Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valget 2019
  • #2   5. jun 2019 @Mike...
    Ja, det kom godt nok bag på mig, at det ser ud til at de kommer ind.

Jeg troede at SK havde taget de stemmer. smiley

• #3   5. jun 2019 Jeg syntes det er en fantastisk exitpoll. Det tyder på en ny regering, det tyder på Paludan ikke kommer ind , og det tyder på at der IKKE er blevet flere racister , men at der bare er flere partier til at slås om deres stemmer smiley

• #4   5. jun 2019 jeg er så som så, er skuffet over A ikke går mere frem ...Radikale og SF tegner jo rød bloks fremagngog en stor afhængighed af Radikale ser jeg bestemt ikke som en fordel, tror det kan blive meget svært at navigere i for Mette F ... havde håbet partiet selv havde fået en fremgang der var markant .. stemte dog selv på en kandidat fra SF ...

• #5   5. jun 2019 @Hanne.
    Som jeg har skrevet. A går frem, for det har jeg sagt! smiley

Men er da også skuffet over, at det ikke er mere markant.

• #6   5. jun 2019 smiley

profilbillede
  • #8   5. jun 2019 Nå, men jeg har så hørt at min fødeø har været omtalt i nyhederne, som det sted hvor flest af de stemmeberettigede har stemt på SK smiley

Så nogle af de Sønderjyske DF-stemmer er åbenbart rykket den vej...

Hvis han kommer ind, vil jeg glæde mig til at se Mette Frederiksen håndtere ham. Måske ryger hendes fifs fra stemmetræneren i fløjten, og hun vender tilbage til den der irriterende, skingre stemme smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.766
    #10   5. jun 2019 de er vist inde iflg seneste exitpoll..

så i enhedslisten reaktion på den første hahaha

• #11   5. jun 2019 Jeg tror ikke at SK kommer ind, men jeg solgte jo tidligere valget til de borgerlige, hvis altså SK ikke kom ind. smiley

Nu skal det lige passe at vi får en Venste/Radikal regering og så så bliver jeg nødt til at aflive mig selv. smiley

• #13   5. jun 2019 Og indtil videre fortsætter det med at være fantastisk smiley

• #14   5. jun 2019 Jeg er flov over at bo i et land, hvor sådan en mand - og partiet - støttes af så mange mennesker.
    Vi ved altså bedre i 2019.

• #15   5. jun 2019 Han kommer sku ikke ind.

• #16   5. jun 2019 Tilgengæld har mine naboer i den grad stemt på ham.
    5,6 procent smiley

• #19   5. jun 2019 Ik en skid han gør smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#21   5. jun 2019 Det er vildt det valg her

Vi må håbe de har husket at hilse pænt på folk på vej op... for nu møder de dem igen

• #23   5. jun 2019 God kur smiley

• #24   5. jun 2019 Det ser ud til at jeg skal spise ekstra kage smiley

• #27   5. jun 2019 Har altid ret, også denne gang smiley

• #29   5. jun 2019 Der er alligevel ret langt fra Socialdemokratiet og så til Nye borgerlige smiley

• #33   5. jun 2019 Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud smiley

98,7% af stemmerne er optalt. Tror bestemt ikke på at SK kommer ind, men det er tæt på - utroligt nok.

• #34   5. jun 2019 Lykke...

"Man kan ikke vinde midten, hvis man binder sig til fløjene".

Hold kæft hvor er det en god udtalelse.

Ha, hvor jeg glæder mig til de næste par dage! smiley

• #35   6. jun 2019 Jeg tror det kommer til at trække ud, for er ret sikker på at Mette får en kamp med radikale, sf og enhedslisten. Især sf og radikale fordi de har haft så godt et valg smiley

• #38   6. jun 2019 De vil gøre noget for kliiiiimaaet..

Lig med masser af nye grønne afgiftspenge at dele ud af og fortsætte den massive indvandring for.

Det bliver dyrt at være dansker.. mens vi betaler for vores egen undergang.

• #42   6. jun 2019 Vi har har fået et rigtigt godt valg. Så må vi se hvad det kan bruges til.
    Jeg har en lille matematisk bekymring

• #43   6. jun 2019 Hvor er det dog sygt at stå og kalde sin egen bror for en "mandlig feltmadras" smiley

Men dejligt, at taberpartiet i det mindste ikke kom ind. V for sejr! Ingen facister eller incels i tinget, tak smiley

• #45   6. jun 2019 Paludans bror er sgu da også et røvhul af dimensioner! Hans venstreorienterede jubelhjerne (støtter Alternativet smiley ) synes at politik er vigtigere end blod.. og sviner sin egen bror til i landsdækkende medier.. Havde han været min bror så havde jeg sgu slået hånden af ham, sådan et kæmpe jubelidiot.

Der er valg igen om max fire år.. og NB kom ind.
    V for sejr! smiley

• #46   6. jun 2019 Det havde været fuldstændig uset i dansk politik, hvis et så nyt parti var kommet i folketinget bare 1½ måned efter at være blevet opstillingsberettiget. Men jeg troede på det.

Og det var sgu tæt på..

Om fire år har de unge som Paludan har ekstra godt fat i stemmeret. Og i mellemtiden har han ikke tænkt sig at lægge sig ned og vente.
    Han har kæmpet hårdt og det får han min respekt for, synd han ikke kom ind.

• #47   6. jun 2019 Hmmm …. Stakkels os Danskere … vi lander alle sammen på fattiggården …. undtagen …
    Ja gæt selv …. undtagen dem de røde ( incl. Morten Østergaard ) siger skal have kr. 10.000 mere om måneden … smiley

Vi vil ha' omvalg. smiley

profilbillede
  • #48   6. jun 2019 Rolig nu … Ikkesomdeandre …. ikke overreagere … smiley

• #49   6. jun 2019 Jeg er helt rolig. smiley

Jeg synes bare Paludans bror er en idiot, og så er jeg heller ikke begejstret for folk som stemmer på den dybt useriøse klovn Uffe.
    Så Paludans bror scorer ikke mange point hos mig kan du nok forstå. Og jeg fatter absolut ikke dem der synes han er en helt og støtter det han har gjort.

• #50   6. jun 2019 Jeg er tilgengæld ikke det mindste overrasket. Selvfølgelig kom han da ikke ind.

• #51   6. jun 2019 Du var kun 0,2% fra at tage fejl. smiley

Og jeg så godt hvad folk i dit område stemte. Var det 5,6% til SK? smiley

• #52   6. jun 2019 Ja men 0,2 procent har også ret!!
    Haha ja, hvad fanden er det for nogle naboer jeg har?

• #53   6. jun 2019 Ja bevares, det har det da smiley

Kloge naboer..

• #54   6. jun 2019 SK fik da kun 2,6% i Ringsted. Enhedslisten fik 5,6.

Janni, vi har sære naboer!

• #55   6. jun 2019 SK fik 5,6 herude! De er jo ikke rigtig kloge smiley

• #56   6. jun 2019 smiley

• #57   6. jun 2019 Men det var fandme ikke med min hjælp smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#60   6. jun 2019 Ang stram kurs så vil resten af DK inklusiv det politiske landskab jo ikke læne sig tilbage heller de kommende år og næste gang er alle andre også mere forberedte

nu bliver det spændende at se hvad den nye regering vil gøre mht alle de udgifter på Paludans demoer for det har samfundet jo ikke råd til så jeg spår at der sker noget der.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #61   6. jun 2019 Det er jo svært at få armene ned, men man skal nok lige huske på, at der er partier i folketinget som dybest set mener det samme som SK, men bare pakker det lidt mere ind.

Jeg synes at fordelingen blev ganske god. Styrkeforholdet sikrer at ingen kommer til at stikke helt ud ad deres egen tangent, og Løkkes konstante frieri, giver jo S et rimeligt rygstød hvis resten af rød blok bliver alt for vilde i deres krav.

Bortset fra det, synes jeg at det kræver en vis frækhed, selv efter Løkkes standard, at foreslå sig selv som statsminister, når man tilhører det mindste parti i den regering man foreslår. Hvis der SKAL være en SV regering, skal den naturligvis ledes af det største parti!

• #62   6. jun 2019 Tja, alt i alt et meget godt valg.

Danmark har bevæget sig mere mod velfærdsstaten, og det synes jeg er positivt.

At L.A fik tæsk passede mig fremragende, havde enhedslisten fået tilsvarende så havde valget været perfekt.

Men man får det jo ikke altid som man vil. smiley

• #64   6. jun 2019 Nå, nu vil jeg tage en tur i byen og købe mig en ny livrem, som kan strammes godt ind.
    Det skal vi nok gøre alle sammen, for nu bliver danskerne fattigere og der kommer flere arbejdsløse.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#67   6. jun 2019 Det kan jo sagtens blive til mere, når støttepartierne har været forbi. Det er egentlig OK for mig, hvis jeg bliver en smule "fattigere", hvis pengene bliver brugt til at rette op på nogle af de åbenlyse problemer vi slås med.

Jeg synes til gengæld at jeg allerede kan høre at bierne summer lidt ekstra og fuglene synger lidt højere... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #68   6. jun 2019 Det er da ikke hvad der bliver brugt,men hvem der kommer til at betale gildet. Jeg håber at man har lært noget fra sidst og får noget af sin egen politik igennem.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#70   6. jun 2019 Alle kommer til at betale for klimaopretning. Det gør vi jo også selv om der ikke gøres noget. Der bliver prisen bare højere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#71   6. jun 2019 Men så bliver vi jo også fattigere. Vi kunne jo starte med at passe på den natur vi har tilbage. Så interesseret er man nok alligevel ikke.

Ingen penge er nok i forhold til udviklingen. Der skal holdningsændringer til og det ikke bare i Danmark.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#72   6. jun 2019 Det koster også penge at passe den natur vi har. Om vi kan finansiere en ændring i tide, er der jo nok ikke nogen der har et klart svar på, men det er ikke et argument for ikke at gøre hvad vi kan.

Der er masser af interesserede, ikke nok endnu, men der er meget der tyder på, der er ændringer på vej.

Når interessen/bekymringen overgår selv den paranoide indvandrerdebat der har domineret i årtier, må der vel være noget om snakken...

• #73   6. jun 2019 Nu har vi hørt på de samme sætninger, snedigt konstrueret af spindoktorer med formålet at dæmonisere modstandere, så vælgere vælger dem fra, i måneder og i særdeleshed den sidste måned.
    KUNNE vi ikke nå dertil, at man måske begyndte at være lidt mindre til falds for spinnet og så se en smule mere nuanceret på tingene.

Det er det, der kommer til at ske i folketinget, det er det, der altid sker i folketinget - og vælgerne bliver ved og ved og ved med at gentage de samme paroler....

Det er mig en gåde at folk ryger fuldstændig på halen over de der sætninger der.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#74   6. jun 2019 Kim. Selvfølgelig er der noget om snakken. Personligt tror jeg at løbet er kørt. Det gør selvfølgelig ikke at man skal undlade at gøre noget.

Det største problem er overbefolkning. Hvordan man vil ændre det har jeg svært ved at se.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#75   6. jun 2019 Der er ingen nemme løsninger, og vi kan jo ikke bestemme hvad hele verden skal gøre.

En farbar vej, kunne dog være at støtte op om uddannelse i den fattigste del af verden. Mange af disse mennesker har aldrig hørt om klimaproblemer, og så er det jo lidt op ad bakke...

• #76   6. jun 2019 @ Sofia A #59 ... ved ikke om det ikke længere er hipt at være liberal, men måske er de bare blevet humant liberale og har flyttet sig til Venstre fx ... min søn fx skiftede denne gang, måske det hjalp at jeg sagde til ham ta blev han ved at støtte LA så blev det off så udsultet at han kom til at passe mig og skifte min ble når jeg bliver gammel smiley

@ 36 Holly ... om jeg fatter hvorfor du har det enorme behov for nedladende retorik "de røde tabere " ... min mand fx er "rød" han har haft 40 års jubilæum på samme arbejdsplads, har mødt ind kl 6 om morgenen, hvis ikke lige han har haft nattevagt OG MANGE MED HAM ... der er røde at du vil være bekendt at kalde dem tabere ...

• #83   6. jun 2019 Holly nu var de ikke hende du kaldte "tabere" det er flertal og altså må det være en del af de der stemmer rødt, hvoraf en STOR der er og har været hårdtarbejdende samvittighedsfulde ansatte indenfor mange forskellige arbejdsområder ...

Jeg kan huske sidste gang hvor hoverende de blå partier var efter deres sejr, jeg lovede og selv at det ville jeg tage til mig og ikke falde i sammen fælde når kompasset en gang igen kom til at pege den vej jeg finder rigtig, og jeg håber godt nok de partier der nu har haft fremgang også finder en bedre stil til at fejre deres sejr end ved at nedgøre de der ikke fik det samme gode valg ... .. jeg finder det dybt usmageligt ...

og ja der er helt sikkert tråde hvor jeg har udtalt mig negativt og dårligt om nogle politikere, men en generel nedgørelse af andre partiers vælgere har jeg aldrig kastet mig ud i ...

• #85   6. jun 2019 @Holly.
    Du må gerne kalde mig taber!

Stemmerne viser jo at jeg vandt. smiley

PS: Altså hvis ikke de Radikale og enhedslisten fucker det hele op igen igen.....

• #86   6. jun 2019 jeg glæder mig heldigvis over folks medgang og ikke deres modgang ...

I alle tests og ikke overraskende for mig selv, har jeg bonnet ud med at være mest uenig med LA ... alligevel synes jeg der er trist at se en Anders Samuelsen så påvirket som man har set ham i dag ..

• #87   6. jun 2019 Man skal så også lige huske, at Mette altså IKKE havde haft flertal hvis ikke det var for det kanon gode valg SF og Radikale har haft. Så håber dælme hun vil være ydmyg i forhandlingene, og rent faktisk lytte til dem .

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#88   6. jun 2019 tænk sig at Hønge er inde... utroligt. Det var en overraskelse for mig

• #95   6. jun 2019 I virkeligheden gør det jo ikke den store forskel om det er venstre eller socialdemo. der sidder på magten; sådan har det været i mange år her i DK.
    Jeg har svært ved at få armene over hovedet; jeg stemte ikke på rød blok. Om det kommer til at ændre noget for mig ? Måske - måske ikke. Der er dog et par punkter hvor jeg er en smule nervøs. Det jeg egentlig er mest bekymret for er om vi nu får alt for meget 'Københavnerpolitik' og de fuldstændig glemmer at der er et Danmark ude på landet, hvor hverdagen ser MEGET anderledes ud end den gør når man bor i cykelafstand af sin arbejdsplads.
    Jeg håber inderligt at det trafikforlig som den borgerlige blok nys indgik ikke går helt i vasken. Det indeholdt endelig den statsvej, der effektivt kan forbinde os herude på Stevns med resten af Sjælland uden at skulle ind igennem Køge, der gør alt hvad de kan for at holde os ude. Den har vi har sukket efter herude de sidste 40 år.
    Jeg er både lønmodtager og landbruger (fritidslandbrug med juletræer under opstart). Husker de i deres iver for at nedsætte CO2 udledningen at man fx ikke kan få landbrugsmaskiner, der kører på el - og det ikke er teknologi der sådan er lige om hjørnet ?
    ... forøvrigt var lidt pudsigt at se tv-indslagene fra valgaftenen; også de partier der tordner klima drak deres fadbamser af engangsplastikkrus.

