Elektrisk halsbånd - for/imod? {{forumTopicSubject}}
Hej...inde på gruppen "Karelsk Bjørnehund" kom vi ind på elektrisk halsbånd, og synes faktisk at det er et meget interessant emne, da jeg kan se, at jeg åbenbart ikke er den eneste der er for?
Min mening:
Jeg vil ikke mene at et stød fra et halsbånd er værre, end et stør fra et hegn (som for øvrigt giver en noget større rap).
Jeg har en Karelsk Bjørnehund/spidshund, der trænger til at lære bl.a. hvor hendes grænser går til, og ja, jeg tror på at det kan læres med lang tids øvelse og træning, men jeg tror også på at halsbåndet virker bedre, da hun ikke bare ignorerer mig (Hvilket kareleren meget har tendens til, hvis der er andre spændende ting i farvande...).
Hun gør' også helt vildt, og jeg bor i en lille by hvor der bliver snakket meget, men her behøver folk ikke at snakke så meget, for hele byen kan høre Fifi.
Og jeg kan skråle nok så højt og nok så mange gange, og lige lidt hjælper det.
Det tror jeg bl.a. at et halsbånd kunne være godt for.
Og for mig er det ét fedt om en hest går i stødhegnet, eller om en hund for et lille stød, når de gør noget forkert...pricippet er vel det samme: Begge dyr skal blive indenfor rækkevidde, og gør de ikke det, for de et stød.
Fordelen ved halsbåndet og hunden er, at man kan advare hunden først, og så bestemmer den selv sit næste træk.
Er spændt på at høre jeres andre holdninger!
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 385
Jeg er også for.... Du kan desværre nok ikke bruge det mod gøen, men det virker ok på mange hunde, når de bare skal holdes inde i haven.
Skal lige siges, at det er ulovligt at købe til sin hund, men hvis man siger det er til børnene er det ok.....Smil
feb 2007
Da min veninde skulle købe det til sin hund, fik hun at vide at det var ulovligt at bruge på hunde. Hun er lidt frisk og spørg så om hun må købe det til brug på hendes børn ( 18 & 23 år), og ja så var det helt lovligt....
Det bliver brugt til hunden!!
feb 2007
Kan godt se, at den der med at det havde en fejl er ikke for godt.
Min venindes hund har kun dette halsbånd på når den skal ud i haven, og den kan faktisk stadig stikke af...
En anden jeg kender, gav hans unghund halsbåndet og efter et par uger tog han det af igen. Hunden går stadig ikke længere en til tråden.
feb 2007
Hvad er bedst: en stor fritløbende doberman eller en doberman der bliver i sin have?
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
en hund kan gå i panik og kan gå igennem alligevel, og kan så ikk komme hjem igen...
så har Anders Halgren fortalt om en kennel der bruge et stød halsbånd på en sådan måde : alle hundene i kennelen havde et stød halsbånd på, når de gøede udløste det et stød, et lille stød, det hele endte med at kennelen havde meget stille hunde, men de var også trykkede og hang i eet hjørne.... de var bange og nervøse... hvis man ikke kan styre sin hund i sin have må den så bare ikke være løs, og fordi hunden gør meget, er nok fordi den er understimuleret... kan man ikke holde det ud, så var det nok ikke den slags hund man skulle ha anskaffet....
Jeg er meget imod stød halsbånd, synes det er svineri at gi hunden stød....
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
Mine kan så ikke gå med halsbånd begge to, da Leika mener Honey ikke skal have en på. Det har kostet 4 halsbånd, så nu er det kun Leika der har en.
Men det kunne være man skulle prøve luft-halsbåndet, for at få stoppet Honeys gøen... Kan det hjælpe på det??
jan 2007
jan 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
M.h.t at lære sin hund, at blive inde så er det altså muligt at lære den det UDEN tortur.....Emma løber ingen steder og så der går en kat klods op af haven........vi har trænet meget og hun ved hvor grænsen går.........det kræver bare at i gider bruge tiden på det.
"Hvad er bedst: en stor fritløbende doberman eller en doberman der bliver i sin have?"
Til denne vil jeg sige.........har i hørt om indhegning af den almindelige slags ?
