{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Super gåtur {{forumTopicSubject}}

Her på det sidste har jeg trænet et par småting med Dina på vores daglige tur med barnevognen.
Bare lige et par ting som kan gøre hverdagen lettere, og idag har det bare kørt på skinner..
Ved kommandoen skift bytter hun side.. Normalt går hun på venstre side, men pga. div parkerede biler og andre forhindringer sker det at vi må gå på den anden side af vejen, så for at undgå at hun går ud i mod trafikken har hun lært at skifte side.. Dette lykkedes 15 gange ud af 15 forsøg idag. Super stolt mor her ;0)

På turen går vi forbi en have med 2 meget larmende collier. Dette har for Dina været meget svært at ignorerer
Hun har trukket og hivet, hylet og pevet når vi har passeret der indtil idag. 100% kontakt og fokus på mor, ingen trækken og ikke en lyd fra hende, helt løs line som bare hang der. Tror lige at vuffer blev rost og der faldt da også en guffer af.
Ud over det er vi også igang med at genoptræne kommandoer for at sætte igang og stoppe ved træk.
Hvilket også bare kørte idag.

Ja det blev lidt langt men er bare så glad og stolt af mors lille vuffer ;0)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Super gåtur
  • #1   11. okt 2007 Tillykke med det. Der er jo mange ting man kan træne med sin hund i hverdagen. Jeg giver kommandoen "gå pænt" når der kommer en bil og "løs" når bilen er passeret, så må min hund passe sig selv. På den måde får hun lov til at gå og snuse mesteparten af tiden og får noget ud af det i stedet for at gå "på plads" hele tiden. Min hund er jo også en spidshund og ret selvstændig, men det går også ret godt efterhånden. Som sagt kan man finde på mange kommandoer som er hensigtsmessige i hverdagen og man kan træne sin hund til lydighed på mange områder uden at gå til decideret hundetræning.

• #2   11. okt 2007 Ja, du kan være stolt af din hund, men også af dig selv som har kommuniceret så godt med din hund at den forstod hvad du ville have den til at gøre!

• #3   11. okt 2007 Kari mette>
    Det er jo lige det for Dina går ikke "på plads" hele tiden, da det jo også er hendes "læse avis tur"...Så dette er øvelser vi laver ind i mellem hvor det er nødvendigt eller hvor tiden/ pladsen er.
    Pt går vi ikke til nogen træning da jeg ikke lige kan få passet lillemand endnu ( ammer ham )..
    Men derfor kan man jo godt træne/ lære nyt alligevel ;0)

• #4   11. okt 2007 Karin og Molly> Takker

Kari Mette > Ja er vel også lidt stolt af mig selv ;0)

Kommentér på:
Super gåtur

Annonce