{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Imorgen DEMO kl. 13, foran Politigården KBH {{forumTopicSubject}}

Til andre nysgerrige og nytilkomne interesserede så er dette også en invitation til nævnte Demonstration sammenfattet af bl.a. Fair Dog.

Fair Dog er en forening, der arbejder upolitisk og uden personlige interesser for alle hundeejere og hunde i Danmark, for at de kan leve under fair og ligeværdige vilkår i alle sammenhænge.

Fair Dog’s tværfaglige samarbejde med eksperter indenfor forskning og udvikling i såvel ind- som udland samt med seriøse interessegrupper danner grundlag for de tiltag, som Fair Dog ønsker at gennemføre til opnåelse af fairplay i hundeverdenen.

- Herunder nævnes også en nuværende sag i Hillerød, hvor en fransk bulldog ved navn Zacki nu på anden måned sidder i Internat i Hillerød, pga. politisk tovtrækkeri.

Det handler om at sprede budskab om et ønske om at loven redigeres, således at alle hundeejere er omfattet de samme regler.

Desuden er der i forbindelse med denne demonstration sat yderlig fokus på Dyrenes velfærd i større perspektiv.

Efter at initiativtagerne har snakket med andre hunde venner & dem der kender til at lave en demo er datoen blevet ændret til :

Fredag d. 2.12.2011 kl 13-17 hvor vi starter på polititorvet ved Rigspolitiet & går videre til Christiansborg
i KØBENHAVN - da det jo også er loven vi skal have brændt nu og lavet om til DYRENES FORDEL ....!

Der er givet tilladelser fra politiet!

Håber selvfølgelig at budskabet spredes, så, så mange som muligt der potentielt kunne deltage får info om denne demo smiley

Håber at se så mange som muligt smiley

Der vil desuden være rig mulighed for at bidrage udover tilstedeværelsen med demo-ting, ex. fakler, lys, slogans...
Skulle I have nogen som helst spørgsmål - så er I velkomne til evt. at sende mig en PB eller kontakte Fair Dog via.
kontakt@fairdog.dk

http://www.facebook.com/notifications#!/events/197334030342902/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Imorgen DEMO kl. 13, foran Politigården KBH
  • #1   2. dec 2011 Kan stadig ikke tage det seriøst..

Hundene er simpelthen så søde og velopdragede at de ikke kan få lov at komme med til en stille demo..

Det svarer til en gay parade uden bøsser og lesbiske.

• #2   2. dec 2011 Held og lykke ...

Håber at se om I for engangs skyld kan gøre noget der ikke skader de ansvarlige listehundeejere ...

Men det skal ses før jeg tror på det ...

Indtil da: Fairdog = useriøsitet ...

• #3   2. dec 2011 Fairdog har på et tidspunkt afvist, at de er arrangører af denne demo.

• #4   2. dec 2011 hvem pokker vil udsætte sin hund for larm, skrigen og mange mennesker, det kan da bestemt ikke være for hundens skyld.

• #5   2. dec 2011 Tja det er så deres sag, de vil så gerne være kloge herinde men at de gerne vil udsætte deres hund for larm, råben osv bliver så deres sag, dyr har intet at gøre ved en demo.

• #7   2. dec 2011 Dyr har intet at gøre ved en demo

• #9   2. dec 2011 Næ det gør jeg ikke, men hvad pokker skulle formålet være med at slæbe dem med, for mit vedkommende kommer jeg fra vestjylland ville det være for Raffes skyld at skulle køre i bil i 8 timer for at være tilstede, nej vel så tænk dig lige om kære maibritt

• #11   2. dec 2011 Ha ha ha at du køre til Holland er jeg faktisk flintrende ligeglad med, du mener måske ikke at listehunde har en berittigelse her i dk siden du skriver sådan.

• #13   2. dec 2011 Jeg kan godt forstå man frabeder sig hunde til demonstrationen.
    En flok brede skamkuperede hunde af tvivlsom herkomst fra østlandene, der flyver i hovedet på hinanden er ikke lige det der er brug for.

Better safe than sorry

• #15   2. dec 2011 Og så alle de trunter der forbløffet siger " jamen det har han altså ALDRIG gjort før ?!!?"

Nej her holder jeg bestemt med arrangøren... ingen hunde. Tak

• #16   2. dec 2011 Hold da op et børnehaveniveau - man skal søge tilladelse til at tage hunde/dyr med til demonstration.

I Tivoli er det Tivoli der bestemmer i København, er det Københavns kommune og politiet der bestemmer - hvor svært kan det være ?

Det er Chanell som har arrangeret demonstrationen https://www.facebook.com/events/197334030342902/

Så kan I sidde og gylpe over det resten af weekenden - husk hagesmækken.

• #18   2. dec 2011 (link fjernet) Ring du derind og forhør dig om du må det.

• #19   2. dec 2011 Jeg kan ikke tage det seriøst. Jeg tror simpelthen ikke på at der kommer noget posetivt ud af denne demonstration. Og Ja hvis min Cæsar stadig levede ville jeg sagtens kunne tage ham med til en demonstration uden at han fløj i flæsket på nogen eller noget, selvom han både var skamkuperet og bred. Ved i hvorfor? Fordi det hedder erkendelse af hvad man har og at arbejde ud fra det.
    Jeg er bestemt imod hundeloven som den er idag. Jeg ønsker en stramning, en meget stor stramning. Jeg ønsker flere racer på en såkaldt "farlig hund" liste. Disse hunde skulle have stamtavle, disse hundes ejere skulle have taget et hundekørekort og disse hundes ejere skulle betale ekstra hundeskat og være forpligtede til at gå til minimums træning.

• #23   2. dec 2011 hahahahahahhahahahaa .. endnu engang fik du rodet dig ud i noget du helt tydeligt ikke har en dyt forstand på Vagthund :)))))))))))))

"Man skal have lov til af politiet for at tage en hund med til København"

Kæft, den forening og de mennesker i den er da simpelthen så useriøst, at hvis det ikke var så sørgeligt for de få seriøse opdrættere og ejere af disse racer MED stambog, var det til at dø af grin af !

Og Eva C - hvis du er 8 timer om at køre i bil fra Vestjylland til København bør du revurdere dine evner som bilist .. eller se at få lavet din bil. Væk fra vejene bør du ihvertfald med det tempo du må holde for at få SÅ lang tid til at gå med sådan en lille tur .. hold da kæft altså :))))))))))))))))

• #25   2. dec 2011 Det bliver nok kåret som ugens spørgsmål ;))

• #26   2. dec 2011 http://www.youtube.com/watch?v=5xD7eDFH_SI

Video fra arrangør

• #27   2. dec 2011 Må da sige, for en gruppe personer der gentagende gange har udtalt sig at De ikke støtter op om måden 'listen over farlige hunde' administreres -

så er der forbløffende lidt opbakning til at få ændret på det.

*imponerende' at se en sådanne kynisme fra folk, der tilsyneladende er imod loven -
    og som kun sidder hjemme bag skærmen og brokker sig over at dem det går ud over da 'bare kan tage sig sammen'

Undskyld mig - men hvad gør I? andet end at forsøge at lægge bananskralder ud foran dem der forsøger at skabe ligeret for alle hundeejere, som også andre lande allerede har indset og istandsat!

Altså, man skulle da være et skarn, og tro sig skindhellig, hvis man kan sidde og fryde sig på andres lidelsers bekostning, stikke næsen i vejret samtidigt, og så ae sin egen 'fredet' hund, og sige, vi har det da meget godt ikk...!!!

xxx

• #29   2. dec 2011 Desuden, er der vidst meget der er gået næsen forbi -

da denne Demo som også nævnt i medierne handler om
    Dyrevelfærd i større forstand, hundeloven og sagen om Zacki...

Men hvis man kun kan se tingene fra et synspunkt af - er det måske ikke så forunderligt at man ikke opdager den brede forstand...

Man kan selvfølgelig også bare være grund-kyniker og egentligt ikke ansé dyr generelt for noget vi mennesker har ansvaret for, og at de også er kød og blod - for ikke at snakke om de eksempler vi giver videre til de næste generationer...

som Ghandi sagde:

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"

Ønsker alle en god dag - og håber at dagen idag vil sprede lys og glæde, ogt mane til forståelse, opbakning, ligestilling og udredning!

• #30   2. dec 2011 Maj-Britt

Kommer du ind idag og siger den holdning højt?

Det ville da være et godt skridt på vejen...

• #31   2. dec 2011 Jeg vil lukke sammen nu, skal ud af døren om lidt,
    skal ind i regnen og stå i min figur, med det det repræsenterer,

bedre dyrevelfærd og ligeret for hundeejere!

• #33   2. dec 2011 Amen altså for en omgang negativitet over en demonstration, som ts ønsker at informere interesserede om.