Jeg syntes det er forfærdeligt, at nogen syntes det er okay, at give sin hund stød.........Emma løb en dag hen til hestene som står her......hun snusede til dem udenfor hegnet men kom så til at rejse hovedet op i hegnet..........hun hylede og skreg og halen lå helt inde på maven og hun vidste bare ikke hvor hun skulle gemme sig.......virkelig skræmt:o(
Er det sådan i ønsker at træne jeres hund ? med angst ...........
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
At vælge bevidst at sende strøm igennem et levende væsen kan aldrig retfærdiggøres......! Det er et spørgsmål om at man blot springer over hvor gærdet er lavest. Hvis man mener at det er i orden, mener jeg at man alvorligt skal sætte sig ned og overveje om man har valgt den rette race, eller om man har viden nok til i det hele taget at holde hund.
At undskylde sig med at man sætter strøm til andre dyr også.....det siger blot noget om mangel på empati (evnen til at sætte sig i et andet individs sted) hos den der udtaler sig. Er det også i orden at anvende pisk på en hund.....det gør man jo på heste?
Jeg har desværre oplevet hunde der er ødelagt for livet af at have fået chok i forbindelse med stød på el-hegn. Har selv måtte aflive en enkelt der forandrede personlighed, blev nervøs og utilregnelig, hunden blev i øvrigt fuldstændig rædselsslagende for heste ved den lejlighed.
/Lise
feb 2006
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 182
men nabo have det til hans hund, det hjalp lidt..
min fars søster og mand har et hegn næsten nede ved jorden og rundt om hundegården da den løber hvis den kan... og det er meget jagt ved dem så det vil de ikke have..
feb 2006
feb 2006
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 182
Der var en gang den var løbet væk og han gå og brokket sig over den lorte hund.. 2 minutter inden de gik på jagt kom hun tilbage...
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
IMOOOOOOD!!!!!!!!!!!!!!
Her kommer lige lidt flere ord: Kunne ALDRIG NOGENSINDE komme i tanke om at sætte det på min hund.
Her træner vi med belønning frem for straf, og ender op med glade hunde, der gerne gør, hvad man bér dem om.
Men f..... nej om jeg kunne komme i tanke om at give min hund stød!!!
Så hegn dog haven ind i stedet for, så den ved, hvor den må gå til!!!! Hvor svært kan det være!!!????
feb 2006
feb 2007
Men nu er det jo ikke nogen hemlighed at det er f.... let at anskaffe sig en hund og det er altså ikke alle der har fattet at man træner en hund.
Loven kræver at man har elektrisk indhegning til kreaturer. Og fordi der er noget der hedder ridepisk er det ikke ensbetydende med at den er indrettet til at piske hesten.
Nadia og dennis
Det var lige netop det halsbånd jeg mente.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det er dyrplageri og jeg er ikke bleg for at melde folk der bruger dette forbandet instrument..
Der er stor forskel på om det er en fold, som skal holde heste og køer mm inden i folden.
Men at bruge strøm på en hund, det er sq da noget mærkelig noget.... disse mennesker egner sig sq ikke til at have hund....
jan 2007
SÅ LAD VÆRE MED AT BRUGE DET, DET ER MISHANDLING.....
jan 2007
jan 2007
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 2.020
Kun tåber vil kunne finde på at bruge et stødhalsbånd på sin hund. Det viser bare hvor dårlig en ejer er, hvis træning skal foregå på den måde.
feb 2007
Kan kun give dig ret...det kan trænes, men det ændrer jo stadig ikke på det faktum at der altså findes folk der ikke gider træne.
Bobby går altid løs ude i vores gårdsplads og ved helt nøjagtig hvor han må gå til. Han er trænet til det.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
Den lille har dog så meget jagtdrift,at hun fuldstændig slukker når hun får fært..
Hun er ikke en jagthund,men nogen Rottweilere har bare bare jagtdrift..
Hun har så ikke muligheden for at stikke,da hun ikke kommer til at rende helt frit,før hun fatter at man ikke må jage..
Men kunne da aldrig drømme om at sætte et stød halsbånd på hende..
enten lærer hun det,via træning og atter træning ellers må vi hegne et stykke ind..
