{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Martin
Martin
Tilmeldt:
22. mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289

Broholmer træf lørdag d. 24 august. {{forumTopicSubject}}

I denne weekend er der Broholmer træf på Fyn.

Det foregår ved Godset Broholm.

Der vil være Broholmere af alle størrelser og der tilmeldt over 120 Broholmere har jeg hørt. Så er man interesseret i racen så er det en fin mulighed.

I øvrigt, i skal lige have et billede, jeg fik nemlig besøg af eksen i går (hun skal til Broholm og jeg har bonusknægten), og mødte Julie for første gang.

Nøj, hvor er den kærlig og tillidsfuld. Hvis nogen ikke ved, så er det en hund hun har taget som er blevet voldsomt mishandlet. Det utrolige er, at det kan man overhovedet ikke mærke på hende. Hun er ud over at være blevet sultet og gået i en mørk stald, også været den hund i kuldet de andre søskende kanøflede.

Det er vildt så mange bidsår hun har over alt på kroppen. Altså, det er hele kroppen der er sår/ar på.

Det uanfægtet, så er hun tillidsfuld til mennesker og andre hunde. Tal da lige om en mental stærk hund.

Hun har indtil videre taget 5 kilo på, men se lige hvor tynd hun stadig er. Ingen muskelmasse. I starten gik de ture af 100 meter, for lige pludselig så lagde hun sig ned, fordi der var ikke flere kræfter. smiley

Det eneste man kan mærke på hende i forhold til en "normal" Broholmer, er at hun fulgte efter min eks ligesom mange små hunde gør hele tiden. Det gider de normalt ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Broholmer træf lørdag d. 24 august.
  • #1   23. aug 2019

    profilbillede
  • #2   23. aug 2019

    profilbillede
  • #3   23. aug 2019 Hun lyder som en rigtig god og sød hund - og det er da vist godt, hun kom væk derfra.

  • #4   23. aug 2019 Ejeren døde (må jeg skrive heldigvis?).

    Alle hundene er nu omplaceret, og har helt sikkert fået bedre hjem end før.


  • #5   23. aug 2019 Har hun stamtavle? Spørger fordi jeg sagtens kunne tro at hun var en blanding med det hvide på poterne og sådan hvis jeg mødte hende på gaden smiley

  • #6   23. aug 2019 #4 - Ja, for min skyld ingen alarm smiley For hundene var det vist det bedste, der kunne ske.

    Jeg vidste iøvrigt ikke at Broholmeren også kunne være sort, før jeg så hende herinde. Hun er sgu flot smiley


  • #7   23. aug 2019 Ja, hun er en ren FCI hund.

    Det er derfor at Broholmer selskabet var interesseret i at det var en i selskabet der tog hende. Hun kan komme over på DKK tavle. Hun er vist DRU hund nu.

    For er hun egnet til det, skal hun indgå i avlen. Den sorte Broholmer jo er sjælden.


  • #8   23. aug 2019 Ja man kan hurtigt blive snydt så smiley

  • #10   23. aug 2019 @Therese.
    Broholmeren kan fåes i to farver.

    Brun og sort.

    Men vil man have en sort, så skal man have tålmodighed. Der er langt i mellem dem.

    Der er i øvrigt en "3 farve", men den er ikke godkendt til avl. De kaldes blomstrede (de har meget hvidt på kroppen). Personligt synes jeg at de er megaflotte, og nogen vil meget gerne have dem.





  • #11   23. aug 2019 @KH.
    Ja, det tror jeg også. Men arrene dem slipper hun aldrig af med, og derfor vil jeg tro der skal noget dispensation til at hun for lov til at komme i avl.

    Altså jeg tror aldrig at hun kommer til at få nogen gode bedømmelser (medmindre at dommerne ser bort fra skader, det ved jeg ikke noget om). Hun kan jo heller ingenting endnu. Eneste kommando hun kan endnu er sit. Det er det. smiley

    Men hvad, jeg ved at hun er i gode hænder, og Pernille skal nok få trænet med hende. smiley


  • #13   23. aug 2019 Det håber jeg da. For den sorte er jo meget populær, og af en sort er hun fysisk ret fin hvis man altså ser bort fra musklerne indtil videre.

