{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Hvalpetræffet ødelagt - snøft {{forumTopicSubject}}

I dag var dagen hvor Bolettes mor Lobbe (hun hedder rigtigt Loba) og hendes menneske mor, Siff, havde inviteret til hvalpetræf.

Så med udetøj og madpakker drog Bolette, min mand Jan og jeg til hvalpetræf. Vi glædede os rigtig meget til at se hvem der dukkede op. Bolette har 3 søskende, og jeg håbede de alle tre kom. Jeg vidste at Bolette med Nicki, her på HG, ville komme. Nicki er Bolettes halv storebror.

I fredags havde Lobbe bestemt sig for at hendes nye kuld hvalpe var klar til at blive født. Her blev Bolette storesøster til 4 helsøskende, og der iblandt var der også en chokoladebrun han, samme farve som Bolette.

Da vi kom ved halv elleve tiden var Siffs anden tæve ved at føde et kuld hvalpe, og inden vi kørte i skoven, havde hun lige født nr. 4, også en chokoladebrun han. Desværre kom Bolettes ene helbror ikke, men vi var mange der var mødt op.

På en mark tæt på skoven havde Siff og en veninde lavet 5 poster, hvor vi skulle lave forskellige sjove ting. De yngste begyndte først, og ”midt i feltet” var det Bolettes tur. Hver post gav 10 point.

Ved første post skulle hunden sidde i en trillebør og skulle køres ud til et afmærket punkt og tilbage igen. Det VILLE Bolette bare ikke, og hvis de hoppede ud mere end 10 gange, så var de 10 point væk. Så langt nåede vi ikke, for jeg kunne se på Bolette at hun ikke brød sig om det, så vi sluttede uden at have gennemført – jeg synes det var synd for hende at få en dårlig oplevelse.

Anden post var 5 urtepotteskjulere vendt med bunden i vejret og en dejlig pølse placeret på hver. Bolette var meget interesseret, men tog ingen af dem.

Tredje post skulle de gå hen over en presenning og hen vi skulle kalde dem ind. 3 spring, så var Bolette ovre, det rørte hende ikke.

Ved fjerde post kunne de vælge imellem en apport øvelse eller at fiske en tennisbold op af en balje med vand. Jeg vidste at apporten ikke duede for Bolette, så hun fiskede bolden op af vandet.

Sidste post var indkald, men med en højere sværhedsgrad. Vi skulle kalde på dem på halvvejen, og gemme os lidt langt væk bag nogle træer, men vi måtte ikke kalde på dem. Bolette kom løbende om til os, og var lidt spændt på om det nu var Jan og jeg hun fandt bag træerne.

Som præmie fik hver hund et dejligt kødfuldt ben.

Herefter fik vi Bolettes (ikke min hund) hjemmebagte kage og kaffe, øl og vand.

Som en ekstrapost skulle hundene finde pølser på en stort ”feltsøg” plads. Bolette søgte som havde hun altid gjort det, og der var mange gode guffere at finde. De andre hunde var mest ude på at lege, så der blev nok efterladt nogle pølser til skovens dyr.

Så var afgørelsens time kommet, inden vi skulle hjem til Siff og spise vores medbragte mad. Bolette kom på en flot delt 4. plads. Da mærkede jeg en smerte i maven, og inden for kort tid blev jeg så dårlig at vi måtte køre hjem. Det var med nød og næppe vi nåede hjem, før jeg både kastede op og ”også den anden……” kom det også. Det var ikke lige sådan jeg havde ønsket mig at hvalpetræffet skulle ende. Men en omgangssyge på arbejdet var nået til mig, og efter at have sovet lidt, er det ikke slut endnu.

Øv, øv, øv. Bolette og Nicki må give os afslutningen af træffet. Håber de andre havde en rigtig god eftermiddag. Så må vi tage revanche til næste år.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpetræffet ødelagt - snøft
Kommentér på:
Hvalpetræffet ødelagt - snøft

Annonce