593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Emil
Emil
Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 147

Gode råd til opvisning? (Første gang) Gode råd til opvisning? (Første gang)

Hej, min hund og jeg er blevet spurgt om vi vil være med til en agility/tricks opvisning på nationaldagen i Nuuk, Grønland.

Planen med det er, at skabe opmærksomhed omkring agility og ting man kan med sin hund. Lige i øjeblikket ser vi mange der lukker deres hund ud, fordi de ikke vil have den mere, eller syntes den er kedelig. Det skal naturligvis ændres.

Min hund er ingen mester i hverken agility eller tricks, og han er heldigvis ikke den eneste. Men spørgsmålet går mere på om man kan forbedrede ham på et publikum?

-Tips til at holde fokus
-Tips til at skjule nervøsitet, nok mest til føreren smiley

Og sidst, men ikke mindst,
-Hvad gør jeg når/hvis der er mange mennesker omkring ham der vil klappe ham, planen er at hundene skal gå en runde inden. Så folk kan møde dem.

Håber i kan hjælpe smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Væg reol & jakke stativ 400 kr.
  • Genbrugsplads 500 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode råd til opvisning? (Første gang)
  • #1   28. maj 2015 Jeg kan se, du har oprettet ham som Grønlandshund, men han ligner mere en Nuuk-hund? smiley

Alt efter hundens sind, er der meget stor forskel på, hvordan de reagerer i sådan en situation. Hvad er din egen opfattelse? Kan du normalt godt få ham til at holde kontakten til dig, selvom der er forstyrrelser? Og hvordan regerer han til daglig overfor (mange) fremmede?

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#2   28. maj 2015 Han er en nemlig en Nuuk-hund, godt spottet smiley Men det kategori findes ikke herinde.
    Han er meget rolig i sin, og kan godt lide mennesker, børn især. Kontakten er svingene, han er ikke så gammel endnu, så derfor skal alle dufte undersøges.

Jeg kan godt få ham rundt på agility-banen uden snor, så længe han bare for duftet til alle hunde på pladsen.

• #3   28. maj 2015 Når det er en opvisning må du vel godt have godbidder med, så jeg ville fylde lommerne med rigtig gode guffer så du kan belønne han når han giver dig opmærksomhed, så er der større sandsynlighed for at du kan fastholde den smiley smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#4   28. maj 2015 Det handler ikke om at være fejlfri her, men mere om at skabe opmærksomhed omkring hvad man kan med sin hund. Så det skulle der ikke ske noget ved. De ved ikke hvad agility overhovedet er eksempelvis.

• #5   29. maj 2015 Jeg tænker også, at det vigtigste er at vise, at både du og hunden har det sjovt.
    Så masser af gode guffere, for at bevare kontakten - og hold netop fast i, at det bare er for sjov. Så skal det nok gå.

Og det er KLART en fejl, at vi ikke kan registrere Nuuk-hunde herinde. Det er en skøn "race" smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#6   29. maj 2015 Helt sikkert, klog og dejlig hund. Hvordan har du fået erfaring med racen? Den er jo stort set ukendt i Danmark smiley

• #7   1. jun 2015 Jeg har haft to stk. selv smiley
    Jeg lærte for mange år siden en pige at kende, der arbejdede frivilligt på internatet i Nuuk.
    Og da hun på et tidspunkt sendte mig et foto af en lille hvalp, som skulle aflives, hvis de ikke fandt et hjem i løbet af få dage, så var jeg solgt.
    Så han kom herhjem i begyndelsen af 2001.
    Han blev desværre ikke så gammel, men få måneder efter vi havde mistet ham, fik vi så Qimmit deroppefra (han er på min profil)
    Han lever i bedst velgående, og er en lige så dejlig hund, som den første var. Han har bla. et par officielle titler i Rally-lydighed og er regerende klubmester i agility smiley

• Emil
    Emil Tilmeldt:
    maj 2014

#8   1. jun 2015 Spændende, langt de fleste folk har en eller anden historie med Grønland, flere end man tror. Har hørt lidt om Nuuk-hunde der er kommet til Danmark, men det hører til de sjældne tilfælde. Min er også vild med agility, og fanger det hurtigt. Glæder mig til at få ham i en dansk klub. Jeg vender hjem d. 1 juli, så skal vi rigtigt igang smiley

Kommentér på:
Gode råd til opvisning? (Første gang)

Annonce