5.701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 320 Svar

Laila J
Laila J
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Demo mod hundeloven d 15-08-15 Demo mod hundeloven d 15-08-15

Jeg vil opfordre alle til at deltage til demonstration den 15-08-15 i København. se mere på Facebook på 15-08-15. Det gælder ikke kun muskelbasser men ALLE hunde der kan rammes af denne tåbelige lov så mød op, så vi kan få ændret denne lov. Vi skal ikke gå med konstant nervøsitet for der sker noget med vores eller andres hunde!!!
Venlige hilsner
Laila

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Demo mod hundeloven d 15-08-15
  • #449   20. aug 2015 Steen når du foreslår at vi bare slipper alle vores tamhunde løs (og der vil ikke være nogen konsekvenser for de er jo høflige), og mener at hvis man er kritisk over for det så bunder det i angst for "menneskers mangelfulde eksistensberettigelse på Jorden", så tror jeg ikke der er NOGEN voksne mennesker der kan tage dig seriøst.

Det der er jo ikke et debatniveau man kan bruge til noget. Jo slip da alle dyr løs, og også alle dyrene i naturparkerne, det er kun fordi man er bange for det ukendte smiley

• #451   20. aug 2015 Jinx måske fordi Steen andre steder har skrevet at det er imod "naturloven" at have hunde i snor??

• michael B
    michael B Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
    #452   20. aug 2015 Jeg kan også langt hen af vejen forstå og er enig med hvad Steen skriver.
    Møder dagligt mennesker som ikke forstår de simpleste ting med dyr, og skal hele tiden passe på, da min hunderace kan reagere med forsvar overfor unaturlig adfærd. Og ja, det her samfund avler mennesker med unaturlig adfærd og disconnect til naturen.
    Jeg mener...hvor meget kontakt har vi til dyr og planter i vores skolegang...det er en katastrofe.
    smiley

• #453   20. aug 2015 Caroline: Der findes da masser af offentlige registre her i Dk. F.eks. telefonbogen smiley Et andet register, som jeg ikke kan huske hvad hedder, kan du finde oplysninger om restgæld i folks private biler. osv. osv.

• #456   21. aug 2015 Caroline: Tror desværre heller aldrig at mit forslag bliver aktuelt. For lige her og nu har politikerne besluttet sig for at gå efter hunden, i stedet for manden.
    Vi må se hvad fremtiden bringer ?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #459   21. aug 2015 Nej det gør det ikke. Om der ville være flere eller mindre uden loven,er rent gætteri.

• #462   21. aug 2015 Alle erfaringer fra udlandet viser at et forbud af visse racer ikke virker. Alle undersøgelser konkluderer at det er ejeren som er problemet, ikke hunden.

Derfor giver det i min verden absolut ingen mening at gå efter hunden, i stedet for manden.
    Men lad os se hvad der sker ? Der bliver selvfølgelig fulgt op på antallet af bidskader før og efter forbudet. Men den endelige effekt vil jo først kunne ses om ca. 10 år, når de hunde som er blevet ulovlige at eje, er døde.

• #464   23. aug 2015 Pia: Er helt enig med dig i at visse racer er mere potente/krævende end andre, men hvis et raceforbud så skal være effektivt, og virkeligt fjerne de hunde der muligvis kan blive farlige for mennesker (med den forkerte ejer), så vil det være nødvendigt at forbyde alle store hunderacer, og blandinger. Så giver det jo slet ikke mening at "nøjes med" 13 racer, hvoraf de fleste aldrig har været involveret i bidepisoder her i Dk.
    Det er ikke en situation jeg ønsker. For mig giver det langt mere mening at gå efter de få uansvarlige hundeejere, som ikke magter opgaven.

• Teddy H
    Teddy H Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 5
    #465   23. aug 2015 Jeg mener den eneste rette løsning er hvis man en gang for alle kigger efter tyskland i henseende med hundehold, der bliver en hund samt fører testet om:

A) hunden har en overdreven aggi potential, og hvis ja hvor meget og rettet hvorhen
    b) om hundeføreren / ejeren har kontrol over sin hund og aflægger en prøve i racens væsen og hold
    c) hvis en hund viser visse tendenser eller ejeren ikke kan holde sin hund under kontrol pålægges ejeren at føre hunden i snor og med mundkurv til en væsenstest kan aflægges med fornøden resultat.

skulle en ejer ikke være i stand til at kontrolere en bestemt hunderace eller bare have den for at gøre den "skarp" forbydes en sådanne ejer at have / holde en sådanne race.

se det ville være problem solved. for det ville være en lov der gælder alle racer også de små hælebider.

og i tyskland kan man så straffes såfremt man ikke overholder de pålagte krav fra væsentesten, med i sidste instans at hunden fjernes og kan bortadopteres til en person der kan styre racen samt har den fornøden viden

in basic .... et kørekort til at holde race

dog vil jeg anbefale en neutral instans til at teste hunde og ikke DKK eller lign, da de har vist gennem længere tid at de ikke er neutrale og ikke er istand til at komme med en konkret bedømmelse...

