1.714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Anne
Anne
Emner: 1 Svar: 7

Reaktiv hund Reaktiv hund

Hej!
Jeg har en hanhund på ét år som er meget reaktiv pga. usikkerhed. Jeg ved godt det er min egen skyld og det er bare trælst.. Han er ikke blive præsenteret nok for ting og jeg har undgået gåture hvor der er mennesker og andre dyr. Og det er rigtig dumt af mig, det ved jeg.

Men nu vil jeg forsøge at gøre ALT for at han får et bedre hundeliv. Vi er lige begyndt på hundetræning hvor vi skal holde os i baggrunden, så han vænne sig til de andre hunde - tror det er lidt bat metoden. Men det jo blot én gang om ugen.

Så vil høre om der er noget i vil anbefale ting at gøre i ugen? Har selv tænkt på at øve med en anden hund, gåtur hvor der er mange mennesker (ved dog ikke om det er for meget, ift. bat metoden), måske ekstra mange gåture?
Hundetræner havde travlt så kunne ikke få spurgt dem..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reaktiv hund
  • #1   14. feb 2022 Hvis det er BAT-principperne, I arbejder ud fra, så skal du jo hele tiden holde ham under hans reaktionsgrænse - så det er jo den, der afgør, om du kan gå tur med ham, hvor der er mange mennesker, fx.

Hvad er hans triggere? Er det både hunde og mennesker? Og er det både kendte og fremmede?

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    feb 2021

#2   14. feb 2022 Har nemlig aldrig arbejdet ud fra den metode før. Eller hørt om den. Tidligere hund blev bare eksponeret for det han reagerede på og så begyndte det at aftage.
    Primært hunde, han går helt i selvsving. Man er i tvivl om, om det fordi han ikke får lov til at hilse. Det virker til på hans adfærd at han advarer og er usikker på hvordan han skal reagere..
    Mennesker han ikke kender gør/knurre han også af, men der er han nysgerrig på dem.

• #3   14. feb 2022 Hvis din instruktør er uddannet i BAT, så bør han/hun kunne vurdere din hunds adfærd, og rådgive dig der ud fra? Det er svært at vurdere, ud fra det du skriver - når man ikke kan se hans kropssprog.

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    feb 2021

#4   14. feb 2022 Ved faktisk ikke om de er.. Hun kom slet ikke hen og snakkede med os i går til hundetræning.. Var jeg ret ked af.. Har gået ved dem før, hvor han også bare skulle holde afstand.. Sidste gang i sidste forløb fik han lov til at lege med, hvor han elskede det.
    Jeg har bestemt at jeg tager en snak med dem næste gang, for synes bare vi er der, vi får slet ingen råd eller noget som helst..

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    feb 2021

#5   14. feb 2022 Jeg tror det er bat metoden eftersom vi bare skal holde afstand så han ikke gør

• #6   14. feb 2022 Jeg har selv en reaktiv hund, så jeg har selv været møllen igennem.
    Jeg vil anbefale dig at få fat i en god adfærdsbehandler eller/og finde en træner der har hold til reaktive hunde, der findes bat trænere, hvor alle hundene på holdet er der for netop det.
    Dette anbefaler jeg, som start, fordi det ikke lyder til at du helt ved hvorfor han reagere, og det er en stor hjælp i træningen at vide hvorfor hunden reagere som den gør, og at se de små tegn, så du ved hvornår du skal sætte ind.
    Træningen anbefaler jeg, for at du kan få de rigtige redskaber, så du bedre kan arbejde med det selv, og finde ud af hvordan du bedst træner det med ham.

Når du har styr på de ting, kan du sagtens bruge andre trænings hold som det du er startet på, til at øve det på afstand, det gør jeg selv, fordi jeg så har helt styr på hvor de andre er i forhold til os, men det er meget vigtigt at du først har redskaberne og bedre kan aflæse din hund. smiley

• #8   14. feb 2022 Den kender jeg slet ikke Anine, den må jeg da lige have fat i! smiley

• #10   14. feb 2022 Hvor bor du henne, Anne?

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    feb 2021

#11   14. feb 2022 Tusind tak for alle de gode råd!

Havde faktisk, dumt nok, slet ikke tænkt at jeg selvfølgelig kunne køre begge slags træning, en adfærds og almindelig. Det vil jeg undersøge!
    Også bogen!

Jeg bor lidt ude for Aalborg, hvad tænker du da på?

• #12   15. feb 2022 Hvis du har en hund som er så reaktiv, så giver det slet ikke mening at være på et hold med den.

Uanset hvor dygtig en træner der er på holdet, så er det begrænset hvad træneren kan gøre/hjælpe, da der jo også er det andre på holdet, som skal have træning og vejledning.

Så mit bedste råd er at kontakte en adfærdsbehandler og få en masse ene timer hos ham/hende indtil I er kommet så langt at din hund kan rumme at være på et hold(måske stadig med ekstra afstand til de andre hunde).

• #13   15. feb 2022 Umiddelbart lyder det ikke til, at det er BAT-træning, I kører. smiley
    Afstand er altid godt, og for nogle hunde, er det kun en "kort" overgang, hvor de skal se de andre hunde på holdet an, indtil de så kan rykke tættere og tættere på.
    Det kommer helt an på, hvad det er for en følelse, der ligger bag hans adfærd.

Prøv evt. at kontakte Charlotte Gintborg fra Team Up med din hund ( https://teamupmeddinhund.dk/)
    Hun er ikke alt for langt fra dig, og jeg tror faktisk, hun er én af de eneste deroppeaf, der er uddannet BAT-instruktør.
    Hun er så også helt alm. adfærdsrådgiver, så hun kan hjælpe med den metode, der passer bedst til jer.

• Anne
    Anne Tilmeldt:
    feb 2021

#14   15. feb 2022 Det er da mærkeligt at hun så har tilbudt os at komme på almindeligt hold. Skrev nemlig til dem at jeg gerne ville på adfærdshold, men de mente han godt kunne komme på almindelig hold. Og de har ry for at være et rigtig godt sted. Men skulle nok have valgt et andet sted, da der faktisk ikke rigtig skete nogen ændring i hans adfærd under sidste træningsperiode.. Man kan altid være bagklog smiley

Må lige kigge på det sted, ellers har jeg også kigget på wuuf i Aalborg. Har også hørt rigtig godt om det sted.

Kommentér på:
Reaktiv hund

Annonce