570 visninger
|
Oprettet:
King Charles Spaniel {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved noget om, hvor og hvornår der evt. holdes udstilling eller lignende for racen King Charles Spaniel? Eller om der er en klub for racen?Jeg kan kun finde frem til træf og klubber for Cavalier King Charles, og det er jo ikke sådan én jeg har.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
Cavalieren har sin oprindelse i England, hvor racen blev holdt af adelen og de kongelige. Dog blev mindre og mere fladnæsede hunde på et tidspunkt mere og mere populære. Derfor blev der krydset mindre racer ind i cavalieren. Derved fremkom en ny race, som vi i dag kalder King Charles Spaniel. Denne race er mindre og mere fladnæset end den oprindelige type. Den gamle type uddøde stort set. I 1920'erne udlovede amerikaneren Roswell Eldridge en pengepræmie til de opdrættere, der bedst kunne fremavle typer af den oprindelige gamle type. På denne måde blev den gamle type genetableret, og man tilføjede navnet "Cavalier" for at skelne den fra den mindre og mere fladnæsede type.
mar 2011
Det er heller ikke sådan når man vælger en sjælden hund. Ejer selv en Tysk Pinscher som heller ikke er så udbredt her hjemme
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 11
mar 2011
Vi har kun mødt 2 tyske pinschere i Danmark, hvor vi besøgte formanden for pinscher og sznauzer, for at se racen i virkeligheden.
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 11
Jeg har hentet ham i Lübeck i Tyskland. Hos opdrætteren www.castle-of-roses.de
King Charles Spaniel