{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Hvorfor er der så mange der vil avle {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget lidt på den side der hedder avl .Jeg kan ikke forstå der er så mange der vil have hvalpe ,på deres hunde. der er mange der ikke en gang har DKK stambog på deres hunde,tror de at de kan tjene penge på det. Hvorfor ikke hjælpe de hunde der ser på et internat .Og give dem en frisk start på livet igen, eller er det bare mig der kun mener det. Har folk egenlig sat sig ind i det med at opdrætte hunde det er jo ikke billigt de skal på både vacineret og chippet.Ved de om de hanhunde de bruger er sunde og velfungerende, og der ikke er nogen arvelige sygedomme. Det samme gælder for tæverne. For man ser mange gange ved de køkkenhunde, at de fejler både det ene og det andet . Jeg ved også godt at os der har DKK stambog på vores hunde, kan løbe ind i problemmer men vi kan da få dem erstattet og vælge. Om vi vil have hund fra den opdrætter igen, eller om vi vil have pengene tilbage og finde en ny kennel. Det kan dem der køber køkkenhunde jo ikke få, de har fået hvad de har købt og betalt for.

Schæferhunde Ejren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er der så mange der vil avle
  • #1   22. jul 2007 Fordi efterspørgslen er der.

• #2   22. jul 2007 Det er jo ikke kun lige DKK papir man kan få på sin hund..... der er også andre slags klubber end dem..

• #3   22. jul 2007 Nu findes der andre stambøger en DKK smiley

Jeg vil nu heller ikek avle på Joy, men hvis der skulle ke en upser (hvilket jeg ikek håber) vil jeg da lade hende få hvalpene hvis hun er gammel nok..

• #4   22. jul 2007 Det er rigtigt nok men der bliver stadigt avlet for mange hunde som man ikke kender særligt meget til de forskellige problemmer der er med dem.

• #6   22. jul 2007 Nu er det ikke alle der laver kuld på tavleløse hunde der ikke har sat sig ind i hvilke problemer og evt. skavanker der kan være med den pågældende race.
    Jeg synes det er noget fordømmende at skrive; der ikke engang har dkk stambog.. Der er rigtig mange historier om dårlige hunde, misrøgt med mere på netop de hunde med tavle fra dkk. Ikke at det er generelt, men i míne øjne kan et tavleløst kuld være ligeså gode som med tavle. Du kan ikke skære alle over en kam på den måde som du gør. Igen tavlesnobberi vil jeg mene...

• #7   22. jul 2007 fordi der er alt for mange der ikke er kritiske nok omkring deres hund
    og ikke ser hunden som den er men ser den som deres øjesten og selvfølgelige skal man det, men det er bare ikke nok når man vil avle

• #8   22. jul 2007 Det er da fordi hunde (og alle dyr) skal have muligheden for at få unger.
    Plus det giver godt i kassen
    Plus det jo er såå hyggeligt
    Plus det jo ikke kun er forbeholdt "avlere" at få hvalpe
    Plus ens hun jo er verdens sødeste hund
    Plus ens hun kan give de smukkeste unger fra sig
    Plus .................. (sæt selv ind)

Læs det med den ironi det er skrevet.........

• #9   22. jul 2007 Jeg har villet være opdrætter stort set hele mit liv. Første hund jeg fik / købte var et dejligt gadekryds. Nr 2 var også et gadekryds. Selv om de var jordens dejligste hunde, valgte jeg at vente. Tildels fordi min tæve havde alverdens allergier og skavanker, men også netop fordi jeg var bange for at lave hvalpe der endte på internater.

( nr 2 hentede jeg på internat-han blev kastreret )

15 år måtte jeg vente, men det var ventetiden værd :o)

En af de ting -tror jeg - der gør at stort set alle avler, er at de jo får en god slat penge for et gadekryds. Da jeg købte mine, ku man få et gadekryds for 500 kr, nogle gange mindre.....Også den grund det var et gadekryds jeg fik- der er ikke så mange penge at gøre med når man er enlig mor på bistand.....

Idag får folk jo næsten mere for et gadekryds end for en med tavle der er tjekket igennem for sygdomme.....

Jeg forstår ikke helt køberne.....

Men ligesålænge som folk kan tjene godt på alt hvad der kan kravle af sted- så bliver folk ved.

• #10   22. jul 2007 tilslutter mig Anna Z indlæg :o)

• #11   22. jul 2007 SS der er vist ingen tvivl om, at det at få kuld på sin tæve ikke er en billionærforretning - så det er vel ikke den væsentligste årsag til at nogen avler, det er vel primært med henblik for øje at videregive hundens gode egenskaber..

• #12   22. jul 2007 Det har ikke noget med tavle snobberi at gøre. De opdrætter jeg kender inden for Schæferverden, laver ikke misrygtet hunde på nogen måde.De har brugt år på at få Schæferhunden op at stå igen, netop fordi der blev lavet for mange med hd. Jeg siger heller ikke at vi med DKK stambog altid er sikkret.

• #13   22. jul 2007 Nej men ved at du skriver "der er mange der ikke en gang har DKK stambog" skriver du at DKK er bedst og INGEN andre dur..

Ellers kunen du har skrevet "der er mange der ikke en gang har stambog"

Ved lige at tilføje DKK er tavlesnobberi smiley

• #14   22. jul 2007 Jeg fatter det heller ikke.

Synes avl er så ansvarsfuldt, at det burde skræmme de fleste langt fra væk.

• #15   22. jul 2007 Hvorfor må man ikke mene Dkk er det eneste rigtige uden straks at blive kaldt snobbet?

Det er da en gang ævl at fyre af.

• #16   22. jul 2007 janie F - fordi alle andre stamtavler er ligeså gode.. Hun kan lige så godt skrive "Hvorfor avle på andre hudne end DKK-hunde"

• #17   22. jul 2007 så tager vi den en gang til for prins knud dkktavle contra ikke , dvs de middelmådige hunde der ikke er værd at avle videre på..

• #18   22. jul 2007 Hvorfor kan man ikke have en mening om noget, uden at skulle stemples som snob??

Så vidt jeg ved er DKK den eneste klun der er under FCI, men ret mig endelig hvis jeg tager fejl..

Æv jeg hader ordet snob, bare fordi der snakkes om DKK.....

• #19   22. jul 2007 klun = klub

• #20   22. jul 2007 Ratster....du påstår alle andre stamtavler er lige gode.

Det kan de jo så ikke være i alles øjne. Så ville man jo nok ikke foretrække en frem for anden?

Jeg personligt kunne ikke drømme om at købe andre tavlehunde end Dkk. Det er deres krav der tiltaler mig.

Hvori ligger snobberiet i det?

• #21   22. jul 2007 ja...der tilslutter jeg mig Anna´s ..og Ratster Zoo´s skrevne holdninger...
    der er sandelig ikke noget der er 100%
    men hvis det blir gjordt med en stor potion moral...uanset om det er med ..eller uden tavle...så man sandelig nået langt....og fordi der står DKK..DET såsandelig ikke ens betydende med det bare er iorden!!

• #22   22. jul 2007 Annette O - Der findes jo flere klubber en FCI og DKK..

janie F - Det ligger i det at alle hunde med tavle avles efter de samme standarter.. Der kørere mindst lige så magne dårlgie avler histoirer fra DKK som der gør fra andre klubber..

Det er snobbet at sige at DKK er bedst, når man tydeligt kan se de ikke er bedere end alle andre..

• #23   22. jul 2007 Jamen i mine øjne er de tydeligt de bedste !

Og nej, der er ikke en klub herhjemme der kører med samme krav som Dkk.

Om det så er godt eller dårligt er vel op til den enkelte uden man skal kaldes navne og have sat etiketter på sig?

• #24   22. jul 2007 Årh indrøm det bare Janie. Der er sgu lidt snop over os der vil ha DKK hunde. *GGG*
    Vi er nogle rigtig snopper ;o)
    Helt vildt!

• #25   22. jul 2007 Jamen hvorfor?? Ratster du må forklare det lidt bedre, for en argumentation som denne:

Det er snobbet at sige at DKK er bedst, når man tydeligt kan se de ikke er bedere end alle andre..

Den holder bare ikke.
    Hvordan kan man tydeligt se, at de ikke er bedre??
    På hvilke punkter gør de sig "dårligere" end andre..??

Du må uddybe det lidt mere, så man kan forstå en mening med det..

Vil det så være det samme som at sige "det er snobbet, hvis man KUN vil have en bestemt race" ??

• #26   22. jul 2007 Ratster; dkk gør heller intet ved de kenneler hvor hundnene lever under kummerlige forhold, så det er en sovepude at sige, fordi en hund har dkk tavle er alt iorden. Selvfølgelig er der nogle garantier på en dkkhund, men en hund uden tavle der gælder købeloven altså, det handler om at få lavet en ordentlig kontrakt med sælger.

• #27   22. jul 2007 Fordi folk tror at de kan tjene en formue, og tænker slet ikke etisk på hunden... kun på hvad de kan få i lommen.

• #28   22. jul 2007 Det er altså sjovt det altid kun er DKK modstandere der kommer med den påstand, DKK kun er lutter idyl med perfekte hunde.

Ikke en eneste gang har jeg set et DKK-medlem komme med den udtalelse, men link modtages da gerne........

• #29   22. jul 2007 janie F - hvad hjælper krav hvis kravene ikek bliver overholdt, og klubben er ligeglad?

Annette O - der er intet dårligere i at være lige så gode som alle andre..

• #30   22. jul 2007 Jamen selvfølgelig gælder det om at få lavet en ordentlig kontrakt, men hvor mange steder ser man disse kontrakter??

Jeg spørger fordi jeg ikke har den ringeste ide om det.. Jeg ved bare at jeg har fundet den opdrætter (med DKK tavler) jeg ønsker at købe en hvalp fra.. Og det er bevidst valgt, fordi jeg har en større tiltro til DKK i det store hele, end jeg har til andre "underklubber" eller hvad de nu end er..

