{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Hundetræningsvinterjakke {{forumTopicSubject}}

Hårh, det var et langt ord smiley

Jeg skal have en ny jakke. Eller det vil sige, MINDST en, måske to. Det skal ikke være DogCoach, som er cirka verdens ringeste kvalitet, og det skal ikke være Arrak, som har for lille ryglomme. Jeg vil have en egentlig vinterjakke, som er lavet til hundetræning, så ingen almindelig parka med en vest udenover.

Så jeg er nede på at vælge imellem Dogsome og IQ Dogsport. Og Catago.

Catago tror jeg ikke vil kunne stå alene, men den vil være fin til bare at lufte hunde i. Men er der nogen der har erfaring med hvordan den er størrelsesmæssigt?

Dogsome har alle de lommer, man kan ønske sig, og har en ryglomme der kan udvides til dobbelt størrelse. Men den er anført som vandafvisende, ikke vandtæt. Men hvor meget vand kan den egentlig klare? Jeg kommer til at stå ude som først træner og så hundefører i 3-4 timer her i vinterhalvåret, så lidt almindelig småregn skal den kunne klare.

IQ har ….. ALT! Udtagelig godbidslomme, ok stor ryglomme, et vandsøjletryk på 20.000 og går ikke i stykker af at vovse får fat i stoffet med tænderne.

Dét der taler for Dogsome er ryglommen. Men det med vandtæthed tæller rigtig meget ned. Det taler også for, at det er et dansk mærke, og at hvis der bliver det mindste bøvl med den, kan jeg køre ud til biksen og aflevere den på under et kvarter.

Det der taler imod IQ, er at ryglommen måske er til den lille side, men det er ikke noget jeg ikke kan leve med. Og så taler det imod at den i udgangspunkt skal bestilles online og sendes til Tyskland, hvis noget går i stykker.

IQ’en er noget billigere end Dogsome, og differencen passer lige med, at jeg kan købe en Catago også, som så kan bruges til lufteture.

Inputs og erfaringer fra jer andre er MEGET velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræningsvinterjakke
  • #1   25. aug jeg kender kun til dogcoach vinterjakken og er ovenud tilfreds med min.
    Men hvad med Owney outdoor? Så dem på tranekærets side, og de ser ret fede ud og har flotte farver.


  • #2   25. aug De kunne være et super godt alternativ til DogCoach smiley Ryglommen er for lille til træning, og så sidder den så lavt, at det er svært at få grejet hurtigt op.

    Det er godt du er glad for din DogCoach. Men jeg synes deres produkter er for ringe til prisen. Generelt går lynlåse og syninger hurtigt, og skulle man få ideen at reklamere over det, får man at vide at det er slid, så det må man selv reparere. Og så er deres “garanteret vandtæt” rent bullshit - de har et vandsøjletryk på 5000, så knap en byge kan man komme tør igennem.

    Jeg har en veninde der har sværget til DC, men efter at hendes nye vinterjakke hen over sidste sæson gik fra nogenlunde vandtæt til at blive en svamp, leder hun nu efter noget bedre. Og hun kunne helt sikkert være interesseret i dem fra Tranekæret smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 374
    #3   26. aug Iq er ikke så varm som de andre du nævner.
    Så der skal man have mere indenunder. Men den er god smiley og ekstremt holdbar.
    Ryglommen er ok stor men ikke ligeså stor som pinewood fx..
    Synes lommen er nem at komme i på iq jakken til gengæld


  • #4   26. aug Tak for at dele din erfaring, Mathias smiley

    Ved du om der er plads til en 650 g IGP-apport i ryglommen på IQ? Jeg er ikke så skræmt af at den ikke er så varm - jeg har masser af varme trøjer, jeg kan tage under. Og når den ikke er så varm, kan den også bruges i en længere periode, end kun i de koldeste vintermåneder. Dér synes jeg jo at DC er begrænset til kun at kunne bruges når det er virkelig koldt smiley


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 374
    #5   26. aug Ja det er der plads til hvis den ikke sidder for stramt smiley ej den kan godt presses ind, men den ligger ikke løst i lommen så men er lidt mere klemt fast. Ikke som i nogen pinewood hvor apportbukken næsten kan blive væk i lommen smiley

    Nej enig - jeg bruger den hele efteråret, vinteren og en del af foråret. Så justerer man bare lagene indenunder smiley og ja så er den jo vandtæt så den er virkelig pengene værd synes jeg.


  • #6   26. aug Fedt, tak, Mathias, det er jeg super glad for at høre smiley

Kommentér på:
Hundetræningsvinterjakke

Annonce