{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Obs Obs :-)
  • #2   16. jan 2014 Jeg er ikke enig i at jeg syntes alle hunde bør kunne gå på en udstilling som dem med tavle deltager i som sådan, da dem uden jo ikke kan bedømmes på samme måde da der ingen racestandart er.

Men det da fint at de kan derovre, og DKK har holdt disse for sjov udstillinger.

• #3   16. jan 2014 Nu har DKK faktisk haft en udstilling hvor ALLE hunde kunne stille op smiley

• #4   16. jan 2014 Hvorfor?? Hvad skal blandingshundeejere bruge udstilling til?? Det fatter jeg altså ikke;) hvilken standard skal der dømmes efter?

• #5   16. jan 2014 Nu er DKK jo for ALLE hunde, med og uden tavle. En udstilling er jo i bund og grund bare en skønhedskonkurrence for firbenede deltagere, så hvorfor ikke lade alle stille op hvis de lyster. Selvom en hund ikke har tavle, kan den jo godt være harmonisk bygget, og det havde været en kæmpe succes at holde åben udstilling hvor folk kunne komme ind fra gaden. Der havde faktisk også være nogle tavlehunde, hvor dommerne havde opfordret ejerne til at deltage i en officiel udstilling, fordi hunden havde potentiale, men hvor ejerne ellers aldrig ville have overvejet en udstilling.

• #6   16. jan 2014 Udstilling er et alvsredskab;) det skal bedømmes om den enkelte hund svarer til standarden;) det har intet med "skønhed" at gøre, det er et spørgsmål om standarden eller "ønskeprofilen" på den enkelte race, man bedømmer jo ikke labrador og puddel sammen fx;) hvordan pokker bedømmer man et kryds mellem 5 racer fx?

• #7   16. jan 2014 Bodil, i dag har det jo ikke noget med avl at gøre mere, du kan godt få tavle uden at have udstillet i dag.

Men under alle omstændigheder, så havde DKK stor succes med åben udstilling i Vejen sidste sommer. Vil du vide hvad de dømte udfra, så kan du jo kontakte DKK og spørge dem smiley

• #9   16. jan 2014 Bjergged -men på en udstilling bedømmes jo efter en racestandard. Det er jo ikke bare en skønhedskonkurrence hvor dommerne så kan vælge den hund af den type han kan lide. Ikke at eg vil påstå en udstlling er objektiv, det er i DEN grad stadig afgjort af smag og modetendenser, men der er altså en standard man skal forholde sig til, og det er jo det der er hele pointen med udstillinger (om man så dyrker det som sport eller blot udstiller pga avl).

Det kan man nu engang ikke med en blandingshund, så det kan aldrig blive udstilling på lige vilkår (her tænker jeg på TS's ønsker om "lige vilkår" for alle hunde)... Men med det sagt, så synes jeg da det er fint at give folk med diverse blandinger m lov at stille i en "for sjov-klasse" -nogen vil måske få blod på tanden og lyst til at udstille i fremtiden, andre har "bare" haft en hyggelig dag med hunden... og måske opdaget at de der "tavlesnobber" altså ikke alle er så forfærdelige som rygterne siger smiley

• #11   16. jan 2014 Jeg ved ganske godt hvordan en udstilling normalt fungere, har efterhånden været på at par stykker. Standard eller ej, så dømmes hundene udfra hvad den enkelte dommer synes og tolker standarden.

Ikke desto mindre, så er det lykkedes for DKK at afholde en udstilling for alle smiley

• #12   16. jan 2014 Altså tanken er da sød, og meget hyggelig. Og ja uden tvivl kommer der en lille "udstilling", på en DKK udstilling en dag, hvor man må tage sin hund uden tavle med. Ja så gør jeg det da smiley Så vil jeg da have bedømt Zippo (JRT uden tavle)

Men jeg kan ikke se hvad jeg skulle få ud af det, andet end det er sjovt? Du kan jo ikke putte blandingshunde i en "kasse", som du kan med f.eks Labrador, som kommer i "Labradorkassen". Og hundene dømmes så ud fra det som kassen indeholder, men det kan du ikke med blandinger.

Så i min verden er udstillinger for blandinger, ikke noget man skal bruge for mange penge, for meget energi eller tid på. Hellere bruge det på tavlehundene smiley

• #13   16. jan 2014 PS men er der overskud til det, så afhold da endelig en udstilling for hunde uden tavle smiley

• #14   16. jan 2014 Skønt med forskellige synspunkter smiley Dog vil jeg ikke anskaffe mig en med stamtavle, da jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge den til. Det jeg "måske" ville synes var sjovt, var at få en "professionel" til at bedømme min blandingshund. Ikke i en bestemt klasse, eller en eller anden konkurrence, men bare så'n generelt...
    Jeg vil da gerne finde ud af, hvornår der er udstillinger her i det jyske...så kan man kigge forbi, for at se hvad det er for en størrelse smiley Da jeg fandt min søns far, bad jeg da ikke om en stamtavle for at se om han duede...:-D det er jo det samme med hundene, hvorfor skal man kunne bladre igennem en bette bog for at se, om farmand duer? Nå....vi bliver jo ikke alle enige, men tak for input indtil videre....det var bare for at vise, hvordan de gør i England.

