blev nr. 3.
I 2025 skal vi ud og prøve eliteklassen - helt uden ambitioner om at gøre os gældende eller drømme med DM. Vi skal også ud i den nye IFH1 i februar. Der er målet en spor-titel mere på CV'et.
For Maggie var målet at blive 13 år i maj.
Det nåede hun og nu går vi efter, at hun bliver ved med at have det godt.
For lillesøster Dublin var målet i 2024 bare at blive født - og det blev hun.
Målet for 2025 er at træne DCH-programmet og lidt retriever-træning. Muligvis bliver hun klar til retrievernes brugsprøve, men bliver det først i 2026 går det nok også.
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 90
jul 2012
dec 2018
Følger: 22 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.783
Miley er næsten i klasse 2 i agility på blot 4 agilitystævner og så blev hun nr 2 til DM rally øvet klasse. Slået på tid med kun 1 sekund.
Målet for 2025 er at hente den sidste AG-pind og rykke i klasse 2 og kvalificere os til DM i rally ekspert. Samt blive rally champion ( hvis hun ikke når det inden nytår )
Archie er nu fyldt 11 år og kvalificerede sig til rallylandsholdet for 4. år i træk og vi fik sølv for hold til VM i Finland ( en 7. pl individuelt) og fik bronze til NM i Sverige for hold.
Målet for 2025 er at holde ham fit og frisk. Han har gjort det forrygende både i agility og rally. Men virker ikke slidt eller træt. Senior tjek og blodprøver var super fine.
Så måske prøver vi at gå efter endnu en kvalifikation til rallylandsholdet, mest fordi NM afholdes i “vores baghave” i DK i 2025.
Samt rally DM i champion klassen.
Han elsker at træne og arbejde så han får lov så længe han ikke har skavanker.
Buster er nu 14 år gammel og nyder livet med lidt fitness træning, løbeture og muse fangst på markerne.
Det er også målet for 2025-2026-2027-2028 osv
jan 2006
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.409
Clinton førtidspensionerede jeg fra rally fordi jeg simpelthen ikke har overskuddet til at grine af ham når han gør akurat hvad der passer ham til en konkurrence eller til træning. Jeg bliver irriterret på ham og det duer slet ikke. Det er ikke fair over for ham. Men Clinton lader til at trives som hyggehund, der kun træner lidt for hyggens skyld.
Min lille sorte skarpe lakrids kom så i rally øvet klasse her i November. Jeg er ikke sikker på at jeg bare fortsætter med hende i øvet. Jeg summer lidt over om det ikke er et passende sted at sætte rally lidt på pause - i hvertfald konkurrencemæssigt. Jeg håber at 2025 bliver året hvor jeg kommer ud og give den gas til B-konkurrencer. Jeg vil simpelthen så gerne til DM til næste år, så jeg skal jo ud og lave 3 virkelig gode resultater
At gå ud og træne med lakridsen er i den grad blevet mit frirum i øjeblikket. Det er her jeg kan tænke på noget andet end alt det triste, der er i øjeblikket. Jeg elsker hende så højt for at hun bare altid er der for mig med sit blide og glade ansigt og kommer og sætter sig tæt ind til mig og siger 'JA, hvad skal vi nu?!!!'
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.471
For at starte blødt ud meldte jeg ham til nogle rally-prøver, så jeg måtte hjælpe min unge hund lidt ekstra, hvis han fik brug for det.
Resultatet blev at han på ca. tre måneder både fik sin LP1, og blev Rally Begynder Mester + Rally Øvet Mester Vi fik også prøvet kræfter med LP2, men alle løbeøvelserne i den klasse, gjorde ham SÅ glad og begejstret, at der begyndte at komme meget lyd (og DET er dyrt), så nu skal vi lige have styr på den del, før han bliver stillet igen.
Her i efteråret blev vi så opmærksomme på HLT-prøver, så sammen med en veninde meldte jeg til - så vi tilsammen stillede med fem hunde. Det var mega-hyggeligt, og hele flokken tog bronze-titler i deres debut.
Vi stillede igen til Sølv nogle uger senere, hvor alle de "små" fik titlen. Sheena havde en husky-mode-dag, og kom til at mangle en lille smule point, men hun fik så en chance mere kort tid efter, og tog også den titel.
Nimbus har ellers ikke trivedes med at skulle præstere i et konkurrencemiljø, men til HLT opdagede han slet ikke, at vi var til prøve, og det gav mig lidt blod på tanden. Så for kort tid siden stillede han til en uofficiel begynder-rally-dobbelt-prøve, og gjorde det så smukt, at han fik rigeligt point til at være bestået, hvis det havde været officielt.