• #34   2. dec 2011 Hvorfor bruge så meget krudt på denne forening, hvis I alligevel er så meget imod.

• #35   2. dec 2011 Jeg kan ikke i min vildeste fantasi se hvilken forskel det skulle gøre, at der står en flok mennesker foran en politigård i københavn? Ærligt talt... Jeg forstår det vitterligt ikke..

Jovist kunne man være heldig, at der kommer en halv spalte på bagsiden af en avis - eller et 30 sekunders indslag i tv'et - og efter det?
    - Ja, så står vi bare hvor vi hele tiden har stået.

• #36   2. dec 2011 Eva (Susanne ) 8 timer !!!!Nu er det jo altså ikke Amerikanske afstande vi har her i DK. Hahaha. Overdrivelse fremmer forståelsen . Rigtig god demo ;

• #38   2. dec 2011 MajBritt - kan kun "sige" en ting til dit indlæg og det er LOOOOOOOOOOOOL

• #39   2. dec 2011 Martine: Kan kun sige een ting til dit indlæg og det er DITTO :o)

• #41   2. dec 2011 Men for pokker altså .. jeg føler med de seriøse ejere og opdrættere af de listehunde - endda ENDNU mere, da de har fået en "taler" i den tåbelige forening .. trist ...

• #42   2. dec 2011 Sejt !!!!!!!!

• #43   2. dec 2011 Synes det er underligt, menb på facebook siden står der, at der er ca 405, der har sagt ja til at deltage - og de skriver at der var ca 100 fremmødte.
    Majbritt skriver der var ca et mindre tal.
    Hvem har ret?

Og hvor blev alle de folk af, der ville deltage?
    Var Linse Kessler overhovedet derinde?

Jeg undrer mig bare lidt.

• #46   2. dec 2011 Den lyshårede dame med det knapt så pæne sprog - det var vel ikke Linse?? Google hende og så kan du se om det var hende - for rent beskrivelsesmæssigt lyder det som hende *GG*

• #48   2. dec 2011 Synes bare, at hvis den forening er så seriøs, som den siger den er, så bør den vel osse sørge for at alle, der har sagt at de kommer, så egentlig osse dukker op.
    Især når man tænker på at over 4.500 var inviteret til det og ca 10 % af dem sagde at de ville komme. Det er lidt en falliterklæring.

• #50   2. dec 2011 Hvis man virkelig vil noget, så burde tidspunktet vel være underordnet ?

Hvis altså datoen er langt et godt stykke i forvejen...

• #51   2. dec 2011 I min verden er det altså sådan, at har man sagt man kommer, så kommer man altså - uanset tidspunktet.
    Havde jeg sagt ja til at komme, så var jeg kommet.
    Alt andet er useriøst.

Jeg kender slet ikke den forening, men kan godt blive lidt i tvivl om dens seriøsitet, når der ikke dukker flere op til en demonstration, der burde samle flere tusinder, når man tænker på emnet.

• #53   2. dec 2011 ja undskyld min kommende bøvs, men ud skal den altså

Jeg synes simpelthen det er for dårligt at der ikke var flere til stede. Det burde have trukket flere tusinder på gaden for at støtte og bakke op.
    Her var en chance for at bakke op og sige at det ikke er iorden.

Og hvor er man så???? IKKE TIL STEDE!!!
    Personligt har jeg først set det i dag - det er min undskyldning og den er latterlig dum at bruge, så slår osse lige mig selv oven i hovedet med en kæp.
    Det burde alle andre, der gerne ville have været der osse gøre.

At lade være at støtte er det samme som at være ligeglad!!!

*BØVS*

• #54   2. dec 2011 Tjaaaa....... Du har ret, Heino. Hvor var alle de, der råber op om den forbandede hundelov??

Jeg er HELT enig med Martine. Jeg har SÅ ondt af de mennesker som seriøst gerne vil avle på deres avlskårede, mentaltestede listehunde, men er afskåret fra det fordi nogle hattenåle (for nu at sige det pænt) har ødelagt det for dem:-(

• #55   2. dec 2011 Linse var der skam Heino smiley

(link fjernet)

• #56   2. dec 2011 http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1668452.ece

Hun var der åbenbart...;0)

• #57   2. dec 2011 *Det er fandeme som at leve i et U-land*?????????

Hvad ved hun om det? Har hun prøvet det? Og hvad har det med hundeloven at gøre??

• #58   2. dec 2011 Personligt ligger sammenligningen mellem hunde og gnavere på min hitliste...;0D

• #59   2. dec 2011 Trine:

UHa ja. Pas på at der ikke kommer et marsvin og overfalder din hund!!!

• #61   2. dec 2011 Hva snakker du om Hysted ??? Hun er da overhovedet ikke dum at høre på ..
    <i>- Jeg havde engang en hund på 8 måneder. Det var en pittbull, som jeg passede. Den angreb en anden hund på Amager Fælled. Det var noget værre noget, men det var ikke min. Det var ikke sket, hvis jeg havde ejet den, forklarer hun.</i>

Heino - Ikke alt guld i verden kunne trække mig ind og demonstrere sammen med den forening. De mennesker i den er simpelthen under lavmålet når det gælder argumentation for deres sag - og jeg ønsker på ingen måde at blive sat i bås med dem. Derfor var jeg ikke tilstede derinde idag.

"Hunde-racisme" ... allerede dér står jeg helt af !!!!

• #63   2. dec 2011 Martine
    Man kan godt demonstrere sammen med nogen selvom man ikke er enig med dem.
    Demonstrerer man ikke, så er det fordi man er ligeglad og har en masse dårlige undskyldninger ( som dem jeg selv har).
    Det er det, jeg synes alle, der hyler op om uretfærdig hundelov bør tænke på.
    Bare fordi en bestemt gruppe har lavet en demonstration, så kan man godt samle en gruppe under gruppen og lave sin egen demonstration.
    Men nej, det er nemmere at sidde og hyle bagefter, som jeg ser det.

Jeg kender ikke FAIR DOG og er faktisk osse ligeglad med dem, men jeg er ikke ligeglad med loven - har bare en masse dårlige undskyldninger for ikke at være kommet.

Kan iøvrigt se at min fætter var inviteret til demonstration - uden at give svar. Havde han da bare givet mig besked i god tid, så havde jeg da været der.
    Og så er jeg da osse ret så ligeglad med Linse Kessler. Alene navnet siger jo lidt om intelligensen ved brysterne - ups, jeg mente damen. *SS*

• #64   2. dec 2011 Ville også have holdt mig i baggrunden . Fandme flovt hvis man mødte nogen man kendte , og de troede man deltog smiley

• #65   2. dec 2011 *Det var en pittbull, som jeg passede. Den angreb en anden hund på Amager Fælled. Det var noget værre noget, men det var ikke min. Det var ikke sket, hvis jeg havde ejet den, forklarer hun.*

Nej og hundeloven var måske ikke blevet lavet, hvis man havde kunnet undgå situationer som dem der omtales!!!

Der hvor MIT store problem er er at seriøse opdrættere, som opdrætter på sunde (både fysisk og psykisk) individer betaler prisen. DET bryder jeg mig ikke om!!!!

Jeg er pædagog, så jeg har været med til et utal af demonstrationer. Jeg er også blevet væk fra mange. Dem jeg har deltaget i har kun været dem, som havde et klokkeklart modspil til det man demonstrerede imod. En klar løsningsplan. LIGE til at gå igang med for politikerne.

Jeg mangler et alternativ til hundeloven? Jeg ved ikke om den hjælper? Jeg SYNES at høre at der er færre listehunde i "ghettoerne" end der plejer at være?

• #67   2. dec 2011 <i>Man kan godt demonstrere sammen med nogen selvom man ikke er enig med dem.
    Demonstrerer man ikke, så er det fordi man er ligeglad og har en masse dårlige undskyldninger ( som dem jeg selv har).</i>

Ja, det har du da ret i, Heino - men når man, som jeg, ser en forening som Fairdog, der er amatøragtig i to henseender : det den siger og det den gør .. så er der ganske enkelt for langt fra dem og til mig - og som sagt, jeg vil ikke slås i hartkorn med de mennesker.

Og du har da ret - et langt stykke henad vejen er jeg da ikke så jeg dirrer når der bliver talt om hundeloven.
    Havde det været en af mine mærkesager havde jeg klart forsøgt mere - eksempelvis at distancere mig 100% fra personerne i fairdog smiley

• #68   2. dec 2011 - Martine -
    og anne p

Jeg ved ikke om i kun skal den ene vej men jeg skulle så også hjem igen og det bliver så 8 timer ialt, godt forsøgt at more sig på andres bekostning men den ramte så tilbage igen igen.