• #96   6. jun 2019 Får også et helt sug i maven hver gang Pia Olsen Dyhr nævner kollektiv trafik og at finde cyklen frem smiley For os udkantsdanmark bliver det ikke sjovt, når vi ikke lige har vores arbejdsplads rundt om hjørnet og busserne går hver 2. time. Tog findes heller ikke her smiley

Vi kan kun få det til at fungere med to biler .....

• #99   6. jun 2019 Isabelle, afgifter på diesel, benzin, biler ect. rammer os alle i hele landet stærke som svage

• #102   6. jun 2019 Vi har vundet stort her i vores lokal område ved udflytning af Landbrugsstyrelsen smiley Specielt mhp på arbejdspladser smiley

• #104   6. jun 2019 Elbiler ja tak. Hvordan kan det dog være at vi ikke er førende der i verden?

Vi kan lave vind om til el, og el kan drive dytterne.

Orv, hvor kan det irretere mig, at mange fik så ondt i røven over de "billige" Teslaer at politikkerne lavede reglerne om, bare fordi at det trods alt er en bil til folk der tjener mere 100 kroner i timen.

Jeg har ikke selv råd til at betale 700.000 for en firepersoners bil, men jeg synes det er megafedt, at så mange "velhavende" placerede pengene der.

Nu køber samme publikum Audi, Mercedes eller BMW i stedet. Mega dumt for miljøet på lang sigt.

• #105   6. jun 2019 Vi kan lynhurtig blive enige om billigere elbiler:) Det er et stort skridt i den rigtige retning mht de klimaudfordringer vi står overfor smiley

• #108   6. jun 2019 @Holly.
    Nu vrøvler du lidt unuanceret igen.

Vi er enige om, at klimaet er ret vigtigt ikke.

Desuden, hvis DK satser på "el-infrastruktur til biler", så vil vi lære en masse om det, og den teknologi kan sælges til udlandet.

Det er faktisk ikke så svært.

Finanseringen kunne jo komme ved at lægge skat på salg af huse. Bare 2 procent så er der milliarder i kassen, og ingen vil formodenligt få specielt ondt i røven over det.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#111   6. jun 2019 Selvfølgelig vil der da være nogen der får ondt i røven over det. Som om at alle der ejer et hus har penge nok. I forvejen er det jo dyrt at have egen bolig.

Vi har høj skat og afgifter på alt ting. På et tidspunkt må det være nok. Og penge har vi jo ellers nok af har jeg hørt. Så er det vil bare hvad de skal bruges på

• #114   6. jun 2019 @Holly.
    De fleste der ejer et hus er ikke rige.

Men har man overskud ved salg af hus, så er det skatte frit.

Jo dyrere hus du køber, jo større sandsynlighed er der for at de stiger meget i værdi det viser historien.

Så en skat der vil ramme de rigeste i Danmark, og da vi taler overskud ved salg af et hus, så er det jo fair nok. For man har haft en indkomst.

Talte du om lagerbeskatning, så er det noget helt andet. Den er jeg vild modstander af. For at betale skat af en indtægt man ikke har realiseret, se det synes jeg er gak gak...

Det jeg tit argumenter for er, at man skal betale en skat af en indtægt.....

• #122   6. jun 2019 Velkommen til Rød stue smiley Nu starter det sjove smiley

http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-06-06-analytiker-forudser-svaere-forhandlinger-og-mette-frederiksen-har-selv-naevnt

• #123   6. jun 2019 @RIP.
    Enig, det risikerer at bliver noget være rod.

Det jeg frygter er at de Radikal og Enhedslisten fucker det hele op, som jeg skrev længere oppe.

Begge partier, har jo tradition for at stille noget meget bastante krav. Jeg håber at Mette står fast på at tingene skal hænge sammen, om det så betyder at hun ikke bliver statsminister i denne omgang i væreste fald.

For ellers spår jeg A stor tilbagegang til næste valg, og Lars tilbage på tronen.

• #130   6. jun 2019 Danmark kan sagtens rumme mellemøstlige muslimer, østeuropæiske lønmodtagere, asiatiske købekvinder, indiske computereksperter, vestafrikanske fodboldspillere og meget andet. Vi skal bare lade være med at dreje al tale ind på, hvad der er i det for én selv.
    I øvrigt påvirkes min situation næppe af, hvem der sidder på magten, men mange i min omgangskreds påvirkes. Derfor stemte jeg, som jeg gjorde.

• #137   6. jun 2019 Hvem siger der kommer flere ind ?

• #140   6. jun 2019 Holly ja ... men jeg hører også en Morten Ø der i dag siger at de der kan bidrage ikke skal sendes ud, at der så kommer kvoteflygtninge ser jeg ikke som et problem hvis virksomhederne får de arbejdskraft de skriger på så der kommer mere produktion og dermed flere penge i systemet ...

@ Isabelle, enig men så er øvelsen at tage de opgaver det giver seriøst, samt de oplevelser der er, der hvor der er problemer ..

Håber kommende regering kan finde balancen ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#141   6. jun 2019 Men hvorfor f.... har man så ikke gjort det for længst.

Uanset hvad man har stemt er 35 milliarder mange penge. Selvfølgelig skal man arbejde på at gøre det mindre. Det siger sig selv.

De fleste har jo så stemt på partier der vil fører en stram udlændingepolitik

• #143   6. jun 2019 @ MAx H .. ja det kan undre .. jeg mener bestemt tidligere røde regeringer har været for "blåøjede" smiley smiley ... men selv de traditionelt blå stemmende arbejdsgivere har de senere år været utilfredse med at den stramme politik har gjort det svært for dem at få kvalificeret arbejdskraft nok, da vi jo så også har sparet så meget på uddannelserne så vi ikke uddanner nok ... fx ingeniører ..

så nu håber jeg at den kommende finder balancen så de der kan bidrage bliver og kommer, så skal der såmænd nok blive råd til at hjælpe flere af dem i nød ...

• #144   6. jun 2019 Klimaet mig-i-røven.. smiley

Om så vi danskere holdt helt op med at eksistere, ville det ikke kunne måles globalt på hverken Co2 eller forurening af forskellig slags.

https://www.facebook.com/MatheusRechan/videos/2661332513895039/

Men betale os fattige i grønne afgifter, det skal vi!
    Så vi kan brødføde revl og krat i ulandene så de kan lave en masse børn og have en kæmpe stor befolkningstilvækst, og efterfølgende inviterer vi befolkningstilvæksten til Danmark, hvorefter vi så skal brødføde dem her.

Klimapolitikken i Danmark er så uendelig ligegyldig.

• #146   6. jun 2019 smiley

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#150   6. jun 2019 Det her har jeg respekt for. Jeg synes han er en slyngel men jeg blev overrasket positivt her

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/riskaer-kan-faa-en-mio.-kr-bruges-paa-sjaelsmark-boernene/7663172

• #151   6. jun 2019 Det her valgresultat har ikke en skid med klimaet at gøre, ellers havde Alternativet ikke lidt et så stort nederlag.

Det har noget at gøre med at Mette Frederiksen og Socialdemokratiet har lovet vælgerne at fortsætte den stramme udlændingepolitik sammen med DF og V. Og så finde andre samarbejdsområder sammen med R og EL. (hvilket vises af DF's tilbagegang.)
    Nu får vi og se om hun holder det løfte, jeg har meget svært ved at se hvordan hun kan det.. Vil hun udskrive nyvalg, hvis R fortsætter med at insisterer på at væsentlige dele af paradegmeskiftet skal rulles tilbage, eller vil hun hellere have statsministertaburetten og derfor løber fra sit løfte til vælgerne?

Meget af EL og R's fremgang skyldes formentlig at det er lykkedes dem, at mobilisere muslimerne til at stemme - som måske endda er blevet hjulpet på vej til stemmeboksen pga. SK..
    De har begge gjort et stort arbejde for det, især R.

• #153   6. jun 2019 Åh jo og det har valgene i Europa været i flere år.

F.eks er Socialdemokratiets søsterpartier i Europa, som ikke er gået med på den stramme udlændingepolitik reduceret til en skygge af deres gamle jeg.
    Stram op eller dø er strømninger i hele Europa. Selv Morten Bødskov indrømmede det i aftenens Clements på DR2.

• #154   6. jun 2019 Sofia du tilføjede dette: "Ellers havde DF ikke lidt et så stort nederlag. "

Mange af DF's vælgere i 2015 kom fra S og de er gået tilbage til S pga. Mettes løfter om at fortsætte udlændingepolitik med DF.
    Derudover røg der 1,8% til SK og 2,3% til NB.

• #155   6. jun 2019 Apropos Alternativet..

Billederne her (af efterladte plastik strips) stammer fra en by hvor Alternativet i dag har fjernet deres valgplakater..

profilbillede
  • #157   6. jun 2019 Hvorfor stemte du på dem Jinx?

• #159   6. jun 2019 Ok tak. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#161   6. jun 2019 Er der nogle der har set hvad der skal ske på udlændinge området? er der nyt konkret?

må indrømme jeg har haft pause efter job i går og hele dagen i dag. blev valgtræt

• #162   6. jun 2019 Jeg håber sgu at få ordineret lød af lægen og få medicintilskud for at kompensere for de der hidsige kødafgifter....

• #163   6. jun 2019 FEDT med DR!
    DR K og DR 3 er komplet uundværlige for mig smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#164   6. jun 2019 enig ch

her er lidt konkret om udlændinge området

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/her-er-stoettepartiernes-krav-til-mette-frederiksens

jeg tror de enes om noget. Det er bare en fornemmelse dog.

• #166   6. jun 2019 Penge er ikke det eneste saliggørende incitament, selvom man efterhånden skulle tro det.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#167   6. jun 2019 Vi har kødfrie dage og det giver en super energi at spise sådan. Det er min begrænsede erfaring men vi er glade for det

• #168   6. jun 2019 Vi er vældig forskellige hvad kød angår - jeg bokser med at få nok protein og kan ikke fordøje fiber, så en afgift vil bare være endnu en udgift knyttet til helbredet, som jeg ikke kommer udenom.

Men nej, jeg er ikke repræsentativ.

Til gengæld synes jeg det økonomiske incitament er overkill i en befolkning, der svarer så effektivt på denne type informationer som danskere gør.
    Der er jo fuld skrue på ændring af vaner overalt.

• #169   6. jun 2019 Den her går ud til Ikkesom og de 6 personer, der åbenbart er enige i at "klimapolitikken i Danmark er så uendelig ligegyldig":

HVORDAN kan man nogensinde være et voksent, uddannet, civiliseret menneske.. og så mene, at klimapolitik er ligegyldigt fordi vi er et lille land på globalt plan?!

Jeg forventer det måske fra mindre børn, der endnu ikke har udviklet en forståelse for størrelsesforhold og konsekvensberegning: som mener at jeg kan da godt smide tyggegummi i naturen for det kan jo ikke ses, og jeg er jo bare lille mig.

Men at voksne mennesker er SÅ ligeglade med klimaet fordi vi jo bare er et lille land - at skubbe ansvaret væk for "det kan jo alligevel ikke måles" - det er fuldstændig absurd.

Muligvis at jeg ligesom Isabelle falder i en fælde her, men forsøren hvor er det PINLIGT at fralægge sig sit ansvar på den måde!

• #170   6. jun 2019 Jeg synes bestemt ikke man skal smide tyggegummi i naturen, eller cigaretskodder, eller dåser eller noget som helst andet. smiley

Men vi er et af de mest rene lande, vi HAR gjort utrolig meget de sidste 20-30 år for at nedbringe forurening og Co2 udslip, vi har absolut intet at være flove over! Vi har vindmøller en masse, vi har stoppet med at bruge kulfyrede kraftværker, vi har udrullet et landsdækkende naturgasnet og bygget små naturgasfyrede fjernvarmeværker og forbundet dem med selv mindre landsbyer og gjort det forbudt at have oliefyr de steder fjernvarmen er en mulighed, vi har sat katalysator og partikkelfiltre på Lastbiler, busser, varebiler og personbiler. Vi har elektrificeret store dele af jernbanenettet og har konkrete planer om at elektrificere resten. Vi har bestemt at fra 2030 må der ikke længere sælges biler med brændstofmotorer... ect. ect. ect!

Plus vi har klimaafgifter på vand, el, varme og brændstof. Vi betaler grøn afgift på vores køretøjer og jeg kan blive ved.

Jeg er bare uenig i at vi skal blive ved med at stramme skruen, hæmme folks økonomi (især de fattigste) og hæmme virksomhedernes konkurrenceevne. (det er dem vi lever af og som financierer Danmark)
    Det giver ingen mening at vi skal være foregangsland, når vi bare er 0,8 promille af jordens befolkning. Det gider jeg ihvertfald ikke betale for - hvis jeg kunne slippe.

• #171   6. jun 2019 Og nu vil en sikkert skrive at vi er et af de lande som udleder mest Co2 pr indbygger..

Ja, men det er pga. vores store fødevareproduktion, pga. Maersk's store flåde af containerskibe ect. Men DANSKERNE selv er ikke Co2 svin.
    HVIS vi stoppede med at producere fødevare ville fødevarerne bare blive produceret et andet sted. Hvor der statistisk set ikke er ligeså stramme miljøregler.
    Og hvis Maersk flyttede forretningen til udlandet, ville Co2 udledningen fra skibene jo ikke forsvinde af den grund - og varerne skal stadig flyttes uanset hvor Co2 regnskabet bliver faktureret.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#172   6. jun 2019 At erkende, at et lille land som DK, ikke kan gøre den store forskel,er da ikke det samme som at man er ligeglad. Det var da en underlig påstand.

Men beklager da jeg ikke er en af de tosser der tror at jorden bliver redet af at spise mindre kød.

• #174   7. jun 2019 #60
    "Nu bliver det spændende at se hvad den nye regering vil gøre mht alle de udgifter på Paludans demoer for det har samfundet jo ikke råd til så jeg spår at der sker noget der."