• #31   22. jul 2007 Ratster - vil du være sød at komme med en lidt mere konstruktiv forklaring for, hvorfor du mener det er snobberi, når man hælder til DKK stamtavler??

• #32   22. jul 2007 Annette O -For mig er det et fedt om den komemr fra DKK eller en anden klub, når alle race standarterne er det samme, bare selve avleren er i orden, og der er som jeg skrivere højrere oppe lgie så mange dårlige historier fra DKK avlere som der er fra andre avlere.. Så selvom DKK har diverse krav, så er det jo et fedt hvis de ikke blvier overholdt, og jeg tænker her ikke på købskontrakter, for de skalvære der uanset om der er tavle eller ej.. jeg tænker her ppå i selve kennelen..

• #33   22. jul 2007 min holdning er at det er underordnet om man er til tavler eller ej, men jeg synes ikke man skal nedgøre en gruppe fordi de ikke lige har samme holdning som en selv. Og det er lige netop hvad der gøres her når der skrives; har ikke engang en dkktavle. Jeg syns da det er fint med tavler, fint uden. Alle hundeejere med og uden bør da sikre de optimale forhold for hund + evt kuld, og så er det altså begrænset hvor meget man kan tjene på et kuld.

• #34   22. jul 2007 Ratster.......Det er så ikke et fedt for mig !

Og jeg spørger igen, hvad der giver folk ret til at kalde mig snobbet for den holdning.

• #35   22. jul 2007 Jamen DKK har jo diverse krav til hundens sundhed og krav til antal kuld - ergo så stiller de jo krav til opdrætteren.....

Hvorfor er det bedre at støtte en klub, der er fløjtende ligeglad med, om hunden har HD eller får mange kuld (som et eksempel)
    Jeg kan ikke forstå logikken i det..... ??

• #36   22. jul 2007 At DKK intet gør synes jeg måske er underligt at påstå når man ser hvor mange der alligevel er smidt ud (som så sjovt nok bare er hoppet over til en af de andre klubber).
    Der er også oprettet et hundehandlerkontor som kun tager sig af interne (læs: DKK) sager. Så det er jo ikke engang fordi der dækkes over at der findes uværdige opdrætter indenfor regiet

• #37   22. jul 2007 Jamen Ratster for pokker, standarderne er jo netop IKKE ens i de forskellige klubber!

Der er ikke nogen klub som DKK som har så mange avlsrestriktioner, lige meget hvor meget du vender og drejer den!

• #38   22. jul 2007 Det bliver vi nok ikke enige i, Der findes blandt andet Dansk Race Union da den startede i sin tid, var det folk der var blevet smidt ud af Dansk Kennel Klub. Fordi de svindlede og lavdede dårlige hunde, derfor er det kun at Dkk der duer for mig. Andre må jo selv vælge hvor de køber hund men det er ikke noget med SNOBBERI at gøre.

Schæferhunde Ejren

• #39   22. jul 2007 Er det tilladt at lave kuld med og uden stambog, når man er registreret opdrætter i DKK??

Men ja - jeg er enig med bettina H. - Det har ikke noget at gøre med snobberi...

• #40   22. jul 2007 "Dem med papir skal selvf avle med papir såfremt de blir godkendt, blir de ikke godkendt pga noget ikke arveligt eller skadeligt så kommer de til at avle uden"

Need I say more?
    Det er da topmålet af useriøsitet?! Hvis den bliver forkastet i avlsgodkendelsen avler vi bare uden.... Geeez!

• #41   22. jul 2007 jeg er en SNOB, for jeg har en hund med DKK stamtavle for der er jeg sikker på at min race lever op til de gældene regler og sikkerhed for at min avler har opfyldt de krav der stilles til ham og at han tager hensyn til de måske værende dårligdomme racen måtte have, og hvad angår min Dalmatiner så har vi været HELDIGE for de SKAL testes for døvhed men vi var heldige. De hensyn tager kun ganske få og avler gerne på ret og krav da udbud og efterspørgelse bestemmer prisen

• #42   22. jul 2007 Jeg er en snob.. Det har jeg lige lært i den her tråd..

Jeg vil nemlig helst købe min hund, hvor jeg ved, at der er de strengeste avlsrestriktioner..

Kan sgu ikke bruge etiske regler til noget, for det er desværre ikke alle opdrættere, der ejer går ind for at bruge de regler..

Hos DKK ved jeg i det mindste at hundens forældre er tjekket for de arvelige sygdomme de er disponeret for..

• #43   22. jul 2007 jeg har stadig ikke fået svar og link.........men minder da gerne op i det fremtiden.

• #44   22. jul 2007 Annette

Nej, det er det i hvert fald ikke

Pkt. 8
    Opdræt, køb og salg af hunde til forhandler eller til forsøg, såvel som opdræt, køb og salg af hunde, der ikke er stambogsført i DKK, er ikke tilladt.

Pkt. 11
    DKK kan - eventuelt efter indstilling fra pågældende specialklub - fratage en stambogsført hund avlsretten eller opstille betingelser for hundens avlsret. DKK kan, eventuelt i samarbejde med specialklubben, endvidere opstille betingelser for avlen inden for en bestemt race, når tungtvejende sundhedsmæssige, racemæssige eller overordnede hundepolitiske forhold gør dette nødvendigt. Disse regler administreres efter den motivering, der fulgte forslaget.
    DKK’s bestyrelse kan annullere en hunds stambog, hvis det viser sig, at betingelserne for stambogsregistreringen ikke var opfyldt på registreringstidspunktet.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/825

• #45   22. jul 2007 Så det vil sige :
    Hvis man køber en hund med DKK tavle er man sikret en "sund" hund.? - forstået på den måde at arvler skal have godkendt forældredyrene for forskellige sygdomme og arvlige sygdomme?

og det er det ratzer mener ikke bliver overholdt eller?
    er ikke helt med..?

for hvis forældredyrene ikke bliver godkendt - kan hvalpe jo ikke få tavlerne? og er dermed ikke en dkk - tavle hund længere?

hvalpene kan vel ikke få dkk tavlen uden forældrene bliver godkendt?

• #46   22. jul 2007 Man er ALDRIG sikret en sund hund, for alle hund kan sgu blive syge. Stamtavle eller ej..

Men man er sikret, at der ikke bliver avlet på direkte syge individer.

• #47   22. jul 2007 Man er vel også sikret, at der ikke drives rovdrift på hundene??

• #48   22. jul 2007 B: Ja da. Se bare Balta... Men mange ting kan opdrætterne jo ikke gøre for.¨
    Det ville ellers være dejligt hvis man kunne se ind i fremtiden.

• #49   22. jul 2007 Derfor jeg skrev "sund" smiley

• #50   22. jul 2007 Maria

Ja, du har forstået korrekt. Hvalpe får kun stambog såfremt begge forældredyr lever op til de af klubben fastsatte eksteriør/sundheds krav for racen.

Men som Belinda siger, så kan man aldrig være 100% når det drejer sig om et levende væsen. Man kan kun gøre sit bedste for at forhindre det

• #51   22. jul 2007 Okay.. kunne bare ikke få til at hænge sammen at ratzer siger de ikke overholder "et eller andet" for det bliver de vel nød til hvis det så vel og mærke er DKK - hunde. smiley

• #52   22. jul 2007 betina h
    det du siger med at avle misrygt hvalpe
    vil det sige du mener at dem der avler på deres hunde uden tavle avler misrygtet hvalpe
    så kan jeg lige fortælle dig at mine tæver og min han hund der er ikke tavle på dem og jeg har avlet på mine tæver og dem jeg har aldrig hørt fra dem der har købt hvalpe at de har fejlet noget
    og den ene af hvalpene da den blev hentet spurte køberen om vi kunne køre ham til dyrelægen med hvalpen og det gjorde vi og køberen spurte om han kendte os og om det var gode hvalpe vi havde
    og dyrelægen svarede ja til det hele og han sagde det var nogen flotte hvalpe vi havde

• #53   22. jul 2007 SS godnat til alle hundefolk med eller uden...

• #54   22. jul 2007 Stine, du må jo gøre hvad din samvittighed siger dig. Det er dig der skal leve med den beslutning..........

Og det er da dejligt, der så er andre klubber du kan få tavler på dine hunde i skønt de ikke lever op til det bedste !

• #55   22. jul 2007 Man kan da ikke avle på hunde der ikke er godkendt. Så er det jo kun penge spørgsmål igen og ikke på hundens ve og vel.

Schæferhunde Ejren

• #56   22. jul 2007 Annette O

Til en hvis grad. Der findes en matadoravlsgrænse for hanner, og så kan der nedlægges avlsforbud hvis man laver grove tilsidesættelser af de etiske anbefalinger

(link fjernet)

• #57   22. jul 2007 Synes det er noget pjat at avle på en hund som ikke kan blive godkendt...
    Så gør det jo ikke nytte :o/
    Så avler man bare for sjovt...
    Meget useriøst i mit hovede.

• #58   22. jul 2007 Stine.....åbentbart ikke seriøs nok til at hive hunde ud der ikke lever op til avlsrestrationerne!

• #59   22. jul 2007 Jeg kan altså ikke se, at bettina h skriver om misrygtede hvalpe. Det "nærmeste" jeg kan komme er dette:

---
    Der findes blandt andet Dansk Race Union da den startede i sin tid, var det folk der var blevet smidt ud af Dansk Kennel Klub. Fordi de svindlede og lavdede dårlige hunde,
    ---

Kan altså ikke se den misrygt du taler om ....

• #60   22. jul 2007 Stine: Hvad gør det godt for, at avle på hunden?

• #61   22. jul 2007 Stine- nu har jeg da vist misset at Mie sku lave hvalpe på sin hund????

