776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Sofie  T
Sofie T
Emner: 2

Slæbespor med foder Slæbespor med foder

Hejsa.
Forleden dag lavede et slæbespor af foder der havde været sat i blød, brugte en nylonstrømpe til at have foderet i. Syntes ikke rigtig at der kom ret meget væske igennem nylonstrømpen. Hvad bruger I andre når I laver slæbespor?
/Sofie

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slæbespor med foder
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

Følgere: 27 Emner: 46 Svar: 931
    #1   5. dec 2023 Råt kød eller blod smiley

• #2   5. dec 2023 Hvis du vil lave slæbespor ville jeg nok vælge fx leverpostej, men der vil altså være færd uanset om der kommer noget ud eller ej;) jeg slæber ikke noget, jeg går bare og dumper leverpølse i små bitte stykker i nogle af fodsporene smiley det er rigeligt til færd

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #3   5. dec 2023 Men Bodil.. så går du ikke slæbespor. Din hund lærer at gå på færten af menneske - det gør man ikke ved slæbespor.

• #4   5. dec 2023 Det er jo hellere ikke meningen at der skal komme meget igennem
    Gør der det, så vil hunden sandsynligvis bare stå grave efter det og prøve at æde det der kommer ud.
    Fært er ikke noget du kan se, men det er der selv om du ikke kan se det
    Jeg ville ikke bruge leverpostej, da der vil komme for meget ud, som hunden så bare står og slikker på
    Jeg ville bruge sådan noget som rå lever, ost mm

• #5   5. dec 2023 Jeg så en med de der små staniol kattemad, kun lige åbnet hjørnet og trak den efter sig i en snor. Der kom helt sikkert ikke noget ud det blotte øje kan se. Det kræver en næse at følge.

• #6   5. dec 2023 De gange jeg har gået slæb med Coco, har det været en frossen fugl eller kanin vi har slæbt efter os i en snor. Den efterlader kun færd vil jeg mene, men det er absolut rigeligt.

Jeg gad godt prøve sweiss hvor hunden går på blod, men har aldrig fået gang i det.

• #7   5. dec 2023 Jeg har gået slæbe spor med en rådyr klov, fra fryseren, som har ligget og tøet op, i 10 min. i en spand varmt vand.

Sam er vild med det smiley

• #8   5. dec 2023 Det eneste slæbespor jeg kender er kaninslæb. Her kommer ikke noget “ud”. Man kan ikke se sporet men man kan se på hunden at der er megameget fært. Jeg har gået schweiss med en af mine for længst hedengangne irere. Det er temmelig meget anderledes end slæbespor smiley De sidste mange hunde har jeg gået DcH spor (fodspor indlært med godbidder). Det er virkelig fedt synes jeg og man får virkelig øjnene op for hvad hundene kan med lugteklumpen og hvor helt utrolig lidt fært der er rigeligt for at hunden kan finde sporet og følge det smiley

• #9   5. dec 2023 Der skal ikke meget fært til, før hunden kan følge det. En af de garvede schweissførere med lige så garvet hund, lavede på et tidspunkt en demonstration på et af de hold jeg gik på, her blev ikke brugt blod, men hår fra rådyr.

Hun havde klippet en tot hår fra et nylig skudt rådyr, ikke mere end hvad der kunne være mellem to fingre. Puttede det i et glas med 2,5 dl vand og filtrerede derefter hårene fra gennem et kaffefilter.

Vandet kom i en flaske og blev fordelt over et spor på 800 meter, der fik lov til at stå i 4 timer før hunden gik det fra ende til anden uden på noget tidspunkt at være i tvivl om retningen, det var virkelig en øjenåbner for mit vedkommende, i forhold til, hvor vild en sans lugtesansen er hos vore hunde

• #10   6. dec 2023 En klov fra et dyr smiley

Kommentér på:
Slæbespor med foder

Annonce