{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.171 visninger | Oprettet:

Engage - disengage {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde som har brugt princippet med succes? Har en puppy som synes at hun er en weimeraner smiley hun går i trance / tunnelsyn når hun ser større fugle såsom måger, duer og huskader.

Jeg har brugt metoden på mennesker så Ávi ikke hilser på alle 30-50 personer vi passerer på gåturene, det har fungeret fint.

Metoden virker bare mindre godt med fuglene. Jeg prøver at tilpasse afstanden til succes og har de bedste snacks som belønning. Jeg har en udstoppet strandskade og overvejer at træne et set-up med engage-disengage med den smiley

Det skal siges at det er blevet meget bedre end i begyndelsen. Jeg giver hende IKKE succes med at jage dem og jeg kan i flere tilfælde godt få kontakt nu hvis jeg beder om det. Hvis ikke så blokerer jeg nogle gange hendes stirren med min krop, det hjælper hende ud af trancen.

Nogle gange sidder de skide fugle dog lige foran vores hoveddør og så er det lidt op ad bakke hvis man gerne vil hjem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Engage - disengage
  • #2   3. nov 2019 Klap et par gange i hænderne ----> så flyver fuglene og du kan komme ind i varmen … smiley

• #3   3. nov 2019 Haha Nittib smiley

• #4   3. nov 2019 Eller ha' en papirpose med …. pust den op … og knald den ….. så flyver både fuglene …. og du træner Nytårs-fyrværkeri-knald samtidig ….. smiley

Jeps …. Jeg ved godt jeg er opfindsom. …. smiley

• #5   3. nov 2019 Ligner lidt Leslie McDevitts koncepter?

Har brugt noget lignende for at lære sten ikke at hoppe op mod fjernsynet - han har ikke helt forstået, at det ikke er rigtige hunde, som man kan lege med, der er derinde smiley

• #6   3. nov 2019 Den virkede på Coco, efter at jeg hele hendes hvalpetid havde opfordret til jagt af fugle (ja, dumt, begynderfejl..) Så det tog længere tid, omkring et halvt år, før hun helt forstod ideen. Vi trænede ikke hver dag, da vi ikke hver dag rendte på fugle og jeg ikke havde overskuddet hver dag heller:)

• #7   3. nov 2019 Hvis hun alt ikke kunne komme ud af trancen med at stirre på fuglene, lavede jeg nogle gange en høj lidt skinger lyd, så hun blev afbrudt. Det fungere fint.

• #9   3. nov 2019 Jeg har brugt det på ænder og katte for Atlas med succes. Ænderne tog ret lang tid, fordi de kun bor i vores å et par måneder hvert forår og efterår, men vi er da kommet i mål.
    Jeg ville fortsætte som du gør på stor afstand. Hun er jo heller ikke så gammel endnu, så det burde også blive bedre med alderen smiley

• #10   3. nov 2019 Sorry for sidespor - nu ved jeg godt, at det har virket for rigtig mange af jer... men er man sikker på, at man ikke kommer til at forstærke den forkerte adfærd? Hvis hunden bliver belønnet for at stirre på triggeren, og kun dette, hvorfor skulle den så vælge at kigge på dig? Jeg ved godt at man formoder den vil kigge på dig i forventning om belønning - men damn, jeg ville være bange for at "hænge fast" i engage-delen smiley

Men I oplever ikke nogen udfordringer ved dette?

• #11   3. nov 2019 Jeg har ikke oplevet problemer med at hænge fast i engage delen. Jeg tænker, at hvis man er på så stor af stand, at hunden kan slippe triggeren, så er det ikke specielt spændende at sidde og kigge på, og derfor nemmere at bryde. Men i teorien burde man jo godt kunne lære sin hund at holde folks på en genstand på samme måde.

Og som med alle andre metoder, så virker den jo for nogen hunde, men ikke alle, så du kan sikkert godt finde nogen, som ikke kan slippe triggeren så nemt.

• #13   3. nov 2019 Jeg oplevede at hunden gerne ville tættere på, og i sin frustration over ikke at kunne komme det (pga snor) begyndte hun at bevæge sig og på et tidspunkt også kigge søgende op på mig. Der skal klikket så ligge ret præcist, så man får givet hunden det rigtige signal lige præcis når den udfører handlingen. Men sådan er der jo mange ting der kræver præcision:)

• #14   3. nov 2019 Jeg har brugt det meget, både til ting hunde vil jage og til ting hunden er bange for.

Det her virket SUPER godt, men det virker ikke hvis hunden er alt for påvirket af forstyrrelsen, Altså hvis den er meget bange eller hvis den er meget fokuseret på fuglen. Det kan evt virke på større afstande i de tilfælde. Hvis hunden ikke kan hære klikket, så er du for tæt på.
    HVis det går for lang tid før hun "disengager" fra fuglene, tænker jeg at du skal tilbage til at klikke for engage.
    Jeg ville klart lave setup med strandskaden og så evt avancere til en hønsegård, et dueslag, en voliere eller lign. hvor fuglene bliver nogenlunde indenfor hegnet. SÅ kan du stille dig og gå frem og tilbage alt hvad hun kan klare.

• #15   4. nov 2019 Vi har haft ret stor succes, men vi er også så heldige at mågerne sidder trofast nede på fodboldbanen og ænderne det samme sted nede på havnen - og ingen af dem er synderligt bange for hunde.

Vi kan nu nemlig gå forbi dem uden problemer, og også forholdsvis tæt på. Hvis vi kommer for tæt på, eller de begynder at flyve/bevæge sig for meget, har jeg "snydt" og kaldt hende på plads for at få hendes fokus, og belønnet med fuld øjenkontakt mens vi skynder os længere væk.

Vi har mindre succes med rådyr smiley Jeg ville ønske jeg kunne bestille nogle stykker til at stå stille, sådan så Ziva og jeg kan træne med dem.

• #16   4. nov 2019 Glæder mig at høre at flere har haft succes med det smiley

Kommentér på:
Engage - disengage

Annonce