29. aug 2006 Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Hyrdekonkurrence Hyrdekonkurrence
Ja laver lige en lille opdatering for de nysgerrige:o))
Jeg var til konkurrence med mine drenge i weekenden. Kirk for første gang, er først lige begyndt at træne med ham og Blue for gud hved hvilken gang.
Grunden til at jeg stillede med Kirk som egentligt ikke er klar, er at der er en konkurrence i Holland til sommer som jeg er i tvivl om ham eller Blue skal med til. Spørgsmålet er om Kirk bliver klar, men han skal vænnes til miljøet.
Nå det var i Brande og det PISSEDE ned hele dagen, uafbrudt. Så er man sgu lidt en nørd når man bare bliver hele dagen.
Kirk opførte sig forbavsende pænt ikke noget med at vælte alle folk og æde deres hunde, men TV'et var jo også spændende(læs marken med fårene).
Det var nogle svære får som ikke var vant til mennesker eller hunde og de havde enormt meget træk. Men min skønne Kirk knoklede røven ud af bukserne for mig, han gjorde alt hvad han kunne og bøjede ikke af for fårene der testede ham en eneste gang. Pointmæssigt absolut ingen succes, men han hvor er han bare lækker at arbejde med<3
Blue kan i en alder af 8 åbenbart stadig overraske, han knoklede afsted som altid og fik fine point, indtil at bæstet besluttet sig for en ny taktik i sidste moment(fangefolden) og bed, så det blev en disk.
Men han gjorde det faktisk så fint at jeg nu er i tvivl om hvilken hund der skal med:o))
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.494
Kan du ikke stille med 2 hunde i Holland? :-)) *GG*
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Det kan godt være noget af en udfordring for en ung hund at komme ud på nye får - især hvis de er meget 'levende'!
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.480
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
S.R. Det var delme også en udfordring for ham, han prustede og skummede bagefter, men han holdt hovedet koldt og selv når fårene skred med 500 i timen den forkerte vej, hentede han dem pænt tilbage.
Søster: Øh Nordsjælland, der er en konkurrence på Feddet d. 31. marts, men jeg deltager ikke.
Man kan se planlagte konkurrencer på www.hyrdehundeklubben.dk
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
aug 2006
Martine: Jah jeg er meget i tvivl en weekend med ham på en plads en hel weekend med masser af hunde og mennesker, bliver noget af en omgang, også for ham og så er der 4 gennemløb, men er han klar bliver det ham.
Det er bare lidt svært for nu har Blue været min tro følgesvend dernede hvert år og han er bare en stjerne at have med(bare ikke på banen hehe) og i år er nok sidste chance for at han kan klare det:o))
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Uh, jeg kan sagtens følge dig.
Jeg har jo også en ung tjekke
Den ældste er jo udtaget til VM 2012 i maj - og han er mit "sikre" kort .. men den unge er bare en anden type og ret sjov at træne med, så et eller andet sted ville jeg godt køre ham lidt i stilling.
Men det er en svær beslutning
aug 2006
Hyrdekonkurrence