500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hyrdekonkurrence Hyrdekonkurrence

Ja laver lige en lille opdatering for de nysgerrige:o))

Jeg var til konkurrence med mine drenge i weekenden. Kirk for første gang, er først lige begyndt at træne med ham og Blue for gud hved hvilken gang.
Grunden til at jeg stillede med Kirk som egentligt ikke er klar, er at der er en konkurrence i Holland til sommer som jeg er i tvivl om ham eller Blue skal med til. Spørgsmålet er om Kirk bliver klar, men han skal vænnes til miljøet.

Nå det var i Brande og det PISSEDE ned hele dagen, uafbrudt. Så er man sgu lidt en nørd når man bare bliver hele dagen.

Kirk opførte sig forbavsende pænt ikke noget med at vælte alle folk og æde deres hunde, men TV'et var jo også spændende(læs marken med fårene).
Det var nogle svære får som ikke var vant til mennesker eller hunde og de havde enormt meget træk. Men min skønne Kirk knoklede røven ud af bukserne for mig, han gjorde alt hvad han kunne og bøjede ikke af for fårene der testede ham en eneste gang. Pointmæssigt absolut ingen succes, men han hvor er han bare lækker at arbejde med<3

Blue kan i en alder af 8 åbenbart stadig overraske, han knoklede afsted som altid og fik fine point, indtil at bæstet besluttet sig for en ny taktik i sidste moment(fangefolden) og bed, så det blev en disk.
Men han gjorde det faktisk så fint at jeg nu er i tvivl om hvilken hund der skal med:o))

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyrdekonkurrence
  • #1   21. mar 2012 Det lyder da som en rigtig god dag smiley

Kan du ikke stille med 2 hunde i Holland? :-)) *GG*

• #2   21. mar 2012 Sådan sgu da! Skide godt gået!
    Det kan godt være noget af en udfordring for en ung hund at komme ud på nye får - især hvis de er meget 'levende'!

• #3   21. mar 2012 Der ER bare ikke noget federe, end at se vores hunde arbejde med det, som de er lavet til smiley

• #4   21. mar 2012 Ih, du må altså sige til hvis/når der afholdes noget i nordsjælland. Det skal jeg da ud og se!

• #5   21. mar 2012 Sarah: Desværre melder man til Nytårsaften kl. 24.00 og et par minutter over er alle pladser taget, så det gælder bare om at sidde klar ved tasterne:o))
    S.R. Det var delme også en udfordring for ham, han prustede og skummede bagefter, men han holdt hovedet koldt og selv når fårene skred med 500 i timen den forkerte vej, hentede han dem pænt tilbage.

Søster: Øh Nordsjælland, der er en konkurrence på Feddet d. 31. marts, men jeg deltager ikke.
    Man kan se planlagte konkurrencer på www.hyrdehundeklubben.dk

• #6   21. mar 2012 Puha - han fik da sin sag for! Det kræver altså også, at de kan styre trykket og ikke bliver overivrige på sådan en flok. Altså min svenske Spot på 2½ år kan sagtens, men min anden Otto på 2 år... altså lad os bare sige, at der havde været får over alt smiley

• #7   21. mar 2012 Det er da en helt OK start - og stil da Kirk .. han lyder som om der er masser af potentiale, så han skal da bare ud og få en masse erfaring smiley

• #8   21. mar 2012 S.R: Kirk er 2 1/2 nu og er først rigtig moden og klar til at blive trænet nu, det er først nu at han kan tage presset fra mig af, men så rykker det virkeligt også meget fra gang til gang, det er så skønt at opleve.

Martine: Jah jeg er meget i tvivl en weekend med ham på en plads en hel weekend med masser af hunde og mennesker, bliver noget af en omgang, også for ham og så er der 4 gennemløb, men er han klar bliver det ham.
    Det er bare lidt svært for nu har Blue været min tro følgesvend dernede hvert år og han er bare en stjerne at have med(bare ikke på banen hehe) og i år er nok sidste chance for at han kan klare det:o))

• #9   21. mar 2012 Charlotte -

Uh, jeg kan sagtens følge dig.

Jeg har jo også en ung tjekke smiley - og jeg går og spekulerer på om det skal være den ældste eller den unge, jeg skal stille når forårets udtagelser til VM 2013 går igang.

Den ældste er jo udtaget til VM 2012 i maj - og han er mit "sikre" kort .. men den unge er bare en anden type og ret sjov at træne med, så et eller andet sted ville jeg godt køre ham lidt i stilling.

Men det er en svær beslutning smiley

• #10   21. mar 2012 Helt enig Martine, det er nøjagtig de overvejelser jeg også har. Det er ikke nemt, jeg kan heldigvis beslutte mig dagen inden. Har også overvejet at skrive til arrangøren at hvis der er afbud vil jeg gerne have to pladser, meeen så skal jeg have 8 gennemløb på en weekend, det er altså også en slat.

Kommentér på:
Hyrdekonkurrence

Annonce