375 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

omgåes med andre hunde..... omgåes med andre hunde.....

Jeg vil meget gerne at lucas, vil kunne acceptere andre hunde når vi er ude og gå....
Men det vil han simpelt hen bare ikke, han gør dem ikke noget, men han gør helt vildt og det er bare rigtigt træls...

På vores gå ture får hundene lov at løbe med fri line, tør ikke ha dem løs for er ikke sikker på jeg kan kalde dem til mig igen desværre....

På vejen hjem vil lucas gerne gå "på plads" og han gør det rigtigt godt, går super langsom efter hvordan jeg nu går i tempo, det er bare dejligt, men når vi går på turen ud der trækker han helt vildt og vil overhovedet ikke høre....

Jeg ved snart ikke lige hva jeg skal gøre ved det... det er faktisk rigtigt træls :S

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  omgåes med andre hunde.....
  • #1   17. jul 2007 Der var noget omkring det i "Det er mig eller hunden" i sidste uge... At vende om og gå den modsatte vej, når han begynder at skabe sig - og så rose med godbidder, når hunden fjernede fokus fra det, den var gal på...
    Har aldrig prøvet det selv, så ved ikke hvordan det virker. Synes det har været "oppe" flere gange i det program - og der virker det, men det er jo også TV ;o)

• #2   17. jul 2007 hmm... ja men så er den anden hund jo væk.... hmm... syns det er lidt svært...

• #3   17. jul 2007 Hjælper det hvis han får lov til at hilse på den anden hund måske ? smiley

• #4   17. jul 2007 Find den nærmeste indhegnet hundeskov, så har dui den sikkerhed smiley

Det var på den måde jeg lærte Joy at omgåes fremmede hunde, og så har jeg været en del gange til træf.

• #5   17. jul 2007 dorthe.... nej han gør stadig, selvom han får lov at hilse...

ratster zoo : hmm.. ja, men jeg ved jo ikke om han blir så bange at han kan finde på at bide i forsvar...... kan jo ikke kalde ham til mig, og ved jo ikke om den anden hund kan lide andre hunde..... der er mange lumske hunde i resen hundeskov...

• #6   17. jul 2007 det gør jeg heller ikke, jeg prøver at opmuntre ham, og så er det som om han søger lidt tryghed hos mig...

• #7   17. jul 2007 Betina H - hvis du er nervøs er hunden det også smiley Desuden er det en ide at lære den indkald..

Joy kunne heller ikke indkald i starten, men da hun var hvalp (hvilket hun stadi er *g*) kom hun når jeg gav lyd fra mig..

Personlig har jeg ikke mødt nogle luskede hunde i hundeskoven elle til træf, folk der ved deres hund måske ikke liige kan med den og den hund hodler enten hunden i snor eller går et andet sted hen i skove...

• #8   17. jul 2007 ja altid, somsagt tør ikke ha ham løs, han er for lystig til at blive sluppet løs og så tager fanden ved ham og jeg kan ikke kalde ham til mig igen...

• #9   17. jul 2007 Som sagt i en indhegning *g* og så have noget legetøj eller noget af hans yndlingsmad (pølser fx) så han ved at DU er den sjove smiley

• #10   17. jul 2007 ja jeg roser ham også meget

• #11   17. jul 2007 Okay tak smiley

• #12   17. jul 2007 Betina H: jeg ved hvordan du har det, min Tjalfe er på samme måde og han vejer knap 40 kilo, så han er temmelig tung at slæbe afsted med.
    Jeg prøvede også at vende om, når der kom en anden hund, men han gik bare baglens, så han kunne skabe sig, mens jeg forsøgte, at trække afsted med ham.
    Jeg ved godt at jeg ikke opnår noget ved at TRÆKKE afsted med ham, men at man skal have kontrol over hunden, så den lystre, når man siger "på plads" og det gør han også normalt, men er der en anden hund, så var han helt oppe at køre. Det er heldigvist blevet megetbedre nu og jeg kan få kontakt til kræet 8 ud af 10 gange, hvordan ved jeg ikke. Tror han er blevet ældre, mere selvsikker og kastereret.

Det er ikke sådan lige til og jeg tør heller ikke at slippe Tjalfe i en hundeskov, for sæt nu han bed en anden hund. Dén ville ikke være god. Dog er jeg overbevist om, at han ikke ville gøre noget, når han var fri. De gange han ved et uheld, har mødt andre hanhunde, når han var løs, så er der ikke sket noget. Altså de har måske lige hurtigt knurret ad hinanden og gået meget dominant op ad hinanden, men det har så også været det værste.

Men alligevel. Man har jo et ansvar, som hundeejer og jeg vil ikke byde andre, at deres hunde måske bliver bidt fordi MIN hun er dum. Den dag jeg ikke har Tjalfe mere og jeg forhåbenligt får en hund, som kan med alle andre hunde og som kun ser på andre hunde som legekammerater og ikke fjender/bejlere, så ville jeg da også blive stik hamrende tosset, hvis der løb en løs hund hen til min og bed den... Det kan jo skade andre hundes forhold til fremmede hunde og det kan ødelægge SÅ meget..

Jeg siger bestemt ikke at jeres råd ikke er brugbare for det er jeg sikker på de er, særligt den med at have ne pølse i lommen, så det bliver sjovere, at komme når der bliver kaldt.
    Jeg ville bare fortælle Betina, at hun ikke er den eneste, som synes det er lidt håbløst med en hanhund, som er lidt for opmærksom.

Lykke til smiley

• #13   18. jul 2007 Du kan prøve at vende om så snart han trækker. Han skal tage kontakten til dig når han gør det belønner du ham med en godbid.På samme måde når du møder andre hunde lige så snart u kan se at vil gø vender do om med det samme, og det gør du hvergang når han så forholder sig roligt belønner du ham.

Schæferhunde Ejren.

Kommentér på:
omgåes med andre hunde.....

Annonce