    Hun har foreksempel kraftigere benstammer end vores brune. Det er ikke så tit at man ser kraftigt bygget sorte Broholmere synes jeg.


  • #16   23. aug 2019 @Mikes mor.
    Broholmer træffet er enormt hyggeligt, da det samler hunde fra hele Norden, Italien, tyskland osv. Racen er lille ja, men den er efterhånden ret udbredt.

    Sidste år var en af formændene (en kvinde) for Rottweilerklubben med som dommer, og hun var meget imponeret over, at vi kunne samle flere hunde end de kunne til deres træf.

    Hun mente dog, at grunden var at Broholmeren generelt er ejet af pensionister, der ikke havde noget at lave alligevel. smiley

    Jeg deltager selv igen i år, en skal jo passe det lille Julie skravl (plus jeg står normalt i receptionen/boden), mens Broholmeren skal se om hun kan få den sidste gode bedømmelse, så hun kan blive avlgodkendt.
    smiley


  • #18   23. aug 2019 @Mikes mor.

    Jo for pokker!

    Det er enormt hyggeligt, og jeg skal passe Julie og stå i receptionen.

    Desuden være med til oprydningen, da der af en eller anden grund altid mangler folk.
    smiley


  • #20   23. aug 2019 Ej hvor ser hun bare sød og dejlig ud, sådan et mildt udtryk i øjnene smiley

  • #21   23. aug 2019 Martin, er det din voksne grosser der snuser på et af billederne? Hun ser virkelig stor ud ift den hund?

  • #22   23. aug 2019 @A-S
    Det er vinklen, de er cirka lige store.

    Altså hun har naturligvis et større hoved (Broholmeren har et stort hoved), men slet ikke som det umiddelbart kan se ud.

    Grosseren er meget bredere end hun er. Han vejer 49 kilo, og jeg tror at hun vejer 43 lige nu.

    Når hun er blevet "normal", så gætter dyrelægen på, at hun vil ligge på omkring 48-50 kilo.

    @Mathilde.
    Mild er et godt udtryk, altså jeg forstår slet ikke, at hun er så tryg ved mennesker og andre hunde når man tænker på hendes opvækst.

    Jeg ved ikke om I kan se det, men alle de der små grå steder/pletter på hendes pels, er huller fra hvor hendes søskende har bidt hende. Det er helt vildt. Altså jeg vil tro hun er langt over 100 ar på sin krop.


  • #23   23. aug 2019 Her er det nok nemmere at se, at de højdemæssigt cirka lige store.



    profilbillede
  • #24   23. aug 2019 Nurh, sikken en lækker sort broholmer tæve smiley Hun er virkeligt smuk smiley Og godt at hun kom væk fra sin tidligere ejer !!!

    Jeg har selv overvejet broholmer, og har derfor deltaget i broholmer stævne. Det er vildt hyggeligt, med en masse søde mennesker og hunde smiley
    Så de første sorte broholmer hvalpe der blev født, for mange år siden. De var med på en DKK udstilling smiley
    Håber at du får lov til at fremvise hvalpebilleder herinde, hvis hun kommer i avl ?


  • #25   23. aug 2019 @Ann.marie.
    Det kan jeg godt love i vil få.

    Det er ikke noget problem, men nu skal hun først godkendes, og lige nu så tror jeg ikke at det sker.

    Men med en så stærk psyke, så er det jo gaven til alle der ikke gider nervøse hunde. smiley


  • #26   23. aug 2019 Krydser fingre for, at alt går vel med hende !
    Og ja, det er imponerende hvor meget lettere livet er, når hundene har en stærk psyke !!

    Jeg har adskillige gange været voldsomt imponeret over at se hvordan galgoer, som har været mishandlet i Spanien, “bare” kan tilgive og glemme, og blive velfungerende, glade familiehunde smiley Psyken er bare SÅ VIGTIG !

    Glæder mig til at se broholmer babyer smiley


Kommentér på:
Broholmer træf lørdag d. 24 august.

Annonce