• #69   2. dec 2011 Heino HG´s Høane C
    Nu var det ikke fairdog som havde noget med demoen at gøre det var denne gruppe.

http://www.facebook.com/events/197334030342902/

fairdog støttede op om demoen da det fairdog vil er at have lavet loven om så man går efter de uansvarlige ejere og at det ikke er racebestemt.

• #70   2. dec 2011 Uansvarlige hundeejere .Så må i da være tilfredse med at Linse deltog....

• #71   2. dec 2011 Anne P vil gerne have en undskyldning da det frem og tilbage er 8 timer, du skal bestemt ikke prøve at være morsom på min bekostning.

• #72   2. dec 2011 Susanne , jeg skylder ikke dig noget som helst. .....

• #73   2. dec 2011 Jo det gør du

Skrevet: 02-12-2011 14:00:01

Eva (Susanne ) 8 timer !!!!Nu er det jo altså ikke Amerikanske afstande vi har her i DK. Hahaha. Overdrivelse fremmer forståelsen . Rigtig god demo ;

Det er jo igen en direkte løgn du der kommer med jeg har 4 timer til København og 4 timer hjem.

• #74   2. dec 2011 Hvad gør man ikke for sine elskede hunde. Jeg ville rejse til Grønland for min ....I øvrigt et pragtfuld sted for en hund at løbe rundt.

• #75   2. dec 2011 Hvad du vil gøre og ikke gøre er jeg egentlig flintrende ligeglad med .

Eva (Susanne ) 8 timer !!!!Nu er det jo altså ikke Amerikanske afstande vi har her i DK. Hahaha. Overdrivelse fremmer forståelsen . Rigtig god demo ;

Jeg vil gerne have have en forklaring på dette opslag og så en undskyldning, for det er jo direkte løgn det du skriver jeg har 4 timer hver vej.

• #76   2. dec 2011 Du skriver sådanne her:

*skulle køre i bil i 8 timer for at være tilstede*

Der står ikke noget om at det er tur/retur? Måske du skulle overnatte herovre? Hvem ved?

• #77   2. dec 2011 aaaa også er det vel heller ikke vigtigere hvor langt der var... suk.

• #78   2. dec 2011 Jo for der er ikke nogen som skal spille sjove på min bekostning, det kan godt ske i vil finde jer i det men det vil jeg så ikke

• #79   2. dec 2011 ja suk. Nogle går for højt op i små ting. Nej intet om det var retur ....

• #80   2. dec 2011 Puha Eva - ikke alene er du en dårlig bilist, du er også pænt ringe til at udtrykke dig skriftligt ;:))))))))))))

Og sålænge dine indlæg er så .. skal vi kalde dem lattervækkende .. så vælger jeg bestemt helt suverænt om jeg vil grine af dem.

Det kommer du aldrig til ;))

• #81   2. dec 2011 Susanne glæddig dog over alle de fremmødte til jeres lilloe fest. Og selveste Linse... Respekt!!!!

• #82   2. dec 2011 Nå nå - Martine -
    hvor har jeg så udtrykt mig forkert at I lægger lidt til og trækker noget fra er så ikke mit problem, men det er mit problem at I syntes det er morsomt at højne jer selv på min bekostning

• #83   2. dec 2011 Højne mig selv ?? Næ, jeg morer mig bare over dine indlæg :)))

• #84   2. dec 2011 Anne P du svare jo kun på det du vil du er I en anden tråd blevet spurgt direkte om hvad din mening om de listehunde som er her idag det svarede du så aldrig på.

Det var ikke mig som spurgte.

• #85   2. dec 2011 Næ du tror du højner dig selv ved at komme med noget du jo så ikke ved en pind om, hvad kender du til hvordan jeg er som bilist og hvad har det egentlig med denne tråd at gøre hvordan jeg køre bil.

• #86   2. dec 2011 Susanne hvor er du dog hidsig her til aften !!!

• #87   2. dec 2011 Nej Eva - jeg tror ikke jeg højner mig selv, hvorfor bliver du ved med at sige det ???

Jeg kan kun konstatere at når du skal bruge 8 timer fra Vestjylland til København har du enten er meget dårlig bil eller også - ja, så er du er enormt dårlig bilist.

Og mht hvad det har med tråden at gøre .. ikke rigtigt noget .. jeg morer mig som sagt bare over hvor meget du fumler rundt i dine indlæg ;))

• #88   2. dec 2011 anne P - "Susanne" ??

• #89   2. dec 2011 Jeg har flere gange sagt det tager 4 timer til København og 4 timer hjem igen den skole jeg gik i lærte vi at det er 8 men jeg er sikkert også dårlig til at regne.

Så dine indlæg er så kun for at højne dig selv og jeg kan kun sige fy for pokker da at voksne mennesker vil synke så dybt.

• #90   2. dec 2011 Martine. På facebookhedder "eva" Susanne. Besynderligt ikke !!!

• #91   2. dec 2011 Anne P det spørgsmål vil du nok ikke svare på heller ikke her.

• #92   2. dec 2011 Nej Anne P jeg har selv fortalt herinde at da jeg slettede Raffe og jeg ikke har andre mailadresser kunne jeg ikke oprette i mit navn men i min mors så det er der godt nok ikke noget hemmeligt over.

• #93   2. dec 2011 Hvem siger det er en hemmelighed ? Der er da mange som skifter navn .. Hæ hæ

• #94   2. dec 2011 Nu ved jeg ikke om det rigtige navn er Eva eller Susanne, men var det så ikke bare at ændre til det rigtige?

Det virker da ret underligt at køre videre i ens mors navn

• #95   2. dec 2011 Du bliver ved med dit "højneri" Eva ;)))

Jeg har intet behov for at højne mig selv nogen steder - morer mig som sagt over hvor meget du tåger rundt i dine indlæg og at du ikke selv kan se at når man skriver sådan her :

<i>for mit vedkommende kommer jeg fra vestjylland ville det være for Raffes skyld at skulle køre i bil i 8 timer for at være tilstede</i>

"være tilstede" ikke Eva .. eller hvad nick du nu end har ... det betyder så at man befinder sig 8 timer i bil fra det sted man er <b>på vej til !</b>

Så se om du ikke kan få bare lidt af skolepengene tilbage .. ihvertfald i de timer hvor du havde skriftligt dansk ;)))

• #96   2. dec 2011 Anne P -

Kært barn har mange navne - og Eva aka Susanne er da kær .. er hun ikke ;)))

• #97   2. dec 2011 Anne jeg stillede dig et spørgsmål har du tænkt dig at svare på det nu.

eva C

Skrevet: 02-12-2011 23:39:20 Slet indlæg

Anne P du svare jo kun på det du vil du er I en anden tråd blevet spurgt direkte om hvad din mening om de listehunde som er her idag det svarede du så aldrig på.

Det var ikke mig som spurgte.

• #98   3. dec 2011 Martine. Ejjjjjjj det mener du sgu ikke smiley

• #99   3. dec 2011 Jo jeg gør - synes hun er svær ikke at holde en helt masse af ;)))

Og nu må jeg hellere i seng - skal til Jylland imorgen .. og sådan en tur helt derover har jeg hørt tager laaaaang tid, så må hellere starte tidligt smiley

Go weekend smiley

• #100   3. dec 2011 Og nej Susanne jeg har ikke tænk mig at svare dig . Efter som det jo heller ikke var dig som spurgte. Må også lige indrømme at jeg ikke husker det. Syntes efterhånden der ha rværet så meget fnidder fnadder med jer ,at jeg ikke husker det. Sorry...

• #101   3. dec 2011 Martine , husk madpakken . godnat herfra...

• #102   3. dec 2011 Anne P nu bragte du så selv fc på bane har du fortalt dine kammersjukker om hvad I vil gøre ved listehunde i almindelighed hvis I møder sådan en, i facebook gruppen forbyd kamphunde i dk.

hold danmark rent..... skyd en kamp/muskelhund...

-En sød muskelhund er en død muskelhund.

-Vil man have den slags hunde må man flytte til et andet land, så er man ikke velkommen i Danmark.

-I stedet for at kremere de mange muskelhunde, bør der oprettes et muskelhunde-slagteri, der kan sælge det sikkert nærende og kraftige muskelkød til hundemadsfabrikker...

- Tænkte, hvis der er 40000 af disse dræberhunde i DK, og man afliver 1000 om dagen så er de væk om 40 dage, og hvis dyrlægen nægter, skal han fratages retten til at være dyrlæge til evig tid og mindst 30 dages fængsel.Men ellers kan vi jo selv gøre det, DF har givet grønt lys, så frem dolken og dræb disse dræbermaskiner....Jeg har altid min dolk med, heller dræbe 20 for meget, end en for lidt..

-Ejerne skal dø, sammen med deres møghunde- Læste at i USA, har de ligefrem spist små babyer, så DRÆB dem, DF har givet grønt lys smiley

-Tabere har taber hunde.

Ditte Schultz Jeg vil da helt klart kontakte min dyrlæge på mandag og spørge ind til hans/hendes holdning.

