860 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Legekammerat med indhegnet have søges Legekammerat med indhegnet have søges

Hej derude

Vores Mailo på 1,5 år har været igennem en periode, hvor han blev bange for andre hunde grundet et overfald. Vi har arbejdet meget med ham med BAT træning, og han ikke længere bange for andre legeglade hunde - kan stadig blive utryg ved store schæfer-lignende hunde og hunde der knurrer (overfaldsmanden var en udfarende hvid schæfer)..

Han er beagle-blanding så han er altid i snor. Men når vi møder andre hunde lægger han meget ofte op til leg..

Så tænkte om der var nogle hundeejere herinde, som har en lille legeglad hund og en indhegnet have, som har lyst til en legedate? Han lægger op til leg til både hanhunde og tæver - men kan dog godt se han er mest interesseret i at lege med pigerne smiley

Vi bor i Kbh NV ved Fuglebakken st. - ville være en fordel hvis det var i nærheden, men han er nu også glad for at køre i bil smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Legekammerat med indhegnet have søges
  • #1   26. feb 2014 Ih han er så skøn. Nala ville gerne lege, men vi har desværre ingen have. Vi bor ellers lige ved Fuglebakken station smiley

• #2   26. feb 2014 Hej Petra
    Vi kan jo godt mødes alligevel - men det ville også være dejligt for ham at lege uden snor på smiley
    Havde jo oss lovet at kontakte dig til noget BAT, hvilket jeg ikke lige fik gjort :S

• #3   26. feb 2014 ØV i bor så langt væk Min lille Misja pomeranier/papilon ville elske at lege med ham
    Jeg har over 2 tdl.de kunne lege på Men vestjylland er rigtig langt væk smiley

• #4   26. feb 2014 Inger N: Godtnok er han glad får bilen - men det er nok liii langt nok smiley

• #5   26. feb 2014 Det kan vi da smiley
    Ja, uden snor er det bedste. Er hos en veninde der bor lige ved en masse grønne områder, så vi har lige været en god time ude uden snor på. Der er intet bedre, men jeg tør ikke steder hvor der er vej tæt på smiley
    Du siger bare til hvis det er, mht. BAT smiley

• #6   26. feb 2014 Og hvor ER det dejligt at han er blevet glad for (de fleste) andre hunde igen, skønt at I er kommet så langt med ham smiley

• #7   26. feb 2014 hvis du ikke kan finde nogle med have (men med søde hunde, som din vaps kan med) kan jeg fortælle der er en lukket hundegård lige ved Sydhavn st. (lige når man kommer over krydset og ca. 250m længere nede) hvis det altså skulle have interesse smiley held og lykke med jagten på den rigtige legekammerat smiley

• #8   26. feb 2014 Kristine P: Tak for info. Hvor stor er gården? Jeg er nemlig stoppet med at tage ham med sådanne steder - da han ikke skal have dårlige oplevelser med store hunde / hunde der knurrer. Og har desværre erfaret at mange putter deres hunde ind i sådanne gårde, selvom det er hunde der er strenge overfor andre hunde.. Men hvis gården er "lille nok" kan man vel nå at holde øje med, hvad der kommer ind..

• #9   26. feb 2014 Kan du fortælle mere om det der BAT-træning? Det lyder interessant smiley

• #10   26. feb 2014 Mulle: den er ikke super stor, synes selv den har en fin størrelse, der er vidst én eller to bænke derinde og det er ikke så tit der er hunde derinde smiley

• #11   26. feb 2014 Einstein: Det er rigtig spændende og det VIRKER smiley I bund og grund går det ud på at lære hunden at den har et valg når den ser noget den ikke brydes om - og belønningen bliver afstand. Så igennem mange træningsgange med setups med andre hunde har vi på stor afstand observeret andre hunde. Når Mailo så gav tegn til at han var færdig med at indtage indtryk blev han belønnet ved at løbe væk fra de "farlige" hunde. Sådan kom han tættere og tættere på andre hunde - velvidende at han til hver en tid kunne give mig tegn til, at vi skulle løbe helt væk. Han føler sig altså ikke så hindret af at være i snor som før.. Og er blevet mere modig. Han reagerer stadig ved at stoppe op hver gang vi ser en hund - men efter kort til har han så taget de informationer ind han havde brug for og inviterer de andre hunde til leg (bortset fra de tilfælde hvor han fortsat er bange for de andre hunde).

Men Petra holder også kurser i BAT så hun kan sikkert give det nogle andre ord smiley

• #12   26. feb 2014 Kristine: Jeg må vidst lige derned forbi og kigge en dag smiley

• #13   26. feb 2014 Vi har en indhegnet baggård i vores lejlighedskompleks - den er godt nok ikke vildt stor, men der er ikke andre hunde end vores Berta smiley
    Hun er godt nok en anelse ivrig, men er en meget glad hund.
    Vi bor i Valby, så hvis du har lyst til at give det et forsøg, kan du bare sige til smiley

• #14   26. feb 2014 Ida - lyder spændende.. Kan du uddybe "ivrig" lidt? Er hun bare sådan overglad og legesyg - eller kan hun finde på at knurrer?

• #15   26. feb 2014 Altså, for det meste er hun bare overglad og legesyg. Må dog hellere sige, at hvis hun ser en anden hund på længere afstand kan hun godt finde på at gø/pive, fordi hun vil sige hej, men hun knurrer aldrig. Ift. at gø har hun dog aldrig gjort det, de gange vi har haft hundegæster ved gården, fordi de mødes på nær afstand.

• #16   26. feb 2014 Okay.. Mailo piver også når han gerne vil lege med andre hunde men ikke får lov / bliver holdt tilbage.. Det lyder som om de kunne hygge sig lidt. Sender dig en PB.

• #17   26. feb 2014 Mulle - du forklarer BAT rigtig godt.

Einstein - du kan se mere om det på empoweredanimals.com, der er også nogle optagelser hvor du kan se BAT set ups. Sådan i træningsord er BAT en desensibilisering og kontrabetingning vha de naturligt forekommende forstærkere i miljøet smiley
    Der er kommet en ændring i BAT lige her i starten af februar så det er mere naturligt, og mindre kompliceret. Det er en rigtig god træningsmetode, fordi den lærer hunden at udforske og selv vælge.
    Har lge startet et BAT hold op i går faktisk.

• #18   26. feb 2014 Hvor er dit Bat-hold henne? smiley

• #19   26. feb 2014 Ishøj, og er ved at sætte et hold op i Hillerød også smiley

• #20   26. feb 2014 Det i Hillerød, ville jeg nok være interesseret i at joine, hvis der er plads smiley

• #21   26. feb 2014 Hvis du sender en pb med din mail så sender jeg info når jeg slår holdet op smiley

Kommentér på:
Legekammerat med indhegnet have søges

Annonce