Tror du virkelig at dem der truer Paludan pga. hans grundlovssikrede ytringsfrihed bliver smidt ud af landet? Det tror jeg desværre ikke på..
    Selvom man kunne spare udgifterne til bevogtningen af Paludan.

Og udgifterne til beskyttelse af jødiske institutioner, som har kostet staten over 100 millioner kr. de sidste fire år. smiley

• #176   7. jun 2019 Jeg tror du har helt ret Holly.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#178   7. jun 2019 Det er kun ikke kun Paludan. Pia K,Støjberg,Khader. Alle har de til fælles at de har forholdt sig kritisk til indvandre.

De lever helt uhørt med at skulle beskyttes. Man vil med vold sørge for at de ikke kan ytre sig. Det er en trussel imod demokratiet.

Det burde enhver jo tage afstand fra. Siger vi,at vi ikke har råd til at beskytte borgere,alene pga at de har en bestemt holdning,har vi da først tabt.

Men afskaf demokratiet og hold kæft. Så spare vi da de penge.

• #179   7. jun 2019 Nemlig Max. Jeg ville bare ikke komplicere unødigt, og så havde jeg lige udgifterne til bevogtning af jøderne ved hånden.

Man kan også tilføje Flemming Rose og Kurt Westergaard.

• #180   7. jun 2019 DK er nok lille, men kan da gøre afsindigt meget.
    Vi har i årtier været langt forud på grøn teknologi, som i øvrigt har genereret ikke helt få arbejdspladser herhjemme.
    Vi har altid gået foran og har været rollemodeller - og det smitter!

Vi har udviklet og vist løsninger, som har været implementeret i samfundet, som andre kan skue til.

Her har vi en niche, som vi edderbukme vil være dumme at smide fra os, for der er andre, der gerne vil gave afkastet.

Vi har en helt særegen mulighed for at lægge pres på andre lande fordi vi viser, at det kan lade sig gøre - også når det gælder de helt basale ting som eksempelvis genanvendelse.

Vi danskere er hamrende gode til at reagere på krisesituationer og det gør os til rollemodeller...

• #181   7. jun 2019 Ja og lad os bare fortsætte med at være en rollemodel, men ikke ved at tvinge danskerne via flere klimaafgifter!

Virksomhederne skal heller ikke tvinges, de kan vel omlægge til endnu mere grøn produktion, hvis udlandet efterspørger det og er villige til at betale for det.

Men at tro vi har direkte indflydelse på det globale klima via grønne afgifter er storhedsvanvid. Det batter nul og niks.

• #182   7. jun 2019 Jeg sidder og tænker på.

Når vi nu skal til at spise mindre oksekød … ( gerne 2-3 kødløse dage om ugen ) … og oksekød skal til at koste spidsen af en jetjager … og vi skal have færre køer fordi de PRUTTER .

Vil de samme mennesker ( også Jer på HG ) … der synes det lyder fantastisk fornuftigt at alle køerne skal væk … så også gå af med / aflive Jeres hunde...… Der er mange herinde , der har 2 - 3 - 4 hunde … de PRUTTER altså også.

• #183   7. jun 2019 Desværre må man konstatere at landbruget ikke har levet op til de løfter, de har afgivet om frivilligt at regulere udledning - og så er man død og pine nødt til at lovgive - og dermed tvinge.
    Men jeg synes faktisk det er god stil at forsøge med frivillige aftaler og håndslag før lovgivning.

• #184   7. jun 2019 Nej, selvfølgelig kan vi ikke rykke det store med lokale tiltag i DK - men vi kan sørge for, at ideerne og tiltagene udbredes og så begynder det at batte noget.

Det er jo netop det DK er skide gode til.

Afgifter med skæv social profil som eksempelvis Å's kødafgifter bliver jeg aldrig fan af.

• #185   7. jun 2019 Dansk landbrug er blevet så grønt at kunderne foretrækker udenlandsk dyrket korn, for der er meget mere protein i. Vores korn er så udpint at det ikke længere kan bruges til brød..

Fejlen ligger i at vores lille land er opdyrket så massivt at gødning til dyrkning belaster vandmiljøet så vi ikke kan gøde optimalt.

• #186   7. jun 2019 Læste lige på nettet …

Der er 1,558.000 stk. kvæg i Danmark.

Der er 880.000 familier i Danmark der holder 1 eller flere hunde og katte i Danmark.
    Det er sikkert flere end kvæg.

Og de PRUTTER alle sammen …. smiley smiley

• #187   7. jun 2019 Fascinerende strømninger hvad pløjefrit landbrug angår, i øvrigt...
    Det udpiner netop ikke jorden, men det er en helt anden måde at tænke på.

Jeg talte med min nabo forleden, som både er landmand og er aktiv i det lokale vandværks bestyrelse.
    Han har en rigtig god pointe når han siger at tiltagende man gør bør være afhængige af de helt konkrete forhold fra boring til boring.
    Også det er en ny måde at tænke på.
    Administrativt tungt, men ikke spredehagl.

• #188   7. jun 2019 Helst skulle vi helt væk fra at bruge pesticider og omlægge hele landbruget til økologisk.

Problemet er bare at det kan landbruget ikke leve af.

• #189   7. jun 2019 Økologien er heller ikke helt god nok endnu - der er jo paradokssalt nok områder, hvor det ikke er bæredygtig.

Men vi skal have meget mere af det her: uberørt natur smiley
    Jord med dårligt afkast skal omlægges og det kan kun gå for langsomt.

profilbillede
  • #190   7. jun 2019 Men det kommer til at koste på BNP.. og på arbejdspladser.

• #191   7. jun 2019 Det gør det - og derfor skal vi have fuld skrue på et par spidskompetencer: forskning i og udvikling og eksport af grøn teknologi....

• #192   7. jun 2019 NITTIB,

Mennesker prutter også metangas og udånder Co2.

Og på verdensplan bliver der ca. 230.000 flere hver eneste dag året rundt.
    Om så Danmark afskaffede samtlige køer battede det nul og niks.

Eller jo det ville hjælpe i en uge, derefter bliver resultatet opslugt af den globale befolkningstilvækst.
    Hvis en ko er 4 gange værre end et menneske til at udlede - ja så ville det hjælpe i en måned...

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#193   7. jun 2019 stop nu jer selv... Jeg taler ikke om Paludan men om uromagerne i mit indlæg. Jeg er spændt på udlændinge området som jeg endda uddyber herover hvis man gider læse i stedet for at gætte.

• #195   7. jun 2019 #182
    # 186

En stor hund udleder dobbelt så meget CO2 som en stor firehjulstrækker der kører 10.000 km om året.

https://ing.dk/artikel/red-planeten-spis-din-hund-103584

MITTIB, selvfølgelig skal vi da afskaffe vores hunde, de udleder rigtig meget CO2 og de er her jo kun for vores fornøjelses skyld, køerne gør da i det mindste lidt gavn, da vi spiser dem og bruger huden til blandt andet sko, møbler, beklædning mm.
    Hundene er ren fornøjelse, og hvis nu vi går så højt op i klima, så burde vi nok starte med at nedsætte CO2 udslip med vores fornøjelser.

• #197   7. jun 2019 Man kunne også droppe animalske produkter helt, så støtter man heller ikke vold og mord på uskyldige individer...

• #199   7. jun 2019 Bortset fra det, synes jeg at det kræver en vis frækhed, selv efter Løkkes standard, at foreslå sig selv som statsminister, når man tilhører det mindste parti i den regering man foreslår. Hvis der SKAL være en SV regering, skal den naturligvis ledes af det største parti!

Kim, jeg er vist lidt tungenem, men hvem er det største parti, som du skriver om her?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#200   7. jun 2019 A Det er A Han mener tænker jeg?

ps

uh så blev det fredag smiley A det er A

smiley

er der nogle der vil med til Skive festival? smiley

• #204   7. jun 2019 HL smiley smiley smiley

Jeg ville bare have ham til at skrive "Det er selvfølgelig A der skal lede" smiley

Jeg er i øvrigt svært begejstret over at Inger gav Kristian Jensen baghjul. Inger for president smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#206   7. jun 2019 A hahaha

A er chef nu!

smiley

• #208   7. jun 2019 Er der nogen af jer, det nogensinde har tjekket kontrolrapporten fra jeres eget vandværk?

• #209   7. jun 2019 @100:
    ""For SF er det i første omgang den kollektive transport, som skal redde landets yderområder. Partiets landdistriktsordfører, Karsten Hønge, efterlyser flere, bedre og billigere tog, busser og letbaner. Der skal tænkes i den samlede rejse.

- Kollektiv transport der når ud i alle dele af landet, vil gøre det attraktivt at pendle til arbejdspladser og uddannelsessteder. Og når arbejdskraften er mobil, vil det blive mere attraktivt for firmaer at slå sig ned uden for de store byer, siger han."
    "
    Gad vide om Karsten Hønge nogensinde har besøgt et af de tyndt befolkede yderområder ? Derude det ALDRIG samfundsøkonisk kommer til at give mening med busser, tog og letbaner fordi folk bor så spredt og ofte har langt ind til et sted hvor offentlig transport giver mening. Frem og brug offentlig transport i og om omkring byerne og lad os langt ude på bøh-landet have vores biler og betale vores transport selv. Det vil da føles som eklatant spild af skattekroner at have hel- og halvtomme busser, tog og letbaner til at kører rundt på alle tider af døgnet og med så regelmæssige intervaller, at der er en bus ofte nok til at man kan benytte den, derude hvor der er langt mellem husene. Det vil det jo kræve hvis man skal opretholde en offentlig transport som passer til en moderne hverdag med skiftende arbejdstider, hjemmearbejdsdage osv.

Den fedeste løsning ville være hvis der lå arbejdspladser også for folk med lange uddannelser ude i de større provinsbyer rundt omkring i DK. Det kunne man fx fikse ved at pille ved virksomhedsskatterne; hvis du partout vil drive din virksomhed i KBH så koster der ekstra eller du får en skatterabat hvis du flytter din virksomhed mindst 50 kilometer væk fra KBH. Sådan kunne man gøre det.

• #210   7. jun 2019 Hmm.. jeg bor i landets fattigste kommune med den største andel af fattige familier - her er der altså virkelig mange, der ikke har råd til bil og med en fuldkommen udhulet offentlig trafik, bliver rigtig mange isoleret. For børn er det dybt problematisk.... oven i alt det andet, de bokser med.

Her har vi virkelig brug for at få styrket den kollektive trafik for enderne af vores pragtfulde ø affolkes.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• #214   7. jun 2019 Jeg gad også gerne, at der blev flyttet lidt rundt på tingene. Jeg skal altid arbejde for nogen der endten ligger i Århus eller i København.

Nu er jeg ved en starte en virksomhed sammen med nogen erfarne folk, og jeg har besluttet at den skal ligge i en lille forstadsby til Odense.

Men det er kun fordi det er ganske få folk jeg skal bruge, ingen af dem skal være videnstunge. Skulle jeg bruge det, så hed det København eller Århus.

• #215   7. jun 2019 Jeg synes ærligt det er top ærgeligt hvis DR skal have flere penge igen. Min 83% af det der sendes er genudsendelser. De penge kan klart bruges bedre.

• #216   7. jun 2019 Det er ikke genudsendelserne, man sparer væk, det er originalt indhold...

• #217   7. jun 2019 Det burde de fint kunne lave for alle de penge de får i forvejen.

• #218   7. jun 2019 Det tænker du at du lige har kompetencerne til at afgøre?
    smiley

• #220   7. jun 2019 Holly, så længe direktøren giver sig selv mere i løn som Danmarks statsminister, samt overdrevne store lønninger til visse journalister mm, så vil de aldrig kunne leve for det de får.
    Og får de mere, så bliver det vel brugt til "lønfest"

• #221   7. jun 2019 Ja jeg kan fint have en mening om at med alle de penge de får af os de tvinger til at betale fordi man har MULIGHEDEN for at bruge deres service og alle de andre penge de får i forvejen, så burde det være muligt for dem at lave noget originalt indhold istedet for at sende rene genudsendelser. Så må de effektivisere ligesom alle andre må hvis der ikke er penge nok i kassen. smiley Der er masser andre ting der er vigtigere end at DR får flere penge at vælte sig i.

• #223   7. jun 2019 Partierne forhandler ALTID et stykke tid inden de bliver enige og en regering dannes, det er der altså ikke noget nyt i . Selvfølgelig holder partierne fast i deres værdier og mål til at starte med, inden de vælger at indgå et kompromis, for det skal ALLE partierne.

LA og DF har da også været ved at vælte regeringen adskillige gange, eller de trude med det i tide og utide men gjorde det ikke. Men det er selvfølglige ligemeget og helt fjong, for det er jo blå blok smiley

ALLE partier begår fejl, ALLE partier kæmper for hvad de tro på , ALLE partier snakker udenom, ALLE partier afbryder hinanden i debatter. Det er altså ikke kun rød blok der gør disse ting, selvom jeg godt kan fornemme at det er svært at erkende for en del i denne tråd smiley

• #225   7. jun 2019 Lige nu har rød blok en masse at rette op på...
    19 år med blå økonomisk politik gør noget ved et samfund.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#226   7. jun 2019 Det har da gjort at den danske økonomi er glimrende. Hvis man ikke kan glæde sig over det samfund vi stadig har burde man kigge andre steder hen Er det bedre der.Jeg tror at der er mange der gerne ville bytte.

Og der er da flere lande der har været rigtig røde og hvor det er gået helt af h.... til. Så det er hvis ikke nogen garanti for et bedre samfund.

• #228   7. jun 2019 Det er ikke særligt prisværdigt med en flot overskud, når prisen for det er dårlig børneomsorg, dårligt uddannelsesvæsen, dårligt sygehusvæsen, dårlig plejesektor, fattige familier, syge med jobcentersyndrom - og så videre... Sjælsmark alene....

• #229   7. jun 2019 Dem der kun kan se "koster" som i kroner og ører, de må ikke have nogen i omgangskreds eller familie for hvem det har KOSTET at der er skåret på rigtig mange områder (så at sige alle) hvor det handler om mennesker og ikke profit optimering og aktieudbytte til dem der bare sidder og spekulerer ....

• #230   7. jun 2019 Præcis CH, der er dælme vigtigere ting end overskud og udlændinge !

Morten Østergaard sagde noget meget klogt under en af partilederrunderne, at det er underligt man fint kan finde 700-et eller andet millioner til et nyt udrejsecenter, samtidig med at Skejby sygehus skal spare 325 millioner!
    Og det er jo bare et af de steder der er presset, og hvor man ikke kan finde penge, hvor man godt har kunne finde penge til en del i min optik ligegyldige ting. Det vigtigste er sgu da folks liv, livskvalitet og sundhed.

