872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

regler ang. kommentarer i marked.. regler ang. kommentarer i marked..

Jeg er førts lige kommet på nu, men kan se, at der har været en tråd angående, at man ikke må kommentere i markedsannoncer hvis man ikke vil købe det pågældende produkt. Hvis man skriver held og lykke kan man fryses ex., en dag første gang og 2. dage næste gang.
Så kan det undre mig at det ikke er det, der står i regelsættet på hg.

4.4 Kommentarer i markedsannoncer
Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket.

Så her står der intet om, at man ikke må kommentere positivt - eller er jeg blind? man kan jo godt have interesse i annoncen uden at ville købe..
Bare en undren fra min side af SSSS

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  regler ang. kommentarer i marked..
  • #1   13. maj 2007 Ikke destop mindre, blir man frosset for det. Tror allerede en er blevet frosset for at skrive at hvalpene er dejlige i en annonce.

• #3   13. maj 2007 men det er jo ikke lovligt at fryse folk for dette, det står der jo højt og tydeligt i reglerne - det er kun hvis det er spam eller ren provokation, og det er det der som du nævner ikke..SS

• #4   13. maj 2007 Laura, du ryger på køl for det.

• #5   13. maj 2007 Der er vist mange, der allerede er blevet frosset fordi de har skrevet at hvalpene/hundene er søde eller held og lykke med salget.

• #6   13. maj 2007 Anna - Hvis man f.eks. spørger til om hvalpene har stamtavler, kan det jo være opstarten til provokation - ser de det nok som om.

• #7   13. maj 2007
    * Rilou's Pink Cow * - Det er da sygt hvis man skulle være interesserede i hunde, det er da et relevant spørgsmål--

• #8   13. maj 2007 med fare for at ryge i fryseren, så virker det til at nogle har overtolket eller glemt at læse reglerne, for der står ikke i reglerne at man ikke må kommentere, kun hvis det er negativt - og man må godt kommentere, hvis man har interesse. Jeg kan da godt have interesse i, at en anden reel hundeejer får solgt sine ting og derfor ønske held og lykke.

• #9   13. maj 2007 jeg synes det kunne være rart at få haerne i tale om dette her massefryseri som strider i de fleste tilfælde mod hg´s regler.

• #10   13. maj 2007 ...jeg ka forstå...at der blir en advarsel... til indlæg der er provo.-anstødelige-stikkende- i annoncerne...men ski da ikke vel menene pøj pøj ønsker... hmmm...det sørme over min forstand...hva go logik er...??

• #11   13. maj 2007 nøh, troede de sad og fulgte med på et sidespor..

• #12   13. maj 2007 Alt herinde er jo provokerende for nogen :s

• #13   13. maj 2007 Ka heller ikke se det store formål med det. Hvis man siger noget positivt om en hund, hvem vurderer så om man er potentiel køber ?

• #14   13. maj 2007 jeg vil tak for iaften og godnat - kigger ind imorgen og ser om der er kommet flere konstruktive bemærkninger eller om jeg er frosset..SSS

• #15   13. maj 2007 ...nu spørger jeg liigeså forsigtig...så må det vel osse gælde de annoncer der har andet end hunde til salg...at hvis man ikke lige er 100% interreseret i varen..og man så feks skriver... uhh,,,den er flot...eller..har en magen til.... det jo heller ikke ar være oprigtig interreseret i "varen ? og beklager dybt...hvis jeg er gået over stregen !! med mit her skrevne!!

• #16   13. maj 2007 Problemet er, at vi er forskellige i vores købsteknik. Hvis to personer er potentielle købere ville A. måske sige...nøøj, den er sød. B. ville måske sige ER interesseret...hm...