Og skulle det mod forventning vise sig, at de ikke ønsker, at aflive muskelhunde finder jeg med det vums en anden dyrlæge.

Er der noget man kan røre dyrlægerne på er det det deres tegnedreng.

Money makes the world go around.........

Ditte Schultz De gange der har været arrangeret demonstrationer af fortalerne for M/K hunde har det altid været uden hunde. Man kan jo så undres over hvorfor..... Ville nyde en giga hunde kamp på Christiansborg

Ole Borg skriver - Tænkte, hvis der er 40000 af disse dræberhunde i DK, og man afliver 1000 om dagen så er de væk om 40 dage, og hvis dyrlægen nægter, skal han fratages retten til at være dyrlæge til evig tid og mindst 30 dages fængsel.

Men ellers kan vi jo selv gøre det, DF har givet grønt lys, så frem dolken og dræb disse dræbermaskiner....

Jeg har altid min dolk med, heller dræbe 20 for meget, end en for lidt..

Sigrid Havsager Pyt med dyrlægerne ,selvgjort er velgjort

Ole Borg Læste at i USA, har de ligefrem spist små babyer, så DRÆB dem, DF har givet grønt lys smiley

Ole Borg De dyrlæger der nægter at aflive, disse klamme dræberhunde, skal i fængsel og have en bøde der svarer til 6 mdr løn.

Anne Pedersen Anskaf dig en peberspray. Ja de er ulovlige, men er ens barn og hund ikke vigtigere

Anne Pedersen Jeg er ret sikker på ,at selv en kamphund ikke kan lide at få peberspray i øjnene

Der skulle være forbud mod alle hunde der er større end en kat smiley Og så skulle der uddeles store bøder, når ejerne ikke samler lorten op på offentlige steder!! Og så skulle de have opereret stemmebåndet væk,... så vi andre ikke skal høre på naboernes hundes glammeri dagen (og aftenen) lang !!! Og i det hele taget skulle hunde bare forbydes i tætbebyggede områder!!"

"flå hovederne af dem, end of story :D"

"Gun dem ned! Enhver ustraffet mand der har aftjent sin værnepligt får udleveret en tjenestepistol med 3 skarpe + et spil kort med de 10 mest kendte racer. Han får herefter til opgave at skyde den første den bedste kamphund han møder. Så skulle de knap 20.000 kamphunde i DK være nedbragt til en 20-30 stykker i løbet af et par dage - som man så kan forære til ZOO eller kineserrestauranten i Tivoli. smiley Bon appetit"

"Kamphunde som jeg godt kan lide at se dem: for enden af et kikkertsigte monteret på en 7.62 MM riffel."

"En hund er et dyr uanset race..... Vi bør som mennesker være hævet over denne art.... Det er trods alt os, der har fremavlet de fleste racer.... så er det vil til enhver tid også os, der er herre over, hvilke racer vi bør sluse ud igen !!!"

"Hvordan forsvarer vi os, når vi stilfærdigt går tur med vores hunde? Hav en hobbykniv i lommen - og brug den! Sørg for, at kniven ikke er for lang."

"En mand forsvarede en lille hund som blev angrebet af en kamphund - han trak en kniv og skar halsen over på kamphunden - Fandme sejt og vi støtter dig"

"Alle kamphunde burde henrettes af en person med is i hjertet / mig... En pistol for panden og deres åndsvage ejere kan kigge på... Så kan de lade min mor være i fred"

"de hunde skulle aldrig ha været i danmark... og for min skyld kunne de stille dem op på række ... og give dem en kugle for panden ... og heller igår ... end imorgen ... og for hver hund der bliver fjernet fra vejen ... bliver danmark bedre at leve i ..."

"jeg fik en sms den anden dag hvor der stod : hold danmark rent .... skyd en kamphund ... ja hvorfor ikke .... de død med det samme ... så det er ikke dyrmishanding"

"endelig var der en der gjorde noget ved sagen han skar halsen over på en dræberhund godt gået jeg havde selv gjord det samme"

"jeg hader kamphunde de er noget lort jeg hader hader dem vis jeg hade lov til at drabe dem så vil jeg tag alle dem jeg finder og drabe dem de skal ud af danmark ud af danmark ud af danmark de skal dø forhælvedt man ud af danmark det var min de er ikke søde de er klamme og bider helle danmark de skal væk nu nu"

"vis noge har en kamp hund så skal de dø. de skal skydes de lortte hunde"

"send ejerne til Holland, der er aktiv dødshjælp smiley og ellers danner vi fælles front.. ruller dem i hundelort og kaster dem foran deres egne hunde....."

"Pisse kamp hunde. de skulle have en kugle for pande."

"ja udryder de lorte og dumme hunde de skal skydes"

"alle kampe hunde SKAL aflives .. basta jeg HADER kampe hunde.. de er så farlige og uhyggelige.. prøv at tænke hvis de gør min bedste ven noget? så UD med kampe hunde tiL KINA så kan de spise dem.. slut"

"skyd hele lortet, eller kan jeg sku gøre det..."

"nak alle hunde og så behold tæppetissere..."

"Giv lortet et nakke skud!!!!!!!"

"politiet skal bare have lov til at skyde en muskel hund i hoveder uden varsel... hunde er og bliver et lorte dyr og muskel hunde er farlige over for alle dens omgivelser.."

"SKYD dem dog ! Lad politiet og dyrlæger kører landet rundt og aflive det lort ! Det kan sikkert gøres på et par uger med en landsdækkende, koordineret indsats."

"en økse for panden på stedet."

• #103   3. dec 2011 Ved I hvad jeg er så meget glad for i ikke holder af mig fy for pokker med venner som jer behøver man ikke fjender.

• #104   3. dec 2011 Susanne . Det har du jo vist utallige gange ... Jeg kan kun kommentere det jeg selv har skrevet. De andre kommentare må du drøfte med ejeren. Mange af dem er skrevet før jeg overhoved kom i gruppen . Men hvis du får tilfredstillelse ved at vise det igen igen så ok. Tror ikke vi skal begynde at hive alle jeres kommentare frem vel !!!! Jeg er ved at være lidt træt af ,at høre på dig nu . Så smutter for i aften.

• #105   3. dec 2011 !der er lavet en masse optagelser til familien på bryggen"!!

Så var det derfor der var mediedækning :((

• #106   3. dec 2011 Nej det er da nok ikke helt rigtigt igen igen Anne P, da det der blev skrevet var du der jo forlængst føj for pokker.

• #107   3. dec 2011 -M Hysted. -
    Ja nu ser man jo tydeligt,hvad det er for typer der er i fairdog.

Og hvilke typer er det så? For mig at se er det en blandet skare af mennesker der har hjertet på rette sted.

• #109   3. dec 2011 Jeg kan ikke se at Eva skriver noget forkert?? Det er måske ikke alle der formulere sig lige godt, men de mennesker gør da noget for det deres hjerte brænder for. Det mener jeg ikke man bør være så hånlig over for. Og mht fremmøde, så er 100 ud af 400 en stor skuffelse men det kan man ikke ligge de forskellige foreninger til last for. Det er nærmere danskernes sofa-mentalitet der skal gøres op med. Man skal heller ikke glemme at medierne kun plukker det ud der passer i deres kram. Jeg respektere ihvertfald at folk GØR noget for at råbe deres sag op.

• #111   3. dec 2011 Jeg kan nu heller ikke få øje på det har en pind at gøre med hundeloven? (Fuck EU, abehoveder og andre mindre pæne udtalelser.)

Men nej - minus respekt - for mig lyder det som ungdomshuset på Nørrebro var rykket ud.

• #113   3. dec 2011 -M Hysted. -
    Dejligt du er så voksen, men jeg gad så godt køreturen, men skrev længere oppe jeg ikke kunne se nogen ide i at jeg skulle slæbe min hund med i bil i 8 timer, 4 timer derover og 4 timer hjem, hun er så heller ikke listehund så hvad skulle hun egentlig der.

Hvad formulering angår er det jo så en smagssag hvad man lægger vægt på, jeg syntes så det er mere pinligt man kan gå ind for selvtægt af fredelige listehunde.

Hvis I ellers har gidet læse hvad der er skrevet længere oppe var det ikke fairdog som arrengerede denne demo men Chanell som fandt den engelske bulldog manse som var stjålet fra sit hjem.

• #115   3. dec 2011 Maj-Britt *DKK snob, *
    De støttede selvfølgelig op på et godt initiativ, da fairdog bestemt også ønsker en ophævelse af forbuddet af 13 racer.

• #117   3. dec 2011 Hvad er det egentlig du vil med det indlæg.
    Fairdog støtter på ingen måde ulovligheder og hvem som kommer til en demo har de jo ingen indflydelse på.

