{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  King Charles Spaniel
  • #2   9. aug 2011 Må jeg spørge hvad forskellen på racerne er? smiley Jeg vidste slet ikke der fandtes en King Charles Spaniel.

• #3   9. aug 2011 Rikke:

Cavalieren har sin oprindelse i England, hvor racen blev holdt af adelen og de kongelige. Dog blev mindre og mere fladnæsede hunde på et tidspunkt mere og mere populære. Derfor blev der krydset mindre racer ind i cavalieren. Derved fremkom en ny race, som vi i dag kalder King Charles Spaniel. Denne race er mindre og mere fladnæset end den oprindelige type. Den gamle type uddøde stort set. I 1920'erne udlovede amerikaneren Roswell Eldridge en pengepræmie til de opdrættere, der bedst kunne fremavle typer af den oprindelige gamle type. På denne måde blev den gamle type genetableret, og man tilføjede navnet "Cavalier" for at skelne den fra den mindre og mere fladnæsede type.

• #4   9. aug 2011 Mange tak fot info - så blev jeg lidt klogere smiley
    Det er heller ikke sådan når man vælger en sjælden hund. Ejer selv en Tysk Pinscher som heller ikke er så udbredt her hjemme

• #5   9. aug 2011 Neeej, det er jo lige det. Jeg var godt klar over, at der ikke er nogen opdrættere i Danmark, men det kommer nu meget bag på mig, at jeg endnu ingen steder er stødt på nogen der har eller kender nogen der har samme race.

• #6   9. aug 2011 Det er heller ikke sådan når man forelsker sig i sådan en sjælden race. Hvor har i så hentes jeres hund henne?
    Vi har kun mødt 2 tyske pinschere i Danmark, hvor vi besøgte formanden for pinscher og sznauzer, for at se racen i virkeligheden.

• #7   9. aug 2011 Nej man skal helst gøre det så besværligt som muligt. smiley
    Jeg har hentet ham i Lübeck i Tyskland. Hos opdrætteren www.castle-of-roses.de

Kommentér på:
King Charles Spaniel

Annonce