Har dog haft en tæve med samme adfærd og hun lærte det..
Det tog lang tid,men sådan er det at ha hund..
det skal jo ikke være nemt det hele..
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
Jeg har haft stødhegn oppe. Julle kan ikke tåle at der kører biler forbi på vores vej. Vi har prøvet alt og jeg mener virklig alt. Vi har købt hegn for mange tusind kroner. Men selv det højeste hegn kunne han komme over og det var 180.
Jeg har op til flere gange søgt gode råd herinde og hos adfærsbehandler. Men det har ikke hjulpet et hak.
Så satte vi hvid tråd op hvor der var stød i. Der var ikke ret meget power på, men nok til at gøre ham forskrækket.
I dag bliver han i haven. Stødet er pillet fra men det hvide hegn er der endnu.
Jeg er ikke tikhænger af at man bruger stød. Men det havede endt med at vores hund ville være blevet kørt ned hvis vi ikke gjorde noget.
Hilsen Anja
jan 2007
dem, hvis hunde, har et problem med at holde dem inde på grunden, må så bare lave en ordentlig indhegning....
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 92
Damn jeg er glad for jeg ikke er jeres hund !
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Ved ikke om der er nogen der har forslået det, men du kan købe et halsbånd der sprøjter med vand. Jeg har set det i et dyreprogram og det var meget effektivt!
Hunden det handlede om gik amok på gåturen når der kom biler. Så fik den halsbåndet på og *Puff* et lille sprøjt mod kæben. Der skulle ikke mere end et par sprøjt til, så var den kureret.. Efter var den helt rolig...
Du kan k'øbe et med fjernbetjenning, til træningsformål så hunden ved fra hvem og hvorfor vandet blev sendt.
Og du kan købe et der bliver udløst af hundens gø'en ( kan ikke udløses af at andre hunde gør ) Det er mere til når den f.eks er i haven og gør af alt og alle....
Hunden tager på ingen måde skade. Det er ganske harmløst, bare irriterende for hunden.
/Stine
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 220
hvis du ikke kan styre din hund på almin(lovlig) vis, så skal du nok overveje om det er den rette race du har anskaffet dig...
hader når folk anskaffer sig en hund fordi den ser sød ud, man er sku nødt til at sætte sig ind i den enkelte races behov...
feb 2007
Og hvis det halsbånd er med til at undgå at en af mine hunde bliver overfaldet af en løs hund, er det ok med mig. På den måde er jeg for.
Selvfølgelig så jeg helst folk gad træne deres hunde, men det er nok i en anden verden det sker....
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Her er der et link til en af mærkerne...
(link fjernet)
Ellers så søg på Google efter : collar , water , spray så kommer der nogle engelske sites med de halsbånd op.. Du skal vist lede lidt...
nov 2005
"Og hvis det halsbånd er med til at undgå at en af mine hunde bliver overfaldet af en løs hund, er det ok med mig. På den måde er jeg for."
Hvad har det med løse hunde at gøre ? ;o)
feb 2007
I den lille by hvor jeg bor, vrimler det med løse hunde og er mildest talt godt træt af det. Det er ikke alle hundene der er lige venlige mod andre hunde.
nov 2005
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Positiv og konsenkvens træning, det er vejen frem.
feb 2007
Og jo de løse hunde kan faktisk komme ind og stå foran vores hundegård....hvilket indimellem giver lidt ballade..
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
Ville dog stadig helst træne hunden på normal vis, så man slap for alt det andet....halsbåndet er bare at springe over hvor gæret er lavest !
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Man må være en sk...de dårlig ejer/hundeføre hvis det skulle være nødvendigt !
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
IMOD
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Træning træning træning - det er vejen frem til en god, afbalanceret og kærlig hund.
Drop de halsbånd.
nov 2005
alexandra......okay på den måde........jeg tror nu ikke, at de personer går voldsomt op i at træne deres hund til, at blive hjemme........og dog........det kunne såmænd sagtens være dem som ville ty til denne "lette" metode.
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
Men da det ikke hjælper stå de i hundegård hele døgnet, hvilket også er meget synd, manden gider ikke bruge tiden på sine hunde og skal til at have en ny og af med en af de andre, men her har det ikk hjulpet.
feb 2007
det da at ty til den lette metode.
