{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Hund gør af tilfældige hunde og mennesker {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg kunne godt bruge et godt råd eller lidt medlidende ord smiley

Akoya på 1,5 år er ved at være en rigtig bisse (eller lortehund på godt dansk).
For lidt kontekst har hun altid været en lettere nervøs hund. Ser hun noget ikke er farligt, så er det intet problem efterfølgende, men hun kan ikke presses til noget smiley

Her på seneste er hun begyndt at decideret GØ af nogle folk og hunde. Vi har altid været OBS på andre hunde og at holde afstand. Hun er ikke fan af frembrusende løse hunde.

Men mennesker har ALDRIG været et problem. Hun ignorerer alle indtil de snakker direkte til hende, og det har vi jo også trænet hende til smiley

Men nu har vi oplevet 3-4 gange, hvor hun gør at folk, der går forbi og vi aner ikke hvorfor! I dag løb hun sågar hen til en mand, for at stille sig 2 meter fra ham og gø. Utroligt pinligt og ALDRIG noget hun har bare været tæt på før (ingen løs hund til legeaftale mere i hvert fald).

Inden manden kom var der gået en masse andre forbi. Unge, ældre, børn, folk i flok, folk alene, folk med hund, klapvogn, løbehjul, løbende, gående etc. men INGEN reaktion. Og så pludselig virker indkaldet ikke og der skal nu gøes af denne stille og rolige mand smiley

Vi ved ikke rigtigt HVAD vi skal træne, for vi kan ikke finde problemet. Med hunde er vi kommet frem til at det trods som regel er store hunde, men her er der også lidt tilfældigt.
Det sker nok pr. 1000 person vi møder, men det virker som om det bliver oftere, så vi vil gerne have det stoppe hurtigst muligt.

Ved ikke om alderen har noget at sige og om det vil gå over, men tør bare ikke satse på det smiley

Undskyld det lange skriv, og så skal jeg lige ud på date med kæresten, men skal nok svarer på kommentarer senere smiley
Og så lige et billede af teenageren med på vejen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gør af tilfældige hunde og mennesker
  • #1   4. jul 2022 Jeg vil foreslå i går til træning og opbygger en ordentlig selvtillid

• #2   4. jul 2022 Vi arbejder virkelig også på selvtilliden. Vi går faktisk normalt til træning 2x ugentligt på hold og starter op igen til August smiley

• #4   4. jul 2022 Hippie: Det er lidt problemet, at vi ikke har kunne finde en trigger smiley

Det har blandt andet været en 1.50 m høj ældre dame, som kom gående på stationen (hvor der jo også er mange andre mennesker)
    Og i dag da hun helt tabte sutten, var det en mand i 50-60'erne af alm bygning og med rimelig neutralt tøj (uden accessories).
    Til sidst er der en ung fyr, som hun nu har gået af to gange, bare fordi han sagde "Hej vuffer" på afstand.

Det er aldrig noget der har gjort hende noget, men lige pludselig er det begyndt og det virker til at komme kortere tid mellem episoderne smiley

Hun har før i tiden kun sagt vov en enkel gang, hvis der har været noget, men hun har virkelig fundet sin stemme

• #5   8. jul 2022 Jeg har nøjagtigt samme problem med Eddie. I starten jeg havde ham gøede han af alt. Det er efterhånden indskrænket til 3 "ting". Folk der uopfordret tiltaler ham, mennesker med en underlig adfærd og børn der råber og svinger med arme og ben. De fleste episoder kan jeg undgå ved at lave afstand, men at folk opsøger han, er sværere at forudse/undgå.
    Han gør osse af nogle hunde, for det meste store og sorte.

Jeg tror han har været ude for grimme ting i den tid, han har været i "ingenmandsland"

Prøv at finde ud af hvad/hvilken adfærd, der får ham til at gø, så kan det være nemmere at undgå. Men det kræver man hele tiden er et skridt foran.

profilbillede
  • #6   8. jul 2022 Vi forsøger også ihærdigt at finde hendes triggere smiley
    Det er heldigvis ikke et stort problem og hun kan komme med overalt. Det er bare lige den ene ud af 1000 gange, hvor det jo så kommer helt bag på os ??

Men hvorfor er det altid store sorte hunde? Har efterhånden mødt en del (ink. Akoya), som har problemer med lige netop dem.
    En ældre herre med en rolig (sort) labrador i området siger også, at han ofte møder folk med hunde, der ikke kan lide hans, fordi den... er stor og sort smiley

• #8   9. jul 2022 Jeg er blevet meget, meget glad for øvelserne fra control unleashed til hunde som du beskriver, der ind i mellem reagerer på hunde/mennesker.

Prøv at Google/YouTube "look at that" og "pattern games" (skriv evt også CU, hvis du ikke finder det rigtige).
    Øvelserne trænes først udenfor situationen og senere putter man forstyrrelser på.
    Look at that lærer hunden at kigge på dig når den ser noget den synes er farligt, i stedet for at lave udfald.

Kommentér på:
Hund gør af tilfældige hunde og mennesker

Annonce