Fire hunde i flexline? {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskriften siger - fire hunde i flexline, er der nogen af jer, der har fået det til at fungere?
Mine ture foregår stort set altid på godsernes områder, hvor der er total dødsstraf (overdrivelse fremmer forståelsen) for at have løse hunde, og det nyder jeg faktisk, fordi folk overholder det, og jeg derfor heller ikke får løse hunde hen i hovedet på mine.
Det fungerer faktisk rigtigt fint for mig, at gå med de tre stk. jeg har i flexliner. Én sat fast i bælte, og så de to andre i hånden/hænderne. Jeg indrømmer, at det kan være en smule udfordrende, hvis én af dem får viklet sig ind i noget krat, eller jeg skal have vanter af/på, fordi det ofte kræver brug af mere end én hånd - men det er faktisk ok.
Nu er jeg så der, hvor jeg er helt ufatteligt fristet af hund nr. 4... MEN - kan det overhovedet fysisk lade sig gøre? Det skal tilføjes, at hundene går i de længste flexliner, som vist er 8m?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.284
Jeg tænker at to store hunde som er rimelig rolige i snor, kan man godt have i hver flexline.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
Det har jeg brug for at kunne, både når vi skal krydse veje, og når vi skal passere andre.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
Jeg kan ikke engang styre to flexliner samtidig
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Da jeg havde Perle kunne jeg kan klare 3 flexilinier når jeg passede min mors cairn; Perle i den ene hånd og Clinton og Coco i den anden. Med Penny duer det kun med to eller tre i skoven, hvor Penny af en eller anden grund går pænt i snor - alle andre steder trækker hun jævnt meget Og ja, vi træner og træner og træner 'gå pænt' - det er bare liiiidt svært i øjeblikket for det lille livstykke
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.527
Dog tror jeg løsningen med sådan en dobbelt ting (kan simpelthen ikke huske hvad den hedder) måske kan virke. Du ville jo så skulle have det på minimum en af flekslinerne og så fortsætte med den i bæltet og den i den anden hånd. De kan jo gøres så korte som du ønsker, men det bliver noget juks hvis de filtrer sig sammen på tværs.
Mine egne går aldrig nogenlunde samme sted eller bare to der følger hinanden, så en fjerde ville blive umulig i fleks. Jeg går også yderst sjældent med dem i fleks
aug 2007
Det lyder som om 4 hunde i Flex, bliver et lidt for ambitiøst projekt, medmindre to af dem, går i samme line med "split" - men ligesom dine HiJacks, så er det heller ikke ret meget af turen, at mine følges pænt ad, og det er hele tiden seriøs hånd-øje-koordinationstræning, at holde dem helt fri af hinanden
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
https://hverdag.dk/shop/dobbel-hundesnor-2103p.html?gclid=CjwKCAjwtcCVBhA0EiwAT1fY70UowV3ZG35MgcIGOKicoa5t01ly6Tnb7ZKNpDl1RonqVQhVyBqWGBoCFGgQAvD_BwE
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.528
aug 2007
Og ja - så er 3m for lidt
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.861
Om det kan lade sig gøre, kommer vel an på hvor lydige og medgørlige de er?
aug 2007
Jeg tror ikke, jeg kan holde tre flexhåndtag i én hånd - men jeg har faktisk mulighed for at klikke én flexline mere fast i bæltet (det gør jeg fx., når jeg tager dem ud af bilen én af gangen, og har brug for begge hænder, til at sætte linerne på) og det er selvfølgelig en mulighed, når jeg indimellem har brug for det.
Samtidig så KAN jeg også lægge Sheenas og Nimbus´ håndtag kortvarigt på jorden. De løber ingen steder
(I kan godt høre, at jeg er godt i gang, med at overtale mig selv, ikk?)
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2007
aug 2007
sep 2020
Følgere: 22 Emner: 40 Svar: 857
Går indimellem med 7 hunde i fasteliner, der bruges bæltet også, der kan alle håndtag sidde i og karabinhagen er indkøbt til at kunne tåle et træk på 100 kg (kommer de ikke i nærheden af. Vægt imellem 4 til 7 kg.).
Jeg kører en del rundt og går ture og når man har 7 hunde med er det bare så dejligt, at sætte håndtagene på linerne fast i karabinhagen, imens man bærer dem ind/ud enkeltvis af bilen.