• #15   16. jan 2014 bjergged -men lige vilkår kan det jo aldrig blive. For du har jo ikke en standard at dømme efter. Du kan dømme efter "krammefaktor" eller "den type synes jeg er flottest" e.l. men du kan jo ikke dømme efter hvilken hund der er bedst set i forhold til (din fortolkning af) racestandarden... og dermed er vilkårene ikke lige...

Så er det lige vilkår vi går efter, så er slaget altså tabt på forhånd -men derfor kan man da stadig lave en hyggeklasse hvor alle kan være med...man skal jo så bare indse at det ikke er en reel udstilling men "bare" en hygge.aktivitet med hunden... ligesom når 4H holder dyrskue og andet i den dur. Det er super hyggeligt og de fleste får en god dag ud af det, men det er altså ikke udstilling på lige fod med racedyrene

• #16   16. jan 2014 Ada -nu får hunde jo ikke hvalpe af samme grunde som mennesker får børn. Tavlen er et arbejdsredskab der kan hjælpe med at vælge til og fra, udfra de oplysninger den indeholder om f.eks. sundhed, brugsegenskaber mm.
    Om man så vil bruge den eller ej, er jo op til en selv -men sammenligningen med mennesker holder altså ikke (medmindre du vil til at sælge dine børn og lave avlsprogrammer for menneskeavl mm smiley )

Hvis man vil dyrke udstilling seriøst -altså ligesom nogen dyrker lydighed o.l. så skal man have en hund med tavle -det er vilkårene... men er det bare fordi man synes det kunen være sjovt at prøve at deltage i en enkelt gang, så er det jo bare at møde op på en af de udstillinger hvor der er sådan en klasse smiley

• #17   16. jan 2014 Ada: Der er udstilling i Fredericia i weekenden d. 8-9. februar

• #18   16. jan 2014 Det kommer jo an på hvad man lægger i "lige vilkår" smiley

Heller ikke alle hunde med tavle har samme vilkår. Men alle har muligheden for at deltage i en udstilling, så på det område har de lige vilkår. Du udstiller da ligemeget din hund om den har tavle eller ej. Udstilling er ikke et beskyttet ord, der kun må bruges af hunde med tavle.

• #19   16. jan 2014 Ada, der er nu flere gode grunde til at vælge en hund med tavle, udover udstillingen, men det kræver jo selvfølgelig at man sætter sig ind i hvad den kan bruges til.

• #21   16. jan 2014 Der står i din artikel at blandingshundene ikke er velkomne i bedømmelsesringen, kun i agility konkurrencen. Hvis man går på Westminsters hjemmeside kan man se at 2014 bliver det første år, hvor man afholder agility konkurrencer også, så det er jo ikke "nu må blandingshunde være med", men nærmere "blandingshunde kan også deltage i sportskonkurrencen" (ligesom i fx. i Dk)

Og så er Westminster Dog Show ikke britisk, men amerikansk.

• #22   16. jan 2014 smiley Troede det var i England smiley Nå, men skidt pyt. Og så havde jeg kun skimmet teksten og tænkte, at Dog Show var en udstilling...Jeg sætter mig lige og læser det i morgen.

Det med stamtavler til børn var jo ikke alvorligt, vel smiley

Ib, vi er til SuperCross i Boxen den weekend smiley

• #24   17. jan 2014 Bjergged -men hunden uden tavle kan ikke "gå videre" og f.eks. blive best in show. Og det ville da osse være urimeligt hvis de kunne... Så det vil jo aldrig blive en konkurrence helt på samme måde.

Vi er slet ikke uenige i at det d er fint at de nu osse kan være med -men lige vilkår er det jo ikke

• #26   17. jan 2014 Ada: Her er en oversigt over internationale udstillinger i DK i 2014.
    Håber du kan komme og kigge ved en af dem smiley

http://www.dkk.dk/xdoc/120/Pro14_2013-12-18.pdf

• #27   19. jan 2014 1-2 november er der sat kryds i æ kalender smiley Det er i Herning....lige i nærheden af hvor vi bor. Tak *Ib* smiley
    Ud fra linket, kan jeg se, at der også er udstillinger på Færøerne smiley Jeg arrangerede den første udstilling deroppe i indkøbscentret SMS for mange år siden. Det var nu mere et hundeshow og en KÆMPE succes. Dengang var det ikke "moderne" med stamtavler, men en masse vidunderlige blandingshunde på "catwalken" som den dag jo blev til en "Dogwalk" Jeg kan hunse, at en af blandingshundene lignede er Irsk Setter....tror jeg den hed. Dommeren var lidt bekymret, fordi det var ulovligt dengang at indføre hunde til øerne.
    Det blev en FANTASTISK dag, hvor publikum var med til at bestemme, hvilken hund var den kønneste/sødeste/klogest og så videre...ikke noget med opdeling overhovedet.

Kommentér på:
Obs Obs :-)

Annonce