Anders Hallgren {{forumTopicSubject}}
Det gode hundeliv skriver:
SEMINAR m. verdens dygtigste og mest karismatiske Hundepsykolog ANDERS HALLGREN.
Jeg har fået en mulighed for at fange Anders til et fantastisk spændende seminar 1104 tidlig aften, varighed knap 3 timer.
jeg har dog behov for, før jeg bekræfter overfor Anders, at lægge en føler ud mhp. deltagelse. Der vil være plads til 33 personer. Ville du være een af de 33 deltagere. Prisen bliver omkring kr. 270,- og afholdes i Birkerød.
Seminaret omhandler følgende:
Mental aktivering – nødvendigt, sjovt og enkelt
Seminar med hundepsykolog Anders Hallgren. Seminaret henvender sig til alle – nye som gamle – hundeejere, som ønsker at få ny inspiration til at aktivere og styrke forholdet til og samarbejdet med hunden.
Dette seminar forklarer HVORFOR, HVORDAN, HVOR og HVORNÅR du bør aktivere din hund mentalt.
Hundens forfader er ulven. De er nært beslægtede og deler 99% samme gener. Derfor ligner hundes behov meget ulvens. Der er naturligvis arts-, race-, alders-, og individuelle forskelle, så nok skal du aktivere din hund, men ikke overdrive det. Og der er stor forskel på, hvilke – og hvor stort behov – forskellige individer har for mental (og fysisk) aktivering. En ulv må arbejde hårdt for at overleve, men en hund har bare brug for at være aktiv.
Hvis hunden har brug for at være aktiv, hvorfor gør den så ikke bare noget? Ud over, at den gerne vil være aktiv, så deler den også en anden egenskab med ulven: Adfærdssynkronisering. Det betyder, at individerne i en gruppe synkroniserer deres adfærd – og det er netop, hvad hunden gør i forhold til sine mennesker. Problemet er, at vores hund hurtigt holder op med at følge os rundt i huset, fordi det ikke fører til noget interessant. Den lægger sig i stedet ned – hviler og sover og venter på den næste gåtur. Den energiske unge hund får hurtigt et overskud af energi, som den prøver at få afløb for på sine gåture.
For rigtigt at forstå konceptet om mental aktivering, må vi studere ulven. Derfor vil vi bruge noget tid på at se nærmere på hundens nære og fascinerende slægtning, ulven.
Med udgangspunkt i ulves adfærd, kan man finde 4 hovedoverskrifter for mental stimulering. Disse er næsearbejde, indlæring, problemløsning og balance. På seminaret får vi eksempler på alle fire kategorier, samt på hvad man skal være opmærksom på for ikke at skade hunden eller give den unødvendige nederlag. Ulven er nødt til at gøre det – hunden har et behov for at gøre det.
DEL endelig, så alle hundeentusiaster kan melde ind.... blot skriv "ja tak", så jeg får et overslag, om vi allerede kan nyde Anders den førstkommende måned.
Du kan læse meget om Anders Hallgreen, Hundespykolog og forfattter her: www.andershallgren.se
Opdatering her på siden snarest.
.....
Der er godt nok lang transporttid til Birkerød, så inden jeg sådan seriøst overvejer at bruge så meget tid og penge, er der så nogen, der har en ide om han er pengene og tiden værd?
Jeg skal ikke som sådan bruge ham til noget, men det er altid klogt at vide mere - jeg tror da helt sikkert jeg kunne lære noget nyt. Hvis jeg er heldig lærer jeg også noget, hvor jeg kunne tænke, aha det kan jeg virkelig bruge hjemme i huset eller det vil hjælpe mig i mit job som tovholder for Virbacs løbeklub HPM Dirty Paws
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
Han er en virkelig god og underholdende foredragsholder med en stor kærlighed til hundene
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.470
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
Men hva ved jeg ...
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Jeg overvejer en revanche til næste gang.
Isabelle nu behøver du i hvert fald ikke bytte vagt
Anders Hallgren