Gode råd til opvisning? (Første gang) Gode råd til opvisning? (Første gang)
Hej, min hund og jeg er blevet spurgt om vi vil være med til en agility/tricks opvisning på nationaldagen i Nuuk, Grønland.
Planen med det er, at skabe opmærksomhed omkring agility og ting man kan med sin hund. Lige i øjeblikket ser vi mange der lukker deres hund ud, fordi de ikke vil have den mere, eller syntes den er kedelig. Det skal naturligvis ændres.
Min hund er ingen mester i hverken agility eller tricks, og han er heldigvis ikke den eneste. Men spørgsmålet går mere på om man kan forbedrede ham på et publikum?
-Tips til at holde fokus
-Tips til at skjule nervøsitet, nok mest til føreren
Og sidst, men ikke mindst,
-Hvad gør jeg når/hvis der er mange mennesker omkring ham der vil klappe ham, planen er at hundene skal gå en runde inden. Så folk kan møde dem.
Håber i kan hjælpe
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.475
Alt efter hundens sind, er der meget stor forskel på, hvordan de reagerer i sådan en situation. Hvad er din egen opfattelse? Kan du normalt godt få ham til at holde kontakten til dig, selvom der er forstyrrelser? Og hvordan regerer han til daglig overfor (mange) fremmede?
maj 2014
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147
Han er meget rolig i sin, og kan godt lide mennesker, børn især. Kontakten er svingene, han er ikke så gammel endnu, så derfor skal alle dufte undersøges.
Jeg kan godt få ham rundt på agility-banen uden snor, så længe han bare for duftet til alle hunde på pladsen.
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 243
maj 2014
aug 2007
Så masser af gode guffere, for at bevare kontakten - og hold netop fast i, at det bare er for sjov. Så skal det nok gå.
Og det er KLART en fejl, at vi ikke kan registrere Nuuk-hunde herinde. Det er en skøn "race"
maj 2014
aug 2007
Jeg lærte for mange år siden en pige at kende, der arbejdede frivilligt på internatet i Nuuk.
Og da hun på et tidspunkt sendte mig et foto af en lille hvalp, som skulle aflives, hvis de ikke fandt et hjem i løbet af få dage, så var jeg solgt.
Så han kom herhjem i begyndelsen af 2001.
Han blev desværre ikke så gammel, men få måneder efter vi havde mistet ham, fik vi så Qimmit deroppefra (han er på min profil)
Han lever i bedst velgående, og er en lige så dejlig hund, som den første var. Han har bla. et par officielle titler i Rally-lydighed og er regerende klubmester i agility
maj 2014
Gode råd til opvisning? (Første gang)