• #62   22. jul 2007 Stine, næh, det gør ham ikke til en dårlig hund, det gør ham til en hund, der ikke er racetypisk. Og dem bør man heller ikke avle på..

Håber da ikke at man bare kan skifte klub, og avle der på hunde, der ikke er racetypsike..

• #63   22. jul 2007 Jeg har intet skrevet om dine hunde ikke er de bedste.

Men bliver de ikke avlsgodkendt i den klub de er i, er de ikke de bedste mere !

Det siger da sig selv.

• #64   22. jul 2007 Er der virkelig så mange penge i at "lave" et kuld hvalpe og så sælge?????

Jeg foretrækker DKK tavle på min næste hund, netop fordi, det er den klub jeg har mest tiltro til (gennem min/mor/families erfaringer), men sir ikke at andre klubber ikke ku være ligeså gode....

Nok en smags sag....

• #65   22. jul 2007 BLØDE ØRER ER SKU ARVELIGT.

Ja undskyld jeg råber, men hvem har bildt dig ind at det ikke er arveligt???

• #66   22. jul 2007 Søster særling - tak for dine svar ;-)))

stine o - jeg er altså lidt forundret over den holdning. Det er da useriøst, at avle på en hund der ikke er avlsgodkendt. "så rykker jeg bare over i en anden klub" - jamen hold da op... Det er derfor jeg personligt vælger DKK. Der kan man jo ikke lave sådan en gang "fusk".
    Og den bemærkning om Mies hund er da langt under lavmålet.. Hun har hentet en hund fra Grækenland, hvor den var i fare for at dø...
    Det er altså sørgeligt...

• #67   22. jul 2007 betina h
    det kan man da der er mange folk der ikke vil ha en hun med stamtavle for de har ikke noget at bruge den til
    og jo forresten så tager jeg mine hvalpe tilbage hvis der er noget galt også er mine chip mrk vaccineret og fået ormekur jeg sælger dem til rimlige priser og det bliver jeg ved med

• #68   22. jul 2007 Stine, tænk, jeg vidste ikke at man ikke kunne mene noget om ordentlig avl uden at ens hund var med tavle..

Men nu er det desværre således at gadehundene i Grækenland ikke går rundt med en stamtavle om halsen, det er jeg selvfølgelig frygteligt ked af for jeg ville jo helst have at hun havde en (ironi, hvis du var i tvivl!!)..

Men jeg kan så love dig at aldrig et eneste sekund kunne jeg overveje at avle på hverken hende eller andre hunde uden tavle jeg måtte eje en dag (hun er nu også steriliseret, så det ville være ret så vanskeligt)..

Det er ikke mig, der udtaler mig torskedumt om at tilsidesætte eventuelle avlsforbud på min hund og avle uden tavle, vel?!

• #69   22. jul 2007 annette o kig fra oven og ned til besked 15 der står det

• #70   22. jul 2007 Jeg synes det er interessant at så mange schæferejere mener at DKK har mere strenge avlsrestriktioner end DRU ???
    Min dyrlæge siger det modsatte, og håber at DKK kommer på niveau med DRU når det gælder krav til HD !
    DKK accepterer C-hofter DRU max B-hofter !

• #71   22. jul 2007 Ja, fejl kan ske for selv de bedste avlere. Min egen opdrætter har lige fået et kuld, hvoraf en af hvalpene er fejlfarvet. Men den bliver hellere ikke godkendt eller viderført i avl.

Og så skal man måske også tage med at det alligevel er de færreste hunde der ikke kan opnå en 2 pr (godkendelse), og selv dem der måske fejler i første forsøg har stadig mulighed for at prøve igen med en anden dommer.

• #72   22. jul 2007 Stine O - er det også det argument du vil bruge hvis han bliver syg???"jamen de andre i kuldet er fine"....

Det kan bare ikke bruges...

Du mener måske heller ikke at benstammer- kropsbygning- vinkler- højde o.s.v. er arveligt???

• #73   22. jul 2007 Stine, nu bestemmer en dommer ikke hvordan din hunds liv skal forme sig, men bestemmer blot om din hund er af en kvalitet der er god nok til reproduktion.. At du så tilsyneladende mener dig bedre end DKKs dommerstand og avler hvis du avler vil uanset at din hund ikke er fundet god nok, jamen det siger da alt om din seriøsitet som avler..

Men ved du hvad, CKC vil nok hjertens gerne have dig som avler.. De vil have alle, bare man kaster penge i nakken på dem..

• #74   22. jul 2007 Ole....jeg kan umiddelbart ikke se noget om avlsrestraktioner på schæfere på DRU's hjemmeside.

Hvad har de ellers af krav til schæfere som jeg kan se du har?

• #75   22. jul 2007 De behøver da ikke avle for at være rigtige hunde?

Eller har jeg misset noget

• #76   22. jul 2007 Jeg er blevet klogere med tiden, hvad angår avl osv.
    Også efter at have læst en del om gravhunde osv. (hvad er kan være af arvelig sygdomme) og så på DKK' hjemmeside.
    Rasmus skal ikke bruges til avl. (Han er uden papir, og vi ved jo intet om hans baggrund). Det er en af grundene til, at han skal cuttes imorgen. Og så skal vi have en DKK grav-pige sidst på året/starten af 2008.

• #77   22. jul 2007 Janie F
    Kig under regler HD
    Schæfer hører under racer over 45 cm !

• #78   22. jul 2007 Stine, lav en ny tråd hvis du vil tale om danske internathunde kontra udenlandske gadehunde..

Og HVOR rakker jeg papirløse hunde ned henne? Jeg udtaler mig UDELUKKENDE om det at avle med hovedet under armen samt at du tilsyneladende er villig til at blæse på at dine hunde findes uegnede til avl..

• #79   22. jul 2007 Stine- har du haft 20 hunde gennem de sidste 5 år???

• #80   22. jul 2007 Jeg har selv en hanhund på 1år og Tævehund på 2 år,de er begge sunde og raske er fri for hoftedysplsi og albuesdysplasi.Men jeg har ikke nogen planer om at vil avle på dem, da jeg vil stille for store krav til mine hvalpekøber de skal arbeje med dem da det er arbejdshunde jeg har men det er også famlie hunde begge mine hunde bliver brugt som konkurrencehunde og de går ikke en hel dag i hunde gården.

Schæferhunde Ejren

• #81   22. jul 2007 Alle hunde er da dejlige på hver deres måde. Det er måske bare ikke lige alle hunde, der er egnet til avl...
    Det er der pointen er..

Og skal man kaldes snob, bare fordi man vælger at købe med DKK stamtavle, jamen så er der altså mange snobber i DK...

Der er da ikke andet at gøre, end at leve med det....

• #82   22. jul 2007 Jeg spørger lige igen- Har du haft 20 hunde gennem de sidste 5 år??

• #83   22. jul 2007 Stine, hvorfor taler du hele tiden om 'den dag han skal bedømmes' når du allerede har en annonce hvor du tilbyder dine hanner til avl? På trods af at de ikke er avlgodkendte og på trods af at de - med dine egne ord - ikke er gamle nok?

• #84   22. jul 2007 Stine, jeg formoder at den sidste sætning var til mig?

Nu handler internathunde kontra gadehunde ikke særligt meget om avl, derfor skrev jeg at du kunne lave en ny tråd om emnet og så kunne vi da diskutere emnet der..

Trampe på??

• #85   22. jul 2007 Jeg er lige nødt til at spøge..

Du siger at der ikke er nogen grund til, at avle på en hund som der er totalt overflod af i forvejen ???

Hvis det er den race du brænder for, hvad forhindrer dig så i at lave et kuld hvalpe??
    Er det fordi du ikke magter at tage det ansvar der følger med et kuld, der evt. ikke kan sælges eller hvad mener du??

Hvorfor det hastværk med at få hvalpe?? Hvad skal det gøre godt for? Andet end at dække DIT behov for hvalpe.

• #86   22. jul 2007 Ai undskyld, men du kan ikke TÅLE konstruktiv kritik?? Hold da op.. Hvordan vil du så tilegne dig viden om dine racer (du har flere kan jeg se)

• #87   22. jul 2007 Stine, jeg har slet ikke udtalt mig om dine hunde, men om dine udtalelser om dine avlsplaner..

Stine, så alle dine ord om at hvis de ikke godkendes jadijadijadi, det var faktisk bare tom luft, for du har jo intet imod at de allerede kommer i avl på trods af at ingen af dem har været igennem nogen form for tests?!

• #88   22. jul 2007 Og jeg vil så lige lade dig vide at hvis du avler på din hanhund før avlsgodkendelse hos DKK og det kommer DKK for øre, så får de hvalpe han evt. senere vil lave ikke tavle på.. Men det er sikkert også lige meget..

• #89   22. jul 2007 Man kan godt sundhedsteste selvom hunden ikke har papir. Man er ikke tvunget af en klub, men det skal vel hellere ikke være for klubbens skyld at man gør det.

• #90   22. jul 2007 Stine, det er da voldsomt selvmodsigende at skrive her at det afhænger af dommer og røngten hvad der skal ske med hans avslkarriere og så samtidig have en avlsannonce i markedet?!

• #91   22. jul 2007 Må jeg spørge hvor mange forskellige racer du påtænker at avle??

Du har 3 forskellige racer kan jeg se - og de skal alle 3 i avl..
    Har du styr på de racespecifikke "krav" der er ved de 3 racer?? Og udseende - ikke blot om de ser søde ud, men om de lever fuldt ud op til standarden?? Temperament.... Hvad er kravene for temperamentet for de 3 forskellige racer??

Der er jo en del andre ting du ikke har helt styr på endnu kan jeg se.....

• #92   23. jul 2007 bløde ører er da arveligt!

