Gode råd søges!!! Gode råd søges!!!
Jeg er desværre løbet ind i et stort problem med min ellers dejlige og gudeskønne amstaff tæve på 11 mdr. Hun kan ikke være alene hjemme uden at ødelægge og bide ting i stykker!!! Det er alt lige fra sofaen til tapetet hun river ned af væggene, og vindueskarmene som er flået godt i stykker efterhånden.
Det er først noget hun er begyndt med inden for de sidste 2 mdr, da hun var lille rørte hun intet. Jeg synes også hun får rigeligt med motion, har have hun kan gå i, og hun får lov at "strække" ud på en kæmpe mark (bor på landet) flere gange om dagen.
Hun er også kun alene max 4 timer af gangen, og hun kommer som regel med mig hvis jeg ellers skal ud at køre o.lign. Så det er altså begrænset hvor meget hun er alene.
Jeg ved ikke om det er mig som gør noget forkert, eller om det er Smilla som måske blir bange/panisk når hun er alene, og derfor søger trøst i at ødelægge mit hjem..????? Hun har jo masser af legetøj og ben, og jeg gir hende altid lidt friske godbidder hver gang jeg går fra hende.
Håber virkelig der er nogle her på HG som kan hjælpe mig, og måske har oplevet samme problem med deres lille vidunder...?
På forhånd tak.
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 453
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 6
Simon og Mette M: I siger noget..., har glemt at få med at jeg købte hendes mor, men den fløj på hende efter 14 dage, og havde bidt hende ihjel hvis jeg ikke havde været der!!! Hun blev selvfølgelig aflivet bagefter. Kan det mon være det der "plager" hende???
sep 2005
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Det er jo ikke sikkert at det hjælper - det kommer vel helt an på hvad hundens problem er.... Jeg tror vores bare kedede sig, og selv fandt på sjove ting at lave... - og når jeres stadig er en hvalp/unghund har den vel også enormt meget krudt i røven (og i hjernen) som den skal af med.....
jan 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.493
Har du mulighed for at filme hende når hun er alene? Evt. med et webcam? Så kan du se om det er kedsomhed, eller om hun rent faktisk panikker lidt.
Hvornår er det sket med hendes mor der røg på hende?
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
at nogen hunde simpelthen ikke kan finde ud af at være alene, netop fordi de altid har været vant til at komme med over alt, altså at de simpelthen ikke kan forstå at de skal efterlades, jeg fik engang at vide at de så tror at de har gjort noget forkert, og derfor kan de blive forvirret og gøre ting de ellers ikke ville..
jeg aner ikke om det har noget med det at gøre, men ligegyldigt hvad så er alene hjemme problemer, svære at komme til livs.
sep 2005
apr 2007
Hvad gjorde i ved jeres, og gør den det stadigvæk???
apr 2007
sep 2005
Vi trænede og trænede med Holly i laang tid, men det gik desværre ikke bedre! Vi blev nødsaget til at købe et bur! På det tidspunkt var det kommet så lang ud, at hvis det ikke virkede måtte vi af med hende! Det hjælper heldigvis. Hun er stadigvæk ikke helt tryg, og gør stadigvæk lidt! Men hun er glad for buret, og sover frivilligt i det om natten, selvom lågen står åben!! Men prøv med træning først, og se om det kan hjælpe!
apr 2007
Nu I nævner det med at jeg selv skal ta' kontakt til hende når det passer mig, så har hun meget med at når jeg er optaget, og f.eks sidder foran computeren så gør hun af mig indtil jeg kigger på hende...., hun er meget opmærksomhedssøgende...
apr 2007
sep 2005
apr 2007
Tror lige jeg vil sove lidt på det hele, og så læse alle rådene igennem igen i morgen.
sep 2005
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Mit råd er ikke et jeg ville bruge til at starte med, men jeg ville prøve at mental aktivere først. Jeg prøvede ALT med min gamle amstaff, han var vant til at komme med over alt, hvilket jeg idag godt kan se, var den første fejl, for da han var lille, og han skulle være alne, var der ingen problemer, men da han blev størrer, og han skulle være alene, gik det galt. Han ville for det første med mig, og for det andet, kunne han ikke finde ud af, at han skulle være alene i det store hus. Jeg prøvede både det ene og det andet, men intet hjalp. Da jeg en dag kom hjem, og han havde været i total panik, og havde sprunget et ledpånd i det ene bagben, sagde min dyrlæge, at han skulle stå i bur, de næste 14 dage, når han var alene, for benet skulle holdes i ro. Det viste sig, at han faldt totalt til ro i det bur, han hylede ikke mere som en besat, men lagde sig ned og sov. Derfor beholdte jeg buret, som han så stod i når jeg ikke var hjemme, han elskede faktisk et bur så meget, så han gik derind selv når jeg var hjemme. Til sidst lukkede jeg det ikke engang, når jeg tog hjemmefra,og der var intet sket når jeg kom hjem. Hvor jeg før var kommet hjem til ødelagte køkkenlåger, gulvtæppe som var revet i stykker, potteplanter der var ødelagt, og mapper med papire som var revet nedfra hyller, og gennem gnasket.
Jeg var faktisk så langt ude, så jeg enda overvejede, at jeg måtte tage den sværeste beslutning man kan tage, men heldigvis hjalp det eneste, jeg nogensinde have sagt, at han ikke skulle, nemlig sættes i et bur...
Siger ikke det hjælper i dit tilfælde, men måske, men skal jo aldrig sige aldrig.
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 2
mvh. Maria
Gode råd søges!!!