893 visninger
|
Oprettet:
Sjove tricks at lære hvalpen {{forumTopicSubject}}
Hvad er nogle sjove (lette) tricks man kan lære sin hvalp?
Jeg har selv tænkt, jeg godt kunne have lyst til at lære ham apport, men ved ikke helt, hvor jeg skal starte
Vi har påbegyndt return to sender, men jeg tænker, om der er en anden måde at komme i gang på?
Nå, vi er også interesserede i inspiration til andre tricks
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Vinke, give pote, nosetouch, twist, bakke, rulle, krydse poter, 4 poter i lille skål, rydde op, gå sidelæns, bukke, kravle, cirkel om fører, strække bagben.
Det er måske mest tænkt som fitness/gymnastik øvelser for at lære hvalpen at bruge sin krop korrekt.
Hun har også bestået Sirius stjerne hvalp.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.238
Tilgengæld kan hun gå spor, finde figuranter 50 meter inde i skoven, gø af figurant og på kommando, påvise mønter og hårnåle og lave et B-frit søg
Jeg synes simpelthen ikke at der er timer nok i døgnet til både at træne relevante ting og tricks. Så jeg forsøger at indlære alt det relevante på samme måde, som hvis det var tricks.
Men et sjovt og brugbart “trick” kan være at lære hvalpen at finde nøgler. Det er en sjov ting at indlære, og kan nemt indlæres indendøre. Og så kunne det da være blæret, hvis en af naboerne en dag havde tabt sin nøgle, og du kunne få den lille chi til at finde den Der er, så vidt jeg husker, et sted på Sjælland hvor hunden kan blive “certificeret nøglefigurer”
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Der er en skøn historie i poul Thomsens bog, mit hjndeliv
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Hagetarget
Bukke
Spin
Set-up
Elefant
8-taller
Walk-around
Cirkle stok
Kig/kuk
Selfie
Twist/turn
Fælles for dem er, at de danner et godt grundlag for virkelig mange andre kommende øvelser, som kan bruges i LP, Rally, HTM osv.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Og så kan vi lege sammen Hvilket for mig faktisk er lidt stort - for jeg har altid haft lidt svært ved at få leg til at fungere sådan helt med mine hunde Med Penny fungere det bare
Edit: Hov kan faktisk to tricks: Hun kan faktisk give pote og hun kan smile på 'du tigger da ikke ved bordet'
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 138 Svar: 10.238
Sådan noget som slalom mellem ben, 8-tal, bukke, gå sidelæns, have bagpartskontrol m.m. er i mine øjne ikke tricks, men almindelig basistræning som alle hunde skal lære - det er uundværligt i både opvarmning og indlæring af øvelser.
Og som Mette har jeg kæmpe fokus på at lege. Det er FEDT med en hund der vil gøre alt for at få sit legetøj, så det ville jeg uden tvivl lægge en masse energi i at få til at lykkes. Det er en lidt besværlig måde at belønne på i indlæringen, men de fleste hvalpe tager sig fint til takke med lidt lækkert, og så kan man lege når det er ekstra godt. Men når den første indlæring er overstået, giver legetøjet bare en helt anden power og glæde
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Både som sjov og som øvelse til at styrke samarbejde og fjerndirrigering i store øvelser.
Cosmo er 6 mdr
https://www.hundegalleri.dk/video/off-topic/47075-8_taller__sjov_og_spas
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.765
Der er masser af inspiration at hente i Do More With Your Dog. Der findes en gratis masterclass med videoeksempler af alt.
DKKs Sirius programmer har også en hel masse godt at byde på.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.632
Når jeg tager datteren med ud i hundeskoven (jeps hundeskoven ) er der tit en mand med 2 labradore (labradors?) og de er begge trænet til at finde (ejerens?) nøgler..
Så først sender jeg min afsted med nøglerne (jeps teenagere skal også aktiveres) imens hans yngste labrador sidder og kigger (den gamle gider ikke rigtig det "pjat" mere)
Så kommer teenageren tilbage og hunden sendes afsted..
Når hunden så kommer tilbage er både hund og teenager glade
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
Sjove tricks at lære hvalpen