676 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Se frygten for heste i øjnene. Se frygten for heste i øjnene.

Ja som overskriften siger, så er jeg pisehamrende bange for heste!

Da jeg var helt lille red jeg hver anden weekend, men en dag ville min fars ekskone og ridelæren have mig til at sidde bagvendt på sadlen, og selvom der intet skete har jeg været panisk angst for heste siden.

Den anden dag på vej hjem fra bilka, gik jeg igennem parken og passerede 2 ryttere på hest med hjertet helt oppe i halsen. Det fik mig til at tænke at NU skal der altså gøres noget ved den angst.

Er der mon nogen herinde i Århus området der har en ROLIG og sød hest, som jeg evt kunne få lov at komme ud og sige hej til, nusse på mulen , og se om det vil kunne fjerne min frygt ?

Eller kan man bare kontakte en tilfældig rideskole, og høre om det er noget de vil hjælpe med? Tænker bare at de vil vel forlange penge fordi de skal bruge tid på at stå ved siden af, mens jeg prøver at nærme mig hesten smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Se frygten for heste i øjnene.
  • #1   21. jul 2019 Jeg tror at jeg kender nogen - jeg hører lige ad, og så kan du få et nummer til en af dem. Jeg ved at de både har små shetlændere, noget større pony og heste, så hvis du pludselig bliver modig, er der lidt at kaste sig over.

Jeg SAVNER at have hest!!!

• #2   21. jul 2019 A : Det er sgu træls at være så bange, så man nærmest få et hjertestop bare af at gå forbi dem i parken . Har ALDRIG holdt så godt fast i min cykel før smiley

Desuden har jeg også hørt flere med f.eks gigt, fibromyalgi osv have gavn af at ride, så jeg håber at jeg måske kan blive så tryg ved de store dyr, at jeg rent faktisk tør sætte mig op på en, og afprøve om det det lindre eller jeg ikke kan gå i 5 dage bagefter smiley

Der er en rideskole i Sabro, så der ville jeg jo ikke have så langt ud, hvis jeg altså nogensinde bliver så tryg ved heste at det bliver en mulighed at hoppe op på en smiley

• #3   21. jul 2019 Ååh, en skam du bor så langt nede. Vi bor oppe i Uggerby (lidt udenfor Hirtshals), og vi har en rigtig sød hoppe der er meget stille og rolig, og super venlig og rar. Hun har aldrig bidt eller sparket.
    Vi har også to andre, men de er lidt mere labrador agtige (kommer dig glædeligt imode, kysser og kravler meget gerne op på dit skød) smiley

Hvis du engang kommer herop, så er du ihf. velkommen til at komme forbi smiley
    Uanset så ønsker jeg dig pøj pøj med angsten. Jeg var selv møgbange for heste da jeg var lille, så kender det.

profilbillede
  • #6   21. jul 2019 Skulle du komme til Sjælland er du velkommen til at komme og hilse på Baby. Baby er mere skødehund end han er hest, og han er meget imødekommende og mild.

Prøv at se her hvor min far på 86 "træner" apporteringsøvelse med Baby smiley (jeg satser på at du er påFacebook og kan se videoen)

https://www.facebook.com/equilitydk/videos/630182274158229/

• #7   21. jul 2019 Christina : Jeg kan sagtens se billeder og film, jeg kan også sagtens stå på afstand. Det er når jeg skal tæt på angsten går total amok. Jeg er bare ved at være træt af at blive så pokkers bange hver gang jeg skal i nærheden af en hest.

Angst er virkelig en underlig størrelse, jeg kan f.eks sagtens stå og nusse en ko, vi har en mark nærmest i baghaven, hvor der et par måneder om året går køer, og dem er jeg altid oppe og nusse.

• #8   21. jul 2019 Sofia: der køre vist bare ikke rigtig nogen busser derud. Det gør der f.eks til Sabro, hvor jeg nærmest har bus lige udenfor døren.

Jeg har ingen bil, så det skal helst være til at komme nogenlunde tæt på med bus.

• #9   21. jul 2019 Angst er en underlig størrelse. Du er rystende angst for heste, men har ikke umiddelbart en traumatisk oplevelse bag?

• #10   21. jul 2019 Prøv at søge på merete stenner. Hun er desværre ikke i Jylland, men måske kan hendes videoer hjælpe. Hun har også skrevet en bog.