• #231   7. jun 2019 Hanne: Ellers har de bare en god indtægt, sundhedsforsikring osv, og derfor kan købe sig til de ydelser det offentlige ikke kan levere mere / kan få en bedre og hurtigere ydelse.

• #232   7. jun 2019 Ja det har de sikkert ... men der er nu stadig ikke så mange private småbørnsinstitutioner, og heller ikke videregående uddannelser ... der er nok privatskoler og dem vælger de helt sikkert ... private plejehjem er vist heller ikke så udbredt, men nogle har sikkert penge nok til at ansætte personale til at hjælpe familiens ældste når de ikke længere kan klare sig selv .. de oplevelser jeg måtte byde min mor den korte tid hun var på plejehjem vil jeg ikke ønske for nogen ... personalet var så gode og dygtige, men ikke mange nok og slet ikke om natten hvor min mor vågende ved at der stod andre beboere ved hendes seng ... de demente må jo ikke låses ind, og 1 nattevagt på 2 etager med nok ca 30 beboere på hver etage det hænger slet ikke sammen ...

jeg bliver så trist ved de besparelser på Skejby, super discount er det vist, og personaleflugten massiv ... det hænger slet ikke sammen med at når vi bliver syge skal vi hurtigt gennem systemet så vi kan komme ud og bidrage igen ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#233   7. jun 2019 Batdog. Nu er det jeg skal råbe stråmænd. Kan dog godt se at den kunne være skrevet anderledes. Jeg mener ikke at nogen skal rejse nogen stedet hen eller ikke må være kritiske.

Jeg mener at man kan kigge på om andre lande har det bedre. Nogen vil kun se det negative

• #234   7. jun 2019 Hanne: Det med Skejby er total sort, først de 325 millioner der skal spares, og så underskudet på 1 milliard efter flytningen.

Flere og flere opgaver bliver vidresendt til andre sygehuse, så der er sgu efterhånden ikke meget fidus i at bo tæt på et stort sygehus, med mindre man bliver akutsyg, eller fejler noget hvor specialisterne er på de sotre sygehuse, og de derfor ikke kan vidresende en.

Jeg ved ikke om mange lukke øjnene for hvordan velfærden fungerer, hvor meget der hele tiden bliver sparet alle steder, eller hvorfor det ikke for de fleste er det vigtigste punkt overhovedet.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#235   7. jun 2019 227. Og blå ligefrem?. Du er som altid undskyldt. Andet kan ikke betale sig.

• #236   7. jun 2019 Hvad hulen har det her med andre lande at gøre?
    DK er for god til at behandle sine borgere sådan.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#238   7. jun 2019 At mange aner ikke hvor godt vi har det. Der med ikke sagt at der ikke er plads til forbedringer.

• #240   7. jun 2019 Jeg kan virkelig heller ikke se hvor Max skriver noget om at man skal rejse?

Men jeg kan ihvertfald se at forfatteren af #227 og de fire der har liket, åbenbart ikke kan finde ud af at læse en simpel tekst. Klart at der er fnidder herinde i tide og utide. smiley

• #241   7. jun 2019 jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange af jer der ikke synes der er grund til at "klage" der er nået dertil i livet at jeres forældre enten skal klare sig selv hjemme, selvom de er døve, halvblinde, delvist demente, afhængige af medicin de ikke kan finde ud af at tage, gangbesværede, ikke længere selv kan komme på toilet og i bad osv, eller har forældre på plejehjem ...

• #242   7. jun 2019 "Vi har det godt her i DK"

Der tror jeg du skal tale for dig selv, Mike...

• #243   7. jun 2019 # 241

Det har jeg, min gamle mor, som desværre nægter at komme på plejehjem.
    Og jeg må sige, at bortset fra en stor forsømmelse for to år siden, så bliver hun passet godt.
    Hun bliver tilset tre gange om dagen og en gang om natten.

• #244   7. jun 2019 det lyder fantastisk ... og ikke mange forskellige mennesker ind og ud af huset, rengøring, mad, bad og toiletbesøg fungerer ... tror I er meget heldige

• #245   7. jun 2019 Hvorfor skal Mike's det CH? Generelt HAR vi det jo godt i Danmark? Der er da mange steder i verdenen hvor folk har det langt værre.

• #246   7. jun 2019 Skal jeg virkelig forklare det?
    Den demente pensionist, der ligger i sin egen lort hver dag fordi der kun er tid til at skifte ble to gange i døgnet. Har hun det godt?
    Har hun det bedre end en spansk pensionist, der også ligger i sin lort?

Den selvmordstruede teenager, der bliver afvist indlæggelse på grund af manglende kapacitet, har hun det bedre end en østrigst ditto?

Den hofteopererede, der ikke får smertestillende fordi sygeplejersken hsr vigtigere ting at gøre end at svare på snoretræk, har han det bedre end en tilsvarende fra USA?

Nej, VI har det ikke godt i DK, nogle har det godt, andre har det skidt.

Hvordan folk i andre lande har det er komplet ligegyldigt.

• #247   7. jun 2019 #234
    Rikke, det er faktisk ikke Løkke og com der er skyld i situationen i Aarhus smiley Det er regionerne der står for sygehusdriften og i dette tilfælde ikke har overholdt budgettet... Så vidt jeg husker er Region Midt styret af rød blok, også i perioden før smiley Men vi kan absolut hurtigt blive enige om, det er en pokkers L**** situation, der rammer både personale og patienter smiley og det gør ondt helt ind i hjertet.
    Region Syddanmark har absolut også ødelagt sygehusvæsnet her i syd ( endda leddet af blå blok smiley )

• #248   7. jun 2019 Jeg er da udemærket klar over det er regionerne, men regeringen burde være trådt til for længst og have sagt at de selvfølgelig nok skulle hjælpe. Jaja, der er kommet noget om at de nok vil dække halvdelen, men det tog dælme lang tid, og der var jeg ved ikke hvor mange artikler, klip i tv osv, før de skred ind, ja regionerne råbte også højt for hjælp.

Havde regeringen ikke krævet 2 % besparelse hvert år på f.eks Skejby, så havde det nok været nemmere at finde de penge.

Men derfor er det dælme stadig skræmmende at man nemt finder 700- et eller andet millioner til et nyt udrejsecenter, penge til skattelettelser osv. Det er da 500 gange vigtigere med et ordentlig sygehusvæsen.

Og nu CH er inde på det, så kan jeg hilse og sige at man ofte venter ret så lang tid, fra man hiver i snoren når man er indlagt. Lægerne glemmer en fordi de har så tralvt, jeg blev glemt 3,, TRE gange på samme dag af en læge, fordi han skulle rende rundt mellem forskellige afdelinger, og nærmest var ved at løbe sig selv ihjel.

Patienter ligger nogen steder på gangene,, det gjorde jeg f.eks også da jeg under en indlæggelse på kommunehospitalet skulle til undersøgelse på Skejby, ja jeg blev sådan set bare sendt afsted i en fleks transport iført mit sygehus tøj og måtte selv holde min droppose oppe i luften. Jeg delte også flex transporten med 2 andre der bare skulle køres hjem efter undersøgelser. Da jeg så kom frem til Skejby, blev jeg placeret på en seng midt på gangen, og så kunne jeg så ligge der til fuld skue mens jeg vred mig i smerter og folk kiggede underligt på mig.

At de har det dårligere andre steder i verden kan vi ikke bruge til en dyt . Vi er ikke andre steder i verden, vi er Danmark, og her i landet har vi et velfærdssystem og et højt skattetryk, ting som ikke er i mange af de lande hvor de har det helt af helvedes til. Der ER råd til et ordentlig system ( sygehuse, børn, uddannelser, ældre mm) , det handler ganske enkelt om at bruge pengene de rigtige steder, fremfor på ligegyldige ting som f.eks skattelettelser, billigere luksusbiler osv.

• #249   7. jun 2019 Man skal måske ikke tage udgangpunkt i worst case.

Mine farforældre døde begge i deres hjem. Min farfar i ‘79 og min farmor i ‘89, begge af kræft. Min farfar havde voldsom leddegigt, og fik alskens behandlinger. Bl.a. fik han lagt guld ind i de værst angrebne led - det var det bedste man kunne gøre dengang.

Min morfar var spastiker, og havde siddet i kørestol hele livet. Han var spastisk i både arme og ben, og kunne INTET selv. Han flyttede på plejehjem omkring 2005, og døde i 2009. Gennem hele sit liv blev han behandlet godt og værdigt, og han manglede aldrig noget. Han var i øvrigt dybt taknemmelig over at bo i DK, hvor han både fik handicapbolig, de fik handicapbil og da han måtte flytte på plejehjem, fik min mormor stadig den høje boligsikring, så hun kunne blive boende i deres hus.

Da min mormor blev ældre og havde brug for hjælp, fik hun hjælp udefra. Og resten klarede mig og min moster. Min mormor døde på sygehuset i 2012, og fik en fantastisk behandling på sygehuset smiley

Mine forældre har begge arbejdet hele livet, tjent penge, sparet op, betalt huset af og i dag er de begge pensionister. Min mor har alzheimers, og bor stadig hjemme. Det kan kun lade sig gøre fordi min far får den hjælp han beder om - og det er ikke meget. Han betaler selv for rengøring, og så får han af og til lidt hjælp til at lave mad. Min bror og svigerinde hjælper med resten. Min mor er tilbudt en plads på et plejehjem, men det ønsker de ikke endnu.

Min moster, derimod, har været kvartalsalkoholiker det meste af sit liv. Hun har været førtidspensionist i mange år, og er nu folkepensionist. Hun bliver indlagt på sygehuset når hun har drukket sig halvt ihjel, og det sker et par gange om året. Hun er så indlagt i 2-7 dage. Hun har fået afslag på hjemmehjælp til rengøring, fordi hun sådan set godt selv kan.

Jeg selv har kun oplevet eminent behandling på sygehusene i Århus.

Så hvis jeg tager udgangspunkt i mit liv, og dem tættest på mig, så har vi det faktisk rigtig, rigtig godt.

• #250   7. jun 2019 A: Man får ikke en handicapbil, man skal selv betale for den. Eller kommunen giver et tilskud, og så kan man så låne resten af dem og afbetale til dem. I dag er der strammet så meget op på de regler, at mange som faktisk i mange år har haft en bil, pludselig ikke kan få en ny, fordi de ikke har noget job, og så er det åbenbart ikke vigtigt at kunne komme fra A-B smiley

• #251   7. jun 2019 Om man får en handicapbil hvis man er født med et handicap skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Men folk der bliver handicappet/hæmmet, de får den i hvert fald ikke.

Og ja vi er heldige at vi "bare" kan tage på hospitalet osv. Men systemet halter SÅ langt efter. Det er ikke for sjov at der ofte kommer opråb fra både patienter og personale.

• #252   7. jun 2019 Rikke, de fik så et stort tilskud både til indkøb og til ændringer af bilen. Og kørselsordning med taxa. Og ekstra kørestole. Jeg ved ikke hvorfor det skal være noget negativt?

PS. Det er så derfor det hedder en MERudgiftsgodtgørelse smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#253   7. jun 2019 Rikke. Du er godt klar over at nedsættelsen af afgifter på biler er småpenge. Man sænker noget der har været alt for højt.

Nu er det så smart at flere kan få råd til en bedre bil. Altså kommer der flere penge i kassen. Har set flere steder,at man er enig i,at det kommer til at finansiere sig selv.

Men du ved åbentbart bedre.

• #254   7. jun 2019 #248
    Problemet er, at alle de andre Regioner også kunne bruge en håndsretning af regeringen, uanset om det er blå, rød, lilla eller en 4. farve er det stadig region Midt der ikke har haft styr på budgettet og økonomien.
    De 2 % produktivitet ( ikke en besparelse, men en produktivitet uden øgede resourcer) blev vedtaget i 2002 og det kan ikke komme bag på dem smiley Tro mig jeg har selv arbejdet og været patient i dette system og det er bestemt ikke optimalt. Men det gælder for ALLE ikke kun det nye sygehus i Aarhus...
    Hvis vi alle var enige i politik ville det jo være nemt smiley Ingen diskutioner, ingen valgkamp smiley

• #255   7. jun 2019 Hvis man ikke skal tage udgangspunkt i de forhold, der ikke fungerer, hvad skal man så?
    Tage skyklapperne på, ignorere det og klappe os selv på skuldrene?

Jeg har oplevet SÅ meget fuldstændig horribelt i sundhedssystemet og i beskæftigelsessystemet, jeg kan slet ikke forestille mig at nogen kan synes det er ok eller at man skal se den anden vej for her har vi det godt...

• #256   7. jun 2019 2% i 17 år. Tror egentlig ikke det betyder noget som helst at "det vidste de i forvejen"

• #257   7. jun 2019 Der er ingen der siger at det kun gælder det nye sygehus i Århus, men lige pt ER det altså det der halter mest bagefter økonomisk. Når de andre super ( sparer) sygehuse er færdige, står du med garanti også med mega underskud.

Men nu bor jeg i Århus, ergo er min erfaring her, og jeg kan ikke snakke om hvordan det er at være patient i Sønderborg smiley Jeg er dog ret så sikker på at der løbes stærkt på ALLE sygehuse, og at det går udover både patienter og personale.

Ligesom der er i ældreplejen og børneområdet mangler hænder og ressourcer. Uddannelser er sparet i bund osv osv osv.

Netop derfor forstår jeg ikke at velfærden ikke er det vigtigste for alle i dette land, for det rammer os ALLE. Med mindre man er så heldig stillet at man kan betale sig fra en del af problemet.

Jeg er taknemlig for at bo her i landet og have velfærden, men det betyder ikke at jeg ikke råber op når noget ikke er som det burde. Bare fordi man mener noget kunne/burde blive bedre, betyder det ikke at man ikke værdsætter det der er der i forvejen .

• #258   7. jun 2019 Problemet er ikke om man kunne se det komme eller ej, problemet er at man altså ikke kan blive ved med at spare og blive mere produktive, det siger ret meget sig selv.

• #260   7. jun 2019 Jeg har så haft bedstemor på plejehjem i 90´erne, forældre og anden familie på sygehus fra 90´erne og jævnligt op til sidste år, mor på plejehjem i 16 ... jeg kan kun sige at specielt fra 2012 og til nu er stramninger og besparelser i den grad blev synlige ..
    2% effektivitets krav min bare de kan IKKE løbe stærkere ... flere patienter, flere behandlingsmuligheder ... kræftpakker og venteliste garantier osv osv SAMTIDIG med effektivitets krav .... enhver burde kunne indse man ikke kan beslutte noget der SKAL gælde så mange år frem når kriterier ændrer sig ...
    Der er godt nok andre boller ¨på suppen når man taler om religion der ikke tilpasser sig nutiden ...

