Gå pænt - hjæææælp! {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Har nu passet en Golden Retriver i knap en uge.
Han har aldrig lært at gå pænt, og jeg ved simpelthen ikke længere hvad jeg skal gøre!
Han går i sele fordi han trækker så meget - ikke at det hjælper det fjerneste!
Når man stopper op, så trækker han bare videre - man kan heller ikke kalde på ham, han reagerer ikke på hans navn når han er i snor - overhovedet!
Heller ikke den der med at gå den modsatte vej hjælper - så trækker vi da bare i modsat retning!
Ikke engang efter 1-1½ times leg med 5 andre hunde er der nogen træthed at spore.
Hva faen skal jeg stille op? Nogen der har gode råd?
Skal siges at han er ca 8mdr gammel - og monster stærk!
På forhånd tak
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 399
sådan var vores golden også pyha det var hårdt, men vi sejrede, vi har været ude og bruge hele 69 kr. på en halti, altså en grime til hunde, det virker bare, nu kan vi gå med den bette i en lillefinger.
(og hvis nogen skulle være i tvivl, så nej den strammer ingen steder, den sidder fuldstændig løst, og den generer slet ikke når hunden lige har vænnet sig til den, det eneste den gør, er at hvis hunden trækker så trækkes hovedet til siden og den stopper automatisk op, præcis som en grime virker på en hest og det synes vi jo ikke er synd... he he...)
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 125 Svar: 4.332
hvad hvis du har nogle virkelig velduftende godbidder i lonnen og øver masser af kontakt øvelser inden tag snoren på ud i haven førsøg der og så køre den videre.... hvem ved måske virker `det..... c",)
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.532
Ved godt at det ikke er ret mange penge, men jeg får aldrig brug for den til andre hunde, og de vil ikke selv ofre pengene...
Det er direkte pinligt at gå med ham!
Og stakkels Tuffer tuller bare rundt ved siden af (det virker HELLER ik at ta dem ud hver for sig
chatrine J
Er prøvet - virker ik. Så spiser han mine hænder - bogstaveligt talt! og reagerer stadig ik...
Der er SLET ingen kontakt med snor på...
Puuuh, jeg glæder mig til han blir hentet!
mar 2005
jan 2007
Tvivler jeg desværre stærkt på
De er... ja... øhm...
Ka vi ik bare sige at det ik er HUNDENS skyld at den er sådan...
mar 2005
men kan godt forstå du glæder dig til de henter den.
jan 2007
Og pisse hårdt for ryggen, for han bliver VED med at trække. Når man stopper ligger han vandret i selen!
Det er komplet umuligt at få kontakt til ham.
Ud over det, så er min stakkels hund fuld af sår fordi han "æder" hende i leg. ØV...
mar 2005
en ting er at den ikke kan gå pænt, meeen den skal kunne opføre sig ordentligt overfor andre hunde vil jeg mene, og som 8 måneders burde det stadig kun være leg..
jan 2007
1 sår under hvert øje, 3 huller i det ene øre, 3-4 skrammer i hovedbunden og nogle stykker i det løse flæsk... Suk...
Jeg har forsøgt gang på gang på gang at "banke" lidt fornuft ind i hovedet på dem... det lykkes desværre ikke rigtigt...
Manden er nogenlunde, og vil gerne lære, lytter mere efter end tøsen gør... hun er gennemgribende DUM når det kommer dertil...
De burde aldrig ha haft hund...
Ingen af dem er vokset op med hund - alligevel går de ikke til træning med ham.
Han står normalt i en lang line ude i haven - er nok max på gåtur 1 gang om ugen.
Han render op og ned ad alle vægge indendørs (ikke så sært i forhold til den manglende motion...)
Dog er han begyndt at slappe af herhjemme - men det har godt nok oss taget den der lille uge...
Men hvad gør man lige? Hvordan tackler man de mennesker?
Kan desværre blive ved med at komme med eksempler på deres tankeløshed... Fodring, opdragelse af hund/barn - og specielt de to i kombination, motion, dyrlæge (den er endnu ik chippet...)... jamen... SUK!
mar 2005
du har ret de burde ikke have hund, når de ikke ngang har taget det ansvar at få den chippet, så er den vel heller ikke forsikret altså den lovpligtige ansvar.
åh altså, ja hvad gør man lige, egentligt burde man måske melde det, men så er det jo, vil de så gøre noget ved det..... hmmm
tja den er svær, men jeg ville hertfald sige til dem, hvis jeg var dig, at de må finde en anden til at tage sig af deres hund en anden gang, for din dejlige vaps skal ikke lide under det, og heller ikke dig...
åh jeg kan blive helt hidsig på sådan nogle, jeg håber da de tager sig bedre af barnet end af hunden.
jan 2007
Jamen... SUK generelt...
Er oss min plan at sige når de henter ham... Passer ham ikke før han har fået noget opdragelse og ka gå i snor...
Han er vist forsikret (ikke at jeg fatter hvordan det ka lade sig gøre uden at han er chippet?)
Tuffe skal nok klare sig... hun er træt af at han er her, men det er nok mest fordi hun ik har sin MOAR for sig selv (hun er temmelig morsyg...)
Det eneste jeg kan melde dem for er den manglende chipning (og manglende hundetegn....), og så ved de jo med det samme hvem det er...
mar 2005
trist, med sådan nogle folk.
men har desværre ikke lige nogle gode råd til at få ham til at gå pænt i en fart.
hvor er hun iøvrigt da bare charmerende med den plet omkring øjet he he :o)
jan 2007
Tvivler på at de går af med ham... de er på deres egen sære måde super glad for ham.
Heldigvis kommer de og henter ham på søndag!
Han er jo egentlig en meget sød hund når han først falder ned. En lille charmetrold, der jo bare vil ha kontakt. Man får jo ondt af ham!
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.968
Gå pænt - hjæææælp!