Dejlig juleudstilling i Glud {{forumTopicSubject}}
I dag har Bolette, Bianca og Baloo været på juleudstilling i Dansk/svensk gårdhundeklub. Der var tilmeldt 50 hunde i alle klasser, og det gik bare rigtig godt. Der var samlet sponsorgaver sammen, så alle der deltog fik en gave med hjem. Udover kåringer i klasserne f.eks. bedste Hvalp, bedste Unghund, bedste Åben klasse (osv.) var der også gaver til alle i Barn og Hund, Bedste opdrætsklasse og Bedste Handler. Dommeren fik nogle kort som kunne uddeles til dem hun synes var gode til at handle/fremvise deres hund. De skulle så dyste om titlen "Udstillingens bedste handler".
Bolette stillede op i Baby-klassen, og var den yngste (mere end 2 mdr. op til den næste). Hun gik rigtig godt og stod flot på bordet. Dommeren fik lov at se hendes tænder, på trods af at vi ikke har trænet det så meget. Hun fik SL og blev 2. bedste baby - kun 3½ måned gammel. Det er jeg rigtig glad for.
Så var det Bianca tur i Hvalpe-klassen. Her var de fem der skulle dyste. Jeg synes hun var lidt ukoncentreret, men gik alligevel OK, og dommeren kunne få lov til at se "hvad hun ville". Hun fik SL. Så skulle bedste tæve hvalp findes ... og det blev Bianca. Hun fik en rigtig flot hundekurv med masser af guf og en madskål. Sikke en flot gave. Derudover fik jeg stukket et handler kort i hånden, så jeg gik videre til "finalen". Titlen Bedste hvalp vandt Bianca også og fik en rigtig flot rød roset.
Så var det Baloo's tur i Åben klasse hanner. Han fik 1. præmie og dommeren var meget i tvivl om hvem der skulle være etter og toer. Baloo blev "kun" toer, men etter blev Bolettes far Urban, så det blev lidt i familien.
Meget fine resultater med rigtig gode bedømmelser.
Til slut skulle "Udstillingens handler" findes. Der var ikke delt så mange kort ud, for hun synes ikke der var så mange der var "dygtige" nok efter hendes kriterier. Så vi var 4, deriblandt min veninde Camilla, med Kiki. Hende har jeg aldrig kunnet slå, så jeg var spændt på hvordan det gik. Bianca gik åbenbart som en drøm, for vi vandt titlen "Udstillingens bedste handler". Hold da op - så har 3 års ringtræning ikke været forgæves, for Baloo gik også rigtig flot.
Så jeg var rigtig glad og stolt, og hundene vældig trætte da vi tog hjem efter en dejlig julefrokost, som vi sluttede af med. Da dommeren gik hjem kom hun hen til mig og sagde at jeg havde bare en fantastisk tævehvalp - altså Bianca. Uha, der blev jeg lige pludselig 2 meter høj af bare stolthed.
Hilsen Gitte
PS: Baloo havde fornøjelsen at hilse på 4 af sine hvalpe, som han har fået sammen med Molly fra Tønder. Smilla (som oprindelig hedder Malou) er som snydt ud af næsen på Baloo. Hun var i løbetid, så han forelskede sig straks i hende - han var da ligeglad med at hun var hans datter - eller så ved han det bare ikke.
maj 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 1.404
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Har uden tvivl været en dejlig dag for jer *S*
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Knus fra Trine
Dejlig juleudstilling i Glud