Det kommer til at kræve, at du får lov til at tage det i dit trmpo, starte i grøn zone, her er man tryg, for at forstørre den, er man nødt til at bevæge sig ind i gul zone, hvor man ikke er så sikker, men ikke så bange at man ender i rød zone.

De zoner fortæller hun om, merete.

Et eksempel på, fra grøn til gul, er f.eks at gå lidt tættere på hesten, og tilbage til grøn.

Giver det mening?

• #11   21. jul 2019 Salla : Nej overhovedet ikke. Den eneste trælse oplevelse jeg har haft med heste, var der da jeg var 6 eller sådan noget, hvor jeg ikke var tryg ved at sidde bagvendt på hesten, men skulle gøre det.

Men ja angst er virkelig en underlig størrelse, og nu skal der simpelthen gøres noget ved frygten for heste.

• #12   21. jul 2019 Salla : Jeg lider også af social-angst, men har lært mig selv at kunne klare forskellige ting, f.eks det at tage en bus og handle , noget jeg overhovedet ikke kunne alene før. Det har jeg kunne i 8 år nu eller sådan noget, så nu tænker jeg at det er rette tid til at arbejde på frygten for heste, når jeg ellers generelt har ret godt styr på min angst/kender mig selv så godt at jeg ved hvornår jeg skal stoppe/trække mig smiley

• #13   21. jul 2019 Du kan vælge imellem Sofie eller Dante smiley de står ved sorring. Så hvis du stadig bor i Tilst er der ikke så langt

profilbillede
  • #14   21. jul 2019 Steffen . Åh den lille ligner en der gerne vil snakkes med smiley Jeg bor stadig i Tilst, nu flytter jeg dælme aldrig fra vores hood igen smiley

Køre der bud ud i nærheden ?

Forresten, er det dig der har fået en ny baby ? ( så lige Kenneth stå med en baby på FB den anden dag smiley )

• #15   21. jul 2019 Den lille er Sofie på 19. Hende har vi lige hentet til Emilia og hun er rigtig rigtig sød..
    nej det er ikke mig der har fået ny, ham der hænger på maven af Anja blev 4 mdr i fredags så det havde nok været lige offensivt nok smiley

• #16   21. jul 2019 Spændende projekt! Glæder mig til at høre, hvordan din oplevelse bliver smiley

• #17   21. jul 2019 Min søster er hysterisk bange for fugle.. Så hun købte engang en undulat!
    - det gik ganske fint faktisk.. Lige indtil den blev ædt af en kat..
    Nu har min søster kat og kanin istedet smiley

• #18   21. jul 2019 Krøllet: ahahahahaha, jeg er også bange for fugle smiley Kan slet ikke have det der basken med vingerne, ahahahaha.

• #19   21. jul 2019 Det er også derfor min søster ikke kan lide fugle.. Vi er vokset op på en gård, med masser af høns, så jeg ved ikke hvor den fobi er kommet fra. Men bange for dem, det er hun...

- Ja jeg forstår hverken fobien for fugle, eller heste smiley

Men jeg syntes du er sej, når du prøver at få ro på din angst!
    Ingen siger du skal kunne lide heste, men kan godt følge frustationen i, at blive hamrende angst når du er i nærheden af dem. Det ville da være rart at få det lidt under kontrol!

• #20   21. jul 2019 Præcis, også fordi der jævnligt kommer nogen på hest forbi her hvor vi bor, og ja i parken. Og hjertet sidder i halsen HVER gang jeg skal gå forbi.

Nu må vi se hvordan projektet går, men jeg vil i hvert fald prøve at se om jeg ikke kan få fjernet frygten smiley

• #21   21. jul 2019 Hold os endelig opdateret smiley

• #22   21. jul 2019 Det skal jeg nok hvis jeg husker det, ahahahaha smiley

• #24   21. jul 2019 Og ja, der går faktisk en bus fra Bilka der holder 300 m fra stalden. smiley Du siger bare til så skal vi nok kunne finde ud af det

• #25   21. jul 2019 Steffen :FEDT, det vil jeg helt sikkert gerne . Har lige et par hektiske uger foran mig, men så skal jeg nok give lyd. Ghettobørn hjælper bare altid hinanden, ahahahahaha smiley

Kommentér på:
Se frygten for heste i øjnene.

Annonce