759 visninger
|
Oprettet:
renlig tæve... help {{forumTopicSubject}}
Hey
Missy er ved at være 7 mdr og det er STADIGVÆK ikke lykkedes mig at få hende til at være renlig, jeg er indforstået med at hun ikke kan holde sig særlig længe, men synes bare ikke der er nogle specielle tegn på at nu skal hun tisse eller noget..
Jeg tager hende ned efter mad, leg, søvn osv
Men når jeg fx har hende med ude hos en veninde og hendes hunde, glemmer hun alt og leger indtil hun lige pludselig bare sætter sig og tisser uden nogen varsel...
Er der nogen af jer garvede hundeejere der har nogle tricks eller noget i kan lære mig og hende ?? Det er ret pinligt efterhånden..
på forhånd tak
Nick
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 180
Triks og ideer har jeg ikke, men sørg for at hun kommer ud ofte. ..
Og giv det tid, det skal nok komme.
Held og lykke med det:0)
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 22
andre med nogle forslag ??
Nick
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 22
Takker, og hvis der er flere forslag så skriv endelig allesammen..
Nick
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
Jeg tror , at når hvalpen er 7 mdr... og stadig skal tisse hver 1/2 time... så har den måske ikke fået trænet sin blære til at "holde" sig lidt længere.
Jeg har gjort det med mine hvalpe når de var små. fra 8 uger til ca. 12 uger.. at de har sovet i bur i soveværelset om natten...Har luftet dem sent.. og tidligt om morgenen... så har de fra starten af kunnet holde sig i ca, 5 -6 timer om natten. da blæren bliver trænet op.
Det er nemlig sjældent de tisser og prutter i deres seng..
Ved ikke om det er rn god ide' for dig nu ... da den er 7 mdr..... men måske et forsøg værd.
Det er ikke sikkert den vil være i bur nu... så skal den selvfølgelig ikke tvinges.... og der er mange der synes at BUR er strengt FORBUDT... men det synes jeg ikke, bare man ikke bruger det , når den bliver større.
Men det er jo bare MIN mening. :o)
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
renlig tæve... help