Jeg vil ikke blande mig i hvordan folk opdrager deres hunde, for så havde jeg da vidst nok at se til... men siger da min mening.
Min veninde som bruger halsbåndet, gør det med omtanke, hvis man kan kalde det det. Da deres gamle hund døde, ville de hjælpe en anden hund og hente en fra et internat. De fik at vide at hunden var blevet afleveret pga af skilsmisse, men det viste sig at være løgn. Hunden blev afleveret fordi den stak af.
De har sat rionet op rundt om hele haven, men den kan stadig stikke af. Hvis folk der kommer ikke lige er opmærksom, render den forbi dem i døren og er væk.
feb 2007
feb 2006
Se Zifs profil.......min hund går løs i min have uden hegn eller andet.....og den kunne ikke finde på at smutte.....
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Der er KÆMPE forskel på stødhegn til heste og kvæg!!!
Og vil lige indskyde at jeg har set jagthunde der bare vare det man kalder for "Harefræsere" - dvs INGEN form for dressur hjælper - den vil altid gå i sort og tage en haretur. Den kan udmunde sig i - enten hunde bliver kørt ned (i bedste tilfælde) eller folk i trafikken kommer til skade når hunden passerer vejen.
Jeg har selv en erfaring tæt på kroppen - en hvalpekøber til mig - deres hund rendte af h til efter ræv -over vejen - bliver ramt af en bil som derefter drøner i grøften! Heldigvis fik den unge pige lettere skader - bilen totaltskadet -hunden døde på stedet.
Så heller give den et enkelt stød eller to - derved havde den først og fremmest været i live - pigen ingen traumer over at have kørt den ned....så ærlig talt - jeg ved ikke hvad der er værst!
feb 2007
Tror snart at det er den eneste løsning til kærsten, på med halsbåndet og for at sørge for at han ikke tager det af kommer der bare en masse gafatape omkring og så er det løst.
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
Ikke tilhænger af stødhalsbånd.
MEN jeg ville ikke værge mig mod evt. at sætte hegn op med en stødtråd i som absolut sidste udvej - hvis det blev nødvendigt.
Vi har sådan en stødtingest - og jo, jeg har selv rørt ved det - og det er den absolut svageste man kan få.....og man mærker det faktisk ikke.
Jeg har ikke haft den oppe da det pt. ikke er nødvendigt - om det ville hjælpe skal jeg ikke kunne sige - for som sagt så giver den ikke et større rap end mine unger bare siger "Uh" og ikke andet.
Men stødhalsbånd er ikke så godt - for som flere skriver, så kan de kortslutte, og det er ikk fedt for hunden.
Og desuden kender jeg en hund der havde sådan et på i regnvejr - og det forstærkede simpelthen strømmen så hunden fik så meget strøm at den lå i kramper - i dag er den aflivet, det ødelagde den fuldstændigt!!!
Drop det halsbånd - det er ikke pengene værd, og det gør meget mere skade end gavn :o)
Min mening..
feb 2007
Hvis du ser på hvornår lykke lavede indlæget, så var det 03:56:11, så det er nok lidt længe siden hun loggede af.
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 5 Emner: 51 Svar: 321
jun 2004
Jeg forstår ikke hva du mener? Der er da ikke hegn om jagterne i Danmark? -
jun 2004
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Ja, jeg kender også nogen der har været nødt til at gøre det ved deres jagthunde..
Problemet er netop når de har så stærke drifter og ovenikøbet er trænet til jagt, så er det ikke lige til at træne "bliv i haven"...
Jeg er stadig ikke vild med halsbåndet og er generelt imod, men i det tilfælde kunne selv jeg godt se at der ike rigtig var så meget andet at gøre.. det er trods alt jagthunde, ikke familiens kælse-sofahund.
Og i sidste ende ville det jo gå ud over vildtet hvis hundene bare stak af
jun 2004
Jeg har jo selv 3½ af slagsen med MEGET stærke drifter. Men det er ikke haven der er problemet - den er hegnet ind som Fort Knox - så der løber de ikke fra.