• #119   3. dec 2011 Det har da intet med fairdog at gøre at linse har taletid, det var ikke fairdogs demo

• #121   3. dec 2011 Du var der jo også er du medlem af fairdog

• #122   3. dec 2011
    -M Hysted. -
    Den går hvisnok lige over, du er såmænd heller ikke min kop te

• #124   3. dec 2011 Maj-Britt - for det første manipulerer du temmelig meget. Hvis du skal have 100-400 hunde på samme sted skal der søges tilladelse hos politi og kommune. Når man ringer og spørger om man må tage sin hund med ind til københavn til en demo får man selvfølgelig det svar som du lige fik.

Hvad folk har på hjertet og ønsker at sige til en demonstration kan kun arrangøren styre, ikke en forening som ingenting har at gøre med demonstrationen, skulle de lege politi og bestemme hvad folk må sige og ikke sige ? Tror ikke de har samme mentalitet som den lille gruppe som sidder herinde og hetser og peger fingre.

Sørme godt at I har nogle I kan svine til. Det ville dog være klædeligt hvis I også gad at lave jeres fodarbejde og ikke opfinde historier.

• #125   3. dec 2011 Demonstration imod hundeloven /dyrevelfærd & zackis sag Offentlig begivenhed for Hundens hjælpende åndlige poteAlle kan se og deltage i denne begivenhed · Af Chanell Kasandra Andersen

TidspunktI går.Tid13:00 til 17:00..Sted Polititorvet Rigspolitiet & vidre til christiansborg

Beskrivelse Jeg hverken kan eller vil se på at flere uskyldige hunde blir slået ihjel af politiet & juristerne nu ..det er nu over 2 mdr at en uskyldig fransk bulldog sidder på internat på trods af at Hillerød & rigspolitiet har fået modbeviserne af os imod anmelderen på at det er en... utroværdig anmeldelse! Derudover kan det ikke have sin rigtighed at politiet bare slår vores hunde ihjel & at folk der i den grad skærer halsen over på deres hund hvor den så overlever kan få den hjem igen !! POLITIKER & POLITI TAG ANSVAR NU ! Loven skal være til for DYRENES VE & VEL ! Er du hunde & dyreelsker så mød op..kom op af den bekvemme sofa og støt os de timer ..tag gerne megafon,bannerte,og fakler med da de symboliserer lyset for dyrene ...Danmark kom nu og sig STOP !! Andre lande møder op i tusindvis så på tide vi viser vi har fået nok nu for dyrenes skyld .....!

DEMOEN ER LOVLIG HAR I DAG ANSØGT smiley Den er UDEN hunde ..OBS !

& dette er for hundenes skyld jeg har valgt dette og jeg har fået tilladelsen til demoen uden hunde ?

• #126   3. dec 2011 Vagthunden - i stedet for at sidde og klage sig over at man bliver hetzet, burde man nok kigge lidt i spejlet og spørge sig selv, HVORFOR der er så meget modvilje mod den forening.....
    og oveni købet fra hundefolk, der selv brænder for de forbudte racer, og ønsker forbuddet ophævet....
    spørge sig selv, HVORFOR man skræmmer de seriøse opdrættere væk... dem der i flere årtier, har lagt tid og kræfter i disse racer... hvor de betyder mere end meget andet i hverdagen......

for det regner jeg ikke med, at du kan svare på?

• #127   3. dec 2011 T&M Hysted - Jeg skal overhovedet ikke kigge mig selv i spejlet og stå til ansvar for hvad andre tænker, siger og gør, ligesom andre ikke skal stå til ansvar for hvad jeg tænker, skriver og gør vi har ikke dikatur her i landet og der er ytringsfrihed.

At du og 5-6 andre har noget imod en forening er jeres problem og det er da bekymrende at I har det på baggrund af historier I selv finder på, I skyder jo rask væk den forening ting i skoene som den intet har med at gøre og digter ting som ingen nogensinde har sagt eller gjort.

Så helt ærligt - Nej jeg mener ikke at der er nogen som støtter den forening, eller foreningen selv har nogen grund til at se sig selv i spejlet, derimod vil jeg vende den om og sige at der sidder en lille gruppe herinde der bør se sig selv i spejlet.

Jeg er også medlem af DKK så vil du klandre dem for mine tanker, udtalelser m.m. også ?

• #128   3. dec 2011 Vagthunden - hvem er det lige der digter nu?

vil du være så venlig at vise mig HVOR jeg har skrevet noget negativt om fairdog?
    så vidt jeg ved, har jeg slet ikke kommenteret på denne tråd?

• #129   3. dec 2011 T&M Hysted Du har ikke skrevet noget i denne tråd specifikt, men den lille gruppe som du er en del af har.

• #130   3. dec 2011 Jeg kom med et fuldstændigt objektivt indlæg..... at du så vælger at opfatte det som du gør, må stå for egen regning....

men.....

hvis du tror at det kun er 5-6 stykker på Hundegalleriet, der har et problem med foreningen Fairdog, mangler du i DEN grad realitetssans.....
    Jeg ved ikke, hvor mange seriøse opdrættere af de forbudte racer du har talt med omkring Fairdog....? (og med seriøse mener jeg opdrættere med DKK stamtavle)

Men alle dem jeg har talt med, har ikke det fedeste syn på den forening... og det kan man ærligt talt ikke bebrejde dem....

Hvis man gerne vil tages seriøs som forening i denne sammenhæng, var det måske en god start, at få et samarbejde i gang med de seriøse opdrættere, og folk, der virkelig VED noget om racen... i stedet for en stor bunke unge eller uerfarne mennesker, der synes at deres bastard ( gerne den gængse blanding af amstaff/ambull) er det mest fantastiske i verden....

Ikke at de ikke skal medregnes... klart de skal... men de alene er ikke et godt fundament for en forening, der gerne vil tages seriøs, og gerne vil opnå noget så stort som at få omstødt en lov, den "almindelige dansker" er ovenud tilfreds med eller direkte ligeglade med.....

Oplysning er vejen frem.... men det skal være de rigtige oplysninger med proffessionelle folk til at bakke det op.....!

og man ER ikke professionel bare fordi man tilfældigvis har en af de forbudte racer i sin besiddelse........

• #131   3. dec 2011 Vagthunden - "down boy!" du skal overhovedet ikke sammenligne mig med andre deltagere i denne debat......!
    Jeg er ikke medlem af nogen lille gruppe!

tænk sig engang... eg er et selvtænkende individ med mine egne meninger og holdninger!

• #132   3. dec 2011 T & M Hysted - og jeg vendte den bare om - du ville have at en forening skulle stå til ansvar for mine og andres udtalelser, ergo må du stå til ansvar for de udtalelser som den gruppe du tilhøre kommer med.

Nu har jeg ingen ide om hvem foruden dem vi selv kender som er medlem og hvem som ikke er medlem, vi har igennem mange år haft boxere og udstillet meget og aldrig haft en listehunderace, 5 af vores vennepar er også medlemmer 2 af dem er opdrættere, 1 af listehunderacerne de er alle også i DKK og 3 af dem også i DTK. Jeg ved at mange af dem som er i BIG også er medlemmer af Fair Dog så jeg kan ikke rigtig se hvordan du kan komme med den konklusion som du kommer med.

Vi har ikke selv hund på nuværende tidspunkt, men det betyder ikke at man ikke kan støtte op om et efter min overbevisning godt formål. Der vil altid være kritiske røster, sådan er det som regel med nye ting som folk intet kender til. Fordomme og fordømmelser er noget som vi danskere er gode til, nogle mere dygtige end andre.

• #133   3. dec 2011 T&M Hysted - jeg vendte den kun om - jeg sætter dig såment ikke i nogen gruppe. Jeg skulle bare se hvad der skete hvis man vendte det lidt på hovedet og sagde at du eller andre skulle stå til ansvar for det som andre havde sagt og skrevet.

"Down Boy" jeg har lagt mig.....

• #134   3. dec 2011 Vagthunden - det kræver så lige at jeg er medlem af en "gruppe" før jeg skal forsvare, hvad de skriver.....
    som sagt.. jeg kan godt argumentere for mig selv,, og har ikke brug for andre til at bakke op.... så den der "gruppe" du snakker om, kan du for min skyld stikke op, hvor solen ikke skinner.....!

JEG fordømmer ikke noget jeg ikke kender til....
    jeg undersøger skam rigeligt inden jeg udtaler mig....

Jeg har skam haft de udskældte racer, og havde planer om flere inden forbuddet kom......

men det får mig ikke til at støtte op om Fairdog.... det har jeg set alt for meget uheldigt til...

men ser du... kom der et fornuftigt alternativ, skulle jeg skam nok bakke op... og gerne melde mig under fanen til en demonstration.....

der er simpelthen for meget i forbindelse med Fairdog jeg ikke kan stå inde for og bakke op om.....

men det er synd og skam.... for med de rigtige folk bag, kunne sådan en forening måske have gjort en forskel......

