678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hundevenner i Aalborg. Hundevenner i Aalborg.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle flere hundebekendskaber i Aalborg bl.a. til fælles træning og gåturer osv. Egentlig ville (og har jeg ville) starte til træning med Salik lææænge. Men det er desværre meget vanskeligt at komme til. Vi bor i Aalborg Øst og gider ikke træne steder hvor der råbes, rykkes og tvinges både da jeg bliver i temmelig dårligt humør af at se sådan noget og da jeg intet hundetræningsmæssigt får ud at at diskutere med trænere om hvorfor jeg ikke bruger de "gammeldags"metoder. Der er så vidt jeg er orienteret en hundeklub her ude og jeg har ladet mig fortælle af flere at det måske ikke liiiige er verdens bedste sted og jeg har da også hørt lidt lydniveau fra menneskernes side når jeg går forbi - men indrømmet jeg har ikke være med da hvad jeg fik fortalt ikke lige tiltalte mig (jeg har gået 8 år i hundeklubber hvor min mangel på råb, fysisk korrektion og straf af hunden skulle forsvares og hvor jeg måtte se andre anvende disse metoder og andre langt værre).
De hundeklubber jeg meget gerne ville træne i ligger i den anden ende af byen. Da jeg ikke har bil, da Salik ikke må komme med bussen bybusser og da der er alt for langt at gå/cykle hvis jeg vil træne med en "frisk" hund gør det det meget vanskeligt at at gå her desværre.

Derfor søger jeg folk som har lyst til at mødes af og til måske en gang hver uge eller 14. dag evt. til noget fælles træning, hjælpe hinanden med øvelser hvor de alt andet lige er bedst at være to, hundehygge og hundesnak og måske en gåtur sammen. Alle mine tidligere hundetosser er desværre enten "kommet over det" eller bor langt væk, så det ville være hyggeligt med nye hundevenner.

Det er ikke så meget hundeleg jeg søger. Salik er sød ved andre hunde, men han skal kende dem godt før han gider kontakt med dem da han tit bliver presset hvis han signaler ignoreres.

Skulle der derudover sidde nogle med kendskab til gode steder at træne hund i Aalborg hvor der er til at komme til hvis man ikke har bil så hører vi også meget meget gerne om det smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundevenner i Aalborg.
  • #1   12. feb 2017 Jeg er helt sikkert frisk når vi engang får hund, og den bliver stor nok til lidt længere ture. Vi har bil, så der er også mulighed for at køre forskellige steder hen til gåtur. smiley

• #2   12. feb 2017 Hvis bare jeg stadig boede i aalborg!

Men hvis du kommer til frederikshavn området smiley så er vi friske på noget træning og hygge!

• #3   12. feb 2017 det kunne være super hyggeligt - du må skynde dig at få fingre i en hund så smiley smiley Fælles gåturer og måske træning ville være hyggeligt. Synes selv jeg har ok styr på træning har trænet i 20 år, været træner for hvapehold samt lydighed og har selv trænet på konkurrenceniveau i både lydighed (DCH C, B, A), i agility og rally smiley

• #4   12. feb 2017 Jeg arbejder på sagen - tæven parres i morgen og tirsdag, og så er der kun tilbage at krydse fingre. smiley Ellers er jeg også frisk på gåture uden hund så jeg kan lære nogle gode steder at kende smiley

• #5   12. feb 2017 Krøllet kærlighed: Det kunne være hyggeligt - jeg kommer faktisk af og til igennem Frederikshavn da jeg arbejder i Skagen nogle weekender så kunne da hoppe af toget en dag smiley

• #6   12. feb 2017 Mille r: Ihh det bliver sørme spændende - jeg krydser finger for der kommer en hvalp til dig ud af det smiley Hvad for en race/type er det?
    Jamen du skal være meget velkommen til at komme med på tur hvis du vil og vil du smugtræne inden hvalpen kommer når vi mødes låner jeg altså gerne ud af både Salik og Cleo ud til dette. Synes selv det giver meget positivt at få lov at træne forskellige hunde og så er det også bare altid sjovt at prøve smiley

• #7   12. feb 2017 Det vil jeg virkelig gerne smiley Vi skal have en labrador hen ad hvad man vidst meget moderne kalder dual linjer. Vi har brugt lang tid på at søge efter den helt rette, og vi er jo slet ikke sikre på noget endnu. Men vi håber på at det er en der kan gøre sig godt på prøver, men det vil tiden vise - jeg skal jo også lige lære det. smiley

• #8   12. feb 2017 jamen det må di da finde ud af det kunne være hyggeligt. Måske en dag i marts måned med dejligt vejr, der har jeg i hvert fald en del fridage og jeg er helt sikkert på at mine hunde gerne stille op til det smiley
    Ihh det bliver spændende med sådan en lille labhvalp, de er virelig skønne er sikker på den nok skal være super dygtig til prøver. Noget specielt i gerne vil træne med det (LP, Rally, Mark eller?) smiley

• #9   12. feb 2017 Det bliver markprøver regner jeg med. Det er i hvert fald den genre vi satser på, og hvor begge forældre viser virkelig fine takter, og vi vil jo også gerne have den med på jagt. Men nu må vi se hvor hurtigt jeg lærer, for hunden har helt sikkert potentialet smiley

Det lyder helt fint med marts for mit vedkommende smiley

• #10   12. feb 2017 nu bor jeg godtnok i ulsted, men har snart kørekort så jeg ville da elske at komme ud og gå fælles tur, tror også bob ville synes det var fedt! smiley
    Uffe også men han er lidt bange for "store" hunde efter en uheldig epsiode med naboens schæfer, men når han har lært dem at kende og der er nok godbidder involveret så elsker han sine nye venner (så det ville faktisk være en hjælp for mig, så han kan få nogle gode oplevelser med store hunde og måske glemmen schæferen lidt!)

