951 visninger
|
Oprettet:
Target stick sjov :) {{forumTopicSubject}}
Så kom posten eeendelig for 5 min. siden og vovsen og jeg har været ved at lege med vores nye target stick.
Han så vel nok bare sød ud, da han fra sit strakte sig opad og så lige lettede, så han kunne dutte med snuden. Lignede en rigtig lille søløve, slet ikke til at stå for!
Nu render han bare rundt med et glad udtryk der siger "Ha! Det er da de nemmeste godbidder jeg længe har fået! Hvor blev dutte-dimsen nu af?"
Er der nogen, der har nogle sjove idéer til øvelser, vi kan lege med? Han kan en del tricks, så gerne noget lidt skørt.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
Det er en smart og sjov dims, som kan indstilles i længden.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Han har også lært at dække på længere afstand, vinke, give høj 10 (begge poter op) og hoppe lodret op i luften...
Den er også handy til at lære hunden at gå pænt på plads, stå, gå fremad osv osv...
mar 2006
Ellers kan jeg anbefale at du søger lidt på Karen Pryor, som både har videoer og bøger på emnet..
jul 2007
De ting kan han "desværre" i forvejen på nær fremsendingen, som vi nemlig også skal øve, men tak for forslagene.
Lige nu leger vi lidt med at kravle, det tror jeg også, den er god til.
Connie, jeg har købt min over nettet via dogcity; det var det bedste/billigste sted jeg lige kunne finde, de har det ikke rigtigt i alm. butikker endnu.
Men du kan bruge hvad som helst, man kan jo lige så let lære hunden at dutte på en trommestik eller en bambuspind. Jeg synes bare, den rigtige er lidt sjovere og så kostede den kun 100,- med forsendelsen.
Man gør bare, som jeg skrev. Betinger hunden til at berøre den og så bruger den til at hjælpe hunden til at finde ud af, hvad det er, man vil have den til.
jul 2007
jul 2007
mar 2006
Kan ikke huske hvad forsendelsen var, men jeg mener at det var omkring en 20'er
mar 2006
Ja da.. og det tog 2 forsøg. Kommando for poten er *Pote*, og hvis jeg ingenting siger er det bare snuden.
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.950
jul 2007
Ja, det er sjovt, hihi.
Lige nu spæner Rocco rundt og hhv. dutter/bruger pote på stick'en eller står på en musemåtte, jeg har lært ham at gå hen på. Vi hygger os.
TT - du kan bruge hvad som helst. En teleskop-pegepind er nok det, der kommer tættest på, men de koster 70kr og jeg kunne ikke opdrive en nogen steder i Århus; så jeg gav 30kr mere for den fancy rigtige med bold på enden og det hele. Men hvis den ikke behøver kunne indstilles i længden, kan man jo bruge alt, hvad man kan finde på.
Target stick sjov :)