• #135   3. dec 2011 M Hysted - jeg er blevet for gammel og stiv til at bøje mig forover eller bagover smiley

• #136   3. dec 2011 T&M Hysted - Nu havde Fair Dog jo ikke noget med den demonstration at gøre, ligesom de heller ikke havde noget at gøre med nogle af de artikler som der er blevet skrevet om herinde, hvor de fik skudt i skoene at de havde skrevet og stået bag dem.

De har heller ikke opfordret til lovovertrædelser eller støtter lovovertrædelser som de også får skudt i skoene.

De har heller ikke videreformidlet listehunde/ulovlige hunde som de også har fået skyld for herinde, de har intet med formidling af hunde at gøre.

De styre heller ikke hvad medlemmer eller ikke medlemmer må sige, skrive eller tænke, som en del herinde fra mener at de skal have styr på og bestemme over. Og i alle tilfælde skal de sidde og holde øje med alle fora og have styr på hvad folk kalder sig af brugernavne og så finde ud af om de er medlemmer eller ej.

Det er i mine øjne helt i skoven og på sandkasseniveau at angribe en forening for noget som den ikke har noget med at gøre, det er også helt i skoven at klandre en forening for hvad medlemmer eller ikke medlemmer skriver og siger og måden de siger det på. Jeg kender ret mange DKK medlemmer herinde som er temmelig uheldige i deres udtalelser, men det får mig nu ikke til at føle mig truffet fordi jeg selv er medlem eller klandre DKK. Men jeg er nok bare anderledes opdraget og fra en årgang som ikke peger fingre af alt og alle.

• #137   3. dec 2011 M Hysted - At man ikke har samme holdninger eller meninger gør kun livet nuanceret og spændende. smiley

Det er for mig helt iorden at man har andre meninger og holdninger og ikke er tilhænger af de samme ting som jeg. Men det der for mig ikke er iorden i disse debatter er at skyde folk, klubber, foreninger mfl. noget i skoene som ikke er rigtigt.

• #138   3. dec 2011 M Hysted - at du finder haveredskaberne frem engang imellem er ikke noget problem for mig, det sker i debatter hvor bølgerne går højt. Og det sker at når tonen bliver hård så reagerer man ved at skrive i en tilsvarende tone.

Man skal bare altid have i baghovedet at det ikke kan være personligt eftersom at mange af os ikke kender hinanden, men derfor kan man nu godt engang imellem føle sig trådt over poterne.

Jeg syntes ellers nok at jeg forsøger at holde en sober tone, men nogle gange bliver det da for meget når man bliver bedt om at svare på noget som jeg ikke har skrevet eller på nogen måde kan vide noget om, eller man skal stå skoleret fordi nogen har fået noget galt i halsen.

• #139   3. dec 2011 God julefrokost smiley

• #140   3. dec 2011 At du og 5-6 andre har noget imod en forening? Ahhh - jeg tror bestemt det er mellem 7 og 8....

• #142   4. dec 2011 Folk er da fuldstændig syge i roen inde i den FB gruppe: Forbyd kamphunde i DK.
    De er da vist langt farligere end alverdens hunde tilsammen. Seriøst hvem kan tage sådan en gang landsbytosser seriøst. Kan kun gisne om, hvad de får hverdagen til at gå med, vist ikke ret meget, for der er tomt på 1. salen!

• #143   4. dec 2011 Sjovt - jeg finder det selvsamme i den modsatte gruppe på FB

• #144   4. dec 2011 Sjovt du nævner det Karin. Det gørjeg også !!!

• #145   5. dec 2011 Sørgeligt I kan finde ovenstående udtalelser sjovt... mage til afstumpethed. I mine øjne er sådanne personer mentalt forstyrede og vel egentlig mere end trist, at de føler sig nødsaget til at komme af med deres frustrationer i en gruppe på FB!

• #146   5. dec 2011 Henriette H. Hvilke syge udtalelser hentyder du til på den anden side?

• #147   5. dec 2011 Hvordan gik demoen?

• #149   5. dec 2011 Dette er en meget syg udtalelse:

"Folk er da fuldstændig syge i roen inde i den FB gruppe: Forbyd kamphunde i DK.
    De er da vist langt farligere end alverdens hunde tilsammen. Seriøst hvem kan tage sådan en gang landsbytosser seriøst. Kan kun gisne om, hvad de får hverdagen til at gå med, vist ikke ret meget, for der er tomt på 1. salen"

• #150   5. dec 2011 "Ejerne skal dø, sammen med deres møghunde- Læste at i USA, har de ligefrem spist små babyer, så DRÆB dem, DF har givet grønt lys :)"

"flå hovederne af dem, end of story :D"

"Gun dem ned! Enhver ustraffet mand der har aftjent sin værnepligt får udleveret en tjenestepistol med 3 skarpe + et spil kort med de 10 mest kendte racer. Han får herefter til opgave at skyde den første den bedste kamphund han møder. Så skulle de knap 20.000 kamphunde i DK være nedbragt til en 20-30 stykker i løbet af et par dage - som man så kan forære til ZOO eller kineserrestauranten i Tivoli. smiley Bon appetit"

Det er sgu da udtalelser for mentalt forstyrede mennesker, som har set for mange film.

Havde de skrevet det samme om f.eks. en Dansk Svensk Gårdhund, ville jeg ja have nøjagtig samme syn på disse mennesker.

Medlemmer af sådanne hade-grupper for mennesker eller dyr har jeg meget lidt tilovers for og har vel egentlig ondt af dem. De kan ikke have det godt!

• #151   5. dec 2011 Som sagt - jeg har ligeledes læst samme shit på den anden blok.

"Din hund havde nok fortjent at dø"

"Hvis du blev bidt var det din egen skyld"

"Du kan bare trække din pissekøter til dig eller jeg pudser min hund på dig"

Osv osv

Not nice - uanset hvor og hvem det kommer fra - uanset hvilken side man står på

• #152   6. dec 2011 "uanset hvilken side man står på"... hvad betyder det?

Er der andre hunde-hade grupper på fb, hvor andre hunderacer skal skydes, dolkes og slagtes, er de medlemer nøjagtig lige så stupide.

• #153   9. dec 2011 Vender snarligt tilbage med mere feed-back.

Men vil da gerne lige tilføje at Maj-Britt vidst ikke har helt styr på sine øjne og/eller hørelse.

Vi var for det første ca. 100 plus minus 5.
    Rigtigt med bannere. Og presse.
    Der var sang og parade. Stille og roligt.
    Fokus holdt tale.
    Det samme gjorde Chanell
    - som var arrangør af demoen - BARONESSEN - igen, var det ikke Fairdog der havde arrangeret, dine beskyldninger høre sig ikke til i denne sammenligning.
    Fairdog var naturligvis også repræsenteret, de arbejder jo trods alt for at lave hundeloven om LIGE FOR ALLE.
    (hvilket må betyde at de som er imod fairdog, også er imod en upartisk hundelov)
    Der blev grædt og sørget.
    Zackis ejermand holdt også tale foran politigården.
    Og nogle hundeejere strøede deres hunds aske ind i et lyshjerte der blev sat frem foran Christiansborg.

Kan blot sige, at meget af røren derinde helt sikkert havde med at gøre op med de fordomme og den had, der er skyld i at uskyldige hunde slåes ihjel.

Vil lige hurtigt lave en tilføjejelse, ca. 450 hunde bygget på 122 sager har siden juli 2010 mistet livet -
    Størstedelen af de 450 er ikke blevet aflivet fordi de har gjort noget galt - men udelukkende fordi der er blevet skuet på hårene og skønnet ja til blandingsforhold.

Ærlig talt, har jeg ikke meget til overs for de ulækre fordomsfulde og hadende kommetare der er at finde i denne tråd.

Er da også udemærket kalr over at de af Jer der fører først og grovest, også er medlemmer af Bevar Hundeloven - så tonen og hadet undrer mig ikke,
    men tillader mig da alligevel at håbe at I en dag inde i jer selv vil give lidt plads til ny viden, empati og begynder at lytte lidt mere istedet for at råbe had og vold!

• #154   9. dec 2011 Det er meget meget meget få hunde der er aflivet uden grund..
    Hvis man har en af de forbudte hunde, og går uden kurv eller snor, ja så er hunden måske uskyldig, men ejeren skyldig..

Jeg er IMOD hundeloven, men så sandelig også IMOD FairDog, for deres måde at føre kampagner er bare usmaglige i mine øjne!

• #156   9. dec 2011 Who cares

Mht.
    Du skriver "Det handler om at sprede budskab om et ønske om at loven redigeres, således at alle hundeejere er omfattet de samme regler."

Det er mig fuldstændig fjernt at en demo foran politigården skal sprede noget budskab som politikkerne skal se????

