{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Scanning, palpering, blodprøve... {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres erfaringer med de forskellige metoder til at teste for drægtighed. Har I valgt at få jeres hund testet? Med hvilken metode og til hvilken pris?

Jeg overvejer lidt at få min hund testet i en eller anden form. På mandag er det 4 uger siden første parring, men jeg synes ikke jeg kan se nogen mave endnu. Jeg kan mærke en lille adfærdsændring, men ikke markant.
Hvordan ændrer jeres tæve adfærd under drægtighed?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scanning, palpering, blodprøve...
  • #1   12. sep 2009 adførden er vanskeligt, for den kan lige så godt være tegn på falsk drægtighed.
    i reglen vil jeg sige de bliver mere puttesyge, passer bedre på dem selv, Galia får morgenkvalme, de andre to har været glubende sultne faktisk med det samme.

jeg kan heller ikke se noget på vægt eller mave, når de er 4 uger henne.

så jeg får mine scannet. der er den metode jeg er mest tryg ved.
    den har altid passet.

min opdrætter har prøvet at få taget blodprøve, der viste negativ, trods det der var en enkelt hvalp.

• #2   12. sep 2009 Dejligt at høre lidt erfaringer. Det er umiddelbart også scanning jeg er mest tryg ved. Røngten har jeg ikke lyst til - det kan umuligt være sundt.

Kort efter scanningen og faktisk her indtil for en 4 dage siden har hun været mere sulten end vanligt og mere træt. Nu er hun så gået i noget der ligner spiseværging... hvilket er ret irriterende.

Det er godt at høre, at du normalt ikke kan se noget når dine er 4 uger henne. For jeg håber jo at der er noget i maven!

Er det sikrere at vente med scanningen til omkring 5 uger henne, eller har det ingen betydning om det er ved 4 eller 5 uger?

• #3   12. sep 2009 DKK Snob - tror du at grunden til scanningen ikke viste noget, var fordi det var for tidligt?

Det er altså dejligt at læse de adfærdsændringer andre har oplevet ifm. dærgtighed... for de passerperfekt på min tæve.Så jeg håber!!

• #4   12. sep 2009 jeg får scannet i den 4. uge.

og for resten giver jeg 500 kr for en scanning. i nabobyen skal man give 800 kr så det svinger meget

det er meget almindelig med spiseværring. giv hende hvalpefoder, hvis hun er lidt spisende, så er det hun får af høj kvalitet

begynd evt at fodre over flere gange

• #5   12. sep 2009 Connie - tak for råd. Og det leder mig faktisk direkte til endnu et spørgsmål:0)

For hvilket hvalpefoder har i erfaring med, er godt? Jeg fodrer pt. med RC for kræsne hunde og det er det eneste tørfoder hun vil spise. Har i nogle anbefalinger?

• #6   12. sep 2009 Jeg har også overvejet RC Mini Junior... tror jeg vil prøve med det. Ville gerne fodre med Markus Mühle, men de har ikke hvalpefoder

• #7   12. sep 2009 Jeg starter i morgen med hvalpefoder! Jeg troede man ventede til tre uger optil fødsel, men det giver jo god mening at starte allerede nu, når hun er småtspisende.

• #8   12. sep 2009 jamen hvis det er det eneste hun vil spise, så er det jo det hun skal have

jeg fodre med Olivers start

jeg har erfaring for at hvis man giver hvalpefoder fra løbetids start, så er fødselsvægten høj
    det giver nogle livskraftige hvalpe, men kan jo også give problemer med at føde hvalpene

jeg ender derfor lidt midt imellem og giver hvalpefoder i løbetiden, skifter igen til voksenfoder indtil de sidste 3 uger, hvor jeg går over til hvalpefoder igen - og afhængig af kuldets størrelse - indtil de flytter hjemmefra

• #9   13. sep 2009 jeg giver 305 kr for skanning...
    min tæve er meget lale glad når hun er blevet parret..

• #10   13. sep 2009 Jeg havde heller ikke tænkt på det med fødselsvægten, men det giver jo ret god mening. Ville gerne fodre med Olivers, da jeg tidligere har været rigtig glad for det til mine plejehunde, men damen herhjemme vil ikke spise det.

• #11   13. sep 2009 nu er det kun mine helt egne erfaringer....så tag dem med et gran salt.....

Siri - du må endelig kræse for hende og give hvad hun kan lide

• #12   13. sep 2009 Erfaringer er guld værd! Man kan læse sig til meget, men ikke alt.

Der bliver kræset til den store guldmedalje! I dag stod den på pølser, oksesteg og skinketern. Iblandet en lille smule hvalpefoder:0) Altså hun skal bare spise - om hun så udelukkende vil have engelsk bøf - så er det det hun får.

Kommentér på:
Scanning, palpering, blodprøve...

Annonce