{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Hvornår er der DKK udstilling? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Hvornår er der udstilling ved DKK med flere racer? Det skal helst være i Jylland eller på Fyn.

Jeg ville gerne ud og møde flere opdrættere med forskellige racer, så vi kan finde den rigtige hund til os.

Vi er en familie på 2 voksne, som bor på 90kvm med stor have og kæmpe skov i baghaven.

Vi har før haft Chinese Crested, men ønsker ikke denne race igen.

Vi tænker lidt på Collie (har jeg haft flere af), Golden Retriver osv.

Men jeg er lidt lost på hvad det skal være, så ville derfor gerne møde flere racer og opdrættere.

Det blev lidt langt, håber i stadig er med smiley

Hilsen C og N

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er der DKK udstilling?
  • #2   17. aug 2018 Her er oversigt over dkks arrangementer:
    https://www.dkk.dk/udstilling-events

• #4   17. aug 2018 Tak for hjælpen smiley

Ulla m: Vi ved godt hvad vi kan tilbyde en hund, og hvad vi ønsker i en hund. Men nu var det ikke lige det tråden skulle handle om smiley vi skal ud og finde den rigtige race og opdrætter, derfor spørger vi efter udstillinger ved DKK.

• #7   17. aug 2018 Maj-britt *DKK snob: Ja der er da super simpelt, og jeg har også været inde på deres side i lang tid, søgt og læst. Men det er en smule uoverskueligt med alle de forskellige udstillinger, og det kunne jo være der var en venlig sjæl der vidste "jamen der er stor udstilling i Billund den og den dato" som bare lige ville dele den info. Men tak for linket, nu behøver jeg da ikke taste i Google... smiley

• #8   17. aug 2018 Hold nu op Ulla, du kan jo bare hoppe ud af tråden hvis du ikke er tilfreds med "debatten"... smiley

• #9   17. aug 2018 Ulla M: som jeg lige har skrevet, deres hjemmeside var uoverskuelig for mig at finde rundt i.

• #10   17. aug 2018 Crazy(dog)lady: TAK! Lige mine tanker .. smiley

• #12   17. aug 2018 Hvis man ikke lige er vant til at søge rundt efter DKK udstillinger og på deres hjemmeside, så synes jeg nu det er et ganske harmløst spørgsmål.

Come on, det er altså bare et spørgsmål om hvornår der er udstilling

• #13   17. aug 2018 Du skal jo stadig ind og nærlæse alle de forskellige udstillinger for at finde dem med flere racer. Det kan JEG altså godt forstå kan virke uoverskueligt når man ikke er vant til det..
    Nu er det jo ikke alle der er ligeså meget inde i DKK, som dig Majbritt smiley

Og herreste Gud, for lige at svare på TS spørgsmål. Er det virkelig så uoverkommeligt denne fredag?

• #15   17. aug 2018 Maj-britt *DKK snob: Tak for hjælpen. Jeg vil dog lige tilføje at fordi du synes det er nemt, så er det måske ikke lige så nemt for andre. Jeg gætter på, med dit navn, at du går meget op i DKK, og derfor er bekendt med deres hjemmeside, den måde de formulere sig på og hvor man skal søge på deres hjemmeside. Jeg har ikke haft hund i mange år, og sidst jeg havde en DKK hund var som barn. Så jeg er slet ikke inde i de sider og har ingen idé om hvilke udstillinger jeg skal kigge efter, som jeg kan få noget ud af. Men igen, tak for hjælpen smiley

• #16   17. aug 2018 Herning start november smiley

• #17   17. aug 2018 er ikke dkkèr men ha rværet i Herning mange gange gerne i oktober og se mange racer

• #20   17. aug 2018 Herning har altid første weekend i november...... Årets sidste DKK udstilling, så der kommer MANGE smiley

• #21   17. aug 2018 Herning er d. 3. og 4. november og alle racer kommer begge dage. smiley

• #22   18. aug 2018 Du kan også vælge at se et par skuer, hvor der ikke er så mange hunde og mennesker og hvor der ikke er så stort pres mht titler, så folk har tid til en snak om deres race.
    DKK kreds 4, skue d. 16/9 og d. 27/10 i Kolding
    DKK kreds 3 skue d.. 27/10 i Årslev, Fyn.

Jeg besluttede mig, efter mange besøg på skuer og udstillinger med efterfølgende kontakter til opdrættere, endelig for "min" opdrætter, og var så heldig, at der kom hvalpe 4 mdr. efter. Det fik jeg denne frække pelsklump ud af smiley

profilbillede
  • #23   18. aug 2018 Hvis i vælger at kigge på Feks til Herning som er første weekend i november, så er i ret sikre på der er en del hunde i de racer i vil se. Tilgengæld er der ofte også mere pres på tidsmæssigt og det hele kan være kæmpe stort og en mundfuld hvis man ikke har oplevet det før.
    Man skal i hvertfald gerne vide lidt om hvad det er man vil opleve og se af racer. Og så gå efter dette.

Vælger man et skue Feks Årslev på Fyn 27/10 eller Kolding 16/9. Så vil der være færre af hver race, nogle vil måske slet ikke være repræsenteret. Så der skal man lande rettidigt og være der lige når de enkelte individer går i ringen. Tilgengæld vil man ofte finde lokale opdrættere af racen, som ikke på samme måde er pressede fordi det er for hyggens og træningens skyld man tar afsted.

Sidste mulighed er specialklubudstillingerne. Racerne har deres egne klubber under DKK, som også afholder udstillinger for klubbens racer. Det er henholdsvis retriverklubben og collieklubben. Her vil man finde mange af de givne racer, typisk i flere typer. Brugsvarianter udstilles ind i mellem her osv. Der er typisk mere ro på og mange at snakke med om racen. Tilgengæld så bliver man ikke så "inspireret" ud af posen i forhold til racen. Men er man afklaret om enten den eller den race så er det et godt bud.
    Der ville jeg bruge hundewebs søgefunktion til at finde kommende udstillinger. Eller slet og ret ringe ind og spørge.

Der ud over er det selvfølgelig også en mulighed at kontakte specialklubberne og få en snak med racerepræsentanten. Denne kan vejlede omkring racen og til/fravalg af denne. Mange tar gerne mod besøg eller kan henvise til opdrættere og ejere der tar mod besøg.
    Andre igen foretrækker at se racen til arbejdsprøver. Dette er ofte også i specialklubregi.

Kommentér på:
Hvornår er der DKK udstilling?

Annonce