Det kan godt være afgiftslettelsen på luksusbiler ikke er mange penge i det store billede, det er princippet ... og pjat med det giver bedre biler, det kunne man også få i et lavere pris segment før lettelse ... det var så et spørgsmål om man kunne få en til ½ mill eller til 1/1 mill ... de penge burde være gået til omsorg og sundhed ...

• #261   7. jun 2019 De Radikale gik fra 3,9% i 2015 til 33,6% i 2019, i Gellerup ghettoen i Aarhus Vest..

Her er en hilsen til dem fra mig. smiley

profilbillede
  • #262   7. jun 2019 Ikkesom, lige dén med de radikale kan du jo takke Paludan for smiley Hans totalt absurde holdninger, fik muslimer til at stå sammen. De lagde en strategi der hed, at dem der kunne, skulle stemme personligt på Morten Østergaard, og resten skulle bare stemme på Radikale. Så der er kun én at takke smiley

Min lille konspirationsteori er, at Paludan er plantet af De Radikale, og tilfældigvis var der bare nogle tosser yderst til højre, som troede at han var virkelig smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#264   7. jun 2019 259. Det var hvad jeg skrev. Hvorfor giver du mig så nogle holdninger jeg ikke har givet udtryk for?. Som altid fik du opbakning i selv om du var helt forkert på den.

Hvorfor ikke bare erkende at du igen tog fejl.

• #265   7. jun 2019 Jeg arbejdede på et plejehjem for 12 år siden, og allerede dengang var personalet ekstrem pressede, dengang strejkede de/vi også netop for flere hænder. At man ikke har taget problemet seriøst gennem så mange år, er dælme skræmmende.

Når jeg var på weekendvagt var vi 2, TO ansatte til at få omkring 25 beboere op, personlig pleje, morgenmad, frokost, medicingivning og diverse ting de nu skulle have hjælp til. En del af beboerne sad i kørestol, og når vi skulle have dem fra seng til toiletstol, fra toiletstol til kørestol osv, ja så skulle vi begge være der pga liften.
    Det var ikke unormalt at den sidste beboer først fik morgenmad omkring kl. 11 ( der var frokost kl. 12) , og det var dælme ikke fordi vi ikke løb stærkt, der var ikke tid til pauser, det bimlede og bamlede på alarmtelefonen fra den ene og anden osv osv. Om natten var de også kun 2 ansatte på arbejde .

Og sådan VED jeg at det var mange andre steder, da jeg dengang snakkede med en hel del jeg havde gået på SOSU med.

Det er dælme ikke fair behandling af mennesker som er så svækkede og hæmmede at de har brug for hjælp til selv de mest basale ting.

Jeg tror ikke de pårørende vidste noget om HVOR travlt personalet havde, HVOR pressede de var, og at deres forældre/bedsteforældre/oldeforældre/søskende osv, faktisk fortjente MEGET mere, men at det ganske enkelt ikke var muligt.

• #266   7. jun 2019 Du har en livlig fantasi A. smiley

Men ja jeg ved godt at Paludan har skubbet til muslimerne og fået mange til stemmeboksene. Det kom jeg også ind på i et indlæg højere oppe.
    Men det kan man jo ikke lade sig styre af.

R er stadigvæk et lille parti, og Mette Frederiksen vil ikke lave udlændingepolitik med dem alligevel.. medmindre hun bryder sit meget stålsatte løfte til vælgerne.
    Og bryder hun det får DF et godt valg ala 2015 næste gang.
    Og SK kommer med garanti også ind. At de kunne mønstre 1,8% efter så kort tid viser vejen.

• #267   7. jun 2019 Selvfølgelig er der nogle der ikke har det optimalt herhjemme, men dog har det bedre end mange, mange andre steder. Vi skal ikke længere væk end til Tyskland, under 10 km fra hvor jeg voksede op. Dér er pensionen afhængig af hvor meget man har arbejdet og hvor meget man har tjent gennem sit arbejdsliv. Har man arbejdet i kort tid eller fået en lav løn, får man ikke mere end et par hundrede euro om måneden...

Tal om forskel på rig og fattig!

• #269   7. jun 2019 Muhammed Østergaard mener du vel. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#270   7. jun 2019 Pernille Skipper var jo også på rov blandt Hamas tilhængere. Sten på mig. Vi vil det samme.

Men nu er det jo heldigvis venstrefløjen og de er jo ikke ekstreme.

• #272   7. jun 2019 Ikkesom, måske har jeg en livlig fantasi, måske giver jeg Paludans tro tjenere en mulighed for at komme ud af deres vildfarelse med bare en smule værdighed i behold smiley

Men fortæl mig gerne hvad der er værst:

1. Paludan er ene og alene skyld i Radikales voldsomme fremgang?

2. Radikale har fucket med små 2% af Danmarks befolkning, og kreeret en Paludan, for at skaffe stemmer til Radikale.

• #273   7. jun 2019 A,

Jeg stemte på SK denne gang fordi det altid har været min førsteprioritet at islam skal stækkes mest muligt i vores land.

I forhold til det er alt andet ligegyldigt..

Men... HVIS jeg skal svare så er det værste nr.2
    Men det er jo rent sølvpapirshat. smiley

• #274   8. jun 2019 Jeg siger bare, det er folk som dig, Ikkesom, der har givet så meget magt til De Radikale. Jeg er sikker på at der er nogen der takker jer, men det er sgu ikke mig.

I har jo sørget for lige præcis det modsatte...

• #275   8. jun 2019 Jeg kan slet ikke se hvorfor andre menneskers reaktion på hvad andre partier mener, skal have indflydelse på hvad jeg stemmer.

• #277   8. jun 2019 Jeg er sikker på du ikke er alene om det Holly. smiley

• #278   8. jun 2019 Ja, men er det ikke pinligt at I er blevet outsmartet af muslimerne? Jeg arbejder med en god slat af dem (muslimerne), og det har altså ikke været en hemmelighed, det med at stemme radikalt. De har oven i købet en fb-gruppe med 33.000 medlemmer. Og de var klogere end jer og Paludan smiley

Jeg er i øvrigt på ingen måde rød smiley

• #279   8. jun 2019 Overhovedet ikke!

Og du overfortolker. Ingen er blevet "outsmartet" Det er demokratiets vilkår.

• #281   8. jun 2019 Haha, ja, det er du jo nødt til at sige smiley

Uden jer og Paludan, havde der været omkring 30.000 færre muslimske vælgere. Just saying! Som sagt er det ikke mig der takker jer, men jeg tror da at de sidder på vandpibecafeerne og griner røven i laser over hvor dumme paludanskerne var smiley

• #283   8. jun 2019 A,

Det er ikke noget jeg bare siger, det er sådan det er.
    Partiet var der, og jeg stemte på det.

Det gør mig da sgu da ikke til Paludan.
    Sagt på en anden måde: Jeg føler ingen skyld over at R er vokset, selvfølgelig gør jeg ikke det.

Og om højest fire år stemmer jeg SK igen, for jeg synes de skal ind.

• #285   8. jun 2019 #278
    "og det har altså ikke været en hemmelighed, det med at stemme radikalt."

Nej.
    Radikale har i årevis leflet for muslimske stemmer. Det har R jo aldrig lagt skjul på.
    "Hvorfor ikke bare importere sine vælgere", det virker som om det er Radikales partipolitik. Det er sgu da ikke noget nyt. smiley

• #286   8. jun 2019 A

Det er utroligt at du som ellers plejer at være rimelig klog at høre på, mener, at hvis jeg ikke havde stemt SK, så havde muslimerne ikke stemt R..

Kan du virkelig ikke selv se hvor åndssvagt det er? smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#290   8. jun 2019 Jeg er også sikker på at vi er nået frem til den standard vi har nu, ved at alle har lænet sig tilbage og sagt "vi har det da meget godt nu"...

• #292   8. jun 2019 Det er bare lidt træls, at man ikke må tale om, at man synes, der er nogle problemer i vores land, som man gerne vil have bliver løst uden at blive kaldt en brokrøv.

Jeg synes, vi har det godt. Og i forhold til nogle andre lande, har vi det rigtig godt. Men derfor synes jeg stadig godt, der er ting, der kunne blive bedre. Og det synes jeg faktisk er okay at tale om.

Det betyder jo heller ikke, at man ikke også kan fortælle om de gode historier. Og det er der da heldigvis også nogle, der gør smiley

• #293   8. jun 2019 A

Det er utroligt at du som ellers plejer at være rimelig klog at høre på, mener, at hvis jeg ikke havde stemt SK, så havde muslimerne ikke stemt R..

Kan du virkelig ikke selv se hvor åndssvagt det er?

Det er ikke dét jeg siger. Men var Paludan ikke dukket op med sine vanvittige holdninger, var muslimerne nok blevet hjemme, og Radikale havde haft et væsentligt dårligere valg.

De ca. 30.000 muslimske stemmer udgør i øvrigt under 1% af de stemmeberettigede, Holly. Så det er ikke dem, der har afgjort valget. Det er de 15% af de stemmeberettigede som ikke stemte.

Jeg er blå helt ind i hjertet, og jeg er selvfølgelig træt af at der nu sidder en rød regering. Omvendt kan jeg godt se at det er på tide at de røde får lov at gå ind og rode lidt. Jeg tvivler på at de kan nå at gøre kæmpe skade på 4 år, men det er vigtigt at oppositionen får lov at bestemme lidt - så har de haft chancen.

Jeg håber for min egen skyld at MF får dannet den regering. Jeg ORKER ikke et nyvalg. Valg hænger mig lagt ud af halsen smiley

• #295   8. jun 2019 Jamen Mike's, jeg skriver jo også, at man selvfølgelig gerne må fortælle de gode historier smiley Og hvis du lægger mærke til det, skriver jeg faktisk også, at jeg synes, vi har det godt. Jeg synes bare OGSÅ godt, at vi må tale om de ting, der ikke helt fungerer uden at være en brokrøv smiley

• #297   8. jun 2019 1. Der er ingen der forhindrer nogen i at fortælle de gode historier, tværtimod opfordres der i denne tråd til at se igennem fingrene med de dårlige, for vi har det jo godt.

2. Sidder folk virkelig og ærgrer sig over at 30.000 danske statsborgere mobiliseres til at deltage i demokratiet?
    DET er edderbankme ulækkert!
    Det er sådan noget, der hører totalitære ideologier til smiley smiley smiley

• #298   8. jun 2019 Det er sådan noget, der hører totalitære ideologier til

Og dét er jo lige præcis hvad Paludan er.

• #300   8. jun 2019 Du har ret, Holly, man skal bare sige: Muslim - så kommer der eddermame brok i mængder, man ikke fatter..

• #303   9. jun 2019 #263 ... du tager fejl vi vil ikke dele penge ud over hele linien ... bankerne skal ikke have noget, de kan passende betale noget af det de fik i bankpakkerne tilbage, de blev støttet i deres krise, nu er det offentlige børne- og ældrepasningssystem, sygehusene og de uddannelser vi er så afhængige af under pres, så kan de passende give noget tilbage fremfor at give det på direktionsgangene ... de der fik mest ud af afgiftslettelser på fx biler skal heller ikke have, de der har fået mest ud af skattelettelser der give i % skal heller ikke have mere (1 % i lettelse af stor indtægt er jo klart en større lettelse end !% af lav indkomst) .... Og jeg så kan jeg heller ikke finde mening i at afgående statsminister skal have de samme løn i 2 , så de der vederlag burde nedsættes til meget mindre tidsramme, en syg har 22 uger til at blive rask i, måske med forlængelse til 26 uger, så det må være en passende tid for de høje eftervederlag ... når en syg skal blive rask og komme på arbejde på den tid, med de ventelister der kan være på udredning og behandling, så må en rask kunne gøre det på samme tid, ovenikøbet en hvis netværk nok er ret veludviklet,..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#305   9. jun 2019 faktaresistens smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#308   9. jun 2019 Der har jo altid været klimaforandringer. For mig klinger det hult at mange pludselige er så interesseret. Her i Danmark er der ikke meget der er fredet. Udviklingen skal ingen stå i vejen for.

Det positive er vil at der ikke er så meget mere der kan ødelægges.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#311   9. jun 2019 Det samme her. Og her må man bare konstatere at udvikling,vækst og profit er dræbende.

• #312   9. jun 2019 Naturen skal man ikke være bekymret for; Den tilpasser sig og har altid gjort det. Dog tager den på ingen måde hensyn til dem, som ikke kan klare forandringerne.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#315   10. jun 2019 Det kan ikke betale sig at bekymre sig. Der er kun en vej og det er ødelæggelse. Men det har da givet stemmer for de partier der har fundet ud af hvad folk går op i.

Det kommer ikke til at ændre spor.

• #316   10. jun 2019 Et nyt studie med udgangspunkt i Puerto Ricos regnskove viser, at antallet af insekter falder med »alarmerende hastighed«, og »at den primære årsag er klimaforandringerne«.

Ifølge studiet er op imod 98 procent af alle insekter ved regnskovens jordlag således forsvundet på bare 35 år, siger forskerne bag, der samtidig peger på, at tilsvarende studier fra andre steder på kloden viser samme nedslående konklusioner.

Eksempelvis viser andre studier, at 75 procent af alle flyvende insekter er forsvundet i Tyskland, og at 80 procent af alle insekter er forsvundet i Mexicos tørre skove."

Og hvor er beviserne for, at det hele er på grund af menneskeskabte klimaforandringer og ikke til dels skyldes naturlige klimaforandringer ?

Der har jo altid været klimaforandringer og vil altid være det, for det er vel næppe vores skyld at dinoerne og mamutterne er uddød.

• #317   10. jun 2019 ..

profilbillede
  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#318   10. jun 2019 Nu er det vist sådan, at vi Danskere er blandt de allerstørste klima/miljøsvin målt pr. indbygger (og også har noget af det mest ødelagte natur), så hvis vi skal kunne råbe op overfor resten af verden, ville det da være smart, hvis vi lige fejede for egen dør først...

Om klimaforandringerne er menneskeskabte eller ej, er der nu ret stor enighed om blandt forskerne, men det er faktisk ret uvigtigt; det der er vigtigt er, om vi kan gøre noget for at påvirke klimaet i den retning vi ønsker nu!

Uanset hvordan det forholder sig, skal det vel heller ikke forhindre at vi allesammen gør nogle af de ret simple ting vi kan, for at hjælpe den natur vi umiddelbart uden for døren.

• #319   10. jun 2019 Man skal være mere end almindelig ignorant, hvis man ikke anerkender, at menneskers prioriteringer har enorme konsekvenser for hele vores økosystem.