- Ja så er det så der der blev startet, eftersom det er der alle sagerne om aflivning afgøres og ender smiley

• #157   9. dec 2011 Maj-Britt

Kan love dig for at jeg var der!

Og jeg kan love dig for at ikke alle var samlet på et billede, hvilket så tydeligt viser IGEN at du devsærre har en tendens til at tage et medie for fuldt ud sandt!

• #158   9. dec 2011 F.eks. mangler du måske at tænke dig at der stod grupper bag kameraerne? Klart hvis du har et billede fra kl 15.30 var vi knap halvt, eftersom talerne m.m. var afholdt og demoen sluttede kl. 16.

Ærlig talt, gider jeg ikke høre mere på det du skriver, eftersom du jo ikke har interesse i at være objektiv og delvist upartisk!

• #162   9. dec 2011 Altså kan godt være det kun er mig..
    Men hvis man brænder SÅ meget for en sag at man tilmelder sig en demo, så blir man da også til slut tidspunktet er nået?
    Det andet virker for mig meget halvhjertet..
    Ligesom det lave fremmøde kontra tilmeldingerne, er direkte til grin i mine øjne!

Og nej jeg var der ikke selv, selvom jeg er imod hundeloven som den er pt..
    Og hvorfor så ikke det?
    Fordi jeg på ingen måde vil sættes i forbindelse med FairDog, og da bestemt heller ikke hende taleren, når man nu har hørt hvordan hendes sprog var!
    Det virker altså uprofesionelt!

• #164   9. dec 2011 Ville lige dele et link til en af talerne
    .
    Christian H Hansen fra partiet FOKUS holder tale til demo i København d. 02.12.2011.
    http://www.youtube.com/watch?v=nUubMZsnr_g

3 primære punkter blev taget op:
    1) Demoen gik bl.a. ud på at man kunne troppe op for at melde ud at man hverken støtter dyresex eller mishandling af dyr.

2) Herunder også at man støtter at loven tages op til vurdering før 2013, hvor man som mange andre lande tager et hundeudvalg op og ser og lytter til dem.

3) At gøre særligt opmærksomt på alle hundes 'retssikkerhed', herunder speciffikt ang. den franske bulldog Zacki, der udelukkende pga. beskyldning der ikke kunnet bevises, alligevel blev tilbageholdt med sprøjten som udgangspunkt.

Henriette Rottemor-
    Du kunne sagtens have været der, at sige at man ikke vil deltage i en dyrevelfærdssag og anti-hundelovsdemo pga. Fairdog er lidt tyndt.

Særligt eftersom at de på ingen måde fyldte i demoen, anden end at være repræsentanter i mængden.

Og så Chanells tale - nogle vil måske forsøge at sætte emnets alvor i dårligt lys, i et forsøg på at prøve at 'skade' sagen for dem der forsøger at gøre op med beslaglæggelserne af hunde der udelukkende pga. deres udseende er sat i den risikogruppe.

Maj-Britt¨
    Hvis du virkelig var til stede, og her mener jeg ikke blot måske stod på den anden side af vejen, ville du også være klar over at demoen ikke sluttede kl. 16, men at de som dagligt skriver ind til politikkerne, samt Fokus, blev til kl 17 foran borgen og debatterede.

Og nej Maj-Britt, det var ikke et flop, eftersom at hundeejere fik lov at holde deres mindehøjtidelighed for deres hunde de har mistet.
    Og det at flere der støtter samme sag rent faktisk mødes ansigt til ansigt, har også meget at sige.
    Men sådanne følelser giver du dig vidst ikke hen i, så hvorfor skulle man overhovedet påpege det overfor dig?

• #165   9. dec 2011 ps. magen til kynisme og mangel på empati skal man da lede længe efter.

• #166   10. dec 2011 Og så også lige et billede af Tornjakken der kom forbi en tur

(link fjernet)

• #167   10. dec 2011 Problemet er let løseligt - hvis man vil have en bred opbakning: Stamtavle og væsentest.

Ganske som hos Tornjaken: Dårligt/agressivt temperament er en avlsfejl og tolereres ikke.

• #169   10. dec 2011 <i>Og nej Maj-Britt, det var ikke et flop, eftersom at hundeejere fik lov at holde deres mindehøjtidelighed for deres hunde de har mistet.</i>

Og det kunne de ikke have gjort andre steder .. du må rigtigt meget undskylde, men lige netop sådan en gang følelsesporno er blot én af grundene til, at jeg ALDRIG kommer til at se jeres demo som i værste fald værdiløs - i bedste, som noget jeg kan skiftevis krumme tæer over og grine højt af.

• #170   10. dec 2011 Enig Martine. Så skulle alle de der har fået deres hunde dræbt af disse hunde også været mødt op med deres urner!!

• #171   10. dec 2011 Frøen Freja..
    Alle ved at FairDog støttede op omkring den demo, og deres fremgangsmåde, samt deres støtter der er repræsenteret herinde, er bestemt ikke noget jeg ønsker at blive sat i sammenhæng med..

Så kan du mene det er tyndt eller ej, jeg er ret græsk katolsk..
    Jeg kommer aldrig til at deltage i sådanne demo'er!

Og igen, var meget af det lagt op til at det er ihh og åhh så synd for de ejere der har mistet deres hunde, men de fleste har mistet dem af en grund.. Fordi de ikke kan finde ud af at overholde loven, og dem kan jeg heller ikke se nogen grund til at støtte!

Jeg er imod forbudet, men mener bestemt der bør være en lov om at de potente racer ikke må ejes af alle og enhver, at der er tavletvang og mental test tvang!
    Det er ikke ligefrem den samme holdning som de fleste der støtter op om Fairdog eller disse Demo'er kommer ud med..

• #172   27. dec 2011 Kan selvfølgelig godt følge jeres udsagn i at man skal følge loven.

Rottemor
    Forstår blot ikke hvorfor man er imod FairDog når man samtidigt siger man er imod hundeloven som sådan.
    De to ting matcher ikke i mine ører. Jeg har fulgt fairdog siden de kom frem, og jeg ser på ingen måde nogle ufine træk eller lign.
    - så er ikke helt med på den modstand der er imod dem?

Majbritt
    Ja, demoen var meldt (demoer skal meldes og godkendes til politiet) og meldningen lød at demoen ville tage sted mellem kl. 13 og 17. Hvilken den gjorde.
    De fleste taler blev holdt mellem 14-15, mindehøjtidligheden mellem 15-16. Hvilket var det planlagte program. Så det blev holdt. Hvis man så tillægger det det kolde og våde vejr, så er 3-3,5 time længe at stå ude, så ikke noget at sige til at når programmet blev gennemført og tingene blev sagt, at folk stille og roligt tropper hjemad.
    Det er der som sådan ikke noget uanmindeligt i.

Who cares
    Grunden til at der blev valgt at starte foran politigården, var den nuværende sag om den franske bulldog Zacki der blev tilbageholdt, på trods af at udsagn ikke stemte overens, og der var flere rapporter der ikke matchede anmelderens ord m.m. Som sagt, blev der taget udgangspunkt i denne hunds historie, men den berører flere andre, i og med, at den måde hvorpå nogle hunde konfiskeres på, er en smule for kontante - og hvis der f.eks. anmeldes et bid, så konfiskeres hunde først, og først derefter bliver der stillet spørgsmål, og i hele den tid, er hunden i forvarring.

Som udgangspunkt er jeg personligt og også langt størstedelen af de deltagende, opbakkende om politiets arbejde - det er måden loven er udformet på, man er imod.

Det gælder så også særligt for FairDog, at de også er lovlige, og på ingen måde laver opbakning til at bryde loven.

Martine
    Det kan da godt være nogen har svært ved at forholde sig til den smerte og sorg der er ved at miste sin hund. Fælles er dog for de fleste hundeejere, at de har deres hunde meget kær, så derfor er det vel ikke særlig unaturligt at sørge over sit tab.
    og til det Fætter Karin - så glemmer du vidst lige det store billede, af de 450 hunde der allerede nu er blevet aflivet, snakker vi om en lille håndfuld der rent faktisk har lemlæstet og slået hunde ihjel. Resten er hvalpe og anmeldelser.
    Men tydeligt ved jeg du ikke kan forholde dig til det, eftersom du tidligere har udtrykt at weimaraneren ikke kan være/blive aggressiv.

- Lige igen til info, for evt. nye læsere, så skal det understreges at denne demo tog udgangspunkt i at gøre opmærksom på Zacki og måden hvorpå loven håndhæves.

Derudover, var Fokus på talerstolen for også at gøre opmærksom på dyrs vilkår i DK, herunder også dyretransporter og det faktum at dyresex stadigvæk er lovligt i DK - og de tager stor afstand fra dette, og har dette på deres politiske dagsorden.