• #93   23. jul 2007 Stine; det kan ikke lade sig gøre at avle på tavleløse hunde sideløbende med dkk-hunde. Det strider mod dkks regler, og du risikerer at få en disiplinærsag på halsen. Bare som advarsel.

V. h. Susanne

• #94   23. jul 2007 Yeps, lige nøjagtigt. Du må ikke engang lade de hunde uden tavle lave et kuld sammen hvis du vil beholde retten som opdrætter i dkk.

Men lige et spørgsmål, de importhunde du har, har de slet ikke papirer, eller har de FCI papirer, så kan de nemlig overføres til dkk.

• #95   23. jul 2007 jamen hold du bare fast i det, men det er det altså

derfor der er så mange amstaffs der skal have tapet ører..

• #96   23. jul 2007 *stine O - Skrevet: 23-07-2007 00:32:04

hmm så skal man jo til at overveje om man overhovedet vil avle med dkk.*

Ja for <b> avles </b> - det skal der jo.... :((

• #97   23. jul 2007 Jeg vil tro at FCI hedder det samme på tjekkisk, så der vil nok ikke være de store chancer der, medmindre du kan kontakte opdrætteren, og høre ad. Det samme gælder nok for Mikey, du skal stå med FCI-stambogen i hånden for at få ham overført.

Kald mig bare snob, men vi har været medlemmer af dkk i 17 år, og vi syntes de beskytter såvel opdrætter som hvalpekøbere.

• #98   23. jul 2007 du vil jo alligevel avle på dine hanhunde selv om de ikke består den test.De skal igennem hvad hindre dig så i at bruge dine tæver, for det lyder til at du har flere af dem jeg vil godt nok tænke mig om som hvalpekøber hvis jeg skulle købe en hund ved dig Stinne.

Schæferhunde Ejren

• #99   23. jul 2007 FCI hedder det samme på Tjekkisk!
    Og er der krav om HD kan man også køre til specielle dyrlæger der kan underskrive FCI godkendte papirer på hundens status.

Sikke en gang vrøvl der er fysiske fejl der ikke er arvelige når de er medfødt!

• #100   23. jul 2007 Nej, hvordan kan det undre nogen at vi foretrækker DKK

• #101   23. jul 2007 Stine for søren, sikke en tanke gang du har dig.
    Håber sørme aldrig du finder nogen der vil parre sin hund med dine Bullterriere.

• #102   23. jul 2007 Pu ha....den er blevet lang den der tråd :o)

Stine, hvis du kan avle i andre klubber på hunde du ikke kan bruge i DKK, bekræftiger du så ikke i, DKK er den bedste?

• #103   23. jul 2007 Man kan da vist roligt have denne tråd in mente når den næste begynder med at opdrættere under DKK er uærlige - useriøse osv. Her er da et lysende eksempel på hvilke folk det er - samt hunde der sansynligvis ikke lever op til racestandarden. For så kan man altid futte over i en "konkurerende" klub!!

AARRRGHH!!!

• #104   23. jul 2007 Heeey Reese- den tro har jeg da også :o((((

Jeg ved bedst altid.......

Mine meninger er så knap så meget hen i vejret som Stines......

• #105   23. jul 2007 hold da op, jeg sidder med åben mund og pollypper - magen til useriøsitet og total uvidenhed omkring det at avle i DKK, skal man godt nok lede længe efter. Kan kun tilslutte mig reese - flyt for pokker klub - vi vil da vinke farvel med flag og hornmusik. Og netop derfor kan man sige at DKK gør en noget bedre indsats for at der blvier opdrættet racetypise hund, hos seriøse opdrætter, når man så ofte høre folk udtale, at må de ikke avle på revl og krat hos DKK, så flytter de bare klub - for der må de og de behøver ikke engang at vise deres ikke racetypiske hund frem for en dommer - bare på med en hanhund og pengemaskine ruller.
    Føj, at folk har moral til det - det fatter man jo ikke

• #106   23. jul 2007 Ratster Zoo forresten.
    "Jeg vil nu heller ikek avle på Joy, men hvis der skulle ke en upser (hvilket jeg ikek håber) vil jeg da lade hende få hvalpene hvis hun er gammel nok.."

??????????????? Hvorfor i al verden så ikke steralisere hende ????????????????

Så er der da en UPS mindre i Danmark.
    Den udtalelse undre mig.

• #107   23. jul 2007 tanja: for mig lyder det, som det vi høre såååå tit - det var ikke planen,men nu det er sket, så tager vi glad imod hvalpene.....sådan en gang ævl - det er jo en bevidst beslutning. Det fratager bare tæveejeren ansvaret for at lave et seriøst avlsarbejde, for det var jo en UPS - ikke planen - fnis-fins. Tror til tider at folk gør det med vilje og så tørre det af på en uheld for at slippe for at stå til regnskab for deres uoverlagte handling - SUK

• #108   23. jul 2007 BAAAAHHHHHHHHHHH siger jeg så.

Abortsprøjten er også opfundet..........

Så kan man jo rent ud sagt kun tørre rumpen i den udtalelse.
    * Fnis *

• #109   23. jul 2007 nemmerlig og den nye slags er altså uden bivirkninger og helt ærlig, det er sgu ikke en dans på roser at smutte et kuld hvalpe og have dem hængende i 8 uger i mælkebaren - så netop, afsted til dylle og få en abortsprøjte

• #110   23. jul 2007 Jeg kan simpelthen ikke andet end at sukke dybt, ryste på hovedet og få ondt af de SERIØSE opdrættere som gør et stort arbejde for at forbedre deres race - når så folk som visse deltagere i denne tråd har tænkt sig bare at avle på kryds og på tværs....!!!!

Jeg ville personligt ønske, at den amerikanske bulldog var i DKK - så vores næste hund kunne få DKK tavle... Men vi må nøjes med NKC, da det nu engang er denne race vi brænder for....

Men Stine - hvor er det dog skræmmende og se, at du med de racer du har, har tænkt dig at avle løs uanset avlsgodkendelse eller ej... Bullterrieren? Synes du ikke det er en hund som fortjener at få forbedret sit ry istedet for at mennesker som dig bare avler uden at tænke på konsekvenserne ved en så "berygtet" race....???? Og den franske bulldog? Synes du ikke der er sygdomme og skavanker nok hos den race uden at du behøver at tilføje flere hvalpe med risiko for førnævnte problemer? Og rottweileren - puha... Spændende race at vælge og bare avle på uden viden og seriøse overvejelser... Lækker hund - men var det ikke bedre at forbedre dennes ry også istedet for evt at bidrage til at forværre det...

Men hvad ved jeg - jeg har jo ikke tavle hunde selv - så jeg har jo ligesom Mie nok ikke ret til at udtale mig om det vel???

• #111   23. jul 2007 Bare rolig *Lille blub *, jeg har to tavle kræ og bakker dine udtalelser op !!

*GG* Så går den alligevel....

• #112   23. jul 2007 lille blub - jeg er også enig med dig ;O)

også i at det ville være god at få ambull'en med i DKK - men det har nok lange udisgter, desværre

• #113   23. jul 2007 Anne (*Lille Blub*), jeg er på jagt efter en ny hund - med tavle - så må den anden blive aflivet, for sådan en skal man jo have for at kunne udtale sig om emnet avl åbenbart...........

• #114   23. jul 2007 Ej Mie jeg kan godt forstå det du skriver............*G*

• #115   23. jul 2007 Altså det undre mig lidt at DKK folk kan være enige med mig - jeg har jo ikke tavle hunde - og I siges jo at være totale snobber... LOOOL

Ej seriøst - Platugler, ja det er jo desværre ikke noget der sker i den nærmeste fremtid... Men man har jo altid lov at håbe.... :O)

Mie: Ja der er jo simpelthen ikke andet for end at vi må aflive vores tavle-løse kræ hvis vi ønsker at udtale os om seriøs avl.... suk suk suk... Nå og så lige et suk,...

Men det er altid noget at Tanja kan forstå hvad vi skriver alligevel.... GG

• #116   23. jul 2007 Stine hvorfor har du en annonce i markedet hvor du tilbyder dine hunde til avl ???

• #117   23. jul 2007 *LOooooooooooooooooooooooooooooooooooOL*

• #118   23. jul 2007 hvis man køber hunde med formålet at avle, så sætter man sig da ind i reglerne inden man køber hund. og så ved man at man bliver udelukket fra at får stambogsført hvalpe, hvis man også laver hvalpe uden tavle eller lader sin han bruge til det og det er så ligemeget om de hvalpe burde kunne få tavle

• #119   23. jul 2007 Jeg gider kun Nemo kan avle hvis det bliver med en Rottweiler *GG*

For så laver vi os en ny race der hedder Bullrott.

• #120   23. jul 2007 Stine: Hvis du ikke tror at Bullterrieren skifter hjem, så er der da noget du har misforstået. Bullterrier MED stamtavle skifter måske sjældent hjem fordi det er folk som interessere sig for racen der køber dem... MEN for lige at komme med et enkelt eksempel, så overtog vi Angel da hun var ti mdr. Husk på det er en terrier og ikke alle magter den type hund... Og slet ikke når de kommer i den "sjove" alder.... Og har den ikke et mindre heldigt ry??? Nåh okay, så er det nok derfor mange kalder den pittbull og er overbevidst om at den er i familie med denne... Og det er måske også derfor at den går med i den famøse betegnelse "muskelhund".... Men hva - det er jo nok kun her i Nordjylland det er gældende....

• #121   23. jul 2007 Det gælder også i Østjylland Blub..........

Og jeps Bullterrier skifter også hjem ( desværre ) men det sker.

• #122   23. jul 2007 Jeg himler ikke op om papirer.

Forstår bare ikke hvorfor der skal flere rundkørsler i verden, når der allerede ER såååååååååå mange af dem.

Og hvorfor købe DKK hunde, hvis du alligevel ikke gider DKK??