Ja, der er naturlige klimaforandringer, men det er os, der giver dem turbo på.
    Balancen er forskubbet og det må vi altså tage ansvaret for.
    Det er ikke nok at pege på solen og råbe naturlig istid... selvom det er mere komfortabelt.

I sidste ende - better safe than sorry..

• #320   10. jun 2019 @Kim,
    Arh, du skal vist lige opdatere din viden.

Danmark er et af de lande der i løbet af de sidste 10 år, er drønet op af listerne på miljømæssig bæredygtighed, netop fordi at der har trods alt været en hvis fokus på forurening.

Vores store udfordring er og bliver landbruget, men omvendt, vi eksporterer jo helt vildt, og trods alt, er det danske landbrug noget af det mest regulerede og kontrollerede landbrug i verden.

Så jeg synes ikke, at vi skal være så kede af det.

Udfordringen i Danmark er mere intern. Som hvis vi husker lidt tilbage, hvor nogen var vildt imod vindmøller, fordi er de er grimme at se på (synes de). Den slags fine fornemmelser, er mere det der skal arbejdes med her i landet. For det er altså bare dumt.

Jeg så gerne, at hver gang jeg stod ved vandet, kunne jeg ude i horisonten se en vindmølle.

Mit håb med dette valg er da også, at nu pumper staten langt flere penge i udvikling på bæredygtig energi og batterier. Begge områder vil være smart at satse på. smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#321   10. jun 2019 I forhold til nogle af de allerstørste svin ser det selvfølgelig bedre ud nu end for år tilbage, men vi er klart stadig i den tunge ende når det gælder CO2. Hvad værre er, når det gælder stort set alle andre klimapåvirkninger ser det værre ud, især når man medregner det vi eksporterer til andre lande.

M.h.t. at passe på vor egen natur, er vi nået dertil, hvor selv en granplantage betragtes som "uberørt natur" af politikerne. Det er fint at plante træer for at suge CO2 ud af atmosfæren, men det bliver ikke automatisk til gode levesteder for vores hårdt trængte fauna og flora.

En god illustration af den danske indstilling til naturen, kan ses i hele polemikken omkring ulve. Vi håner andre for at fare for hårdt frem mod løver, leoparder, bjørne m.v. som VIRKELIG kan være farlige, men flipper ud over at se en ulv på en mark i Danmark...

• #322   10. jun 2019 Gad vide hvordan insekterne i regnskoven havde det for 8000 år siden og frem til for små 1000 år siden? Da var kloden jo meget varmere end i dag... Nutidens opvarmning er faktisk næsten ikke til at få øje på, medmindre man forstørrer grafen.

profilbillede
  • Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#323   10. jun 2019 Mon ikke insekterne i regnskoven var ret upåvirkede af temperaturerne i det centrale grønland?

• #324   10. jun 2019 Mon ikke temperaturerne på det centrale Grønland er et billede på klodens temperatur?

Man bruger ihvertfald iskerneboringer til at bestemme globale klimaændringer. Det er ligesom derfor de foretages.

• #325   10. jun 2019 Vindmøller er nu ikke fuldstændig uproblematiske...

https://www.google.com/amp/s/www.tv2east.dk/amp/237991

Det er i øvrigt ikke små mængdervstøjforurening sådan nogle afstedkommer.
    Man bliver tosset i hovedet af at have sådan en tæt på.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#326   10. jun 2019 #324
    Man kan ikke udlede hele klodens temperatur af hvad en iskerneboring viser af lokale forhold. Der har været perioder i klodens historie hvor forholdene mellem kolde og varme zoner har set helt anderledes ud end nu.

Hvad vil du egentlig også bruge din fine graf til? Påvise at de forandringer vi ser er noget vi bilder os ind?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#327   10. jun 2019 sludder den lille plet er ikke viktig. Den er vigtig smiley

• #328   10. jun 2019 "Man kan ikke udlede hele klodens temperatur af hvad en iskerneboring viser af lokale forhold. Der har været perioder i klodens historie hvor forholdene mellem kolde og varme zoner har set helt anderledes ud end nu."

Hele formålet med iskerneboringer er at se på klimaet tilbage i tiden, da det giver et retvisende billede af de globale klimaændringer. Og så kan du øffe videre hvis du vil, ellers kom med noget konkret, snak med forskere eller slå en prut og hjælp os med at holde den næste istid i skak..

"Hvad vil du egentlig også bruge din fine graf til? Påvise at de forandringer vi ser er noget vi bilder os ind?"

Næh forandringerne er jo reelle nok.
    De er bare svære at få øje på i det større perspektiv.

Og så kan man undre sig over hvilken Co2-kilde der var til temp stigningerne for 8000 år siden..

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#329   10. jun 2019 #325
    Jeg opfatter vindmøller som noget vi er nødt til at leve med, til der kommer noget bedre. Det er nok en opfattelse mange har haft, og som har forsinket udvuklingen en del. Nu er vi vist bare nået dertil, hvor vi ikke kan vente og håbe længere.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#330   10. jun 2019 #328
    Det er begrænset hvor meget krudt jeg gider at spilde på en der er så faktaresistent som dig, men hvis du er interesseret i andet end at sidde og lukke bekvemme "beviser" på dine påstande ud, kan du da læse lidt op på hvad man kan og ikke kan udlede af iskerneboringerne. Det er måske nok lidt mere indviklet end du lægger op til.

http://www.isogklima.nbi.ku.dk/forskning/klimaforandringer/modellering_dynamik/

• #331   10. jun 2019 Faktaresistent?

Gider du lige at tale pænt? Du er altid en nar at debattere med, så jeg gider heller ikke spilde mere krudt på dig "kloge".

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#332   10. jun 2019 #331
    Hvordan synes du egentlig at en bemærkning som "og så kan du øffe videre hvis du vil" rimer med dine latterlige påstande om at andre ikke taler pænt?

• #333   10. jun 2019 Har jeg kaldt nogen her for faktaresistent?! Der er eddermaneme forskel..

"Se hvor gletsjerne på Grønland skrumper - vi dør alle i morgen"

Minder det mon ikke om at man bruger temp på Grønland til at vise hvordan den globale opvarmning hærger? Det hænger da fint sammen i dag åbenbart.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#334   10. jun 2019 Læs i linket jeg har givet dig hvis du er interesseret. Ellers er vi vist færdige her.

• #335   10. jun 2019 Jamen vi ER skam færdige. Det var kun den øverste sætning i #333 der var til dig.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#336   10. jun 2019 ..og så er vi tilbage til det med faktaresistensen smiley

Du er åbenlyst ikke interesseret i at søge viden om det du diskuterer.

• #337   10. jun 2019 Og du øffer videre.. utroligt.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#339   10. jun 2019 men er det vigtigt Holly hvad en dansker gør? det troede jeg det ikke var....

• #340   10. jun 2019 @CH.
    Arh, kom nu ikke med en fugl der er fløjet ind i vingerne. Det er for dumt.

Enhver der nærmer sig vindmølle i praksis vil hurtigt opdage, at der ikke ligger døde fugle omkring en vindmølle en masse. Come on... Eller gå dig en tur ved en vindmøllepark selv. Videre...

Omkring støj, så læg mærke til (som jeg også skrev i vindmølledebatten herinde), at jeg af samme årsag altid taler havmølleparker. For det eneste der irriterer der, er nogen enkelte menneskers øjne.

@Kim.
    Ja da, selvom jeg ikke lige ser at vind er dårligt på nogen måde. Bølge energi vil også være fantastisk, og sikkert en masse andre områder som jeg ikke kender, endsige opfundet endnu. smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#341   10. jun 2019 #338
    Nej, du tager ikke fejl. Det er sådan set heller ikke noget jeg er særlig glad for, og får jeg chancen for at ændre på det, gør jeg det gerne. Til gengæld giver jeg ikke op på alle andre områder, bare fordi jeg ikke er perfekt på dette, og det er vel sagens kerne?

Vi kan ikke, hverken på det nationale eller private plan nå perfektion, men vi kan da i det mindste prøve at sætte så meget ind på det, som det er praktisk muligt.

Til alle:
    Et lille tankeeksperiment;
    Hvad vil være værst, at vi laver alle de omtalte tiltag, og det så viser sig at det ikke var nødvendigt, eller at vi lader være med at gøre noget, og det viser sig at videnskaben havde ret?

• #342   10. jun 2019 Tysk vindkraft dræber 1200 tons insekter om året.. Insekter som i forvejen er presset af sprøjtemidler og nu åbenbart også af 1,5 graders opvarmning.

• #343   10. jun 2019 @Ikkesom.
    Fordi alle os der en gang i mellem sejler, godt kender de kæmpe udfordringer med insekter på havet? Det er jo næsten umuligt at sejle nogen gange. smiley

• #345   10. jun 2019 Martin, de fleste vindmøller står på land..

• #346   10. jun 2019 @Ikkesom.
    Lige nu, og ja, det er jo det jeg mener der skal laves om. Investeres i fra staten.

For det er dyrere at etablere på havet, men til gengæld billigere over tid, da man kan sætte meget større møller op, og der er mere vind.

Så vind vind...... smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#347   10. jun 2019 #344
    Man skulle tro at det var selvforklarende, at "Danskere" inkluderer mig selv?

• #348   10. jun 2019 Jeg er 100% enig i at vindmøller skal opføres på havet. Og jeg mener vi også bør flytte den landbaserede vindkraft vi har i dag der ud.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#349   10. jun 2019 #340
    "Alle" har vel gået og regnet med at Fusionsenergi var lige på trapperne, men det trækker åbenbart ud (eller kan måske slet ikke realiseres?).

Hvis det kommer, kan vi nok se frem til at møllerne fjernes igen. Indtil da, er de selvfølgelig den oplagte løsnining, og det eneste realistiske alternativ lige nu.

• #350   10. jun 2019 @Kim.
    Fussions energi vil komme en dag, vi har bare ikke teknologien endnu.

Vi skal nemlig kunne holde en plasmavæg, og det er er teknisk meget svært.

I teorien kan vi jo allerede, men udfordringen er, at det kræver mere energi at opretholde produktionen, end den producerer.

Hvem "alle" er har jeg ingen ide om, da jeg aldrig har læst at nogen troede det var lige om hjørnet.

Men der forskes i det af for blandt andet fra EU midler en hel del. Så det skal nok komme men jeg tror ikke jeg har set andet indenfor 40 år, og det var nogen år siden jeg satte mig ind i det.

Men fedt når de knækker den kode.... smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#351   10. jun 2019 Med "alle" tænker jeg bare på at fusionsenergi nævnes i flæng som det der er det "rigtige", og jeg har ofte set det brugt som argument for at f.eks. vindmøller er tidsspilde.

• #352   10. jun 2019 En fugl taler vi jo altså ikke om. Én vindmølle slår 3.8 fugle ihjel om året - det giver knap 18.000 fugle om året, desværre en god del af dem de store rovfugle.

Jeg siger ikke at man skal lade være med at lave vindmøller på den baggrund - jeg siger at det ikke er fuldstændig uproblematisk og udelukkende lyserødt og fluffy skyer...
    Alt koster.

Hvad angår kernekraft - jeg vil tillade mig at stille spørgsmålet om det ikke kunne betale sig rent miljømæssigt at benytte mere fissionsenergi indtil fusionsenergi er realiserbart.
    Det er nok lidt politisk ukorrekt....
    Ja, det giver nogle udfordringer med restprodukter, men det er yderst miljøvenligt i selve produktionen af energi......

• #353   10. jun 2019 @CH.
    Alt har en omkostning. Lidt fugle (uanset størrelse) er jeg reelt klart ligeglad med, i forhold til at vores klima overlever og dermed os.

Kernekraft er sjovt nok et område jeg ikke har meget viden om overhovedet. Det er som om, at det har man bare dræbt i Danmark.

Så du kan snildt have ret, at det er løsningen lige nu. i så fald skal vi da skynde os at bygge dem i mine øjne.

Restprodukterne kan vi sende til Schweiz eller var det Holland? Jeg så bare engang et program om et land der mod betaling opbevarede det under sikre forhold.

Uanset, så synes jeg inderst inde, at el produktion der ikke efterlader den slags er at foretrække trods alt.

Lad os nu bare bygge de Møller...... smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#354   10. jun 2019 Ingen politiker med respekt for sine genvalgsmuligheder kommer til at foreslå kernekraft lige nu. Det er faktisk ligesom med ulve; Danmark er ALT for lille til at det kan gå smiley

• #355   10. jun 2019 Det er DK - og det er hul i hovedet i mine øjne.

Men firsernes kampagner virkede ret så effektivt....

Det er præcis som med ulvene.....

Selvfølgelig skal de være her - bare ikke LIGE her...

• #357   10. jun 2019 Vi var for et par år siden ude at gå spor for foden af en vindmølle. Bedst som Cof var i gang med sit søg, bremsede krabaten med et vældigt brag som resultat.
    Hold nu kæft et chok vi fik smiley
    Heldigt nok at det var Cof, der gik der og ikke en ung og følsom vaps under indlæring smiley
    Har I nogensinde stået under en vindmølle når den slog bremsen i?

• #358   10. jun 2019 @CH.
    Sjovt! Det har jeg også prøvet, og jeg var ærlig talt ved at skide i bukserne af forskrækkelse! smiley

Jeg troede et kort øjeblik den var ved at falde ned over hovedet på mig. Det lyder som en gearkasse der eksploderer.....

• #359   10. jun 2019 Haha, ja det lyder noget voldsommere end man lige forestiller sig smiley smiley
    Om jeg begriber at hunden nærmest ikke vendte et øre smiley

• #360   11. jun 2019 Ha ha ha ha, jeg kan næsten høre ham. smiley

profilbillede
  • #361   11. jun 2019 Holly,

https://www.youtube.com/watch?v=-VC74t7fubk

• #363   11. jun 2019 Det er en mand som har ordet i sin magt. smiley

Om islam, indvandring og alt det der hejs som følger med.
    Vil anbefale dig at se flere videoer med ham, f.eks: "Message to Offended Muslims": https://www.youtube.com/watch?v=nhjvoJatKOY&feature=youtu.be
    Og: "Europe is Killing Itself: https://www.youtube.com/watch?v=ydPZRoLzu-E

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#367   11. jun 2019 Ja det er klamt

• #368   11. jun 2019 Jeg synes så heller ikke måden man har mobiliseret stemmer på i de såkaldte Ghettoer er iorden ... en af dem der har gjort siger at de ikke har sagt til folk hvem de skal stemme på, men indrømmer da at der er fortalt om, om der har været repræsentanter ude fra Enhedslisten og de Radikale, men ikke fra fx C og V ...