Og så var Chanell (stifteren) af demoen på også, for udover håndteringen af loven, at gøre opmærksom på hvilke konsekvenser en eller en der ligner en listehundeejer møder -
    bl.a. de daglige trusler, udelukkelser af fællesskaber, det faktum at flere må lufte deres hund sent om aftenen/på tidspunkter hvor man kan 'være i fred'.

Disse ting syntes jeg personligt er værd at give sin opbakning til, og melde ud, hvorhenne man står i forhold til dette, og om man ønsker at fortsætte af denne vej, eller om man kan drage nytte af andre landes fremgangsmåder, og forbedre vilkårene for dyrene/hundene/og hundeejere generelt.

• #173   27. dec 2011 Jeg har bestemt ikke svært ved at forholde mig til den smerte tabet af en hund medfører - men jeg behøver sq ikke stille mig op for Christiansborg og brænde lys af af den grund !

Følelesesporno og totalt usmageligt !

• #174   27. dec 2011 Martine
    Det er så blot dit personlige valg.

Jeg kan måske godt følge hvis der er nogen der for at lægge det sidste låg på, det sidste farvel, måske vælger at gøre det der hvor ens hund endte sine dage.

Og hvis man som ejer så samtidigt kan få lov at udtrykke sin sorg, smerte og uenighed med sagens forløb, så er det vel også ok, i forhold til at lade den enkelte arbejde på sin sorg og frustration.

• #175   27. dec 2011 Og ja, lysene repræsenterede blot de 450 aflivede hunde.
    Jeg foreslog at man kunne skaffe 450 kanyler næste gang - følelser eller kontant afregning - uanset hvad handler det stadigvæk om at ingen kan vide sig sikre før loven tages op igen.

• #176   27. dec 2011 Så de hunde endte deres dage foran Christiansborg ?

• #177   27. dec 2011 Det kan vel i metaforens forstand godt sige. Eftersom det er derindefra man har trykket på OK-knappen til at gøre det/give det endelig dødsstød.

• #178   27. dec 2011 Som sagt, kan man ikke give politiet skylden jo, de gør blot deres arbejde.

• #179   27. dec 2011 Freja..
    Der er vi så slet ikke enige!
    FairDogs måde at køre kampagne på kan jeg ikke se noget fint i, det er nærmere direkte ufint at tage billeder fra udlandet, og repræsentere dem som om det var danske..

At lægge navn til undersøgelser som ikke er fagligt korrekte, ser jeg heller ikke noget fint i..
    At blive ved med at have skyklapper på omkring HVORFOR hundene blir aflivet, heller ikke fint i mine øjne..

Og sådan kunne jeg blive ved..
    Og som skrevet, de fleste af de støttere af FairDog jeg ser herinde, gør at min modstand er blevet endnu større!

Og er HELT enig med Martine her.. Det er ren følelsesporno og intet andet! Kan godt være at 450 hunde er aflivet, men hmm mon ikke en del af dem kunne være undgået ved at lade være med at avle videre, ved at lade være med at viderformidle osv osv osv..

Det er KLAMT i mine øjne at man lægger kanyler på den måde der.. FØJ

• #180   27. dec 2011 Man kan da heller ikke give politikerne skylden for at folk vælger at avle videre, sælge ulovlige hunde osv osv..
    Det kan man kun takke sig selv for..

• #181   27. dec 2011 Jeg giver ikke politiet skylden - jeg opponerer mod jeres imo smagsløse måde at demonstrere på.

Du så ikke manden, der mistede sin foxterrier til en Amstaff-lignende hund sprede aske eller tænde lys på Østerbro .. jeres måde er i bedste fald kvalmende, i værste direkte respektløs for de mennesker, der har fået deres hunde overfaldet af kamphundetyperne.

Og nej - lad være med at spørge mig hvilke racer jeg taler om .. det ved du godt hvis du fænker dig om.

• #182   27. dec 2011 Rottemor

Jeg ser ikke at FairDog tager billeder og artikler og udgiver dem som deres egne/Danske.
    Tværtimod gør de meget for at vise hvordan andre lande vælger at behandle om omstøde deres hundelove.
    De finder alle aktuelle artikler frem, omså det er en udenlandsk kennelklubs udsagn, eller en hundefagkyndig person - de finder i vide stræk diverse artikler. Men der bliver ikke plantet falske tal - tværtimod arbejder de på at få dem bragt frem i offentlighedens lys. Hvilket var noget de/man startede på da de første forhandlinger i sin tid blev lagt på bordet inde på Christiansborg. Men som man, som vi ved, ikke fik lov at se i offentligheden/aviserne.

- Viden og inspiration må da siges enigt at være være frem?

Og mht. støtterne - så er alle jo forskellige, men én ting er fælles for støtterne, nemlig at man ønsker loven omstødt, således at kun hunde der opfører sig aggressivt og uhensigtsmæssig opførsel hos ejere straffes -

- Så det burde man da som naturlighed deltage i, ved at være modstander af loven. Medmindre man, som der jo er nogen der har, har en agenda/et håb om at udryde visse racer i samfundet.

De opfordrer ikke til ulovligheder, tværtimod vælger de at høre på sagen, og udfra advokater forholde sig til loven.
    Loven er jo skyld i at tingene er som de er, ergo er det også via. loven det kan blive ændret.

Jeg fornemmer mytesvigeri fra folk der dybest set bakker op om loven - som værende dem der svirrer rygter rundt.

Sandheden er at FairDog, er den eneste reelle forening med politik på dagsordenen der arbejder for at få ændret loven - så den er vel ikke meget længere end at sige, enten er man aktiv for at få gjort noget ved den,
    eller også ønsker man at være passiv/eller være for at loven bevares og håndhæves i den forstand den pt. er i.!

• #183   27. dec 2011 Martine

Jeres?

Altså jeg var blot med fordi jeg ønsker at sige at jeg ikke er for dyresex, eller dårlige transportvilkår, eller som hundeejer af en særlig race at skulle opleve had udefra, ikke at kunne få bolig, eller deltage på træningshold.

Jeg har blot fortalt at der er mulighed for at troppe op og ytre sig sin utilfredshed med måden dyr behandles på - hvis man altså er utilfreds.

Jeg brøds mig ikke om at blive skåret over med en masse andre.
    Ligesåvel som jeg heller ikke tror at alle listehundeejere føler sig ansvarlige for at en fox-terrier mistede livet!

Low-cut!

• #184   27. dec 2011 ps. Martine
    Jeg fornemmer hvor din tone går hen, så vælger at hoppe af her.
    Og så håber jeg blot aldrig at du i fuldt flor vil opleve din hunds race på nogen hade liste...

Glædelig bagjul og godt nytår allesammen smiley

• #185   27. dec 2011 Freja..
    Nej jeg ser det ikke som naturligt at deltage i FairDog trods jeg ønsker en anden lov..
    For jeg hverken kan eller vil støtte op omkring en forening der i mine øjne arbejder SÅ forkert!

Og tror alle husker annoncen med billedet af hundelig i bunkevis.. Det er ikke okay i min verden, at frembringe sådanne billede når det på ingen måde har sin rigtighed i DK..
    Det var et udenlandsk billede, og bør ikke bringes frem som noget der også sker i DK, når det ikke har noget på sig..

Du vælger helt at skrive udenom det faktum at politikerne ikke er skyld i mange af de aflivninger der har fundet sted!
    Stoppede folk med at avle samt sælge ulovlige hvalpe, så blev de jo ikke aflivet!
    Den er ikke meget længere, og det er vejen frem indtil vi forhåbentlig får en anden lovgivning, som i min drømme verden stadig udelukker massiv avl på hvad som helst!

• #186   27. dec 2011 "Stoppede folk med at avle samt sælge ulovlige hvalpe, så blev de jo ikke aflivet"

Præcist.... det er vel overkommeligt at overholde loven for enhver.

• #187   27. dec 2011 Så lad være med at sidde og forsvare DERES metoder, hvis du ikke mener du kan stå inde for dem.

Og .. psst .. jeg har altså en cane corso .. bare lige til info ....

• #188   29. dec 2011 - Martine -
    Jeg troede det var din kærestes, det fortæller du da i et andet indlæg om fyrværkeri, hvor den er ved at give dig pip og du ingen empati har med den fordi den er bange og bare har et dårligt sind.

• #189   29. dec 2011 eva -

Ja, og ??

Så må jeg ikke synes det ville være forfærdeligt synd for kæresten hvis hans hund røg på listen ?

• #190   29. dec 2011 Jeg har lidt svært ved at få øje på den røde tråd Eva?

• #191   29. dec 2011 Du er ikke den eneste Karin smiley

• #192   29. dec 2011 Pyyy hader at være uforstående heeelt alene ;))

Kommentér på:
Imorgen DEMO kl. 13, foran Politigården KBH

Annonce