{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

FruV
FruV
Tilmeldt:
9. sep
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Alene hjemmetræning {{forumTopicSubject}}

Halløj her på forummet! Langt skriv forude??

Sagen er den at min kæreste og jeg har en helt igennem fantastisk hundepige på snart 7 mdr. hun er super nem og jeg bruger meget tid på at træne med hende. Hun har derud over også gået til hvalpe træning og går nu på unghundehold.

Vi har dog 1 problem, som vi udemærket godt ved at vi kun kan takke os selv for. Hun kan ikke være alene hjemme….
Da vi fik hende hjem holdte jeg 3 ugers ferie for at være hjemme med hende, og efterfølgende har vi haft hende med os på arbejde som både hun og vi elsker. Men hun skal jo lære det, hvis vi skal noget hun ikke kan komme med til, ned og handle osv.

Og vi har trænet alene hjemme træning med hende i meget små doser som anbefalet. Lukke døren et par sekunder, minutter, gå ud med skraldet osv. men er bange for at vi ikke er gået struktureret nok til værks og gjordt det nok fra starten af.

Hun kan stadig ikke være alene hjemme end mere end 5 minutter, og kan slet ikke finde ro.
Vi har for nyligt lukket af så hun kun kan være i køkkenet, da vores træner anbefalede at hun skulle være i et afgrænset område hun er tryg i.
Det har ikke hjulpet på det heller.

Vi har prøvet med div. Tyggeting, snusetæpper, fyldte kong og slikke måtter. Når hun får det bliver hun så begejstret at hun slet ikke ænser at vi lukker døren (hun skal jo meget gerne se at vi går) og går så i panik lige så snart hun er færdig og opdager vi ikke er der.

Hun får en snuse gåtur og får gjordt det hun skal og når vi kommer hjem sørger jeg får at der er helt ro på (en halv times tid) før vi starter alene hjemme træningen.

Nu har vi bestilt en calm adaptil diffuser hjem, men ved ikke hvad vi ellers kan gøre for at vi og hun kan få succes med at være alene hjemme.

Jeg føler at vi gør et eller andet forkert, og tar gerne imod alle råd og tricks der måske har hjulpet jer.

Er bange for hun måske har udviklet seprationsangst, men hun er jo aldrig “bare blevet efterladt”.
En hundetræner/adfærdstræner med speciale i alenehjemme træning er på tale herhjemme.
Men er så ked af at jeg ikke selv lykkedes med det, da jeg går så meget op i træning og er lykkedes med at få en utrolig høflig, velopdragen hundepige der kan så mange ting??

Alle råd og tricks modtages med kyshånd, og høre også meget gerne hvis i har haft samme udfordringer og hvordan i har afhjulpet det.

Hav en dejlig dag????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemmetræning
  • #1   9. sep Hvilken race er hun? Det er jo ingen hemmelighed, at alene-hjemme kan være ekstra svært for selskabshunde og packhounds?

  • FruV
    FruV Tilmeldt:
    sep 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #2   9. sep Hov, det troede jeg at jeg havde skrevet.
    Det er selfølgelig relevant, hun er en Golden retriever smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 79 Emner: 20 Svar: 2.343
    #3   10. sep Jeg havde et lignende problem med min Kenia. Hun hylede efter 1-2 minutter alene. Vi boede et sted, jeg ikke var glad for. Vi flyttede - og der har ikke været alene-hjemme-problemer siden.
    Er der noget i jeres hjem, der kunne tænkes at gøre hunden utryg?

    Det lyder til, at I har trænet på den rigtige måde, men det skal selvfølgelig være struktureret - dvs hver dag og med langsom stigning i minutter. Det skal være ekstra langsomt nu, hvor jeres hund er nået at blive utryg. Begynd HELT forfra.

    PS. Jeg forsøgte mig også med div. beroligende halsbånd og diffuser. Ingen af delene gjorde den mindste forskel på Kenia. Jeg filmede hende i øvrigt for at se og høre, hvordan hun reagerede. At være i nærheden og lytte dur ikke. Hunde har jo fabelagtig hørelse og lugtesans og vil kunne høre og lugte os.


  • #4   10. sep Ja struktur: hver dag og hver gang på samme måde.
    Jeg stod op, tøj på, ud med Coco, spise morgenmad, helt ro på, så tog jeg mine ting og gik. I starten så gik jeg bare lidt ned af trappen i opgangen og tilbage efter nogle minutter, men da det først fungerede kunne jeg gå fra 30min til omkring 5timer på cirka 2 uger.

    Men vigtigt at være konsekvent:)


  • #5   12. sep på facebook er der en side der hedder familydog, dansk side.
    hun har haft stort alene hjemme emne hele august, der er virkelig mange gode råd.
    https://www.facebook.com/heyfamilydog


Kommentér på:
Alene hjemmetræning

Annonce