• Teddy H
    Teddy H Tilmeldt:
    okt 2012

#470   23. aug 2015 http://www.vitacanis.net/training/hundefuehrerschein/

http://www.planethund.com/allgemein/sachkundenachweis-niedersachsen-fragen-hundefuehrerschein-1007.html

der er en PDF fil på siden omkring hvad hundekørekortet kræver af ejeren

der finder man blandt andet
    24. Darf ich einen gefährlichen Hund halten?
    Erlaubnisvorbehalt für das Halten gefährlicher Hunde gem. § 8 NHundG
    Das Halten eines Hundes, dessen Gefährlichkeit nach § 7 festgestellt worden ist,
    bedarf der Erlaubnis der Fachbehörde.
    Ein gefährlicher Hund darf nur gehalten werden, wenn er u.a. einen Wesenstest
    (siehe auch Frage 26) erfolgreich abgelegt hat. Im Rahmen des Wesenstests wird
    die Fähigkeit des Hundes zu sozialverträglichem Verhalten nachgewiesen. Der
    Wesenstest ist von einer vom Fachministerium zugelassenen Person durchzuführen.
    25. Wie wird derzeit verfahren, wenn die Halterin/ der Halter eines als
    gefährlich eingestuften Hundes einen Sachkundenachweis ablegen
    muss?
    Nach Feststellung der Gefährlichkeit eines Hundes muss die Hundehalterin/ der
    Hundehalter gem. § 10 NHundG mit seinem als gefährlich eingestuften Hund die
    praktische Sachkundeprüfung gemäß § 3 bestehen.
    Diese praktische Sachkundeprüfung ist bei einem anerkannten Prüfer abzulegen.

• Teddy H
    Teddy H Tilmeldt:
    okt 2012

#471   23. aug 2015 https://de.wikipedia.org/wiki/Wesenstest_f%C3%BCr_Hunde

• #472   25. aug 2015 Når nogen på H.G. for eksempel udelukkende citerer mig, for at mene at menneskeracen skal fjernes, og alle menneskers hunde bare skal slippes løs,
    så er alle problemer løst.
    Så derfor anser jeg disse personer, for at være temmelig "Smalsporede" og "Magtsyge", samtidig har de sandsynligvis indtryk af, at menneskeracen udelukkende befinder sig på Jorden, for at rette alt til, så passer ind
    i de menneskeskabte rammer, for alt levende og dødt på Jorden.

Men der er da heldigvis også personer på H.G. som læser hvad der bliver skrevet, og som forstår, at der MULIGVIS findes løsninger på de problemer
    som ISÆR menneskeheden har bragt klodens samlede befolkning ud i.

Og at jeg muligvis har fat i noget som KUNNE medvirke til et bedre miljø,
    set i et bredt perspektiv, såfremt der var tilslutning nok til dette.

• #473   25. aug 2015 Steen, du skriver for kryptisk og dramatisk til at jeg kan forstå det. Hvad mener du?

• #474   25. aug 2015 Nogle gange når folk ikke forstår en...så er det ikke fordi DE er dumme, så er det fordi man selv ikke formår at formulere sig klogt nok...

• #476   25. aug 2015 Steen mener at jeg på baggrund af mine kommentarer til ham er magtsyg og at jeg har indtryk af, "at menneskeracen udelukkende befinder sig på Jorden, for at rette alt til, så passer ind i de menneskeskabte rammer, for alt levende og dødt på Jorden."

Og så snakker han åbenbart slet ikke om hundeloven, men om "de problemer
    som ISÆR menneskeheden har bragt klodens samlede befolkning ud i" (for det er da godt nok en overdrivelse der vil noget, hvis han mener hundeloven).

Nej, jeg kan vitterligt ikke forstå hvad han snakker om, når der bliver keglet rundt i det hele på den måde smiley

• #477   25. aug 2015 Jeg er skam også med på at snore er unaturlige for hunde og kan tilskærpe situationer...ligeså vel som jeg er med på at det er unaturligt at tale om forbudslister -fordi hvis vi havde holdt os naturlige fandtes de racer slet ikke...

Osv.

Det jeg har virkelig svært ved at forstå det er det helt store billede -og hvordan man lige vil implementere de løsninger -men Steen føler sig som sædvanlig alt for ophøjet til at forklare nogen noget -og jeg begynder at tro det er fordi der slet ikke er nogen forklaring smiley

• #479   25. aug 2015 Mit problem med Steen og hans "Naturloven" er at han aldrig vil forklarer, hvad hans "Naturloven" er. Det som om han har den som en slags religion, men modsat religionerne, så kan eller vil han ikke forklare sin "Naturloven"
    Er det "jungleloven"?
    Jeg forventer heller ikke et brugbart svar denne gang

• #480   25. aug 2015 Naturlov.... Er det ikke sådan noget med " Et legeme der ikke påvirkes af nogen kraft vil enten være i hvile eller udføre en jævn retliniet bevægelse"
    eller tyngdeloven eller.. Ja fysik.

• #481   25. aug 2015 Jo der er masser af naturlove inden for videnskaben, men Steen refererer konstant til noget han kalder Naturloven. Altså i bestemt ental

• #482   25. aug 2015 Du har ret House....

Kommentér på:
Demo mod hundeloven d 15-08-15

Annonce