{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp hjælp og atter hjælp
  • #1   21. sep 2007 Når i kommer hjem så vent med at røre ved hunden indtil den har været ude og tisse. det gjorde jeg ved vores han for han tissede nemlig også af glæde når han så os

mht når den tisser når i skælder den ud, så er det jo fordi den er bange

• #2   21. sep 2007 Charlotte B, det har vi også haft problemer med med vores lab. Han gør det når der kommer gæster som han bliver glad for at se. Men det er da meget aftagende nu hvor han er fire år.

Men det er rigtigt at vente med at hilse til den har været ude at tisse. Kom hjem og gå ind uden at gøre et stort nummer ud af at komme hjem, det tror jeg også vil hjælpe.

• #3   21. sep 2007 Vi gør heller ikke et stort nummer ud af noget når vi kommer hjem, vi når kun lige at nærme os døren så er han igang:o(

Mht. at han gør det når han får "skældud" kan jeg kun sige at han hverken ser eller opfører sig som om han var bange, derfor spørger jeg om hjælp da det var noget andet hvis jeg kunne se han var bange.. men det er han ikke...

• #5   21. sep 2007 har i tænket på måske når i kommer hjem og hilse påhan ude for dør så skulle der komme er glædes tisse, gør det ikke noget...

• #6   21. sep 2007 Ja hunden er i mine øjne også bange dog er jeg uenig med at skældud ikke er nødvendigt for det er det i mine øjne. Hunden skal vide at det er NEJ. men der er mange måde at irettesætte/opdrage en hund på. Hvis man råber og skriger og tager den i nakken - ja så er risikoen for at pisse den af skræk stor. Og det er ikke den rigtige måde at opdrage hunden på

• #7   21. sep 2007 Glemt lige han er kun en baby endnu, det skal nok gå over er jeg sikker på. Vores Labrador retriever på 4 mrd tisser oxo nu vi har væk fra han.....

• #8   21. sep 2007 Linda A kan kun gi dig ret. vores lille bertram på 4 mrd ved godt hvad nej betyder og ser ud til det virker

• #9   21. sep 2007 Vores lab har aldrig tisset af skræk/angst - kun af glæde.

• #10   21. sep 2007 Charlotte B >

<b>Mit store problem er at når vi kommer hjem, så tisser den over det hele.. vel fordi den er glad.. meeen noget værre svineri..</b>

Det er meget naturligt det han gør. Når I forlader ham, så falder hele hans flok fra hinanden, hvilket i vild natur for så lille en hvalp ville betyde døden. Når I så kommer hjem, så vil han hurtigst muligt have samlet flokken og strukturen i flokken, og derfor signalerer han med det samme at han er venlig og kun en lille hvalp (selvom I nok ikke synes det er så venligt at han tisser indendørs). Ved at tisse og derefter logre får han spredt sin hvalpeduft bedst muligt ... og det er forklaringen på at hvalpen ikke kun ved hjælp af kropssprog dæmper jer.

Det du kan gøre: start forfra med at træne alene hjemme, så han ikke forbinder det at I går med at han er meget sårbar. Hvis I har mulighed for det i denne periode, så sørg for at han kan løbe ud og hilse på jer udenfor (så jeres kropssprog ikke forværrer problemet). Træn generelt selvtillidsøvelser med ham - samt tillidsøveler mellem ham og jer :o).
    ___

<b>Den gør det samme når den får "skældud"</b>

Træner selvtillid ind i hunden - tillid mellem hund og fører - og skruer gevaldigt ned for den måde man skælder ud på. Det er OK at fortælle hunden at den laver noget den ikke må - men det er ikke OK at gøre det på en sådan måde, at hvalpen bliver bange og forvirret.

I øvrigt gælder der, at det er meget bedre at aflede hunden og så rose når den gør det rigtige ;o).

/Carina

• #11   21. sep 2007 BODIL: hvis du ser hvad jeg har skrevet så har jeg skrevet skældud med " " med skældud mener jeg NEJ hvis den har gjort noget forkert, dette bliver min hund ikke BANGE for...

PERNILLE W: Som skrevet til Bodil, har jeg ALDRIG STRAFFET min hund og kommer aldrig til det, andet end med et NEJ hvis den har gjort noget forkert, så lad være med at drage forhastede beslutninger..

CARINA G: Tusind tak for rådet, det var noget man kunne bruge til noget.. Hvordan træner jeg tillids øvelser med ham??

• #12   21. sep 2007 Charlotte B

Heh.. Det med at tisse når han får et nej.. Han tænker ikke lige på at holde på vandet når mor snakker til ham.. det samme når du kommer ind.. Han skal jo koncentrerer sig om så meget andet.. smiley
    Det er det samme med helt små børn.. Det er derfor de tisser i bukserne.. de har ikke lært at holde sig smiley

Men som Carina G siger, så træn alenehjemme, og giv hunden selvtillid smiley

Kommentér på:
hjælp hjælp og atter hjælp

Annonce