{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lure Coursing
  • #1   4. okt 2007 Hvad f.... er det ??? :o)

• #2   4. okt 2007 Nedenstående er sakset fra en hjemmeside:

Hvad er lure-coursing?
    En Lure-cousingbane bliver lagt, så forløbet minder om jagt på hare. En hare i naturen vil prøve at slippe fra sin forfølger med en flugt i zig-zag. Hunden vil forsøge at komme op på siden af haren for at angribe og dræbe den. I netop det øjeblik hunden nedsætter farten for at angribe, forsøger haren at undslippe ved at ændre retning op til 90 grader.
    Derfor er lure-coursing en effektiv måde at træne vores hunde med henblik på udvikling af muskler og øget smidighed (dette kræver dog at hundene er varmet godt op før løbet).
    En veltrænet hund undgår lettere eventulle fremtidige muskelskader. Vo rt moderne samfund har begrænset vores hundes naturlige måde at jage på, dette er derfor en ypperlig måde at give hundene muligheden for maksimal kraftudfoldelse – dyb koncentration, hurtighed, smidighed og udholdenhed men ikke mindst entusiasme og glæde.

Hvordan fungerer lure-coursing?
    På et areal ca. på størrelse med en fodboldbane eller større, gerne lettere kuperet, placeres en motor som drives af et kraftigt batteri som trækker en tynd snor på ca. 400-800 meter ind, snoren er trukket ud i kurver omkring et varierende antal trisser. Luren, er et bundt plasticstrimler for enden af linen udgør den ”hare” som hundene intensivt jager, når den fare frem mellem trisserne. Alt hvad behøves er et åbent areal, en motor, nogen trisser og en line, så har man indredienserne til en glædesfyldt oplevelse for hundene og deres mennesker.

• #5   5. okt 2007 Tak for info.

Det er godt nok en dyr maskine....

jeg kunne bare godt tænke mig at prøve det med border terrierne.

• #6   5. okt 2007 Berit - agilityterrier Vi har prøvet det i beagleklubben og det var super fedt - Vega elskede det. Så der må være nogen i beagleklubben Syd der har adgang til sådan en - du kan jo prøve at kontakte dem (der er link til Syd på beagleklubbens hjemmeside)

• #7   5. okt 2007 Fed træning!

• #8   6. okt 2007 Jeg er også svært bange for mine ville glo en ekstra omgang hvis de blev sendt afsted - der er jo alligevel ikke noget som the real thing.
    MEN! Det må være en fed træning for helt unge hunde - dæk og indkald med heftig distration...

Kommentér på:
Lure Coursing

Annonce