Er stolt af min hund {{forumTopicSubject}}
ja i søndags var jeg tur i herlev, for møde en træner som skal hjælpe mig med træne min hund Chester til jeg kommer på hunde skole......
vi var først på lukke område, så Chester ikke kunne løbe, hvor træner bare hold øje med ham...... træner have sin egne hund med, hvor han sagde til mig, prøv at gå den modsat vej, og får chester med, jeg fik ham med..... rigtigt stolte.. efter en time, sagde han vi skulle ned til sø, jhvor de kunne bade, jeg tog snor på ham og slap ham først ned ved søen,......... og Hold MUND hvor han elsker bade, det var første gang, det var lige ham, blev vildt glad se ham så glad.....
men da vi så skulle tilbage sagde han prøv at lad ham gå løs..... og vi gik stille og rolig ned til bilen, og han kom når jeg kaldte
træner sagde til mig Chester er helt normalt hund, som skal lære hvad nej betyder, og med hensyn til komme når kalder, sulle jeg heller slippe ham 30 gange på gå tur, da Chester forbinder snor, slut med det sjove....
og til sidste Chester er helt som han skal være oppe i hovedet, et dejlige sind...-------- dejlige hører fra en man ikke kender...
så i kan tror vi øver og øver og han er bare dyrtigt, kun haft en gang hvor jeg skulle løbe efter ham og fange ham , da det over hoved ikke hjælp at løbe modsat vej.....
men det går frem af og det er det vigtigtst, blev lige nød til komme ud med hvor stolt jeg er af Chester
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 893 Svar: 11.797
jan 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 235 Svar: 1.359
problem var når han selv skal gå, så vi prøver og det går faktisek godt det er ikke på lukke område, men jeg holder altid øjen med andre hunde, og tag ham i snor med detsammen for jeg synes at man altid skal spørge om de må lege.... og nu kan chester også med alle hunde..... og det er måske ti meter og så snor igen og så prøver vi igen slippe, og jeg har så lege tøj med, og lækkerriiii i lommen
jan 2007
jan 2007
aug 2006
Men det er jo bestemt ik alle andre hunde der kan med din hund. Men du kender jo din hund bedst og ved om han kan finde på at løbe hen til andre.
Hmm jeg siger ik du er en af dem, men behøver vel ik fortælle at jeg er røv træt af løse hunde:o)
jan 2007
men jeg lover dig vi øver og øver osv........
men det bedste ved dette møde med hundetræner det var nok få vide min hund er normalt, dre er ikke noget ondt i ham, og har har et godt sind, og jeg har ind til videre gjort et godt stykke arbejde med ham for ellers ville han ikke være som han er idag.......
og betyder meget for mig få vide af at min hund, god... og i sær fordi mange sagt til mig husk han er ikke Pumba min hund hos min mor, for han er bare klog og var så god lige fra starten af
aug 2006
Jeg står med en meget usikker hund, og for hver løs hund der kommer løbende, går vi et skridt tilbage i træningen, og det er sgu surt.
Desuden er jeg selv ret nervøs over løse hunde.
Selvfølgelig skal man øve hvis hunden skal lære det, jeg foretrækker bare at folk træner det et sted hvor de ik generer nogen indtil de ved indkaldet er på plads.
Er stolt af min hund