Økonomi : Nu forlyder det at det ikke går så godt som man har lagt tul grund for beregningen for det råderum der kan gives velfærd for smiley , at det ikke er gået som beregnet siden årsskiftet ... så det er altså ikke så velpolstret en økonomi der overtages som LLR har givet udtryk ... eller er det spind så man allerede nu begynder at nedtone forventningerne smiley ... igen de der eftervederlag skal der sgu nok blive råd til smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#369   11. jun 2019 hvis muslimer ikke deltager i demokratiet er det for mig et langt større problem.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#370   11. jun 2019 Hvordan kan det være den helt store overraskelse, at indvandrere stemmer på de politikere de mener vil pleje deres interesser? Er det ikke det samme vi alle gør?

Der foregår en massiv påvirkning fra alle sider og af alle partier i en valgkamp, så hvorfor må partier der vil kapre indvandrerstemmer ikke gøre som de andre?

DF har det da vist også mest med at luske rundt på plejehjemmene og blandt andre lette ofre, når de skal kapre stemmer, ligesom Socialdemokratiet benytter sig af kontakterne i fagforeningerne.

Hvis nu vi holdt op med at se indvandrere som en samlet og særskildt gruppe, ville de måske heller ikke opfatte sig selv som sådan?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#371   11. jun 2019 Det er da værre hvis de ikke bakker op om demokrati men udelader at stemme fordi Allah er den eneste de stemmer på og bla bla andet sludder..... Det kan jeg slet ikke forstå hvis vi ikke i et demokratisk samfund kan enes om?

• #374   11. jun 2019 Som det er beskrevet i medierne er det jo ikke dem der deltager i, sætter sig ind i og forstår demokratiet der er tale om ... det er da det bedste, men der er stemt dørklokker og som jeg læser mobiliseret nogle som måske ikke havde tænkt sig at stemme, som ikke helt forstår systemet og så nok heller ikke har sat sig ind i hverken demokratiets ånd eller partierne ... jeg læser det og forstår det som om en del er "ledt/guidet" uden de selv har haft tankerne/evnerne/lysten til at søge den viden der skulle til at gøre op mig sig selv hvad og om der skulle stemmes ...

det svarer for mig til man i overført betydning gik ind og agiterede i dagsinstitutioner for at "hør nu her stem på dem der vil minimusnormeringer, og havde du egentlig ikke tænkt at stemme, og har du ikke lige kunnet sætte dig ind i hvad de står for, så sæt dit X ved enten dette eller dette parti" .... det er ledende og ikke nødvendigvis bredt oplysende ...

• #375   11. jun 2019 Isabelle ... læs nu lige hvad jeg skriver ... det er nogle i områderne der har mobiliseret på en imo ikke tiltalende måde ... jo det er det bedste der kan ske at folk, alle folk stemmer på et oplyst grundlag, det virker bare ikke til at det er det OG KUN det der har skabt den store vælgerfremgang i de områder .... man kunne måske forestille sig at nogle af dem der har stemt fx Enhedslisten rent faktisk har familie der er selvstændige, men de er så ikke blevet oplyst om, og dermed stillet overfor valget, at der er nogle partier der måske ønsker at gøre vejen nemmere for selvstændige osv ...

• #378   11. jun 2019 det har været omtalt i TV2 Østjylland ... det var så Gellerup ...

jeg brugte ikke ordet Iman ... ved ikke hvad de der har gjort det er ...denne artikel er København, men det er også sket i Aarhus ... det er ikke fordi jeg IKKE kan forstå motivationen, men jeg synes stadig ikke det er ok og måden .. :

https://www.bt.dk/politik/abbas-har-mobiliseret-flere-tusinde-indvandrere-til-valget-der-er-blevet-talt-ned

• #380   11. jun 2019 Det er stadig ikke på et bredt oplyst grundlag hvis det er folk der ikke har ønsket eller evnet at sætte sig ind i bare en del af bredden og hvad de enkelte partier måske står for, det er så mest på baggrund af RP, og forståeligt nok for mange, en som vi alle har skrevet flere gange gennem tiden, ingen af os, eller meget få, har et parti at stemme på der 100% står for det vi ønsker på alle parametre, derfor søger vi viden og sammenligner, det mener jeg stadig ikke har været muligt for en del af dem der er mobiliseret på denne måde ... de er blevet begrænset oplyst og har stemt ud fra det ... desuden, slagt mig bare, så ved jeg fra mit en gang daglige virke i Gellerup og stadig boende i nærheden og med mange forskellige etniciteter omkring mig at der ofte er folk der ses meget op til som værende autoriteter i området, og disse vil nemt kunne få folk der har svært ved at oplyse sig, til at følge en anbefaling, ikke ud fra viden, men ud fra når den person siger det, så er det nok smart at gøre ...

Har så læst at en anden valgforsker, kan ikke huske hvor, udtaler at den måde er problematisk ...
    Det er jo IKKE det at muslimer har stemt. men det der har ført til at nogle har stemt, der egentlig ikke ville, eller ikke vidste hvad de skulle stemme fordi de ikke kan sætte sig ind i det ...

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#382   11. jun 2019 Når man tænker på det niveau af information og prioriteter, rigtig mange vælgere vælger efter, kan jeg ikke rigtig se at det er specielt oprørende at en gruppe i samfindet, som er blevet specielt udvalgt til forfølgelse af ekstreme båtnakker, samles om partier de tror på vil beskytte dem. Når de ikke længere ses og behandles som en samlet problematisk gruppe, kan det jo være at de også begynder at prioritere deres individuelle interesser.

Sandheden er jo den, at uanset hvad de gør (udover at rejse ud af landet), vil tosserne på det yderste højre mene at det er forkert.

• #384   11. jun 2019 sorry .. jeg er ikke enig ... synes det er paradoksalt at vi kan blive enige om at RP har fundet nogle der er en blanding af dem med hans synspunkter, og så en del der er "svage" og dermed nemme at lokke med på vognen ... mens når det gælder muslimer så er det ikke sådan ...
    jeg ser flere og flere oplyste og bedre uddannede danskere af anden etnicitet som deltager i demokratiet, det går den helt rigtige vej , men samtidig ved jeg der er en gruppe der fx er analfabeter, kvinder der mest går hjemme og ældre indvandrere der ikke er i stand til at sætte sig ind i partier og programmer, og en del af disse er imo blevet påvirket da de har været "svage" og nemme at påvirke ...

jeg synes det er trist der er nogle der på de konto er ofre for RP og jeg synes det er lige så forkert at det er sket i ghettoer ... ja det ville måske give en lavere stemme%, men hellere det og man så kan sige bagefter at folk helt sikkert vidste hvad de gjorde ...at de havde kunnet sætte for og imod op od hinanden i deres hoveder og vidste hvor de indgik kompromisser med det de står for ...

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#385   11. jun 2019 #384
    Jeg kan godt sympatisere med dit synspunkt, men en af grundstenene (og måske svaghederne?) i demokratiet, er jo at alle, uanset åndsevner og vilje til at lade sig informere, som udgangspunkt har samme stemmeret. Hvis man skal undgå at man kan påvirke dem som kunne være nemme at narre, kan der jo i virkeligheden ikke føres valgkamp.

• #386   11. jun 2019 Jeg synes så heller ikke måden man har mobiliseret stemmer på i de såkaldte Ghettoer er iorden ... en af dem der har gjort siger at de ikke har sagt til folk hvem de skal stemme på, men indrømmer da at der er fortalt om, om der har været repræsentanter ude fra Enhedslisten og de Radikale, men ikke fra fx C og V ...

Økonomi : Nu forlyder det at det ikke går så godt som man har lagt tul grund for beregningen for det råderum der kan gives velfærd for smiley , at det ikke er gået som beregnet siden årsskiftet ... så det er altså ikke så velpolstret en økonomi der overtages som LLR har givet udtryk ... eller er det spind så man allerede nu begynder at nedtone forventningerne smiley ... igen de der eftervederlag skal der sgu nok blive råd til smiley

Hanne, har du læst tidligere indlæg om dette? Der er ca. 33.000 muslimer der har stemt, hvoraf langt de fleste ikke ville have stemt. De udgør under 1% af de stemmeberettigede. Stemmeprocenten var ca. 85%. Ergo er der omkring 15% der ikke har stemt.

Jeg vil vove den påstand, at de muslimske 1% ikke er det der har fået vægtskålen til at tippe. Nok nærmere de 15% der ikke gad lette røven smiley

• #388   11. jun 2019 Jeg er allerede træt af at have stemt rødt og ville ønske jeg kunne gøre det om.

• #389   11. jun 2019 Isabelle ved ikke om lige du har ... men erindrer i diverse omkring rp og valget at nogle, heriblandt mig selv mener at en del/nogle (alt er relativt), at der var folk der gav udtryk for at stemme RP som nok ikke gjorde ud fra en bred viden, men fordi han råbte højt ...

@ A Bom, jeg er ikke utilfreds med valgets resultat, det er princippet i den påvirkning der er foregået på en måde jeg finder forkert ... som jeg har forstået noget af det jeg har læst har man mobiliseret folk der normalt ikke stemmer, organiseret at beboerne har mødt bestemte partier, men ikke alle partier ...

Jeg er glad for en rød regering, men jeg er ikke fan af Morten Ø, det vil jeg ikke ligge skjul på, jeg er sikker på at SF og Ø godt kunne trække A det stykke de skal trækkes, mens jeg frygter at Radikale trækker den for langt, så enten få vi ikke en rød regering, ellers får vi en der bliver så "god" så det eneste der kommer ud af den ved næste valg er en modreaktion (somme jeg ser dette valg være), og så starter det hele forfra ...

Jeg ser ingen fornuft i at have 4 slapper år, 4 strammer år, 4 slapper år osv ... det minder mig om min arbejdsplads med evindelige ændringer, intet får lov at bundfælle sig, intet får tiden til at virke og ingen føler sig sikre mere end et par år af gangen ...

Jeg håber på en regering der skaber en bedre balance, men uden at kamme over ... Jeg ønsker bedre forhold for børnene, jeg ønsker ikke en ø-lejr, jeg ønsker vi skal finde en måde at hjælpe flygtninge i verden på, men jeg ønsker ikke bedre muligheder for alverdens migranter kommer for at få del i velfærden hvis ikke de er i stand til at yde, altså håber jeg de finder en måde så virksomhederne kan få den arbejdskraft de har brug for, så vi kan tjene penge og hjælpe folk i nød, og få flere penge til børn, uddannelser, sundhed og ældre ...

Jeg håber det sker på en måde og i en målestok så folk ved hvad de kan regne med mange år frem, og ikke kun til næste valg ... men jeg ser en fare i at bliver der givet for meget los, så får vi bare en omgang næste gang hvor der skal strammes tilbage, og en opposition der for at sikre sig valg igen lover skatte- og afgiftslettelser i guld og grønne skove til de rige, dette vil medføre at der igen skæres på det jeg kalder kernevelfærd ..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#390   11. jun 2019 afsløring! det var sådan her det foregik.... hahaha

profilbillede
  • #392   11. jun 2019 Det er vel ikke anderledes end at fagforeninger, dansk erhverv og mange andre enten direkte eller indirekte fortæller hvem de syntes man skal stemme på.

Forstår overhovedet ikke det er noget folk kan hidse sig op over, det er jo ikke sådan de har stået med en pistol for panden og sagt " du SKAL stemme på det parti" . Og som flere andre nævner, er det da logisk nok at man ikke stemmer på et parti der ikke ønsker en i landet/ ønsker at stramme reglerne mere og mere.

• #393   12. jun 2019 Jeg tror bestemt en del er blevet "opfordret" til at stemme. Der var i hvert tilfælde flere mænd med eksotiske navne, der pralede en del med, at have sikret sig, at alle stemmeberettigede i deres familier, stemte personligt på Østergaard. De var oppe på familier på 20+ medlemmer, og det lød bestemt ikke til, at alle af sig selv var kommet til den konklusion, at det at stemme i det hele taget, var noget for dem, eller at de på nogen måde havde det store valg ...

Jeg synes det er klamt, at høste stemmer på det grundlag.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#394   12. jun 2019 Hvordan mon fællesskabet vil tage imod at man vælger at stemme DF?. Det kan man da sagtens sige højt. Ingen grupperes overhovedet. Det er intet med demokrati at gøre.

• #395   12. jun 2019 Opgaven ligger jo altså ikke i at flejne ud over at 30,000 pludselig har fundet deres vej til stemmeurnerne. At nogen kan se det som andet end glædeligt er mig en gåde, der er da i den grad er integrationsmæssigt fremskridt!
    Opgaven består i at uddanne disse nye vælgere ordentligt og videreformidle viden om de demokratiske rettigheder, de har.

Vil partierne påvirke befolkningsgrupper og hverve vælgere, så må de jo gøre det - her har de blå partier bare overset en udvikling (endnu en) og er gået glip af chancen.

Prøv lige at lur rundt omkring, hvor mange interessenter, der forsøger at påvirke ens valg.
    Jeg har fået talrige opfordringer i valgkampen på at stemme på DF så Liselot Blixt kunne komme ind (hun har været fantastisk som sundhedsordfører i de forgangne perioder og har stået op for mange patientgrupper). Det har jeg ikke gjort, men jeg tuder sgu da ikke over at andre har valgt anderledes.

Husk på - at the en of the day - så er man altså alene i stemmeboksen. Der kan ingen tvinge nogen.

• #396   12. jun 2019 At man ser et problem i, at en befolkningsgruppe samles og opfordres til at stemme på et parti, som vil forsøge at hjælpe pågældende gruppe, kan kun være et tegn på lummer racisme. Jeg er ikke overrasket. Faktisk slet ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#397   12. jun 2019 Selvfølgelig kan det kun være racisme. Det er alt som du ikke forstår og det er jo ikke så lidt.

• #399   12. jun 2019 Hvad folk stemmer på, det er jo folks egen private sag.

At nogen grupper opfordrer til at stemme på et bestemt parti, er da helt normal adfærd i et demokrati.

Sjovt, at det kan blive til en debat. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#400   12. jun 2019 Men så er det jo helt fint bare der også er andre der oplever det. Sådan undgår man gang på gang at forholde sig til noget som helst. En sikker måde at afspore debatten på.

Jeg troede vi skulle glæde os over at de have taget demokratiet til sig. At man har ret til at have sin egen holdning. Så naiv er man vil ikke.

• #405   12. jun 2019 Så.. nu vrider man sig for at finde muligheder for at forhindre SK i at demonstrere. (Tv-Avisen Dr1)

De angriber problemerne fra den forkerte ende af. Hvis vi har så store problemer med uintegrerede muslimer, at politiet ikke har ressourcerne til at beskytte en politikers ret til at demonstrere og forsamles og bruge sin ytringsfrihed, så må man udskifte politibeskyttelsen med militæret. Det er den eneste værdige måde at takle problemet på.
    (En anden kunne være at smide alle de uintegrerede ud, og den foretrækker jeg naturligvis.)

