pral (jason i neumünster og varde) {{forumTopicSubject}}
Så vil jeg lige prale lidt om hvordan det gik jason og jeg
Jason tog bare det hele i stiv pote og reagerede overhovedet ikke på alle de ting, mennesker og hunde der var allevegne, men holdt fokus på os der var med ham. Han var bare alletiders og dommerens kommentar da han fik fat i hovedet var "Wuau!" og han fik en 1. plads og særdeles lovende (kan det ikke passe det hedder det?) og han blev også "Bedst i Racen, Hvalp" - dog fik han kun lov til at tage en runde i store ring og så ud igen, men han prøvede det da (også det tog han med en knusende ro, også da min opdrætter tog ham og gik (jeg ville ikke selv være handler) fulgte han bare med
Derhjemme faldt han med det samme i hak med hans halvbror Isaac, men hans onkel Flash (som er den blideste hund der findes og som aldrig har nedladet sig til et slagsmål før) kom han op at toppes med så vi måtte skilde dem ad for jason blev ved med at tro han kunne tillade sig mere end en 8 mdrs hvalp skal og det ville flash ikke finde sig i så hanviste tænder, knurrede og til sidst snappede efter ham (ikke for at bide, men for at sige "hov hov du, ingen humpen og strinten op ad mmig"), hvilket jason svarede tilbage på og ved egentlig ikke hvem der startede, men pludselig var det ikke bare snappen ud efter hinanden mere Jeg fik fat i jason og flash kom så hen til mig og gav noget af en parade foran ham med spjætten ben bagud, vise at han kunne dutte mig uden jason kunne gøre noget og også et par forsøg på at humpe ham, hvilket jeg sagde fra overfor, men det andet lod jeg ham nu gøre
Næste dag var der ingenting og selvom vi ikke turde lade dem gå frit sammen igen så hilste de på hinanden som gode venner
nå, søndag var vi jo i neumünster (og dem der siger at pudlerne jo var om lørdagen - ja, men dpk (deutscher pudel-klub) holdt en udstilling i samme hal som den internationale for alle racer.
Jeg fik at vide at vi skulle være glad hvis jeg fik en 1. plads, da det var en meget striks dommer så var selvfølgelig også spændt på hvordan det gik - 1. plads (vv1 - aner ikke hvad det betyder - nogen der gør det?) og i bedømmelsen står der til sidst noget i retningen af "en hund der vil komme let til det hele i (udstillings)verdenen" og han blev bedste hvalp i alle racer (altså de 4 størrelser)
Lige lidt pral herfra
jun 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Hunde: 1 Emner: 232 Svar: 2.745
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 771
vv betyder vielversprechend, dvs. særdeles lovende.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Tillykke med de fine udtalelser.
Sarah S:
Hvad betyder vorz. i en kritik ?? alting er vorz. i Asta´s kritik !?
dec 2007
dec 2007
dec 2006
Hun blev BOB og fik CACIB og fik vist/vel også et cert til begge klubber dernede, dog kom ikke videre i den store ring. Jeg tror nok at jeg vil tillade mig at tage kritikken med i morgen og så måske skrive den ind og hvis du så kunne tænke dig at oversætte den lidt til mig ?! PLEASE ;o)
Kritikken er til at oversue dog kunne jeg ikke lige finde et ord for vorz.
På forhånd mange tak for hjælpen.
dec 2007
Du kan bare sende den i en pb. Eller lægge den ind her, så kan det også være du får flere fortolkninger.
Jeg har slet ikke læst mine egne kritikker endnu. Kl. 16.30 var de stadig ikke færdige med at skrive dem ud, så jeg kørte hjem (og fik nogen andre til at tage dem med for mig).
Om jeg fatter hvorfor de skal være så langsomme ALTID dernede.
dec 2006
Jeg stod stadig og ventede på at komme i for ringen kl. 16,20 ! Der var ca. 100 grader og jeg var nød til selv at gå i ringen med hende for Katherine, som plejer at gå med hende var nød til at køre hjem lidt tidligere end mig. Som det altid går når jeg selv skal i ringen med hende så ender det uden resultater og Asta gad bare ikke have noget med mig at gøre, der er det kun Katherine der kan få hende til at se pæn ud og måske have opmærksomheden samlet i mere end 3 sekunder ad gangen.
dec 2006
dec 2007
Jeg var også ved at smelte, og mine hunde med. Jeg opgav helt at gå ind og se store ring, for det var da fuldstændig absurd så varmt der var.
Men det var værre for et par år siden hvor der var 40 grader udenfor og vinden stod helt stille, igår luftede det dog en smule.
Men føj hvor var den led når man kom ud til 100 grader varm bil.
pral (jason i neumünster og varde)