Foredrag om redningshunde Foredrag om redningshunde
Invitation til foredrag med Helle Jensen
”At arbejde med redningshunde”
21. oktober 2009
Vi er utrolig glade for, at det er lykkedes for os at få en aftale med Helle Jensen om et foredrag den 21. oktober 2009, kl. 18.30 - 22.00.
Foredraget afholdes på Mariehøj Centret, lokale 5, Øverødvej 246, 2840 Holte.
Tilmelding på mail til: asko4@yahoo.dk
Pris 50,- kr. pr. person (inklusiv kaffe og småkager). Betaling sker til kassereren på selve aftenen.
Redningshund, af helle Jensen;
Jeg hedder Helle Jensen, og jeg har 2 collier, som jeg træner lydighed med. Vanilla på 6 år er Dansk Lydigheds Champion og ”lille” Ginger på 9 måneder træner jeg også lydighed med. Derudover er Vanilla uddannet redningshund, og Ginger er også på vej.
En redningshund bliver trænet i at finde færten af mennesker og bliver specielt brugt i forbindelse med jordskælv rundt omkring i verdenen. De er vel at mærke uddannet i at finde levende mennesker og ikke lig.
Jeg vil fortælle lidt om de danske redningshunde, hvordan vi arbejder og ikke mindst hvorfor. Derudover vil der naturligvis også blive fortalt lidt om, hvor der har været danske hunde i skarpe indsatser, både i indland og i udlandet. Jeg har ikke selv været i indsats med mine hunde, men har gennem de sidste 15 år trænet sammen med flere hunde og hundefører, som har været af sted med redningshundene.
Jeg tager mine hunde med, og så kan I måske se lidt om, hvordan hundene arbejder, og hvor sjovt de synes, at det er. For hundene er træningen bare ren leg, og de nyder det i fulde drag.
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 1.977
Foredrag om redningshunde