Så er vi startet til hvalpetræning {{forumTopicSubject}}
Så startede jeg i går til træning med Mickey.
Har en lidt blandet følelse omkring det, så vil gerne hører meninger og erfaringer
Vi trænede at gå i linie med hundene, og brugte kommandoen Hinke, tror jeg vist nok. Mickey har bare et alm. halsbånd, hvor jeg selvfølgelig bare sætter snoren i. Men de bruger kvæler halsbånd derude, så det fik jeg på ham, og det gik da også bedre.. Meeennn.. Jeg er sgu ikke meget for kvæler halsbånd, men det er måske bare mig.. (?)
En af hjælperne fortalte at hundens strube kun var "blottet" et meget lille stykke og ellers var der muskler omkring halsen, så det skadede ikke hunden. (Er dette sandt eller ej?)
Og når vi stoppede op, og hundene skulle sitte, skulle man bare presses hårdt ned, hvis de ikke ville... Det brydes jeg mig simpelthen ikke om, idet at jeg hellere vil sige det og øve det med ham 1000 gange, og belønne ham, når han gør det rigtigt...
Er det mig, der er helt gal på den?
Er det okay at bruge kvæler?
Skader det hunden?
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Jo, det var lige det
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Jeg vil nemlig heller ikke "påføre" Mickey skade, og mener at tålmodighed er vejen frem...
Men samtidig gik han også bedre, da han fik kvæler på, meeeeen igen - jeg synes sgu ikke om det
maj 2006
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 89 Svar: 387
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 689
Vil du skrive en besked til mig, hvor det er?
- og det er pighalsbånd, der er ulovlige....
maj 2006
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.538
Det er forbudt hos hende vi træner ved og de fleste andre trænere generalt, da det kan skade deres hals og spiserør..
Selve træningen lyder også meget sær.. Det lyder som om det skader hunden mere end det gavner..
Hvis jeg var dig ville jeg finde et andet sted..
Sit kan man lære hunden med en godbid, helt uden berøring.. Sådan har Aiya ihvertfald lært det..
Hvis du gerne vil have nogle tips til træniing, kan du skrive til mig og så kan jeg fortælle dig hvordan vi gør det i Doxx hvor vi træner.. Hun er nemlig bare super god..
Så er vi startet til hvalpetræning