Men ude på marken! Det er der det kan ske - og Ditto har været en meget ihærdig ung dame når langøre dukkede op. De andre har været ok med at træne dæk med så de render ikke efter. Men Ditto...hun har dog dækket de sidste gange - men men og hun er 4 år nu. Så det har bevirket jeg ikke kan stille på en markprøve med hende - ej heller går på markjagt hvor der er veje i miles omkreds.
Så det er ikke svært at forestille sig hun får halsbåndet på endag!
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.269
at bruge sådan noget på børn og dyr er da godt nok sygeligt... tænk at der findes folk der kan være sådan....
nov 2005
nov 2005
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 127
Jeg synes det er rigtig dårligt lederskab, hvis du ikke vil bruge den tid det nu tager, at træne din hund, til det du ønsker den skal kunne.
Du skriver også, at den ignoerer dig når du kalder, hvilket du skriver er typisk for denne type hund. Hvis du har været klar over dette, hvorfor så anskaffe sig en hund som ikke matcher det du ønsker. På mig lyder det lidt som om, at du skulle have haft en knap så egenrådig hund der ikke kræver helt så meget som denne race gør.
Jeg vil mene, at du med dit valg af race, også forpligter dig til at bruge den tid på træning, som nu engang kræves.
Jeg vil også lige nævne, at hvis du formår at være en god leder for din hund, så vil den have langt større lyst til at lytte til dine anmodninger.
Hilsen Eline
jun 2004
Hmm - du tager ikke højde for instinkterne ....og du kan ikke (efter min mening) bare afgøre at det er ens for alle racer. For det er det laaangt fra.
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.494
Jeg har aldrig sagt at jeg har et, eller vil købe et, jeg vil bare gerne vide mere om det!
Og til alle jer hvis hunde har gået i et hestehegn, skal det lige siges at det på ingen måde kan sammenlignes, da hestehegnet er noget mere krads end stødet i et halsbånd.
Jeg kunne aldrig finde på at tage om et hestehegn for sjov, men at gnuppe armen op ad en sofa, og rører en anden og få et lille stød, har jeg prøvet rigtig mange gange!
Jeg ville aldrig give min hund et stød, jeg ikke selv kunne tage!
Til dig Christel C:
Jeg Quoter lige:
"Til trådstarter - jeg kender dig jo fra et andet forum, har jeg lige opdaget, og ved at du rask væk ignorerer de råd du får, når det ikke lige er noget der passer dig at høre. Det er sikkert også derfor du stadig tror, du kan få din hund til at holde op med at gø ved at råbe ad den. Det vil hunden opfatte som om du selv gøer, og så bliver den ekstra ivrig.
Prøv dog at sætte dig lidt ind i hundetræning, og gør en indsats i stedet for bare at tage de nemme løsninger hver gang...
Har vist før skrevet til dig, at du ikke bør have hund, og denne tråd bekræfter mig desværre bare i den antagelse."
Hvor har du mødt mig før?
Hundeforum inde på jubiidebatten, dengang med hvalpene? Hvis det er derfra, så læs lige hvad Ulrikke skriver om Bounty her:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25287
Bounty er min gamle hvalp, og ligesom alle mine andre 6 hvalpe, har jeg kun hørt godt fra dem!
Hvilke råd har jeg fået, som jeg har ignoreret?
Jeg tager altid imod råd, bedømmer rådet, og bruger det hvis jeg selv synes om det! Gør alle ikke det? Jeg har fx fået et råd af en ven om brug af elektrisk halsbånd, men efter at have læst om div. hunde der er blevet ødelagt af det, vil jeg ikke engang overveje det mere, så synes du skal tænke lidt over det du skriver, inden du skriver det!
Tak!
Stine P >> Mange tak...det var virkelig brugbart, vil jeg se nærmere på!
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Jeg ser ingen steder i Lykkes indledende indlæg, at hun har, eller vil købe, et stødhalsbånd. Hun skriver bare, at hun ikke synes det er værre at give en hund stød end en hest. Hvilket jeg for øvrigt er enig i! Bare der er passende forhold mellem dyret og strømstyrken.
Dermed ikke sagt at jeg er for stødhalsbånd - bestemt ikke!
