881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Marsvin - nyt hjem, hvor? Marsvin - nyt hjem, hvor?

Måske lidt et longshot, men jeg tager chancen smiley
Jeg har to flotte fyre herhjemme, aka marsvin, aka Svend og Bob smiley Desværre kan jeg ikke have dem mere, grunden behøver vi ikke at komme ind på, men faktum er bare at jeg søger et nyt hjem til dem.
Nu synes jeg at marsvin (og gnavere generelt) tit er nogle misforstået dyr, og derfor har jeg også mine bekymringer om at finde et nyt hjem til dem - jeg er nok lidt kræsen, og ser gerne at man ved hvad det vil sige at have to marsvin, og man ikke bare køber dem til sine børn for underholdningens skyld smiley
Nå, men spørgsmålet er egentligt bare om I har nogle erfaringer omkring det at give sine mutter til et nyt hjem? Og har I nogle erfaringer med eventuelle salgssider? smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin - nyt hjem, hvor?
  • #2   12. jul 2019 Nu er det ikke et marsvin, men jeg mener jeg fik omplaceret min Hermelin kanin over dba. Jeg fandt en ung pige, der havde kanin i forvejen og gik ret meget op i dem. Det hjalp selvfølgelig, at han var super smuk og "speciel", helt hvid med blå øjne smiley

Men ellers kan det da være at fx gnavergalleriet kunne være stedet smiley

• #3   12. jul 2019 Tak for svarene smiley Gnavergalleri har jeg ikke hørt så meget godt om, så det ved jeg ikke om jeg “tør” smiley DBA og Guloggratis har jeg også tænkt på, men ved faktisk heller ikke rigtigt om jeg tør - tror måske jeg er mest bange for at blive snydt og at de ikke får det godt, men jeg kan jo selvfølgelig selv sortere imellem henvendelserne.
    Der findes ikke grupper på facebook mere vel? Altså salgsgrupper til specifikke dyr smiley

• #4   12. jul 2019 Jeg skulle engang omplacere et marsvin, efter hendes søster døde, og jeg lagde hende faktisk op på gnavergalleri. Der igennem blev jeg kontakt af en sød ældre kvinde, som jeg endte med at omplacere hende til. Dog blev jeg også kontaktet af en del børn og børnefamilier, som lige netop virkede til at skulle have et hurtigt og nemt kæledyr smiley

• #5   12. jul 2019 Der er en gruppe på facebook som hedder marsvin, køb salg og bytte, men det er ærligtalt lidt risikabel med marsvin, rigtig mange bruger dem som slangefoder ;(
    Hvor bor du? Jeg ønsker mig marsvin smiley

• #6   12. jul 2019 Jeg tror, at Facebook i det store dele har forbudt salg af dyr i grupper (det virker ihvertfald til at være sket i staff-grupperne). Forstår sådan set godt din betænkelighed, men for mig (med kaninen) tænkte jeg at det var nemmere at ramme en kanin-fan på fx dba end på min egen facebook side.

• #7   12. jul 2019 De grupper på fjæs lever nok på lånt tid... Anyways kan du jo forsøge der.
    Ellers er der gnaverhjerne.dk udover de nævnte. Og der er nogen grupper på mewe.com

Uanset hvor du sælger, så er der ingen garanti for hurtighed eller hvem der henvender sig. Så det er med tålmodighed og følge sin mavefornemnelse - man må jo godt sige nej til købere.

Hvis det er noget som haster, så er der nok kun formidlinger og måske internater. Det kan dog involvere at der skal arrangeres transport.

• #8   12. jul 2019 Apropos internat, kunne det være din dyrlæge måske kunne være behjælpelig med videreformidling hvis de har en facebook side?

Jeg har set både min dyrlæge forsøge at formidle og min gamle hundetræner har også formidlet for en af hendes kursister smiley

• #11   12. jul 2019 Jeg fik faktisk mine 2 her igennem Hundegalleri, da jeg pludselig mistede en og skulle have en ny. smiley

• #12   12. jul 2019 Von sortfod har ganske rigtigt formidling. De bor ved Hadsund i Nordjylland.

• #13   12. jul 2019 Jeg bor i Herning, men jeg køre dem gerne ved det rigtige hjem og hvis det ikke er aaalt for langt væk smiley
    Uha, slangefoder skal de ikke blive til smiley Formidling igennem andre kunne også være en mulighed, men jeg vil egentligt helst selv finde det rigtige hjem til dem, det haster ikke smiley MeWe har jeg allerede gang i, men er ikke helt sikker på at jeg kan finde ud af det smiley
    Tak for alle forslagene, det er dejligt smiley

Kan i øvrigt ikke finde nogen salsgrupper på facebook, så måske de alle er lukket ned.

• #14   12. jul 2019 Grupper bliver lukket på Fb, hvis der sælges dyr. Derfor er det ikke tilladt i de marsvinegrupper jeg er medlem af smiley

Havde du bare lavet dit opslag 2 dage før, kunne de være flyttet hjem til os, men nu har jeg jo fået to nye igår, og skal vist ikke have flere lige forløbig smiley

Hvis de er fra en opdrætter, kunne du så måske ikke spørge opdrætteren om hjælp til at finde et nyt hjem ?

• #15   12. jul 2019 Rene, hvis du kan køre til Århus/Randers med dem en dag, kan jeg tage dem med ned til Bodil, hvis vi ellers kan få det til at passe ind. Jeg kører ret tit til Sønderborg og Grindsted. Bodil bor i Haderslev.

• #16   12. jul 2019 Jeg ved faktisk ikke hvor de er fra. Jeg overtog dem fra min veninde, fordi hendes søn ikke var interesseret i dem. Men de skulle være af racen teddy smiley

Jamen hvis Bodil er interesseret, så må hun meget gerne sende mig en PB, så kan vi da tage den derfra. Levering til Sønderjylland er ikke noget problem for mig, men tak for tilbuddet A, det var sødt af dig smiley

• #17   12. jul 2019 Det er i øvrigt disse to fyre vi snakker om, her får de sig lige en slummer efter at have været i løbegård smiley

profilbillede
  • #18   12. jul 2019 Åh hvor er de fine smiley

Håber Bodil kan give dem et nyt hjem smiley

• #19   12. jul 2019 Håber at du finder et godt nyt hjem til de 2 smiley

• #20   12. jul 2019 Tak det håber jeg også. Hvis nogen skulle være interesseret og kan give mine mutter et godt hjem, så skriv gerne. Alt følger med til dem og de er ganske gratis ved et godt hjem smiley smiley
    Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Marsvin - nyt hjem, hvor?

Annonce