{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

2i1 første løbetid + ikke hoppe op {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål.
Ellie bliver 8måneder i morgen. En masse hanhunde er begyndt at vise stærk interesse for hendes bagdel og humper hende. Jeg synes ikke at hun er hævet bagtil eller viser andet tegn på en evt kommende løbetid. Hvornår er det normalt at en stor hunhund går i sin første løbetid. Hun er lidt inde i en spøgelse periode hvor alting er farligt. Feks en pose i vinduet smiley eller hvis hun tror hun ser noget.

Derudover er har jeg et spørgsmål til at træne hunden i ikke at hoppe op. Pt kører vi med et stoptegn også siger vi ned. Men alle siger vi ikke er hårde nok. Vi bare skal ruske hende, jokke hende på poterne, give hende et knæ i bryste. Det ville mor hunden jo gøre og det nægter jeg. Enkle mener vi skla ignorer hende. Alligevel er hun virkelig slem til at hoppe op. Hvis vi får lavet stoptegnet og sagt ned inden hun hopper virker det. Men er hun hoppet op af en, så virker det ikke. Hun er virkelig slem i snor.
Har i nogle fif som ikke er noget af det over stående så vil jeg sætte pris på det.

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2i1 første løbetid + ikke hoppe op
  • #1   23. dec 2019 Nummer et, løbetid kan komme fra ca 6 mdr så det er slet ikke umuligt, hold hende væk fra løse hanhunde smiley
    Nummer to, hunde gør det som betaler sig, det betyder at hvis i ikke ønsker hunden skal hoppe op, så skal i rose og belønne den før den hopper op, dvs sørg for rigtig ofte at give hunden ros når den står med alke 4 ben på jorden og hils og ros aldrig når den hopper op, det handler ikke om at stoppe den når den hopper op, men om at gribe muligheden for at hilse og rose før den gør det, fx ved at sætte sig på hug

• #2   23. dec 2019 Mine tæver af stor race er typisk kommet i løbetid mellem 7 og 10 måneder. Der er undtagelser til alting og jeg har enkelt der valgte at trække det til hun blev omkring 19 måneder.
    I skal fortsætte med at træne "ikke hop op" og ikke lytte til hvad andre har af mærkelige misforståede måder. Jeg ville belønne hunden for at sidde/stå foran jer FØR den hopper op - en vanskelig øvelse . Gør den det når i eks.vis får gæster så hold hende i snor/halsbånd så I kan holde hende lidt på afstand og ikke får lov at hoppe op - udnyt gæsterne (det lyder lidt forkert smiley )og træn hilse/ved at sidde/stå foran dem..
    En morhund er i øvrigt noget af det mest tålmodige der findes og jeg har endnu til gode at se en tæve give sine hvalpe et knæ i brystet, jokke dem på poterne, ruske dem...

Glædelig jul smiley

• #3   23. dec 2019 ros og beløn for at have alle fire hjørner i jorden. provoker til at hoppe, hver gang hunden ikke gør det, ros og beløn med mad

start roligt og øg gradvis provokationen så hunden ikke hopper men kun overvejer det og så vælger ikke at hoppe

• #4   23. dec 2019 Jeg fik et par gode venner og naboen til at komme og så belønnede jeg helt vildt når alle poter var nede. Hoppede hun op, vendte gæsten om og gik med det samme. Blev hun nede, blev hun nusset og hilst på og fik godbidder.

Drop alle de der fysiske strafmetoder, det er synd for hunden og unødvendigt. Du kan nemt lære Ellie at blive nede - det skal bare kunne betale sig.

Hvis gæsterne vender ryggen til eller går - er det jo den ultimative straf. Det hun jo ønsker så inderligt er jo opmærksomhed.
    Dårlig opmærksomhed er stadig bedre end ingen opmærksomhed.

Ziva var lang tid om løb men de kan nemt komme i løb fra 6 måneder. Husk at selv det bedste indkald kan svigte når hormonerne raser. Luft altid en læbsk tæve i snor.

Jeg ved godt der står på hundeskovens skilte at det er de andres ansvar at have styr på deres hunde, men der er jo ingen grund til at opsøge konflikter og selvom gennemsnittet herinde for indkald sikkert er højt, kan gennemsnits hr og fru Danmark ikke indkalde en hanhund med en løbsk tæve så undgå dem nu bare i de 3-4 uger.

• #5   23. dec 2019 Vores hanner reagerer ofte meget stærkt Ca 1 måned før løbetidsstart. Det er ved hver løbetid. Så har vi Ca 1 måned til at forberede os smiley
    Vores hunde hopper alle op. Den kode har vi ikke knækket trods ihærdig træning.

• #7   23. dec 2019 Jeg indrømmer gerne at jeg bare tænker ja ja, men det kommer ikke til at ske. Det værste er jo bare de har deres egne hunde. Så kan man jo tænke på hvilken opdragelse de har fået.

• #8   23. dec 2019 Den her sætning: *En masse hanhunde er begyndt at vise stærk interesse for hendes bagdel og humper hende*

Den får alt i mig til at stritte.......

For jeg håber da ikke at der er NOGEN hanhunde der når så langt som til at humpe hende, det er vel for pokker stoppet inden.

• #9   23. dec 2019 Med Easy (der er fuldstændig hilsesyg og elsker gæster) virker det godt at gæsterne instrueres i at vende ryggen til, hvis han hopper op. De må så hilse igen, når alle 4 poter er på jorden. Han er blevet meget bedre, siden vi har indført det smiley

• #10   23. dec 2019 Ofte står de ved siden af hende. Jeg stopper det som regel inden, men nogen gange går det simpelthen så stærkt at de bare sidder på ryggen. Vi forsætter somregl væk fra de ivrige hanhunde.