Og Christel C. >>
Quote:
"Til trådstarter - jeg kender dig jo fra et andet forum, har jeg lige opdaget, og ved at du rask væk ignorerer de råd du får, når det ikke lige er noget der passer dig at høre. Det er sikkert også derfor du stadig tror, du kan få din hund til at holde op med at gø ved at råbe ad den. Det vil hunden opfatte som om du selv gøer, og så bliver den ekstra ivrig.
Prøv dog at sætte dig lidt ind i hundetræning, og gør en indsats i stedet for bare at tage de nemme løsninger hver gang...
Har vist før skrevet til dig, at du ikke bør have hund, og denne tråd bekræfter mig desværre bare i den antagelse."
Dette indlæg er lige så respektløst og uforstående over for Lykke, som du PÅSTÅR hun er over sin hund! Jeg kender Lykke udemærket og også omtalte kareler og ved at hunden er meget glad for Lykke og i øvrigt er en dejlig og kærlig hund. Kareleren er bare en selvstændig hund, som Lykke også skrev i første indlæg. Derfor opstår der nogle konflikter når hunden opdager noget mere spændende.
Lykke er meget omsorgsfuld overfor sine dyr, og er bestemt ikke en dårlig person, hvilket dit indlæg måske nok giver udtryk for. Det er fint du vil have din pointe frem, men prøv at lade være med at hakke andre ned, der er (næsten) altid en pænere måde at sige tingene på.
Der er ingen grund til at du flyver op og siger at Lykke ikke bør have hund, for du aner ikke en fis om hvordan Lykkes og hundens indbyrdes forhold er. Det er farligt at "skue hunde på hårene" ogdå i denne sammenhæng, og jeg synes dit indlæg er noget groft. Det er selvfølgelig godt der er nogen der går meget op i at hundenes velfærd forbedres, men der er ingen grund til at svine Lykke til offentligt, når du egentlig slet ikke ved en sk*d om hvordan hun er. Man kan altid se det dårlige i det folk skriver, og nej, det er måske ikke ideelt at skråle efter sin hund når den gør, men vil du påstå at du ALDRIG har gjort noget forkert, eller handlet på en måde som måske ikke var den ideelle, når du var stærkt presset?
Det er ikke os alle der er hundepsykologer, men vi prøver så godt vi kan!
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 833
Så nu er jeg så både en dårlig leder, en dyrmishandler og uegnet som hundeejer.
Men jeg ville da først prøve med ihærdig træning og hjælp fra folk der virkelig har styr på den bestemte race og hvad de generelt laver.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Det er noget værre svineri og hvis folk ikke gider træne med sin hund og bruger sådan nogle metoder, skal folk ikke ha hund...
maj 2006
Følger: 48 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 282 Svar: 1.015
Enig!
"Så nu er jeg så både en dårlig leder, en dyrmishandler og uegnet som hundeejer" < lige præcis hvad jeg tænkte! Folk har virkelig en tendens til at generalisere og dømme folk helt ud uden at have undersøgt sagen ordentlig eller kende hele historien...
Kan også love dig at Lykke prøver med alm træning og har gjort det lige siden hun fik hunden i December! :o)
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
det er en gang svineri . . også brude man skii ikk have hund . . hvis man ikke kan gå ind i det og opdrage ordentligt på sin hund i stedet for at bruge det som en løsning på den måske ikk er opmærksom på dig . .
folk brude skamme sig der bruger sådan noget . .
sep 2006
Tror skam ikke at nogen kaster sig ud i det halsbånd, bare for sjov. Og synes ikke Lykke er et dårligt menneske....halsbånd eller ej
sep 2006
sep 2005
( har ikek læst tråden igennem kun første indlæg ) . .
sep 2006
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.979
Og mht selve emnet - så er jeg meeeeget ambivalent til det med stød.... !
sep 2005
smutter . . har sagt min mening . .
dec 2006
Christel >> Jeg går ud fra at du er Chibo inde på Jubiidebatten, og går ud fra at du hentyder til denne tråd:
(link fjernet)
Jeg sender linket, da jeg på ingen måde føler mig "skyldig" i denne tråd, men derudover mener at du overeagere!