Vores hunde er så uopdragne at der altid er kaos de første 15 min. af en gåtur indtil vi kommer igang og afsted, Uanset om det er op til 4 hunde i flexliner, eller alle 7 i faste liner
Følger en på facebook hun har 7 hunde i flexliner (samme størrelse som mig) og det kører bare for hende Men hun kan ikke gå med 3 hunde i faste liner Så tror også det har meget at sige hvad man er vant til at manøvre med
aug 2007
Min udfordring er nok, at jeg har store hunde, og derfor også store håndtag på flexlinerne (så der kan kun sidde én i hver af mine store karabinhager i bæltet) - MEN de to små (som det ville komme op på, hvis jeg kommer til at hente én mere) ville faktisk godt kunne gå i nogle flexliner til færre kg og dermed også med mindre håndtag, så jeg godt kunne samle én stor, og to mindre i én hånd, når jeg har brug for at have en hånd fri. DET må testes
sep 2020
aug 2007
Jeg var helt låst fast ift. tanken om, hvordan mine nuværende håndtag er
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 334
Jeg ser af og til en dame her hvor jeg bor der går med 4 større hunde i flexliner. Hun har 2 i bæltet og så en i hver hånd, de hunde der er mest lydige (kan verbale kommandoer og følger dem) de er i bæltet, de unge og ikke så lydige er i hænderne. Jeg er vildt imponeret når hun kommer og der er styr over det.
Der er så en anden dame som har 4 mindre hunde i flexliner og hun kan have alle 4 håndtag i hænderne, men der er så ingen styr på hendes hunde og det er nærmest umuligt at komme forbi hende uden at få en hund ind mellem benene (er kørt galt på cyklen en gang fordi jeg kom på cykelstien og hun kom på gangstien og så var der pludselig en hund foran mit forhjul, Anden gang havde jeg lært at man stopper når hun kommer)
Pointen er at med god træning så burde det være til at have med at gøre . Det ville dog aldrig være noget jeg rodede mig ud i, da jeg ikke tror mine evner med at træne hund er så gode
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
aug 2007
Men ellers lytter de faktisk alle tre pænt efter mine signaler - når de fx. kommer rundt om et træ el. lign., så det er ikke så tit, jeg har brug for at have en hånd fri
aug 2007
aug 2007
Jeg skal bare kunne samle dem i én, når jeg har behov for at have den anden hånd fri.
aug 2007
https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/47032-tre_hunde_i_flex_
maj 2007
aug 2007
MEN når de der dumme harer letter lige ved siden af os, og så drøner fremad af samme sti, som vi går på (istedet for at løbe væk ind i skoven eller græsset) så tænder de ret meget, og så må vi bare stå stille, indtil der er ro på flokken igen.
Som udgangspunkt går jeg ikke videre, før Luf er så rolig, at han kan spise en guf - og så kommer de i lidt kortere snor, indtil vi er forbi det spændende sted
maj 2007
Jeg dyrker jo Lure coursing med Sam, det tænker jeg meget over om jeg skal gøre med næste hund, for det har gjort ham så tændt på vildt, og jeg er nødt til at bruge en uge- 14 dage efter en Lure coursing træning, på at dæmpe jagt instinktet lidt ned igen, da han tænder på alt i bevægelse efterfølgende, så bliver det hurtigt for meget, når selv et stykke blafrende plastik eller kragerne skal jages!
aug 2007
Det her er BESTEMT heller ikke kommet af sig selv. Lige da jeg flyttede for omkring et år siden, brød jeg indimellem grædende sammen ude i skoven, fordi hundene gik fuldstændig amok over, at der nu var SÅ meget vildt omkring os hele tiden, og jeg ikke lykkedes med at få dem til at falde ned, før næste "flok" råvildt dukkede op. Det var rædselsfuldt.
Men det er heldigvis blevet så ufatteligt meget bedre. Største succes kom i sidste uge, hvor der stod et rådyr på den store skovsti foran os. Da vi nåede den sidesti, vi skulle ned af, var den max 15m væk. Alligevel kigged Luf bare kort på den, og drejede så ellers fint til venstre, selvom han var ude i fuld længe af flexlinen. Så er man jo lige ved at tude igen
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
aug 2007
sep 2020
Fandt løsningen med at have ekstra hunden i en hånd og kort snor, så hun kunne gå fra side til side bag vores egen flok og så egen flok 7 stk.s i den anden hånd. Af første gang synes jeg det gik okay, men der var noget mere uorden i linerne end normalt
Fik taget en lille video af det og selvfølgelig kom en af naboerne ud, da vi gik forbi. Han troede at det var hans genbos hunde, der var på løs pote (så han var lige lidt i forsvar først da han har en del katte, indtil han opdagede at det var hende med alle hundene (han kan ikke huske mit navn )
https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/47036-8_hunde_i_faste_liner
Fire hunde i flexline?