Demo mod hundeloven d 15-08-15 Demo mod hundeloven d 15-08-15
Jeg vil opfordre alle til at deltage til demonstration den 15-08-15 i København. se mere på Facebook på 15-08-15. Det gælder ikke kun muskelbasser men ALLE hunde der kan rammes af denne tåbelige lov så mød op, så vi kan få ændret denne lov. Vi skal ikke gå med konstant nervøsitet for der sker noget med vores eller andres hunde!!!
Venlige hilsner
Laila
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.595
Det der er jo ikke et debatniveau man kan bruge til noget. Jo slip da alle dyr løs, og også alle dyrene i naturparkerne, det er kun fordi man er bange for det ukendte
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 53
Møder dagligt mennesker som ikke forstår de simpleste ting med dyr, og skal hele tiden passe på, da min hunderace kan reagere med forsvar overfor unaturlig adfærd. Og ja, det her samfund avler mennesker med unaturlig adfærd og disconnect til naturen.
Jeg mener...hvor meget kontakt har vi til dyr og planter i vores skolegang...det er en katastrofe.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
dec 2010
Vi må se hvad fremtiden bringer ?
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
dec 2010
Derfor giver det i min verden absolut ingen mening at gå efter hunden, i stedet for manden.
Men lad os se hvad der sker ? Der bliver selvfølgelig fulgt op på antallet af bidskader før og efter forbudet. Men den endelige effekt vil jo først kunne ses om ca. 10 år, når de hunde som er blevet ulovlige at eje, er døde.
dec 2010
Det er ikke en situation jeg ønsker. For mig giver det langt mere mening at gå efter de få uansvarlige hundeejere, som ikke magter opgaven.
okt 2012
Følger: 1 Svar: 5
A) hunden har en overdreven aggi potential, og hvis ja hvor meget og rettet hvorhen
b) om hundeføreren / ejeren har kontrol over sin hund og aflægger en prøve i racens væsen og hold
c) hvis en hund viser visse tendenser eller ejeren ikke kan holde sin hund under kontrol pålægges ejeren at føre hunden i snor og med mundkurv til en væsenstest kan aflægges med fornøden resultat.
skulle en ejer ikke være i stand til at kontrolere en bestemt hunderace eller bare have den for at gøre den "skarp" forbydes en sådanne ejer at have / holde en sådanne race.
se det ville være problem solved. for det ville være en lov der gælder alle racer også de små hælebider.
og i tyskland kan man så straffes såfremt man ikke overholder de pålagte krav fra væsentesten, med i sidste instans at hunden fjernes og kan bortadopteres til en person der kan styre racen samt har den fornøden viden
in basic .... et kørekort til at holde race
dog vil jeg anbefale en neutral instans til at teste hunde og ikke DKK eller lign, da de har vist gennem længere tid at de ikke er neutrale og ikke er istand til at komme med en konkret bedømmelse...
okt 2012
http://www.planethund.com/allgemein/sachkundenachweis-niedersachsen-fragen-hundefuehrerschein-1007.html
der er en PDF fil på siden omkring hvad hundekørekortet kræver af ejeren
der finder man blandt andet
24. Darf ich einen gefährlichen Hund halten?
Erlaubnisvorbehalt für das Halten gefährlicher Hunde gem. § 8 NHundG
Das Halten eines Hundes, dessen Gefährlichkeit nach § 7 festgestellt worden ist,
bedarf der Erlaubnis der Fachbehörde.
Ein gefährlicher Hund darf nur gehalten werden, wenn er u.a. einen Wesenstest
(siehe auch Frage 26) erfolgreich abgelegt hat. Im Rahmen des Wesenstests wird
die Fähigkeit des Hundes zu sozialverträglichem Verhalten nachgewiesen. Der
Wesenstest ist von einer vom Fachministerium zugelassenen Person durchzuführen.
25. Wie wird derzeit verfahren, wenn die Halterin/ der Halter eines als
gefährlich eingestuften Hundes einen Sachkundenachweis ablegen
muss?
Nach Feststellung der Gefährlichkeit eines Hundes muss die Hundehalterin/ der
Hundehalter gem. § 10 NHundG mit seinem als gefährlich eingestuften Hund die
praktische Sachkundeprüfung gemäß § 3 bestehen.
Diese praktische Sachkundeprüfung ist bei einem anerkannten Prüfer abzulegen.
okt 2012
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 98
så er alle problemer løst.
Så derfor anser jeg disse personer, for at være temmelig "Smalsporede" og "Magtsyge", samtidig har de sandsynligvis indtryk af, at menneskeracen udelukkende befinder sig på Jorden, for at rette alt til, så passer ind
i de menneskeskabte rammer, for alt levende og dødt på Jorden.
Men der er da heldigvis også personer på H.G. som læser hvad der bliver skrevet, og som forstår, at der MULIGVIS findes løsninger på de problemer
som ISÆR menneskeheden har bragt klodens samlede befolkning ud i.
Og at jeg muligvis har fat i noget som KUNNE medvirke til et bedre miljø,
set i et bredt perspektiv, såfremt der var tilslutning nok til dette.
apr 2008
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.483
apr 2008
Og så snakker han åbenbart slet ikke om hundeloven, men om "de problemer
som ISÆR menneskeheden har bragt klodens samlede befolkning ud i" (for det er da godt nok en overdrivelse der vil noget, hvis han mener hundeloven).
Nej, jeg kan vitterligt ikke forstå hvad han snakker om, når der bliver keglet rundt i det hele på den måde
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.483
Osv.
Det jeg har virkelig svært ved at forstå det er det helt store billede -og hvordan man lige vil implementere de løsninger -men Steen føler sig som sædvanlig alt for ophøjet til at forklare nogen noget -og jeg begynder at tro det er fordi der slet ikke er nogen forklaring
jan 2012
Er det "jungleloven"?
Jeg forventer heller ikke et brugbart svar denne gang
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
eller tyngdeloven eller.. Ja fysik.
jan 2012
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Demo mod hundeloven d 15-08-15