706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Tror jeg vil være proff. handler Tror jeg vil være proff. handler

Skulle lige et smut til Malmø for at se på gårdhundene. Nu hvor Bianca ligger med hvalpe, så må jeg jo nøjes med at kigge. Medbringer min stol, for der bliver jo tid til at sidde og kigge på.

Næh nej, just ankommet bliver jeg spurgt om jeg vil gå med en total fremmed gårdhund. Jo, også selvom jeg var klar over at det ikke var en første præmiehund. Men hun viste sig fint i ringen, på trods af lidt koncentrationsbesvær - jeg var jo villdt fremmed. Den fik et blåt bånd, og det var vist ganske fint.

Så skulle en dansk udstiller, som jeg kender ganske godt, i ringen. Hendes 9 år gamle han blev 2 BH og fik certet og dermed Svensk Champion. Han og 4 af hans afkom stillede så i avlsklassen og vandt den. Her gav jeg også en hånd med. Det betød jo store ring kl. halv fire ca. så det måtte vi jo så vente på. Her gik jeg også med endda med den nykårede champion. Det er sørme flot at han begår sig så godt i så høj en alder.. Men det blev som det plejer, hurtig ind og hurtig ud. Dommeren havde sikkert aldrig set en gårdhund før. Men det er supervigtigt at vise sin race frem, især fordi de lige er blevet FCI godkendte.

Så det der bare skulle være en kigger og shoppe tur, blev til en udstillingstur meget længere end jeg havde beregnet. Så der blev ikke shoppet særlig meget, for jeg synes udbudet i de stande der var med på udstillingen var ikke særlig godt. Men halsbånd og snore til de små samt wetbed i lange baner fik jeg da med hjem.

Håber I andre også har haft en god weekend på udstilling i Malmø.

Må til slut lige fortælle at 4. bedste juniorhandler på dagen gik med en dejlig lille langhåret Chihuahua - lækker hund.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tror jeg vil være proff. handler
  • #1   22. mar 2009 Det lyder da som en rigtig god tur :-))

• #2   22. mar 2009 Lyder da som om du har hygget dig....((o:

Men jeg vil da gerne booke dig til udstillingerne i Vejen, Herning, Ålborg, Silkeborg og verdensudstillingen næste år....*GG*

• #3   22. mar 2009 Jo, det blev også en rigtig god dag. En Canon pige fik sit første cert. Det var godt at vide at Canon avler godt. Han er jo far til Biancas hvalpe. Det var første gang hunden udstillede, og så fik den certet.

Hvis ellers jeg er ledige de pågældende dage, så er jeg til at tale med.... pjat, når jeg selv er af sted så rettes fokus 100% på det man selv stiller med. Men jeg synes det er en udfordring at gå med en fremmed hund. Det er der man kan se om man dur til det.

• #4   22. mar 2009 lyder som om du havde en god dag - blev du længe nok til at se hvem, der blev BIS - har lige på hjemmesiden set, at en basenji vandt gruppe 5

• #5   22. mar 2009 Nej Pia, det gjorde jeg ikke. Men jeg så den Basenji som vandt gruppe 5.

Kunne se at ham der vinder gruppe 2 i DK med New Foundlænderne også var med, og var helt fremme i næsten hver klasse. De var nemlig i ringen lige ved siden af vores, så jeg kunne holde øje med dem.

• #6   22. mar 2009 ok, ja, det var en rødhvid tæve af ældre årgang - læste at Jesper Ravn vandt gruppen med een af sine pulier - tror jeg skal finde siden og se om der er de sidste resultater - hvordan går det med ryggen ? og de nye hvalpe ?

• #7   22. mar 2009 det blev newfy Seabrook Cruising On Rte 66 der blev BIS og pulien BIS 5 - godt gået Danmark :-))

Kommentér på:
Tror jeg vil være proff. handler

Annonce