Sååååååååå man må sige, det har været ret forrygende.
Målet for 2025?
- At stille Nimbus i en LP1, og have en glad hund hele vejen igennem programmet
- At stille Sheena i Rally Øvet og Nimbus i Agility Øvet, når (hvis?) der kommer prøver i vores lokale DCH
- At fortsætte træningsplanen mod at bevare JohnJohns glæde og energi - uden lyd.
Og en lille plan B - HVIS Nimbus lukker ned til LP1-prøven, så lægger vi LP-konkurrence-træningen på hylden, og så får han lov at komme ud og løbe noget mere agility istedet, hvor vi ellers nu kun hyggetræner.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.471
Planen er, at de flytter herned i god tid, fordi her er meget bedre plads ud og inde, til at kunne give hvalpene både ro og oplevelser. Og forhåbentlig betyder det, at jeg kommer til at tage imod min næste hund allerede fra fødslen
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 145 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 238 Svar: 1.969
2024 har ikke været noget godt år herhjemme. Vi har desværre mistet Mason til sygdom og det har godt nok holdt gevaldigt hårdt.
Men der er også sket nogle fantastiske ting. Det største må nok være, at jeg er startet ny uddannelse som fysiurgisk hundeterapeut
Mit mål for 2025 er at komme vel gennem denne. Og måske få smidt endnu mere uddannelse ovenpå
Det største mål må dog nok være at finde min kommende servicehund, nu hvor Mason ikke er her mere. Det har vist sig at være lidt mere op ad bakke end forventet. Især da jeg endnu ikke helt ved, hvilken race jeg skal gå efter. Da jeg håber allermest på at finde en fornuftig, yngre voksen hund, så er det straks værre
Men i det mindste ved jeg, hvor hunden skal uddannes. Så so far so good!
Og så håber jeg på at kunne starte nogle prøver med Fanta.
Og nå ja, forhåbentlig få holdt liv i fotograferingen!!!!
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 90
maj 2008
Tror du, du kan undvære ikke bare malinois men også træningen og konkurrencerne, der har fyldt så meget i dit liv i en årrække ?
Jeg mener en ting er at blive for gammel, det må vi alle indse på et eller andet tidspunkt, Men at skulle stoppe med det man brænder for pga. en regelændring, det er alligevel noget andet.
Jeg har indtryk af, at australsk terrier er en sjov lille hund, men det er svært at ændre race/type, når man slet ikke har lyst at ændre.
jan 2006
Hvis jeg føler mig fit, så fortsætter jeg - ingen tvivl der. Jeg har været heldig med Esh som voksen, men .. kæresten var også "heldig" med Moon, som også var voksen da han kom hertil, så jeg tænker da, at HVIS der stod en ny malle på programmet, det ikke ville være helt umuligt at finde sig sådan en.
Nej, det er mere - det ER en "voldsom" race, og jeg ville hade hvert et gram af mig selv, hvis jeg købte sådan en igen, og blev nødt til at holde den nede, for at JEG kunne følge med - hvis du forstår.
Så hellere kapitulere og - ja, så er sådan en lille terrier-ting måske ikke den værste erstatning
maj 2008
Og det er jo som jeg skriver en ting, hvis man selv vurderer, at man nok ikke bør anskaffe sig endnu en hund af race x, noget andet hvis man opgiver pga. indførselsregler.
Jeg har kendt et par erfarne hundeejere, der set i bakspejlet ikke burde have anskaffet sig deres sidste hund, og det er virkelig trist for både hund og ejer.
jul 2012
jan 2009
Følger: 26 Følgere: 150 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 525
Så mit hunde-mål for næste år er ikke at få en hund, for det er mit liv ikke til det kommende år, men at indsnævre de racer jeg har kig på, få mødt nogle hunde og nogle opdrættere, få noget netværk, og så forhåbentlig have et godt udgangspunkt når jeg forhåbentlig indenfor et par år trykker på hunde-knappen igen
nov 2023
Følgere: 71 Svar: 272
Og at Luka ikke laver udfald i mod andre hunde.
aug 2024
Følgere: 13 Svar: 23
Mærkeprøve - jeg bliver glad hvis vi kan få bronze.
DM i patruljehund (bare vi kan komme lidt bedre placeret end de sidste par gange).
Videre uddannelse, så vi kan være kombi hund.
Og så håber jeg at finde tid til at stille til IGP1, men jeg ved simpelthen ikke om tiden er til det.
Jeg selv forventer at få meget mere uddannelse som figurant (især i fulddragt.)
Mål 2025 - med hund