Handicappede fyr der elsker alle dyr, men særligt hunde. Handicappede fyr der elsker alle dyr, men særligt hunde.
Jeg er handicaphjælper ved en 25 årige fyr i Århus. Han elsker dyr, men er multihandicappede, men hjernen fungere normalt. Men han kan ikke rigtig selv have hund, selv om han ville elske dyret i småstykker.
Sidst jeg var på arbejde spurte han om jeg kendte til et sted a la Dyreværnet, hvor han kunne komme ud og snakke med et par hunde eller katte i så stort et omfang som de kunne bruge det. Han har hjælper på 24 timer i døgnet, så hvis f.eks der var brug for en gåtur, så ville han også kunne hjælpe med det, men det han aller helst ville, var at røre og snakke med dyrene.
Han sidder i kørestol, så kan ikke rigtig køre på marker osv.
Jeg ved ikke hvor jeg kan ringe hen for at høre om de kunne bruge en sådan frivillig, er der nogen der kan komme med nogle forslag? Ville gerne kunne give ham den mulighed, da de eneste gange han næsten møder hunde, er når jeg er forbi med mine drenge eller han er herhjemme.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 40
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
Er det pga boligforhold han ik ka holde hund?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.169
tænker på den her besøgsordning med hund der er på pleje hjem og vist også privat, det kunne måske også være en mulighed?
håber virkelig noget kan lade sig gøre, nu når han er så glad for dyr.
jun 2013
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Jeg aner ikke, hvilke kriterier de stiller eller hvor let det er, at komme i betragtning. Men det kan da være et forsøg værd.
http://www.servicehunde.dk/STH-Servicehunde-2.aspx
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-61921444:handicappet-kan-blive-tvunget-til-at-aflive-hund.html
Jeg ved ikke hvad der skete i denne sag eller om det er en enlig svale. Men jeg kan desvære godt forestille mig det foregår rundt omkring i kommunerne.
jun 2013
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
Jeg har 5 hunde, og de 4 af dem ville elske en besøgsven. Specielt Malte ville synes det var evigt herligt, med en der bliver siddende, for så kan man ligge længe på skødet og blive nusset......
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 40
Jeg håber på at han til næste år kan flytte til et andet sted, hvor det er lov at have en hund eller kat, men nu kigger vi mere efter steder hvor vi kan komme hen og besøg..
Og det er jo rigtig godt for dyret også jo, da det nogen gange kan være en skræmmende med sådan en El stol, men et godt boost når man ikke er bange for den farlige stol længere...
Handicappede fyr der elsker alle dyr, men særligt hunde.