• #123   23. jul 2007 det er jo på grund at din ret så useriøse udtalelser. Du vil gerne nyde godt af DKK og deres gode ry og rygte, men opfylder din hunde ikke standarten, så vupti, så daler din ambitionsniveau og så er mindre godtnok. Hvorfor opdrætte racehunde, hvis du er ligeglad med om den hund du avler på er racetypisk - hvis alle har den indestilling, så vil der jo ikke gå mange år, inden de forskellige racer ikke ligner det de bør ligne - det er jo ikke for sjov at racestandarten er det - vel

• #124   23. jul 2007 Stine: Måske fordi vi alle sammen lærer noget hver dag og for det meste bliver klogere.... Lidt lige som jeg håber du gør på et tidspunkt.... Du skriver du ikke udelukkende har købt dine hunde for at avle - men du kunne nemt have narret mig....!

Tanja: Godt og høre at det ikke kun er i Nordjylland mange folk er uvidende.... :O)

• #125   23. jul 2007 Stine: Måske er grunden til at man ikke ser så mange Bullterriere skifte hjem, fordi der ikke er ret mange af dem uden tavle i forhold til labben, rotten og schæferen som du nævner.... Der er naturligvis nogle uden tavle - vores er en af dem - men det er faktisk begrænset i forhold til dem du nævner.... Og hvorfor? Fordi dem der avler hovedsageligt er seriøse opdrættere med racen bedste for øje....

• #126   23. jul 2007 Jeg er nok her :bind for øjnene, der aldrig bliver klogere...

*G*

• #127   23. jul 2007 Bullterriere kom tit tilbage til deres opdrætter, som sørger for de så får nyt hjem.

-Hvis de altså skal skifte hjem.

• #128   23. jul 2007 tanja: så får du sgu ikke den bog - BASTA ;O)

• #129   23. jul 2007 Tanja: LOOL Det sagde du heldigvis selv.... :O)

Men nej Reese, jeg tror ikke at alle vil erkende hvor de hører til...

• #130   23. jul 2007 reese, kan vi få svaret på din gåde ??

• #131   23. jul 2007 Nå ja Susanne hvornår kommer i ??

• #132   23. jul 2007 enten er man seriøs og har fattet hvad det med at avle racerent går ud på, og så avler man med tavle - eller også har man ikke fattet en brik og hopper fra hold til hold og med eller uden tavle - totalt underordnet....mon folk selv ved hvilket hold de er på og hvilken en af den som er seriøs ??

Det har jo intet med at gøre om hunden er en del af familien eller ej - det skulle alle hunde da gerne være. Det var min første boxer da også, på trods af at jeg valgte ikke at avle på hende, da hun havde E hofter, som DKK på det tidspunkt accepterede. Men for at være seriøs satte jeg mine egne krav højre en DKK

• #133   23. jul 2007 uuhhh - Tanja... jeg sidder jo måsen flad her ved Equittas side - hun fik jo 3 hvalpe i torsdags ;O) så vi lever jo i symbiose for tide, men måske om et par uger - husk mig lige på det

• #134   23. jul 2007 Nåå ja......DOOH, den havde jeg lige svedt ud.

• #135   23. jul 2007 ja, kvik vil jeg ikke kalde dig ;O)

• #136   23. jul 2007 nej, stine man kan ike være seriøs i mere eller mindre grad - hvis man vil opdrætte racehunde, så bør man altså kun bruge hunde som opfylder racens standart - alt andet er jo totalt til grin

• #137   23. jul 2007 Ahhh vi udstiller sørme for sjov skyld *G*

For vi har ingen planer om at skulle avle og har derfor købt en han hvalp og ikke en tæve.

-Men skal aldrig sige aldrig, for hvis man en dag blev kontaktet af en god opdrætter, ville vi da overveje det.

• #138   23. jul 2007 Og klapsalver til Reese- godt skrevet

• #139   23. jul 2007 Stine: aj, nu må du da lige stoppe - jeg har da hund fordi jeg synes at det er sjovt og dejligt og absolut ikke fordi det er et arbejde - hvor pokker er du pludselig hævet over vi andre.
    Fatter slet ikke hvad du vil på en udstilling - fro bliver der sagt noget negativt, så ved du jo bedre og har alligevel tænkt dig at avle, så kan slet ikke se formålet med at du udstiller

• #140   23. jul 2007 og desuden, så plejer man da vist at få penge får arbejde - tro mig, det er sgu den rene underskudsforretning

• #141   23. jul 2007 Hørt Hørt, det rene tilsæt.

• #142   23. jul 2007 reese - det er så godt formuleret ;-)) Stor klapsalve for det..

Jeg ved at jeg en dag om 2-3-4 år MÅSKE vil opdrætte, men jeg har tilegnet mig en del viden om racen først. Jeg ved hvor jeg vil købe min kommende hund fra, jeg ved at den skal have "visse kvaliteter" og har den ikke det, så må jeg vente til den rigtige hund kommer. Planen var at jeg skulle have en nu (hun har kuld lige nu), men der var ingen af de kvaliteter jeg ønskede, så jeg venter - gerne i meget lang tid.

Det er ikke for at pudse min glorie, men jeg er klar med mig selv, hvad det er jeg ønsker og hvordan racen skal se ud og være. Derfor kan jeg godt "tillade mig" at være lidt undrende overfor dine valg stine.
    Jeg ser ikke opdræt som noget tju bang her og nu. Det kræver planlægning - og gerne over en længere periode.

Jeg opdrætter katte (med stamtavle) så jeg er ikke helt uvidende omkring opdræt, og hvad man kan "risikere".

Når du skriver at det ikke er alle, der er interesseret i de FINE papirer (er snart ved at brække mig over den bemærkning) Det er måske også rigtigt nok, men se så i de forskellige profiler, hvor der under stamtavle står :
    Desværre har min hund ingen stamtavle.
    Mon ikke det skyldes, at mange med en given race IKKE kan komme videre i træningsforløb, IKKE kan deltage i udstillinger, IKKE kan få hvalpe med stamtavle??

Jeg håber du vil tage lidt ved lære af denne tråd, for du får mange gode og vigtige oplysninger. OG skulle du vælge en anden klub end DKK, ud fra alle de informationer du har fået, så er du bare ikke værdig nok til at være opdrætter.

• #143   23. jul 2007 Stine skrev:
    ville da aldrig avle på en hund med hd uanset hvor slem en grad den har.
    ----
    -----------------------------------
    Det hænger da ikke sammen med at du sætter dine hanner til avl uden at have en HD status bedømt af de officielle bedømmere... Eller det har du måske?.....ellers er du da utroværdig...

• #144   23. jul 2007 Til Ole tidligere i tråden.
    Ang Schæfere, fint DRU har en hd restriktion, men hvem bedømmer den og hvad med AA og væsen, og det fakta at man langt fra holder racestandarten og man kan avle på en hund med et udstilling resltat, har studeret flere betømmelser fra DRU og undre mig da over det man kigger på og så lige den del der hedder at man i konkurrence overhovet ikke kan bruge sin hund.
    Hvorfor vægtes væsnet så lidt schæferen er nu en gang en brugshund.

og Stine du har vist en del at lære endnu.

• #145   23. jul 2007 Snart med hvalp i huset -

Så slap jeg for at oplyse ham Ole om det du lige har skrevet.
    Vil blot lige tilføje, at schæferhundeavl jo også er brugshundeavl, og at man i DRU, DDH osv jo frit kan avle løs på hunde, der IKKE har bevist deres brugsværdi, og står uden prøver.
    Og iøvrigt er det en fejl hvis schæferhunden er langhåret - og derfor kan man naturligvis ikke avle på den --- undtagen i de mindre seriøse klubber, men den går altså ikke i DKK.

Stine -

Jeg krydser ALT hvad jeg har - inkluderet min hunds ben - for at engang bliver lidt mere oplyst .. og helst INDEN du sætter dine hunde i avl.

• #146   23. jul 2007 Man skal ikke avle hunde med Hd. Det er sådan at indenfor Schæferhunden, bliver den godkendt hvis den har A- B- C- hofter og dens albuer skal også være rene.De 2 jeg har ikke hoftedysplasi eller dårlige albuer jeg ved også at den kennel opdrætter.Jeg har købt af arbejder meget hårdt for at hans hunde ikke skal have de arvelige sygedomme, som schæferhunden desværre godt kan få. Så jeg vil godt betale den pris det koster for at have stambog på mine hunde, også selv om det er DKK så jeg har jeg en garanti for at de er i orden da det nu engang er brugshunde jeg har købet mig. Jeg vil ikke købe mine schæferhunde hvis der ikke er stambog på dem , så kald mig bare snobbet men sådan er det nu. da jeg har stambog på mine har jeg også garanti for at de er i orden. Forældrene til mine er begge avlskåret i klasse 1 a, inden for brugsarbejdet plus der er BHP prøver og Ipo prøver på dem og der ingen Hd eller Albues dysplasi.

Schæferhunde Ejren.

• #147   23. jul 2007 Når jeg skriver ikke værdig, mener jeg at HVIS du vælger at skifte klub "blot" fordi DKK har strengere krav, end dine hunde kan leve op til, så skifter du bare klub, for at kunne avle løs på dem..

DER synes jeg det bliver uværdigt..

Ikke på grund af de andre klubber, men på grund af dit "manglende engagement" for racen i en helhed..

• #148   23. jul 2007 kan kun gentage migselv og sige at vi sikkert er flere der håber og gerne vinker farvel, med båthorn og flag, hvis du vælger t skifte klub - for med din indstilling, så har du da intet positivt at bidrage med - suk.

• #149   23. jul 2007 Jamen Stine.

Hvorfor har du så haft den annonce i markedet hvor de er sat under avl??
    Avlshan tilbydes eller hvad skrev du ?????????
    Den forstår jeg ikke?