• #17   13. maj 2007 sus netop og hva hvis man skriver : er interesseret i dine grimme , underernæret, hvalpe som jeg ved har en arvelig sygdom..... *G* de kan vel ikke sige jeg ikke er interesseret.....og fryse mig så

• #18   13. maj 2007 "susanne L." > det er jo så ikke pænt sprogbrug længere...ss

• #19   13. maj 2007 Susanne L; ..den fangede jeg ikke lige? *S*
    ..jeg ka forstå..man får en løftet pegefinger for svar der ikke er pæne...for der har man mugligheden til at henvende sig til HA erne..og sige den er total gal...med den anonce... men små fine ord med på vejen... til dyret...ej...det over min fatte evne...men det ka jo være det...der er galt...hø hø

• #20   13. maj 2007 Tja jeg blev frosset fordi jeg skrev at det var fine hvalpe

• #21   14. maj 2007 Men der er åbentbart forskel på folk, kan se at der er flere igår der har svaret på diverse annonce med søde hvalpe osv. De er da ikke blevet frosset!!!

• #22   14. maj 2007 Godmorgen i stuen og velkommen tilbage fra fryseren Stine B.
    Stine B - eller også kunne der være den mulighed at haerne troede de handlede udfra det rigtige, men at der bare lige var overset en detalje. Alle kan jo lave fejl, vi er jo kun mennesker også HA´erne SSS men det ville da være rart. hvis det er sådan, at reglerne blev fulgt til punkt og prikke SSS og selvfølgelig skal der holdes en ordentlig tone og ikke nedladende eller andet negativt, for så kan man lade være med at svare.

• #23   14. maj 2007 Sidste dag var der en hjælpe administrator der havde skrevet en rigtig dum kommentar i en markedsannonce, indtil jeg kommenterede det, så vupti var det slettet igen *gg* Vi er jo kun mennesker.

• #24   14. maj 2007 Altså du må være blind for i det citat du selv sætter ind står der i de første linjer: Kommenter kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret.... og når man skriver held og lykke eller sød hvalp har det absolut intet med interesse for det produkt der udbydes,at gøre. Så er det et brud på reglerne, og hvis man ikke følger dem, må man tage konsekvensen at blive frosset eller slettet, hvis det er sket gentagende gange.

/ Trine

• #25   14. maj 2007 Interesseret skal tolkes som potientiel køber af et produkt der er til salg i annoncen, og ikke som at være interesseret i at de får solgt det.

Iøvrigt vil jeg selv finde det skide irriterende at hver gang jeg loggede på og troede at jeg havde mulige købere til det jeg havde til salg skulle igennem mange kommentarer som var velmenende men irrelevante for min annonce.

/ Trine

• #26   14. maj 2007 Benny du kan da selv ævle...
    jeg siger intet sted at det kun er i forbindelse med hvalpe - læs dog hvad jeg skriver inden du skyder med skarpt...
    Jeg forsøger blot at tolke reglerne, eftersom folk bliver frosset for et godt ord, og det betyder på ingen måde at jeg er enig.

Altså hvis en markedsannonce skal være et sted, hvor man skal kommenterer på det produkt der udbydes uden man har interesse / ønsker at købe, så har jeg fået en helt forkert opfattelse af hvad en annonce er, men det ved du så åbenbart langt bedre end jeg.
    Og jeg siger desuden heller inge steder at Anna eller andre har overtrådt nogle regler for det ved jeg intet om - jeg studerer ikke annoncer, men forsøger at TOLKE

Hvor skriver jeg noget om det er hvalpe???? Jeg skriver hvalp en gang i mine to indlæg, og hvis du ellers kan læse står der at når man kommenterer med fx sød hvalp så er det ikke lig med interesse/ at man ønsker at købe denne hvalp, og deri opstår overtrædelsen af reglerne, om man kan lide det eller ej....

/ Trine

• #27   14. maj 2007 Ja der bliver slået hårdt ned for tiden og jeg kender ikke årsagen . måske er der mange som har klaget over også de positive kommentarer.
    Men enig eller ej så står der i retningslinjerne:

4.4 Kommentarer i markedsannoncer

Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret...

alt det som kommer bagefter er blot overflødigt øregejl som bare forvirrer begreberne. hvis der blot stod klart og tydeligt at man kun må kommentere hvis man ønsker at købe så ville budskabet da ikke være til at tage fejl af...

/ Trine

• #28   14. maj 2007 Jeg går osse ind for, at man fjerner kommentarboxen...så er det problem løst med det samme...;o)

Kommentér på:
regler ang. kommentarer i marked..

Annonce