Øvelser til hundeejere UDEN hund {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har i forbindelse med et kursus lært en ny "leg", øvelse for hundeejere, som jeg selv synes var super sjov og giver hundetræning en ny vinkel
Du kan læse om øvelsen nedenfor.
Mit spørgsmål er dog, kender du flere lege i stil med denne, som man kunne præsenterer hundeejerne for i forbindelse med hundetræning?
Min leg brugte vi til juleafslutning, som et sjovt indslag. Hundeejerne var dog ikke til at stoppe igen og de grinede helt vildt!
Legen/øvelsen går ud på kommunikation og samarbejde.
Man skal være mindst 4 personer, men jo flere jo sjovere
To personer er et team. Den ene skal være "hunden" og den anden agerer hundefører.
Hundefører og hund skal aftale bestemte kommandoer for 'fremad, tilbage, venstre og højre' og det må ikke være det rene ord. Helst en form for lyd, det er sjovest og sværest.
I et afmærket område stiller hundene sig overfor sin hundefører.
Nu bliver den ene hund udpeget til at være bidsk. Hundefører skal nu guide sin bidske hund hen til de andre ved hjælp af de aftalte kommandoer - uden brug af kropssprog. Hermed starter 'fangelegen'. Den bidske hund har fanget en anden hund, når vedkommende kan røre en anden hund.
Hunden kan kun gå lige ud eller gå til siden.
Legen vil give hundeførerne den oplevelse, som mange hunde oplever til træning.
- Der er MANGE lyde på én gang
- Det kan være svært at høre sin egen hundefører
- Svært at huske de forskellige kommandoer, da de jo er helt nye.
- Og den helt store er, at mange par ikke husker, at tingene er spejlvendte, når de står overfor hinanden. Så hundeførerens højre side, vil blive hundens venstre.
Giver det nogen mening?
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Øvelser til hundeejere UDEN hund