Forleden eller hvornår det nu var, ville du gerne de skulle avle også nu .
    Hvorfor har du nu ændret mening ??

"ingen af mine er købt fra hvalp." skriver du Stine??

Hvordan ved du så de er det bedste fra deres kuld ????

• #150   23. jul 2007 Aner det ikke reese...........

Stine skriver det selv...Undrer mig selv.

• #151   23. jul 2007 og banke hovedet i bordet, af ren frustration - manner hvor ville jeg græde snot, hvis jeg læset dette og det var mig der havde solgt en hvalpe til giraffen

• #152   23. jul 2007 Så så rolig nu reese..

Selvfølgelig river opdrætteren ikke håret af sig selv.. Det er da at tro det værste om folk - eller??? ;-))
    I øvrigt ville opdrætteren nok ikke have mere hår at rive i HVIS det skulle være tilfældet...

• #153   23. jul 2007 reese, vel sagt...............

1- du har ret.
    2- du har stadigvæk ret.
    3- Opdrætteren er total pil skaldet.

• #154   23. jul 2007 BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT

• #155   23. jul 2007 og hvor er jeg glad for at min mening ikke rager dig en bønne - det viser at vi heldigvis intet har til fælles og at jeg ikke har taget fejl af dig - du har intet fattet

• #156   23. jul 2007 nu har hornet lydt - hvornår flytter du så ??

• #157   23. jul 2007 Ved du hvad stine ??

Det er ikke uvidenhed der driver de fleste herinde... Kun enkelte individer, der ikke forstår hvad de kan gøre af skade for deres racer..

Men jeg vælger nu at tro, at der er nogle stykker herinde, der har en nogenlunde forståelse for, hvad det er de udtaler sig om...

Grin du bare alt det du lyster ... Det hjælper ikke dine hunde eller deres hvalpe, hvis det viser sig at der er sygdomme eller skavanker (som ikke accepteres i DKK)

• #158   23. jul 2007 Altså en opdrætter af f.eks Bullterrier sælger skisme ikke den allerbedste hvalp fra et kuld.

Ser hvalpen ekstra lovende ud, bliver den udstationeret hos en egnet person med forstand på bullterriere og udstillinger.

den hvalp er der jo ekstra focus på fra opdrætteres side, da den jo skal udstilles osv osv, for opdrættere siden hen SELV vil bruge den som avls han / tæve.

Så den bliver ikke sendt fra person til person uden opdrætter ved det.!!!!

Og er den udstationeret kan man ikke bare som halvparts ejer sælge hunden.

Og sådan er det bare !

• #159   23. jul 2007 og sådan TROR jeg også det foregår ved f.eks en Gravhund eller andet....

Nu har jeg bare selv en Bt hund og derfor kan jeg jo kun udtale mig om den.

• #160   23. jul 2007 også ved boxer - hvis man vil opnå noget med sit avl, så lader man ikke guldklumer glide ud af hænderne - de kommer da kun ud til nogen der ved hvad det handler om og man har hånd i hanke med hvordan det går hunde.
    Men er man en useriøs sælger, så lyder det jo fint at bilde er person ind at det er den bedste kulder, man sælger - køber ved jo ikke bedre og kan jo ikke se de andre

eller måske hvalpen er enebarn :O)

• #161   23. jul 2007 Så er den nok enehvalp............*Fnis*

• #162   23. jul 2007 øv - nu have jeg ellers båttet og fundet flaget frem - hulk

• #163   23. jul 2007 Ærlig talt lyder det som en gevaldig historie ?

Hvem er den opdrætter ????????????

• #164   23. jul 2007 hmmm - det lyder da også som noget af en historie i mine øre - hvorfor pokker skulle opdrætteren frivillig afgive sin ret til en parring med den bedste hvalp i kuldet ?? det grænser da til det tåbelige....og specielt hvis den opdrætter ikke mener at at bløde øre er avligt - se det fatter jeg ikke

• #165   23. jul 2007 Hvis man vil opdrætte racehunde må man accepterer de krav der bliver stillet. Så kan det ikke hjælpe at bare skifter over i en anden forening, for hvis ens hunde ikke kan godtages til avlshunde så må man jo aceptere det. Der er ingen tvil om DKK stiller nogen høje krav til de race hunde der står der men det er jo også for at sikre at standarden er i orden på de forskellige så er det jo lige meget om der er pudelhund eller schæferhunden det er bare sådan og så er det også for at sikre de kommende hvalpe køber.

• #166   23. jul 2007 du hodler jo på at de bløde øre overhovedet ikke er arvligt - hvorfor pokker skulle opdrætter så frivilligt frasige sig retten til en gratis parring - det lyder altså som en and. Og det at du ikke har hørt det fra opdrætter selv, så en til at tænk, at det er et salgstrick

• #167   23. jul 2007 ihhhh altså.

For at kunne avle på lui skal han jo mindst have en 2 præmie, og den tror jeg næppe han får med det øre.

Men syntes du skal prøve, og sig lige hvad udstilling du tager på for så kommer jeg skisme også da !

Enten med den ene eller den anden.

• #168   23. jul 2007 lyder som et salgstrick

• #169   23. jul 2007 En schæfer med blød øre vil aldrig få avlstilladelse, så jeg kunne ikke forestille mig at din vil få en 2. præmie som skal til, der vil snarere blive avlsforbud på ham.

• #170   23. jul 2007 Tror heller ikke på han får en 2 præmie.

Men glæder mig til at høre resultatet.

• #171   23. jul 2007 Det er jo ikke engang "bare" det ene bløde øre.. Det andet står jo heller ikke ordentligt.. Og nu er det altså en graverende fejl ved bullterrieren så han burde slet ikke blive avlsgodkendt.. (Hvis dette så bare gjorde at han ikke ville blive brugt til avl, men det er jo totalt ligegyldigt, for du avler jo bare alligevel)

• #172   23. jul 2007 Nå ja og Stine hvis du kigger på hvem du er oppe imod på udstillingerne, så ville jeg ikke være så sikker hvis jeg var dig.

Det er "gamle ,garvede" udstillere.

Men det ved du jo sikkert godt ( Næppe )

• #173   23. jul 2007 ja nu når debatten er i gang så vil jeg lige fortælle jer
    at min mand meldte sig ud af schæferhunde klubben da formanden for avlsudvalget ikke havde noget imod indavl

• #174   23. jul 2007 STINE for pokker meld ham til i Vipperød i September.

En engelsk dommer der selv opdrætter race kommer og dømmer !!!

Så får du jo fakta, "fra hestens mund"

• #175   23. jul 2007 Betina - hvad er der galt med indavl ????

• #176   23. jul 2007 Se Betina det var da noget skidt.

Meeen mon ikke han mente det var linieavl ??
    Altså formanden ??

• #177   23. jul 2007 Martine ?

Spørger du om det seriøst ?

• #178   23. jul 2007 Tanja - Ja

• #179   23. jul 2007 Indavl: "Avl mellem individer der er tættere beslægtet end racens gennemsnit"

Linieavl: "Parring af dyr på en sådan måde, at afkommet bliver stærkt beslægtet med en fælles ane"

• #180   23. jul 2007 Det samme gælder hvis man får en langhåret Schæferhund,den må man heller ikke avle på da de bliver betragtet som fejl. Selv om de også sælges med DKK Stambog. Da min mor i sin avlede Schæferhunde var det sådan at man aflivede både de langhåret og de ulvegrå, det var der mange opdrætter der gjorde dengang. Da man ikke ønskede dem sådan er det ikke i dag accepterere man både de langhåret og de ulvegrå selv om hun lavede nogen gode hunde og solgte meget til politiet hundeførere. Man siger enda i dag at de ulvegrå er hårde end de sorte og gule. men det ved jeg nu ikke helt om det passer.

• #181   23. jul 2007 Tanja -

Så er jeg med.

Har bare altid hørt at hvis indeavlen ligger i op til 5. led kaldes det indavl - i 6.led eller derudover kaldes det linieavl ...

• #182   23. jul 2007 Bettina -

Det der med at de grå er hårdere end de sort/gule er ikke rigtigt :o)

• #183   23. jul 2007
    Ved indavl forstås avl med broder og søster, far og datter, søn og mor. Avl med beslægtede, men med større generationsforskel, kaldes linjeavl.

• #184   23. jul 2007 Så er det bedre forklaret...

• #185   23. jul 2007 Betina B
    Nu er han altså ikke hele schæferklubben. Hvad er det du kalder indavl? For mig ville det være logisk at købe hunde med stambog, så kan man vælge fra hvis linjerne ikke passer efter jeres mening, men ikke én af jeres har stambog, hvor vigtig er det så for jer?
    Når man ikke opdrætter , udstiller, lægger prøver på hundene og kun har uden stambog, så har man vel heller ikke så meget brug for det, så er det vel egentlig kun bladet han ikke får?

• #186   23. jul 2007 man skal huske på at alle racer er lave på baggrund af indavl og nogle gange er man nød til at benytte sig af det eller kraftig linieavl, for at fastholde en bestemt type i racen - men man skal kende linierne til bunds, for man får ikke kun det man ønsker dobbelt igen, men også det der er skidt

• #187   23. jul 2007 Tanja -

Du må ikke i sch klubben lave de kombinationer som du beskriver der. Men det kaldes altså indavl op til 6. led som jeg skrev ... og linieavl når det er udover det. Derfor mit spørgsmål til Betina om hvorfor hendes mand havde meldt sig ud - for indavl (linieavl) er jo ikke dårligt hvis opdr. ved hvad han har med at gøre.

• #188   23. jul 2007 Winther: lige min tanke ;o)

• #189   23. jul 2007 altså på billederne står hansvenstre øre altså heller ikke korrekt - sorry

• #190   23. jul 2007
    * Martine *
    Aner ikke hvordan de kombinere linierne må jeg sige.