Ellers har staten tabt sit voldsmonopol og underlagt sig en fremmed magt i vores eget land, sikken en skændsel det ville være for Danmark.

Vil man hellere at danske patrioter tager ud og agerer vagtkorps, for det bliver alternativet. Vi er ikke voldelige, men det bliver vi naturligvis hvis vi angribes, og det bliver vi 100% sikkert hvis vi stiller op i stedet for politi eller anden statsmagt.

Sikken en ballade det kan blive til.
    Det er NU demokratiet og grundloven bliver sat på prøve..

Rasmus Paludan har VIRKELIG udstillet hvor uoverskueligt store problemer vi har med indvandrere.

• #406   12. jun 2019 Det er jo galopperende paranoia...

• #407   12. jun 2019 Hvad er det som er paranoia?

• #408   12. jun 2019 Virkelige hændelser kan aldrig være paranoia..

"Ved en paranoid psykose, også kaldet paranoia, får man gradvist vrangforestillinger, som måske ikke er helt umulige men overordentligt usandsynlige."

Politidirektøren for Nordsjællands Politi står for åben skærm og indrømmer, at politiet ikke har ressourcer til at beskytte Paludan.

-Og i stedet for at diskutere hvordan man så beskytter ham, eller hvad man kan gøre ved de uintegrerede, så taler man om forbyde eller indskrænke hans ret til at demonstrere.

Paranoia mig i r....

• #409   12. jun 2019 Hvis man ikke kan se, at vi har et integrations problem, efter der er brugt 100.000 millioner kroner på at beskytte en gal mand der råber i vinden.

Så er man vitterligt så intet vidende eller forstående at man ikke burde have ret til at stemme i mine øjne.

Både Paludan og dem dem der reagerer så aggressivt i mod ham, burde ikke være her i landet.

Ekstremister på begge sider, er gak gak... Altså i mine øjne.

• #410   12. jun 2019 Et andet perspektiv:

I år indtil nu, har beskyttelsen af primært Paludan kostet 100 mio kr.
    Det svarer til EEN dags nettoudgifter til ikke vestlig indvandring.

Hvis vi har råd til det, så har vi *bandeord* også råd til at beskytte en dansk politiker!
    Det kunne da lige mangle.

• #411   12. jun 2019 Jeg tror næppe, der er nogen, der er i tvivl om, at integrationen på alle mulige måder er forfejlet.
    Og det bliver bestemt ikke bedre nu, hvor man i stedet for integration kræver assimilation.

• #412   12. jun 2019 De skal ikke integreres, de skal hjem. Det er politikken nu (ihvertfald for nyankomne) og vedbliver forhåbentlig at være det.

Du mangler at svare på hvad det er som er paranoia, og hvis du ikke kan forklare det, så kan en af dem som har liket dit udsagn måske?

• #414   12. jun 2019 Det har da intet med Paludan at gøre.

Desuden bruges der også enorme ressourcer på fodboldbøller.
    Synes du fodbold skal forbydes?

(Det er ikke en grundlovssikret rettighed)

• #415   12. jun 2019 Jeg mangler ikke at forklare dig noget, ikkesom.
    Det gider jeg ikke at bruge tid på.

• #416   12. jun 2019 Nej så hellere slynge om dig med grundløse psykiske diagnoser.

Flot.

• #417   12. jun 2019 ....

• #420   12. jun 2019 Sofia - det er en super dårlig sammenligning for der bruges også rigtig mange ressourcer når nogle hold møder hinanden. F.eks. Brøndby og AaB eller Brøndby og FCK.

Iøvrigt virker det super ekstremt til den modsatte side hvis man vil forbyde en dansker at demonstrere bare fordi nogle utilpassede ikke kan lide det.

Jeg læste i øvrigt at Belgien er ved at få sit første område med sharia forleden. Det kan da godt virke skræmmende på mig hvis det sandt.

• #422   12. jun 2019 Sofia,

Jeg synes ikke man kan sammenligne en ikke-voldelig politikers grundlovssikrede rettigheder, med fodboldbøllers gensidige trang til at slås.

• #426   12. jun 2019 Gad vide hvad man blandt HG's EL og R tilhængere ville mene, hvis deres politikere pga. deres holdninger blev mødt med vold af højrefløjen eller andre i en grad, så politiet ikke havde ressourcer til at beskytte dem, og så valgte at gøre politikerne til problemet og ikke dem der med vold vil forhindre deres lovlige ytringer?

Så fik piben nok en anden lyd.

• #428   12. jun 2019 Sofia,

Det har han RET til, og det skulle han gerne kunne gøre i fred og ro.
    Vil du forbyde fodbold?

• #429   12. jun 2019 Det er min grundlovssikrede rettighed, at gå ind på FCK's stadion, og stille mig blandt Copenhagen Casuals (ultra fanatiske fans) og brænde FCK flaget af, mens jeg råber at de er nogen bøsserøve.

Det er også enhver danskers rettighed, at sige til mig i min hospitalsseng.

Det var godt nok dumt gjort Martin.... smiley

• #430   12. jun 2019 Martin,

Men man forbyder ikke fodbold, man stiller op med store politistyrker gang efter gang..

• #431   12. jun 2019 @Ikkesom,
    Enig, og jeg mener dæleme også at pengene skal findes, så længe at der er fornuft i aktionerne som kan ses.

Men jeg ved også, at er der psykisk udfordrede folk, som gang på gang forsøger at få sig selv skadet (manden blandt ultra i FCK), og i så tilfælde så bliver de forvist fra stadion.

Jeg ser Paludan som en sådan psykisk udfordret person.

For det han gør, er det samme som jeg ser det.

Derved fortæller jeg dig også, at vi har et kæmpe problem med vores Ghetto områder.

Tag ikke fejl, jeg mener vitterligt at en stram udlændinge politik er nødvendig, for jeg ser ikke at vi har haft succes med vores integration. Jeg ser også gerne at problem personer bliver sendt ud.

Men jeg ser ikke Paludan komme med bare et fornuftigt ord omkring løsningen af denne udfordring.... Tvært i mod.

• #432   12. jun 2019 Det sjove ved jer højrefløjs-ting, at når det kommer til stykket, så trøstes I gerne af en "farlig" indvandrer:
    https://youtu.be/nqZCzG0JB7g?t=283

• #433   12. jun 2019 sært nok er jeg ikke overrasket over at når man stiller spørgsmålstegn ved noget der er sket i muslimsk miljø så er man lummer racist ...

mht til at mange andre interesse organisationer i gennem tiden har forsøgt at påvirke folk med sammen interesse i bestemt politisk retning, så der jeg der simpelthen ikke som værende ens, det har som regel i overvejende grad været folk der er vokset op i og med det danske demokrati, folk der har dansk som primært sprog og som har kunnet læse aviser og se og forstå nyheder, de har haft en helt anden mulighed for at tilegne sig viden om andre partier og dermed sammenligne og beslutte sig på et oplyst grundlag ...

Der er simpelthen i den mobilisering der er sket denne gang folk der ikke har fået muligheden for at vide at der var andre muligheder, hvis de skulle have andre interesser end lige det R og Ø repræsenterer ... som skrevet tidligere er der også blandt muslimer en del selvstændige, måske de havde været bedre tjent med et X ved Konservative hvis de var blevet bredt informerede ... men de fik ikke den reelle oplysning og dermed ikke valget om det vigtigste for dem var det R og Ø står for eller om et andet parti måske havde andre ting som de faktisk kunne finde vigtige... som vi andre der måske har måttet prioritere og har kunnet det ud fra bred viden ...

• #434   12. jun 2019 Nu findes der så også mange selvstændige der stemmer rødt, og ser andre ting vigtigere end at få så mange penge som muligt i kassen smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

#435   12. jun 2019 #426
    Der er bare den forskel at de nævnte partier, om man er enig med dem eller ej, ikke stiller sig op udelukkende med det formål at provokere en gruppe mennesker som vi allesammen allerede ved er voldsparate.

Jeg kan ikke rigtig se hvorfor vi skal bruge ressourcer på at lade en enkelt mand (nu med nogle forvirrede medløbere, der hver for sig bare har det tilfælles, at de kan blive enige om at hade eller foragte en eller anden gruppe af befolkningen)?

Skal jeg have politibeskyttelse, hvis jeg får den geniale ide at jeg vil vise hvor voldsparate danske mænd er, når de er i følgeskab med deres kvinder, ved at stille mig op påstrøget og give mig til at svine de nævnte kvinder til med sprogets værste gloser, krydret med nogle velvalgte tilbud om at de hellere skulle gå med mig, end den dødbider de hænger på nu? Vi kan vel godt blive enig i at det er min grundlovssikrede ret at sige lige hvad jeg vil, og skal beskyttes mod overgreb?

Noget helt andet; gider du ikke at lade være med at pakke dit xenofobiske sludder ind som "fædrelandskærlighed" og prøve at tage patent på det? DF har gjort det ret uantastet i årtier, så det er hverken nyt eller originalt, men stadig lettere kvalmefremkaldende.

• #437   12. jun 2019 @Rikke.
    Nævn bare 3 som stemmer på enhedslisten?

• #439   12. jun 2019 Vi ved, at der er problemer med integration, og vi ved, at der er problemer med voldelige personer. Man skal da være overordentligt tykhovedet for direkte at opsøge dette, provokere, og når der så kommer den helt forventede reaktion, proklamere at "HER har jeg VIRKELIG udstillet problemet!"

Hvordan kan dette blive ved med at gentages?? Nej, han har ikke udstillet nogen eller hevet nogen frem. Vi ved at der er problemer - at bruge penge, ressourcer og skabe farlige situationer fordi man VIL stå på sin RET, det er både barnligt og virkelig uacceptabelt over for både politi og borgere.

• #440   12. jun 2019 jeg er overbevist om at havde man fx 2-3 større boligområder i DK med traditionelt lav stemme %, , måske lidt i udkantsområder hvor der boede primært etniske danskere lidt lavt på den sociale rangstige og måske ikke specielt godt uddannede og nogle stykker der måske nød ret høj anseelse i området havde arrangeret politiske møder med kun repræsentation af RP og DF, samt de havde anbefalet folk at stemme på et af de 2 partier, så havde helvede været løs . Der havde man ikke nøjedes med at rose den forhøjede stemme% og ikke bare set det som et højere engagement i demokratiet ... Havde det været etniske danske der var blevet påvirket så snævert så er jeg sikker på det var blevet betegnet som problematisk ..

• #442   12. jun 2019 Kim,

Vi skal selvfølgelig beskytte ALLE som er truet, det er da ikke så svært at forstå.
    Demonstrationer har en særlig beskyttelse jf. vores grundlov, og politikere her en endnu særligere beskyttelse. Dine "forvirrede medløbere" er mennesker som er politisk enige i hvad manden mener, og INGEN skal gøre sig til smagsdommer.
    Jeg garanterer at der også er mange som er dybt uenige i hvad eksempelvis EL og R mener, men derfor tyr de da ikke til vold!

"Noget helt andet; gider du ikke at lade være med at pakke dit xenofobiske sludder ind som "fædrelandskærlighed" og prøve at tage patent på det? DF har gjort det ret uantastet i årtier, så det er hverken nyt eller originalt, men stadig lettere kvalmefremkaldende."
    Er fædrelandskærlighed xenofobisk sludder?!? Det siger mere om dig end om mig. Fy for fanden.

• #443   12. jun 2019 Hold da ferie i ved mange ord herinde..
    Jeg googlede da lige:

Xenofobi (af græsk xenos = "fremmed" + phobos = "frygt, flugt") er en følelse og eventuelt fysisk udtryk af stærk frygt for eller mistro til fremmethed og fremmede, herunder internt migrerende der opfattes som udefrakommende eller udefrakommende uden statsborgerskab.

smiley

• #444   12. jun 2019 Sofia,

Vil du forbyde Paludan at demonstrere, så vil du vel også forbyde fodbold..

• #446   12. jun 2019 Jeg kan lide alle som kan opføre sig ordentligt. Uanset hudfarve eller fremmed oprindelse.

Men jeg så gerne islam frataget alle rettigheder som trossamfund, og alle uintegrerede muslimer som sætter deres koran over dansk lov og orden, smidt ud på røv og albuer.
    Hellere i går end i dag.

• #448   12. jun 2019 Det har han intet behov for. Han er ikke imod fodbold, han er imod islam ligesom jeg selv. Og han har til fulde bevist hvorfor han er det.

• #451   12. jun 2019 Tomme tønder?

Han har brændt nogle bøger som han selv har betalt.
    Og må nu leve med beskyttelse 24 timer i døgnet, og betegnes som alvorligt truet. Det er sgu ikke tomme tønder. Optøjerne på Nørrebro og andre steder er heller ikke tomme tønder, det er ganske virkeligt.

For nylig måtte politiet evakuere ham tre gange på en uge pga. oplysninger om konkrete attentatplaner imod ham.

• #453   12. jun 2019 Ja hjemme ved dig selv hvor ingen muslimer ser det.. smiley

• #455   12. jun 2019 Skal jeg gøre, og hils Liva fra mig. smiley

Sov godt.

• #456   12. jun 2019 Faktisk en ganske god ide du kom med der, om at tage en koran med til den lokale Sankt Hans fest og kyle den i bålet.
    Og se hvilken reaktion det vil afstedkomme blandt de omkringstående. smiley

"Vi vil fred her til lands, Sankte Hans Sankte Hans.."

• #457   12. jun 2019 Jeg har ikke fulgt hele tråden
    Men vil forsvare mit partis indsats på at få nye danskere og deres efterkommere til at stemme.
    Vores kampagne havde budskabet "uden at stemme, har du ikke en stemme", og ja den fokuserede på symbolpolitik som burkaforbud, og "ghetto" pakken som rammer mange af de "nydanskere" der traditionelt ikke stemmer
    Vores indsats har desvære stadigt ikke fået valgdeltagelsen i de miljøer op til det samme som de omkringliggende miljøer .
    At nogen kan se den indsats, som et problem for vores demokrati, er for mig uforståeligt

• #459   13. jun 2019 #458 … Måske er der 98,2 danskere , der langt hen ad vejen mener det samme som Paludan …. men ikke tør sige det højt .
    Ingen ved hvad danskerne tænker inden for deres egne 4 vægge.

Og NEJ … jeg er ikke Paludan fan …. men noget kan jeg godt følge ham i .

• #462   13. jun 2019 Nu er det jo sådan , at man ikke kan stemme på NOGET af det han mener … og ikke på andet …
    Enten må man stemme for hele pakken … eller intet .

Og jeg kan ABSOLUT IKKE stemme for ALT det han mener .

Kommentér på:
Valget 2019

Annonce