omgåes med andre hunde..... omgåes med andre hunde.....
Jeg vil meget gerne at lucas, vil kunne acceptere andre hunde når vi er ude og gå....
Men det vil han simpelt hen bare ikke, han gør dem ikke noget, men han gør helt vildt og det er bare rigtigt træls...
På vores gå ture får hundene lov at løbe med fri line, tør ikke ha dem løs for er ikke sikker på jeg kan kalde dem til mig igen desværre....
På vejen hjem vil lucas gerne gå "på plads" og han gør det rigtigt godt, går super langsom efter hvordan jeg nu går i tempo, det er bare dejligt, men når vi går på turen ud der trækker han helt vildt og vil overhovedet ikke høre....
Jeg ved snart ikke lige hva jeg skal gøre ved det... det er faktisk rigtigt træls :S
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
Har aldrig prøvet det selv, så ved ikke hvordan det virker. Synes det har været "oppe" flere gange i det program - og der virker det, men det er jo også TV ;o)
aug 2005
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 7 Emner: 326 Svar: 1.382
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 130
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.757
Det var på den måde jeg lærte Joy at omgåes fremmede hunde, og så har jeg været en del gange til træf.
aug 2005
ratster zoo : hmm.. ja, men jeg ved jo ikke om han blir så bange at han kan finde på at bide i forsvar...... kan jo ikke kalde ham til mig, og ved jo ikke om den anden hund kan lide andre hunde..... der er mange lumske hunde i resen hundeskov...
aug 2005
mar 2007
Joy kunne heller ikke indkald i starten, men da hun var hvalp (hvilket hun stadi er *g*) kom hun når jeg gav lyd fra mig..
Personlig har jeg ikke mødt nogle luskede hunde i hundeskoven elle til træf, folk der ved deres hund måske ikke liige kan med den og den hund hodler enten hunden i snor eller går et andet sted hen i skove...
aug 2005
mar 2007
aug 2005
aug 2005
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Jeg prøvede også at vende om, når der kom en anden hund, men han gik bare baglens, så han kunne skabe sig, mens jeg forsøgte, at trække afsted med ham.
Jeg ved godt at jeg ikke opnår noget ved at TRÆKKE afsted med ham, men at man skal have kontrol over hunden, så den lystre, når man siger "på plads" og det gør han også normalt, men er der en anden hund, så var han helt oppe at køre. Det er heldigvist blevet megetbedre nu og jeg kan få kontakt til kræet 8 ud af 10 gange, hvordan ved jeg ikke. Tror han er blevet ældre, mere selvsikker og kastereret.
Det er ikke sådan lige til og jeg tør heller ikke at slippe Tjalfe i en hundeskov, for sæt nu han bed en anden hund. Dén ville ikke være god. Dog er jeg overbevist om, at han ikke ville gøre noget, når han var fri. De gange han ved et uheld, har mødt andre hanhunde, når han var løs, så er der ikke sket noget. Altså de har måske lige hurtigt knurret ad hinanden og gået meget dominant op ad hinanden, men det har så også været det værste.
Men alligevel. Man har jo et ansvar, som hundeejer og jeg vil ikke byde andre, at deres hunde måske bliver bidt fordi MIN hun er dum. Den dag jeg ikke har Tjalfe mere og jeg forhåbenligt får en hund, som kan med alle andre hunde og som kun ser på andre hunde som legekammerater og ikke fjender/bejlere, så ville jeg da også blive stik hamrende tosset, hvis der løb en løs hund hen til min og bed den... Det kan jo skade andre hundes forhold til fremmede hunde og det kan ødelægge SÅ meget..
Jeg siger bestemt ikke at jeres råd ikke er brugbare for det er jeg sikker på de er, særligt den med at have ne pølse i lommen, så det bliver sjovere, at komme når der bliver kaldt.
Jeg ville bare fortælle Betina, at hun ikke er den eneste, som synes det er lidt håbløst med en hanhund, som er lidt for opmærksom.
Lykke til
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
Schæferhunde Ejren.
omgåes med andre hunde.....