Men tror også grænsen mellem ind / linie avl er nem at komme til at træde over.

• #191   23. jul 2007 Stine du siger selv alle skal starte et sted ?

Og der er altid venlige folk som kan oversætte til dansk c",)

• #192   23. jul 2007 Tanja -

Det er den muligvis, sådan som du beskriver det. Men igen - hvis det er en ansvarlig opdr. der ved hvad hans linier indeholder, ved han jo også hvor det er godt at lave indavl/linieavl for fastholdelse af egenskaber/type, som platuglerne også skriver :o)

• #193   23. jul 2007 martine
    spørger du virkelig hvad der er galt med indavl

tanja nej han mente indavl

• #194   23. jul 2007 Nå fred være med det.

Slut for idag.
    Vi snakkes en anden dag / aften

• #195   23. jul 2007 Betina -

Ja, det gjorde jeg og det gør jeg,.

Hvorfor er det galt at lave indavl for at fastholde en type eller egenskaber ????

Det må du meget gerne svare på :o)

• #196   23. jul 2007 Vipperød skuet er kun for Bullterrier og Sbtér.

Og der er ganske venlige folk mellem Stine.

Jeg er også selv sød og rar. Og kender flere andre Bullere ejere der også er søde og rare folk.

• #197   23. jul 2007 Måske man heller ikke gider schæferklubben for de er jo kun fortalere for avlkårede tavledyr :o)

• #198   23. jul 2007 martine
    har du selv hund hvor meget går du op i hunde

• #199   23. jul 2007 Betina -

Svar nu bare på det jeg spørger dig om istedet for. Du kan se min profil at jeg er ejer af en Malinois ... og du kan se at jeg træner den ...

hvad har det med sagen at gøre ??

• #200   23. jul 2007 Betina: hvor meget går du op i schæferen, siden din ikke har tavle ???

og hvordan undgår man indavl når man ingen tavle har at gå efter ???

• #201   23. jul 2007 Hvem siger Betina vil avle på hendes ??

• #202   23. jul 2007 Tanja: forholder mig bare til fravalget af raceklub pga alvspolitik

• #203   23. jul 2007 Tanja -

"tessa solgte vi til en som ikke kunne finde ud af at tage sig af hende hun fik bare lov til at gå og passe sig selv"

ergo er Tessa en de selv har lavet .. så jo, de avler åbenbart på hendes hunde

• #204   23. jul 2007 det er først indavl, hvis man på de evt kommende hvalpes stamtræ finder den samme hund to gange og man kan tælle mindre en 5 led mellem den samme hund.

• #205   23. jul 2007 Hov - det jeg har sat i " " .. er noget jeg har sakset fra Betinas hund Tessa ...

• #206   23. jul 2007 Hm, nå jamen jeg sover vist i timen.

• #207   23. jul 2007 Tanja - og her fra en anden tråd ...

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=111457

se andet indlæg .. så jo, hun avler på dem ....

• #208   23. jul 2007 Tanja: desuden har jeg tidliger snakket avl uden tavle med Battina B derfor...................

• #209   23. jul 2007 Nå jamen der står også hos Tessa "vi har hendes forældre"

Så ja hun er nok hjemmelavet.

• #210   23. jul 2007 I er da Sherlock og Watson *GG*

• #211   23. jul 2007 Tanja - GG

• #212   23. jul 2007 Nå - hun forsvandt åbenbart ... kedeligt at hun ikke lige ville svare først :o(

• #213   23. jul 2007 Uden pis Stine det syntes jeg.........

• #214   23. jul 2007 martine
    jeg avler ikke på tessa og min den anden tæve har haft 3 kuld hvalpe

• #215   23. jul 2007 ja - 4 led imellem - rammer du 5 led er det ok - ifølge opdrætter uddannelsen

• #216   23. jul 2007 men så må der ikke være ander i stamtræet som går igen 5 led tilbage - nogen siger 10 led

ved boxer holder det ikke - vi avler pænt tæt

• #217   23. jul 2007 det hoved boxer har, er så kompliceret, at det er rigtig svært at fastholde, uden tæt liniavl

• #218   23. jul 2007 Nå der var du alligevel.

Vil du ikke nok svare på mit spørgsmål ??

Det kommer her igen :

Hvorfor er det galt at lave indavl for at fastholde en type eller egenskaber ????

• #219   23. jul 2007 God idé Stine.

Vi regner også selv med at komme derover.

• #220   23. jul 2007 ang oversættelse, så henvender du dig bare i DKK's kundeservice og så får du hjælp eller de kan henvise til det

• #221   23. jul 2007 Det sidste til Betina

• #222   23. jul 2007 og det fra Susanne var til Stine * Fnis *

• #223   23. jul 2007 men kan vel heller ikke være i schæferklubben hvis man ikke avler med DKK tavle, kom jeg da lige i tanke om ;o)

• #224   23. jul 2007 reese - ja fætter og kusine er ok og ike indavl - for hvis du på en tavle tæller fra den forfæder de har til fælles, så er der mere en 5 led, indtil du rammer samme hund igen

• #225   23. jul 2007 reese - ved ikke om du har læst dette

http://www.dansk-kennel-klub.dk/829/974

http://www.dansk-kennel-klub.dk/996/1505

• #226   23. jul 2007 martine
    nope

• #227   23. jul 2007 binge - reese - det er den måde man tæller...jeg var også lidt tung da det blev gennemgået ;O) og så skal man lige huske at tjekke om der er andre hunde der går igen

men du bryder selv den tætteste indavl, hvis du parre med en totalt ubelægtet - så er sammenhængen brud for afkommet - hvis du forstår

• #228   23. jul 2007 ja, man tæller fra hunden, ud forbi hvalpen og så tilbage igen til man rammer samme hund, men tæller ikke selv hunden med - kun hundene i mellem

• #229   23. jul 2007 Betina -

Nå, jeg sad ellers lige og troede at min formodning om at du ikke anede hvad du sad og udtalte dig om var forkert .. men det kan jeg se at jeg havde helt ret i alligevel .. og også i min "fordom" om at folk der avler schæferhunde UDEN stamtavle fra DKK gør det på lykke og fromme, og ihvertfald ikke er med til at fremme racen på nogen måde ...

Godt så

• #230   23. jul 2007 Martine : kunne ikke sige det bedre selv.

helt og holdent enig

• #231   23. jul 2007 martine
    jeg vil ikke svare du udtaler dig om at jeg avler på mine hunde ja den gammel tæve jeg har hun har haft 3 kuld hvalpe også syndes jeg heller ikke om du sætter link ind hvis folk vil vide noget om mine hunde så kan de gå ind i min profil

• #232   23. jul 2007 åhh, en lang tråd... ikke den længste, men lang (har altså ikke orket at læse det hele smiley

Vil bare lige sige at Tavle eller ej, så vil jeg altid være glad for min vores hund (og jeg har haft både med - og nu uden...)

• #233   23. jul 2007 forresten så er jeg opvokset med schæfer hunde så jeg ved hvad jeg har med at gøre

• #234   23. jul 2007 jeg er da også vokset op med schæfer - skulel det betyde at jeg bare kunne begynde at avle schæfer - aj, den holder altså ikke - det kræver altså noget mere end det

• #235   23. jul 2007 Og så vil jeg lige sige til det allerførste..

Ja, de der køber med tavle har en garanti og kan evt. få en ny hund. De der køber "køkkenhunde" eller hvad de nu hedder, har ikke sådanne muligheder. Hbis hunden bliver syg (får en uhelbredelig pelssygdom feks. som i sidste ende ender med en aflivning) så gør det ingen forskel om man har ret til en ny hund. man mister stadig den gamle.. Ved godt man ikke er bedre stillet med en uden tavle, men synes heller ikke man er bedre stillet med

• #236   23. jul 2007 Men det kunne faktisk være ret interessant at se hvor mange tavle/ikke tavle hunde der bliver syge. Gindes der egentlig statistikker over det??

• #237   23. jul 2007 platugler
    min hun får hvalpe selv om hun ikke har stamtavle ovs
    og det kan du ikke gøre en disse ved

• #238   23. jul 2007 Betina -

Du vil altså ikke svare fordi jeg skriver at du har lavet kuld på dine hunde - ihvertfald den ene af dem - og fordi jeg linker til en tråd hvor du skriver at du tog 3500 for dine hvalpe ...

undskyld, men hvad har det med mit spørgsmål at gøre ??? Du giver udtryk af at indavl er dårligt - så dårligt at din mand har meldt sig ud af sch-klubben - og jeg spørger dig hvorfor du mener det er så dårligt. Det evner du åbenbart ikke at svare på .. og det må jeg sige ikke kommer som en overraskelse for mig.

og det der med at du er vokset op med schæferhunde og derfor ved hvad du har med at gøre ... ?????

jeg er vokset op med udsigt over havet - men jeg er da ikke sømand af den grund ... helt ærligt, det er da den ringeste grund for opdræt jeg endnu har hørt ...

men svar nu på mit spørgsmål .. det ville være interessant at høre hvad du mener om indavl for at bevare type/egenskaber ..

• #239   23. jul 2007 batina; det har jeg da heller ikke tænkt mig - men vil da bare sige at dir agument om at fordi du er vokset op med schæfer, så ved du hvad du gør - den holder alså ikke

• #240   23. jul 2007 <b>platugler
    min hun får hvalpe selv om hun ikke har stamtavle ovs
    og det kan du ikke gøre en disse ved</b>

næ ... blot konstatere ENDNU en gang, at seriøsitet i opdræt åbenbart kun er at finde hos DKK-opdrætterne.

Hvad er det du mener du bidrager med til schæferhundeavl siden du synes dine hunde skal i avlen ???