• #11   12. feb 2017 og hvis der skulle være interesse så når jeg har bil, både når jeg får min egen, men indtil da når jeg låner svigerfars, så til hverdag tager vi tit i dronninglund storskov og der kunne man jo også tagd ud hvis der var interesse (når bilen og kortet er i orden så henter jeg gerne)
    lige for tiden er jeg afsted næsten hver dag med min veninde som har bil, men for min skyld vil jeg gerne afsted oftere! smiley

• #12   12. feb 2017 Jeg bor i Aalborg, men har desværre ikke hund heroppe - men jeg skal da lige holde ørerne åbne, og tænke på dig, hvis jeg hører om nogle steder i nærheden af dig smiley

• #13   12. feb 2017 Jeg er frisk på fælles træning og gåtur af og til, men har ikke mulighed for at sætte faste dage på smiley Hvis du har lyst, så er det min unghund Elvis jeg kommer med. Jeg bor i Biersted, men min mor bor i Aalborg (faktisk også i øst), så jeg kommer ofte til Aalborg.
    Og ellers hvis i finder ud af noget i Dronninglund, som en anden skrev, så er jeg også frisk, for min hest stor ved Dronninglund Storskov og jeg har altid Elvis med derop smiley

profilbillede
  • #14   12. feb 2017 Jeg kommer ude fra Egense, men vil gerne køre efter det. Jeg har mulighed for at samle 1 person + hund(e) op på vejen over Aalborg, hvis der bliver lavet en aftale ved Dronninglund. ellers er jeg som minimum i Aalborg Ø (eller, Øster Uttrup) 2 gange om ugen, og næsten i Aalborg hver dag. smiley

• #15   12. feb 2017 Neeej Nanna! Jeg har også boet i ulsted! smiley hvor længe har i boet der?

• #16   12. feb 2017 ej hvor yder det dejligt ed så mange der er interesseret i det smiley det kunne være super hyggeligt det må vi altså finde ud af. Dronninglund ville være en mulighed en dag hvor jeg kan finde kørsel eller en bus som Salik må komme med - er lidt i tvivl om han må komme med i 74eren. Vi går også nogle gange i rold skov og i lundby bakker - det kan vi komme til uden at skulle med busser smiley Men vi går også i østerådalen og i golfparken hvor vi også træner en del hvis nogle skulle være iseesseredt i det :). jeg kan langt de fleste ugedage og weekendterne hvor jeg ikke arbejder...

• #17   12. feb 2017 Bob og jeg bor i Hjallerup. Vi er interesseret i gå ture. smiley

• #18   12. feb 2017 Du må godt have hund med i 74.

• #19   12. feb 2017 fantastisk jamen så kan vi godt komme til dronninglund også - det ville være hyggeligt med en tur i skoven med ham her smiley

profilbillede
  • #20   12. feb 2017 krølle ej hvor skægt! har boet der i lidt over 1,5 år nu smiley
    CMP når jeg får kortet i slutning af næste måned, så vil jeg med glæde hente og aflevere smiley

• #21   12. feb 2017 Hvor bor du henne af smiley vi boede på drøvten 24 smiley

• #22   12. feb 2017 ej hvor skægt! vi bor på østergade smiley

• #25   12. feb 2017 Okay det kyde spændende det er nemlig netop den klub jeg har hørt ikke var videre fantastisk.men som skrevet så er det bare noget jeg har hørt og ikke noget jeg har oplevet. Men det ville da være fantastisk hvis det var et godt sted at træne smiley

• #27   12. feb 2017 Okay fra hvad jeg kan læse på deres side er det de går mest op i at hundene skal lege sammen både før og efter træningen. Umm jeg synes ud fra hvad jeg lige kan læse at det virker lidt ærgerligt og som noget hvor jeg i hvert fald i lignende situationer har oplevet hundene blive meget pressede af andre hunde. Og jeg ved at det ville stresse Samik med påtvungen kontakt med alle mulige hunde som måske overaer hans signalet osv.
    Er der nogle her inde der har erfaring med SAK og deres træningsmetoder og deres prioritering af det sociale for hundene?

• #29   8. jun 2017 Jeg tillader mig lige at hive denne frem igen smiley

Vi har jo fået vores bette vaps hjem, og har haft en - for mig - lidt kaotisk start på vores tilværelse sammen. Hunden er ret ligeglad, men det har også kun været kaotisk fordi hun skulle tilgodeses. smiley

Er der nogen af jer der kunne tænkes at ville mødes engang? smiley Jeg har ferie indtil d. 19. juni smiley

Kommentér på:
Hundevenner i Aalborg.

Annonce