Hvis folk er interesseret i at vide hvad vi snakker om, kan de jo læse tråden...Jeg har først skrevet i andensidste indlæg.
Tilbage på sporet igen...
* Skiilotte - Vil ha en Aussie (: * >> Hvis du ikke vil læse hele tråden, synes jeg ikke du bør svare, da du ellers ville hav set at jeg har ændret min mening!
Bare et godt råd til en anden gang.
dec 2006
Det er faktisk rigtig, det med epilepsien...det har jeg slet ikke tænkt på.
Jeg har selv epilepsi, og det er ligesådan ved mennesker.
Det er ikke så meget stødet, der premprovokere det, men stress...
Mine anfaldbliver fremprovokeret ved høje, pludselige lyde, eller shock (fx et stød).
Men halsbånd eller ej, så er det jo ikke alle der har hegn, og det gør det jo ikke mere usikkert fordi den har et halsbånd på.
sep 2005
og jeg skriver den ?! og jeg læser aldrig hele tråden igennem da jeg enlig ikk gider bruge tiden på det . .
og som skrevet længere oppe så formulerede jeg mig forkert eller opfattede det forkert og glem det som skrevet . .
sep 2005
dec 2006
* Skiilotte - Vil ha en Aussie (: * >> Jeg skrev for at høre folks meninger, og fair nok at du omformulerede dig forkert...er bare ikke fedt for personen der bliver hakket nd på! ;o)
nov 2005
Den eneste grund jeg lige kan få øje på i tråden er, at jagthunden ikke skal stikke efter harer under jagten..........hvorfor er der så brug for at benytte det til alle mulige andre racer ?.........hvad er undskyldningen der ?
sep 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 127
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår din kommentar..
Jeg snakker ikke om, at noget er ens for alle racer. Tværtimod.. Jeg mener jo netop, at der er forskel på racer, og det er noget man som hundeejer med stor fordel kan sætte sig ind i, inden man anskaffer sig en hund.
God aften til alle
dec 2006
jun 2004
Og det på trods du kender din race til bunds - så sker det filmen knækker for de varme hunde.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 11
jeg hader alle jeres uuuh det er ulovligt !
Vil ikke mene det er ulovligt når man kan købe det over alt vores to hunde har det selv, da vi er meget glad for vores hunde også de ikke bliver kørt ned da vi bor op ad en stor hoved vej!!!!!!!
Og vi kan da ikk rende rundt og sætte hegn op på 5000kvad...m da vi bor ude på landet!
Alle ude hos os selv naboerne sys det er en god idee.
og info det er billigere at købe i tyskland
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 11
og ellers har de den aldrig på.. de går ikk længere end snoren!
og sys det er mere dyreplagerri at sætte dem i en lang snor så de kan løbe.. måskke 50m
nov 2005
Hvordan ved du at din hund vil stikke af ?......kalder du ham så ind så han lige kan få halsbåndet på inden ? *G*
Det er så muligt at du ikke mener det er ulovligt når nu man kan købe det........men det ER det........så kan man tro og mene hvad man vil ;o)
okt 2006
Følger: 64 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 306 Svar: 2.269
jun 2004
Det er kun i de tilfælde hvor alt andet ikke giver pote - og bestemt ikke fordi man ikke har hegn om sin have.
Doris P - jeg har hegnet 2500 m2 ind - og det er mega stort til 4 hunde - så mon ikke du kunne finde en løsning?
maj 2006
dec 2006
I lyder som om at det bare lige er noget man gør, men hegnpæle og hegn koster altså!
jun 2004
MEN - kik i den blå avis - der fandt jeg bla hegnspæle gratis - har købt hegn her og der - og ja nu ligner det Fort Knox - så det kan lade sig gøre.
maj 2006
jun 2004
Ja man kan godt læse mellem linierne du er meget ked af det - og det er da forståeligt. Og din holdning til økonomi i den forbindelse - ja det gør man bare efter min mening.
MEN - jeg forebygger - dvs - bygger kæmpe hegn - træner osv ... og alligevel har jeg en fræser! Her tager instinktet fuldstændigt over og hunden er totalt døv.
