{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb/salg af ejendom Jura
  • #1   20. jul 2019 Det er ikke ulovligt, som i at det er en opgave for politiet. Men jeg tænker at de har et etisk regelsæt, og måske endda et internt disciplinærnævn, som skal efterleves.

  • #2   20. jul 2019 https://www.ejendomsmaeglernaevnet.dk/

    Søg på god ejendomsmæglerskik - der står helt sikkert noget om pligten til at videregive alle bud.


  • #4   20. jul 2019 @ rotterne ... det er ikke noget vi er indblandet i, men nogle bekendte ... har ikke handlet ejendom i 30 år smiley ... hvilke 10 dage ??

  • #5   20. jul 2019 sagen er 2 parter der er interesserede ... mægler siger ikke til dem vi kender at der er skrevet slutseddel, men kommer med nogle mærkelige henholdende forklaringer om at sælger er svær at få fat i, ikke tager sin telefon osv når de efterlyser svar ... de har budt 25.000 mere end de andre, og da de synes det hele er sært ender de med at ringe til sælger fredag som siger der samme dag er skrevet under og sælger intet havde hørt om det højere bud ... det er en ældre og ikke "stærk" sælger ..

  • #6   20. jul 2019 Mine forældre oplevede for mange år siden at ejendomsmægleren ikke videregav et bud på prisen (givet af mine forældre), istedet bød ejendomsmæglers ven lige under prisen, og sælger accepterede hurtigt.
    Det var der ikke noget at gøre ved andet end at føle sig snydt...


  • #7   20. jul 2019 nej det er surt ... synes jo ikke mægler varetager sælgers interesser ... vores bekendte har også en ulden fornemmelse, de fik af vide af mægler at sælger ikke ville noget som helst, slet ikke forhandle om pris ... hvis forlydende holder har dem der har købt fået det ca 90.000 under ... det er sgu surt

  • #9   20. jul 2019 den tanke har også strejfet mig ...

  • #12   20. jul 2019 jeg ved ikke om der er en mail ..

    @ Rotterne, som jeg har læst det er det kun køber der har fortrydelses ret, sælger har kun hvis køber lige pludselig kommer med nye kriterier ... efter sigende er den her handel hverken betinget af bank eller advokat fra nogens side ... tror ikke der er noget at komme efter, medmindre sælger skulle få "overskud" til at klage over det med pengene og det er vist ikke indtrykket ... men så meget ved jeg ikke ....


  • #14   21. jul 2019 Har ejendomsmægleren en chef ?
    Hvis det er tilfældet, kunne man måske gå til vedkommende ? Eller true med Ekstra Bladet smiley
    Der er godt nok en svinestreg, hvis sælger reelt set kunne have fået over 100000 kr mere for sin ejendom smiley


  • #15   21. jul 2019 Vil anbefale dem at gå til deres bank og få dem til at kigge på sagen, mener også der er en fortrydelsesret fra sælgers side.
    Kan hurtigt ringe til en bekendt der er ejendomsmægler hvis det har interesse?


  • #16   21. jul 2019 vores bekendte har selv en mægler i omgangskredsen, endda fra samme kæde, vedkommende siger også det er en svinestreg, og de skal gå videre til chefen for afdelingen ...

    @ Ann-marie ... nej ikke 100.000 mere 25-50.000 ville vores bekendte byde mere end de der købte...

    Har i dag fået en uddybende forklaring og efter den står det for mig klart at mægler har dummet sig og forsøgt at skyde det på sælger...

    Mægler havde en dag i sidste uge spurgt vores bekendte om de ville være med i "opløbet" altså om de ville byde, det svarede de ja til ... fredag middag kontakter vores bekendte så mægler og siger de vil byde 25.000 mere end det de andre interesserede vil give, mægler siger han vil kontakte sælger, vender tilbage og siger sælger ikke er interesseret, hvorefter vores bekendte siger hvad så med 50.000 eller hvad skal der til ... Igen siger mægler at han vil kontakte sælger, og vender tilbage med beskeden at sælger er mere tryg ved de andre købere smiley ..... Det der så viser sig er at købsaftalen første på formiddagen er underskrevet og dermed har mægler jo GLEMT at høre vores bekendte selvom de havde tilkendegivet de var med .... den "forglemmelse" forsøger han så at dække over ved at lade som om han kontakter sælger med deres bud, og så sige at sælger ikke er interesseret ... reelt er det en løgn, han kontakter ikke sælger for han ved jo der er skrevet købsaftale, iflg ham er det en anden mægler på samme kontor der har stået for det ... men det lyder for sært at han ikke skulle vide det ... han har indrømmet at han godt vidste det med den underskrevne aftale da vores bekendte kom med deres bud, forespurgt hvorfor han så ikke bare sagde at det var for sent vides ikke, måske fordi han håbede at hans fejl ikke blev opdaget .... en meget sær opførsel ...

    vores bekendte går som minimum videre til hans chef når denne kommer tilbage fra ferie .


  • #18   21. jul 2019 @ Mike, det kommer det helt sikkert også ... den mandlige del af vores bekendte er mega sur, og en vedholdende hidsigprop ... det var ham der ringende til mægler fredag, han ringende fordi han undrede sig over at mægler ikke lod høre fra sig, da mægler jo ligesom ved sit spørgsmål om de var MED havde tilkendegivet at der var ved at ske noget ... det er virkeligt et helt hen i vejret forløb ... Desværre ved vi ikke hvad sælger er for en, mægler havde jo sagt at vedkommende er lidt sær og svær at få fat på, men det kan jo være en løgn, men er det sandt vil mine bekendte jo ikke presse vedkommende ... men er det ikke sandt kunne sælger jo være en type der siger 50.000 vil jeg ikke gå glip af og dermed gå til mægler og klage og få handlen ophævet så det er mægler der står med problemet, men de ved ikke hvordan det er med sælger så de er bange for at skubbe til en person der er sårbar, det ønsker de ikke ...

  • #20   22. jul 2019 Jeg må indrømme, at jeg havde kontaktet sælger selv, hvis det var muligt. Som minimum burde sælger også have kompensation for at være gået glip af 25-50000 kr.

    Ejendomsmæglere er godt nok et spøjst folkefærd smiley Jeg har kun haft dårlige erfaringer med dem. Begge gange, hvor jeg har købt bolig, har der været problemer, bl.a pga. inkompetente ejendomsmæglere smiley
    Jeg har gudskelov haft advokat på, begge gange, så de fik reddet trådene ud, så jeg hverken mistede penge, eller bolig.
    Men sådan en historie her, giver mig da ikke mere tillid til ejendomsmæglere smiley


  • #22   23. jul 2019 Såfremt chefen ikke løser "brøleren" så skal dine bekendte rette henvendelse til klagenævnet for ejendomsformidling.
    https://www.ejendomsmaeglernaevnet.dk/

    Håber de finder en løsning på sagen.


  • #24   24. jul 2019 ja jeg ved ikke andet end at der på et eller andet tidspunkt er nævnt hvad de andre havde budt, som sagt endte det hele mærkeligt...

    vores bekendte har talt med lederen af afd som dog kun kunne beklage forløbet og sige at den pgl mægler ville få en påtale ..


  • #26   26. jul 2019 vores bekendte har skrevet to beskeder til sælger men intet hørt tilbage, så de gør ikke mere af den vej ... tror desværre ikke sælger er en person der "gør" noget ...

Kommentér på:
køb/salg af ejendom Jura

Annonce