2i1 første løbetid + ikke hoppe op {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige nogle spørgsmål.
Ellie bliver 8måneder i morgen. En masse hanhunde er begyndt at vise stærk interesse for hendes bagdel og humper hende. Jeg synes ikke at hun er hævet bagtil eller viser andet tegn på en evt kommende løbetid. Hvornår er det normalt at en stor hunhund går i sin første løbetid. Hun er lidt inde i en spøgelse periode hvor alting er farligt. Feks en pose i vinduet eller hvis hun tror hun ser noget.
Derudover er har jeg et spørgsmål til at træne hunden i ikke at hoppe op. Pt kører vi med et stoptegn også siger vi ned. Men alle siger vi ikke er hårde nok. Vi bare skal ruske hende, jokke hende på poterne, give hende et knæ i bryste. Det ville mor hunden jo gøre og det nægter jeg. Enkle mener vi skla ignorer hende. Alligevel er hun virkelig slem til at hoppe op. Hvis vi får lavet stoptegnet og sagt ned inden hun hopper virker det. Men er hun hoppet op af en, så virker det ikke. Hun er virkelig slem i snor.
Har i nogle fif som ikke er noget af det over stående så vil jeg sætte pris på det.
Mvh
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.266
Nummer to, hunde gør det som betaler sig, det betyder at hvis i ikke ønsker hunden skal hoppe op, så skal i rose og belønne den før den hopper op, dvs sørg for rigtig ofte at give hunden ros når den står med alke 4 ben på jorden og hils og ros aldrig når den hopper op, det handler ikke om at stoppe den når den hopper op, men om at gribe muligheden for at hilse og rose før den gør det, fx ved at sætte sig på hug
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
I skal fortsætte med at træne "ikke hop op" og ikke lytte til hvad andre har af mærkelige misforståede måder. Jeg ville belønne hunden for at sidde/stå foran jer FØR den hopper op - en vanskelig øvelse . Gør den det når i eks.vis får gæster så hold hende i snor/halsbånd så I kan holde hende lidt på afstand og ikke får lov at hoppe op - udnyt gæsterne (det lyder lidt forkert )og træn hilse/ved at sidde/stå foran dem..
En morhund er i øvrigt noget af det mest tålmodige der findes og jeg har endnu til gode at se en tæve give sine hvalpe et knæ i brystet, jokke dem på poterne, ruske dem...
Glædelig jul
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.955
start roligt og øg gradvis provokationen så hunden ikke hopper men kun overvejer det og så vælger ikke at hoppe
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Drop alle de der fysiske strafmetoder, det er synd for hunden og unødvendigt. Du kan nemt lære Ellie at blive nede - det skal bare kunne betale sig.
Hvis gæsterne vender ryggen til eller går - er det jo den ultimative straf. Det hun jo ønsker så inderligt er jo opmærksomhed.
Dårlig opmærksomhed er stadig bedre end ingen opmærksomhed.
Ziva var lang tid om løb men de kan nemt komme i løb fra 6 måneder. Husk at selv det bedste indkald kan svigte når hormonerne raser. Luft altid en læbsk tæve i snor.
Jeg ved godt der står på hundeskovens skilte at det er de andres ansvar at have styr på deres hunde, men der er jo ingen grund til at opsøge konflikter og selvom gennemsnittet herinde for indkald sikkert er højt, kan gennemsnits hr og fru Danmark ikke indkalde en hanhund med en løbsk tæve så undgå dem nu bare i de 3-4 uger.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.046
Vores hunde hopper alle op. Den kode har vi ikke knækket trods ihærdig træning.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 618 Svar: 3.633
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Den får alt i mig til at stritte.......
For jeg håber da ikke at der er NOGEN hanhunde der når så langt som til at humpe hende, det er vel for pokker stoppet inden.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
mar 2007
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.451
Men jeg studser godt nok ofte over, hvordan nogle folk forestiller sig, at en tæve behandler sine hvalpe. Jeg tror, jeg ville spørge de pågældende, om de har prøvet at have hvalpe eller ved selvsyn har set sådan en opførsel, for det ligner på ingen måde mine tævers måde at behandle deres hvalpe på. De er særdeles tolerante. Og skal der endelig siges fra, så er det hverken med knæ i brystet eller rusketure.
mar 2007
Hun hopper som en sindsyg og som en kænguru.
Hun får 2 til 3 gåture om dagen. Vi går til hundesvømning 3 gange om ugen og vi træner 10 min til 15 min hver anden dag.
Vi ignorere, vender os, tager ikke kontakt til hende før hun står alligevel er hun som en kænguru, altid på bagbenene for at hoppe op til folk. Derudover springer hun over alt. Babygitteret er ingen forhindring. Vi bliver idioter af det hopperi, samt vi også er bekymret for hendes albuer og hofter med al den hoppen.
Vi forsætter selvfølgelig som vi har gjort hele tiden, med at ignorere hende og ikke tage kontakt til hende før hun står. Men det er skide svært når man ikke føler det har en virkning
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
Sam er også en sindssyg kænguru, det ligger til rigtig mange Ridgebacks at ville hoppe op, selvom om de er enormt store hunde.
Det er sgu ikke så vel set, for han kan meget nemt vælte folk.
Det har taget mange måneder og lærer Sam det, han hopper stadig op ad personer han kender og som han er rigtig glad for, men vi øver og øver.
Bliver han først opkørt er han en hoppebold.
Det er lykkedes mig at lærer ham ikke at hoppe op ad fremmede mere.
Jeg har brugt NEJ og så har han først fået lov til at hilse når han var på jorden, samt fået guf imens han hilser, da det her har mindsket at han så ville hoppe op.
Sam har været i snor imens vi har indlært ikke at hoppe op, for hvis han så ikke har fattet budskabet, har jeg fjernet ham fra situationen, gå væk og så prøvet igen. Jeg har allieret mig med familie og venner til at træne dette op.
At vende ryggen til og ignorere hoppen op her ville sgu aldrig virke
Jeg kan stoppe ham hvis han vil hoppe op nu med et nej!
Det går sgu ikke at have en kæmpe hund der vælter folk, flækker øjenbryn osv.
Det eneste tidspunkt Sam gerne må hoppe, er under belønning efter rally bane f.eks, hvor jeg indikere til løb og fest, det kan sagtens skille ad
mar 2007
mar 2007
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.860
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Hvor du har hende i snor, belønner massivt, så længe hun har alle 4 poter i jorden, mens en person nærmer sig - og hvor personen forsvinder, så snart hun begynder at køre op, og gøre ansats til at "lette"?
mar 2007
Hun slapper kun af hvis man sidder til bords.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 16
mar 2007
2i1 første løbetid + ikke hoppe op