• #242   23. jul 2007 Jeg ser fordele/ulemper både ved tavle/ikke tavle. Der er brådne kar overalt.
    Nogle avler uden tavle og alt for ofte, så det ikke er sundt for tæven. Nogle avler uden tavle fordi de gerne vil videreføre nogle egenskaber som deres hund har eller fordi hunden er hoppet på naboen (altså hans hund!)
    Nogle tavleopdrættere er simpelthen så optaget af deres eget opdræt at de mister alt fornuft. Både overfor deres hunde, men også overfor andre hundeejere. Men der er også de der avler på tavle og virkelig går op i deres hundes ve og vel..

Men jeg tror aldrig jeg får interessen for avl. Jeg vil gerne udstille engang, men avl holder jeg mig fra smiley

• #243   23. jul 2007 Pia: se selv om vi ikke er enig om valg af klub, så luder det til at du har gjort dig nogle overvejelser og taget din hund med på udstilling og med den nye har du gjort dig klart at det bliver svært at finde en han . se det er seriøst

• #244   23. jul 2007 ups: mente altså ikke luder - men lyder ;O)

• #245   23. jul 2007

Skrevet af Bettina H.

Da min mor i sin avlede Schæferhunde var det sådan at man aflivede både de langhåret og de ulvegrå, det var der mange opdrætter der gjorde dengang. Da man ikke ønskede dem sådan er det ikke i dag accepterere man både de langhåret og de ulvegrå selv om hun lavede nogen gode hunde og solgte meget til politiet hundeførere. Man siger enda i dag at de ulvegrå er hårde end de sorte og gule. men det ved jeg nu ikke helt om det passer.

Hvis din mor avlede med sortgule hunde, så kan de ikke avle en grå hvalp, det er umuligt. Det er snarere blå hvalpe, som er en genfejl, der er blevet aflivet, altså ikke grå, de har aldrig været en fejl, det er en godkendt farve,,

• #246   23. jul 2007 stine: læste du ike at alle racer er et produkt af indavl - elelrs vilel de ike kune se så forskeligt ud - så ved at du har racehunden har du støttet indavl og igen har du bevist at du intet har fattet af hvad alv går ud på

• #247   24. jul 2007 Stine: hvor er det lige at du læser at jeg har lavet indavl ??? det kunne jeg godt tænke mig at vide ??? jeg skriver at jeg ikke ser et problem i det, hvis det er en opdrætter der kender sine linier og ved hvad han laver - tror knap at man kan kalde de to kuld jeg har lavet for linieavl - man skal en del led ud, for at finde fælles aner, så prøv lige at læs hvad vi skriver, inden du ryger op på den høje hest. OG så er der vist ingen der har kaldt din hund noget lort - han er da skøn, men racestandartsmæssig er han altså ikke ok og det kan din hylen og skrigen ikke ændre. - og om han er mere rask og en bedre nedarver en en hund som er produktet af tæt avl, de aner du jo ikke en disse om - VEL. Aner du overhovedet om han faktisk er tæt linieavl eller måske indavl - nej vel......og ikke at tale om din hund uden tavle - der aner du reelt ikke om det er en far-datter parring den er resultatet af. Se, så vil jeg heller stå med en hund der er resultatet af tæt avl, hvor jeg ved hvad den indeholder eller stå med et blank kort og bare parre ud i det blå - se så kan det da først rigtig gå galt

• #248   24. jul 2007 og hvor er det lige du læser at vi avler på dårlige hofter ?? har du glemt brillerne eller hvad ??

desuden så siger DKK's etiske regler at mna ikke bør parre tætter end fætter/kusine - og det tror jeg heller ikke der er mange der gør, MEN derfor kan man jo godt mene at det er et ok redskab i de rigtiges hænder - ikke i alles, men de få

• #249   24. jul 2007 Stine for søren, du skrev selv længere oppe vi skulle læse det du skrev og ikke hvad vi troede du skrev.

Den gælder også denne vej.

Ingen har da sagt Lui er "noget lort".

Og der er da heller ingen der sidder og siger de laver indavl.

Og Dkk står skisme da for noget godt, og har nogle gode regler.

At deres regler vedr avl på Bullterriere så IKKE er ret gode er noget helt, helt andet.
    Der kan vi så håbe de på et eller andet tidspunkt får strammet op.
    Så der kommer flere krav end mindst en 2 præmie.

• #250   24. jul 2007 og hvis du vil se Lui´s stamtræ er der www.hundeweb.dk

• #251   24. jul 2007 for pokker - DKK går netop ikke ind for indavl - prøv nu lige at læse det vi skriver og ikke bare digte ting op af den sorte muld, for at pudse din egen glorie.

• #252   24. jul 2007 og kender du ikke begge din hundes stamtræer, så ved du jo ikke om du laver indavl elelr tæt linieavl - vel.

• #253   24. jul 2007 Og Stine det du siger er indavl er altså linieavl, som er noget heeeeelt andet !!

Men håber da du selv sætter dig til at læse mere om evls emnet FØR du giver dig i kast med at avle løs.

Jeg kender selv forskellen til trods for jeg ikke har intentioner om at skulle avle.

• #254   24. jul 2007 Stavefejl er på husets regning i anledningen af det er våd tirsdag c",)

• #255   24. jul 2007 Tanja: det er set sgu, uanset vejret ;O)

• #256   24. jul 2007 Gud hvor er du naiv Stine !

Kig du på Hundeweb hvor Lui kommer fra osv, og få selvsyn for sagen !!!

• #257   24. jul 2007 Jeg forstår dig ikke rigtigt Bettina B. at du siger du bara vil avle man kan jo kun håbe at de mennesker, der vil have Schæfer sørge for at købe hos de opdrætter der har forstand på at lave dem. Der er sådan nogen som dig der er med til at øddelægge racen. og det er utroligt synd,og især for de opdrætter der arbejder hårdt for at højne schæfer standard det er jo ikke noget de bare gør for sjovt, for det tager år at lave gode schæferhunde og så kommer du bare.Og siger at du bare vil avle uden at dine hunde overhovdet har nogen brugsprøver eller er godkendt er du virkelig ligeglad med om schæfer standard falder,det er sådan nogen som dig der er med til at øddelægge racen og det ganske forfærdeligt synd for racen.

• #258   24. jul 2007 Stine: for pokker - at parre fætter md kusine er jo IKKE - gentager, IKKE indavl - det er der det skilder og det er linieavl - selv mennesker må sgu da få børn med sin fætter - suk. sæt dig dog ind i tingene, inden du gør dig sååå klog.
    og med hensyn til boxeren, så parre vi da og¨så i udlandet - for at få nyt blod hjem - faderen til Equittas første kuld var en polsk hund og det var da masser af nyt blod - men de havde stadig deres oldefar til fælles og det er jo sådan man gør - det er jo ikke hele tavlen der er ens - men en enkelt eller to hunde der går igen - alt efter hvor langt ude det er - og ja det gør man for at fastholde netop type.
    man har bevist at alle boxer genetisk nedstammer fra 4 forfædre

• #259   24. jul 2007 man skal ikke være medlem - det er for alle...hvad er hans stamtavlenummer eller fulde navn

• #260   24. jul 2007 Stine.
    Så kan jeg fortælle dig at alle Søren´s hanhunde bliver solgt med en kontrakt hvor i der står man skal være villig til en gratis parring SÅFREMT ens han hund er egnet.

Det fik vi også med til vores Ecko som også er en Balrog hund.

• #261   24. jul 2007 og jeg kan fortælle min Nemo og din Lui har samme far.

Og at min Ecko har deres far til farfar.

så buller verdenen er lille c",)

Velkommen til familien !

• #262   24. jul 2007 og Ecko´s far og din Lui er brødre,

• #263   24. jul 2007 Nå jamen der kan man bare se.

• #264   24. jul 2007 Nå men snak du med Søren og hils gerne fra mig.

• #265   24. jul 2007 Nej nej, du misforstår.

Mener du skal hilse da vi lige har været derover efter Ecko, så ro på.

Og hvorfor står der tæve når Lui er en han, mærkeligt?

• #266   24. jul 2007 lui har da den samme oldeforældre på begge sider - det kalder du indavl - hvorfor støtter du det ved at købe sådan en hund ??

• #267   24. jul 2007 hvor seriøst og velovervejet et køb var det så lige ??

• #268   24. jul 2007 Her Stine.

Skrevet: 24-07-2007 17:38:01

rettelse- der ligger faktisk to kvitteringer der står kun at han har ret til gratis parring på egen tæve- intet andet.

Men jeg misforstod lige.
    Vi mener det samme, du skriver det bare en anden måde.

• #269   24. jul 2007 Yes, Yes vores er bare formuleret på anden måde, men meningen er den samme.

• #271   24. jul 2007 Tja det var man kunne forvente af dig...og ser man på hvad du hidtil har tilvejebragt er jeg ret sikker på dine avlsmetoder ikke vil skabe hverken navn - ry eller andet godt til NOGEN som helst klubber - så da heller en anden end DKK!

• #272   25. jul 2007 Du har måske din egen klub? Tænk det har de fleste opdrættere - der er bare ingen der har de racerene hunde der respekterer du udvander en race med fejl og mangler. Det må du acceptere.

Og så lige en fodnote:

Det er ingen skam at eje en hund med fejl - det er en katastrofe ikke at erkende det!

• #273   25. jul 2007 Fik du fat på Søren, Stine?

Og hvad sagde han så ??

• #274   25. jul 2007 Hmmm omkring spisetid, ca kl 18-18:30 har jeg ringet til ham.

• #275   25. jul 2007 okey dokey c",)

• #276   25. jul 2007 Nej det tror jeg ikke

øjeblik

• #277   25. jul 2007 Nå min mobil har været i vaskemaskinen

Så prøver lige en anden måde

• #278   25. jul 2007 sender lige privat besked til dig

Kommentér på:
Hvorfor er der så mange der vil avle

Annonce