{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

ang udstilling {{forumTopicSubject}}

hej vi skal stille cuno i ålborg om søndagen to gange,han går til ringtræning hver uge og er faktisk meget dygtig og får megen ros.men for 3 mdr siden havde vi en uheldig oplevelse ved en af dem der spiller dommer.han var meget hård ved hundene og talte slet ikk til dem.det resulterede i cuno blev bange og lettede ben op af ham,ikk så godt.manden blev galt og tog fat i cuno og råbte møghund.det kommer så til udtryg nu ved at når det er mænd der dømmer bakker cuno lidt bagud på bordet.på jorden går han som en drøm.vi er startet ringtræning et andet sted og det er der os 5 andre der har gjort af samme grund.men hvordan gør vi det bedst den 27 for vil jo gerne ha en god placering

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang udstilling
  • #1   18. maj 2012 Jeg tror i skulle være startet med tillidsøvelser allerede da han fik den dårlige oplevelse. Få en rar mand til at lege dommer. En hunden har mødt et par gange måske. Og så KUN give gode oplevelser. Igen og igen. Til sidst vil den forhåbentlig have fået opbygget tillid til mændene igen.

• #2   18. maj 2012 der er intet med mænd udover når han står på bordet til ringtræning.og der får han jo gode oplevelser nu.herhjemme er der intet når vi øver os med andre mænd,det er kun til træning

• #4   18. maj 2012 vil du gerne have råd til hvordan den første udstilling bedst skal gribes an ?? eller også træning? for hvis han bakker på bordet til træning nu, så skal I ikke allerede forlange så meget af ham, men gå tilbage i træningen. altså "dommeren" skal lave så tilpas lidt eller være på så tilpas lang afstand at hunden stadig er tryg. gradvist kan "dommeren" gøre mere og mere. selvfølgelig fodres der med lækre godbidder.

Til udstillingen ville jeg helt sikkert informere dommeren om at han har haft en dårlig oplevelse og derfor muligvis vil være utryg ved håndtering. Muligvis vil dommeren eksempevis lade dig vise tænder på hunden og måske ikke "gå så hårdt til hunden".

derudover selvfølgelig have meget lækre godbidder med, som du kan putte i hunden mens dommeren mærker.

• #5   18. maj 2012 Hej! Jeg kan se at I skal have en mandlig dommer i Aalborg. Normalt må man ikke sige noget til dommeren, med mindre man svarer på noget, man bliver spurgt om, men det er da et forsøg værd.

Forslag: Når I kommer til Aalborg går I rundt på pladsen og spører om I må sætte hunden på trimmebord hos 20-30 udstillere. Så spørger I den nærmeste mand om han vil give jeres hund en af de allerbedste godbidder I har med. De skal ikke røre ved hunden, bare give den en godbid. Der er næsten 50 hunde, før jeres race, så der er god tid smiley

Held og lykke smiley

• #6   18. maj 2012 hej vi har så ikk så meget tid schipperke skal på først har valgt at stille i special klubben for det ikk var så stort 1st gang.men det er udstillingen vibe jeg ber om råd til

• #7   18. maj 2012 OK, men de fleste udstillere møder TIDLIGT på en udstilling, så prøv om I kan komme kl. 8 og så afprøv det jeg skrev smiley

• #8   18. maj 2012 tænkjte vi os men der står at indgangen først åbner kl 9 og cuno skal på omkring kl 10

• #9   18. maj 2012 Hele pladsen åbner kl. 8, så mon ikke at der er en chance? Det står der i PM til national udstilling, og det hele foregår jo på samme plads.

Kommentér på:
ang udstilling

Annonce