Det kan koste liv - dens - mennesker - og gør det hvert år.
Det er en kæmpe misforståelse hvis du og andre tror man "sætter" strøm til hunden - nixen da - det ville smadre hunden - og det er jo netop for at beholde den man gør det. Det drejer sig ofte om at man bruger det EN GANG I HUNDENS LIV - som herefter er blevet forlænget adskillige år!
Pest eller kolera?
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
HUSK REMEDIER ER FOR TABTE OG DESPERATE SJÆLE.
nov 2005
Vi har også trænet Emma præsis, som du beskriver........og hun bliver inde på vores grund......og uanset hvor vi nu er......på camping, i sommerhus eller på ferie syd på, hvor hun er med.......så finder hun lyn hurtig ud af, hvor grænsen går........og det er UDEN remedier af nogen art........og det er altså slet ikke fordi hun er en top trænet super hund.......men vi har bare lagt mange timer og kræfter i alt lære hende lige netop det.
dec 2006
Skrev også til dig privat, men tror den skal postes herinde også...
Har du læst alle mine indlæg igennem?
Jeg skrev i mit nr. 2 (tror jeg det var), at jeg havde ændret mening efter at have hørt hvordan folks hunde har reageret på det.
Jeg tager det måske ikke så tungt som du gør, at andre bruger det (self. alt efter hvem det er, hvor meget og på hvilke hunde).
Jeg tror måske at hovedgrunden til at halsbåndet er blevet gjort ulovligt er, at nogle har brugt det forkert (=for meget), og ødelagt deres hund af det, men det skal jeg ikke kunne sige...
Men jeg har aldrig sagt at jeg VILLE købe et halsbånd til hende...sagt sagt at det måske kunne være en god idé, men efter at have læst herinde, tager jeg de ord til mig igen!
jun 2004
Det var da en rædselsfuld beretning- føj da!!
Sådan gør man også i cirkus skal jeg hilse og sige - har selv været med et rundt og set med egne øjne, så ...
Men det du beskriver er ekstremt? Burde have være anmeldt og straffet - hårdt!
Jeg har nu heller ikke problemer i den alemene træning - kun på mark med en af mine - så jeg ved hvad jeg har med at gøre her.
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 8
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
det kan man bare iikk gøre! DET er stød. man må heller ik holde hunde i stødhegn vel , så det kan du jo ik samligne det med , NEJ NEJ Og atter NEJ støøød HALSBÅND ER ULOVLIIIGT! og det er der en grund til.. Th. stakkels hund
dec 2006
Jeg skrev at jeg havde overvejet om det var en løsning, og hvad jeres meninger om det var...
dec 2006
Dog er det ikke alle hunde der har psyken til et stød, men min kareler ville have psyken til at blive tævet med et alubat og blive svinget rundt i halen bagefter uden at mentalt at tage skade af det.
<i>(overdrivelse fremmer forståelsen, og nej, det har jeg aldrig gjort, og nej, det kommer jeg heller aldrig til)</i>
Men sådan en hund som min kærestes blanding, skal man bare sige BØH til, og så tisser han på gulvet.
<i>(IGEN, overdrivelse fremmer forståelsen)</i>
Men den er svær, for det er desværre ikke alle mennesker, der tager hensyn til sindet. :o(
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 40
mar 2008
Følger: 1 Svar: 76
Hvad vil du helst kriminel eller dyremishandler.
mar 2008
dec 2006
Men så kan man også sige at et kvælerhalsbånd er totur - Det er ikke ulovligt, og mange bruger det...
mar 2008
Kvælerhalsbånd mener jeg også kun er lovligt under visse forudsætninger bl.a. ved daglig brug skal det kunne fikseres sådan det ikke kan kvæle. Mange træningspladser forbyder også brugen af det.
Hovedårsagen til det ikke er forbudt er fordi det ikke giver en øjeblikkelig smerte som et pighalsbånd eller elhalsbånd gør, men det er dog årsag til mange skader på længere sigt, og jeg er bestemt ikke tilhænger af kvælerhalsbånd.
jan 2009
Følger: 1 Svar: 2
jan 2009
Følger: 1 Svar: 2
Elektrisk halsbånd - for/imod?