• #11   23. dec 2019 Der er kommet gode råd både mht. løbetid og at håndtere en glad hund, der gerne vil hoppe op, så det vil jeg ikke gentage.

Men jeg studser godt nok ofte over, hvordan nogle folk forestiller sig, at en tæve behandler sine hvalpe. Jeg tror, jeg ville spørge de pågældende, om de har prøvet at have hvalpe eller ved selvsyn har set sådan en opførsel, for det ligner på ingen måde mine tævers måde at behandle deres hvalpe på. De er særdeles tolerante. Og skal der endelig siges fra, så er det hverken med knæ i brystet eller rusketure.

• #13   26. feb 2020 Vi kæmper stadig med ikke hop op.
    Hun hopper som en sindsyg og som en kænguru.
    Hun får 2 til 3 gåture om dagen. Vi går til hundesvømning 3 gange om ugen og vi træner 10 min til 15 min hver anden dag.
    Vi ignorere, vender os, tager ikke kontakt til hende før hun står alligevel er hun som en kænguru, altid på bagbenene for at hoppe op til folk. Derudover springer hun over alt. Babygitteret er ingen forhindring. Vi bliver idioter af det hopperi, samt vi også er bekymret for hendes albuer og hofter med al den hoppen.

Vi forsætter selvfølgelig som vi har gjort hele tiden, med at ignorere hende og ikke tage kontakt til hende før hun står. Men det er skide svært når man ikke føler det har en virkning

• #14   26. feb 2020 Har hun et vel indlært nej?
    Sam er også en sindssyg kænguru, det ligger til rigtig mange Ridgebacks at ville hoppe op, selvom om de er enormt store hunde.
    Det er sgu ikke så vel set, for han kan meget nemt vælte folk.
    Det har taget mange måneder og lærer Sam det, han hopper stadig op ad personer han kender og som han er rigtig glad for, men vi øver og øver.
    Bliver han først opkørt er han en hoppebold.
    Det er lykkedes mig at lærer ham ikke at hoppe op ad fremmede mere.
    Jeg har brugt NEJ og så har han først fået lov til at hilse når han var på jorden, samt fået guf imens han hilser, da det her har mindsket at han så ville hoppe op.
    Sam har været i snor imens vi har indlært ikke at hoppe op, for hvis han så ikke har fattet budskabet, har jeg fjernet ham fra situationen, gå væk og så prøvet igen. Jeg har allieret mig med familie og venner til at træne dette op.

At vende ryggen til og ignorere hoppen op her ville sgu aldrig virke smiley

Jeg kan stoppe ham hvis han vil hoppe op nu med et nej!
    Det går sgu ikke at have en kæmpe hund der vælter folk, flækker øjenbryn osv. smiley
    Det eneste tidspunkt Sam gerne må hoppe, er under belønning efter rally bane f.eks, hvor jeg indikere til løb og fest, det kan sagtens skille ad smiley

• #15   26. feb 2020 Hendes nej og slip er velindlært. Problemet er når hun er glad slukker al kontakt til hende. Tror simpelthen ikke at hun hører noget.

• #16   26. feb 2020 Jeg vil simpelthen prøve med snoren på, ihvertfald når vi træner det, også prøve med nej kommandoen. Mange tak

• #17   26. feb 2020 Jeg ville prøve at fjerne hende hver gang, hvis hun ikke stopper når du har sagt nej, beløn massivt når hun bliver nede på jorden når hun er ved personen.. smiley

• #18   26. feb 2020 Nu har jeg ikke læst hele tråden - kun den nye del af det. Men har du trænet det i kontrolleret set-up?
    Hvor du har hende i snor, belønner massivt, så længe hun har alle 4 poter i jorden, mens en person nærmer sig - og hvor personen forsvinder, så snart hun begynder at køre op, og gøre ansats til at "lette"?

• #19   26. feb 2020 Jeg har trænet noget ala det. Jeg har trænet fokus og bliv ved mig ved diverse købmænd og har haft spurgt enkle om de ville gå forbi hende. Hun er super dygtig til at læse folk, hvis de går forbi uden at ville i kontakt kan hun sagtens blive på jorden og have fokus. Sekundet hvor hun fornæmmer de vil sige hej står hun og hopper. Det samme sker herhjemme. Hvis vi har gæster. Hun er helt oppe og ringe hvis de viser bare lidt interesse. Men er de ligeglade med hende, så slapper hun af. Men lige når man kommer hjem eller gæsterne kommer, der har jeg holdt hende tilbage, ikke i snor, men halsbåndet, for at få hende til at slappe af. Måske jeg bare ikke bliver ved længe nok. For sekundet jeg slipper lige meget hvor rolig hun er køre hun op fra 0 til 100 på sekunder. Og det værste er at hun er en fantastisk hund. Vores gæster synes bare at hun er mega vild og irriterende.
    Hun slapper kun af hvis man sidder til bords.

• #20   26. feb 2020 Jeg ville nok gribe det lidt anderledes til værks. Jeg ville KUN have som kriterium, at hun skal beholde poterne på jorden. Ikke at hun også skal holde kontakt til dig. Én ting af gangen smiley

• #21   26. feb 2020 Her tænker vi, hvorfor hopper hunden op ?? den vil jo bare hilse som en hund hilser, snuden tæt på vores snude. Så alle som kommer her får at vide at de skal sætte sig på hug når de vil hilse på hundene og så har hunden ingen grund til at hoppe op, den får jo lov til at hilse meget venligt på hunde maner.

• #22   26. feb 2020 Ellie vil simpelthen vælte folk. Hun kører helt op fordi hun er så glad. Sætte man sig på hug her, ville man blive dernede smiley

Kommentér på:
2i1 første løbetid + ikke hoppe op

Annonce