{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.991 visninger | Oprettet:

killinger med hængebug {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 killinger. De er 4 uger gamle - eller måske er det 5. Alle har en fedtpude på maven. Eller faktisk ligner det en pude løs hud med luft i. Den hænger som en sæk ml. bagben og det ser meget spøjst ud. Det er ikke brok/hernia. Kattemor er et mix af huskat og norsk skovkat eller sådan noget. I al fald var det en stor kat med masser af pels.
Er der nogen der kan opklare dette for mig? Er det fede killinger? En fejl? Eller er der en race, der har sådan en mave?
Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger med hængebug
  • #1   25. maj 2019 Kan ikke hjælpe dig , da jeg ikke har set dem ….. Men det undrer mig , at du ikke rigtig ved hvor gamle de egentlig er smiley
    Er det hanner eller hunner ?
    Har du ikke været ved dyrlægen med dem ?

Men mon ikke det er normalt , når de alle har det ?

• #2   25. maj 2019 Hvorfor har de ikke været ved dyrlægen?

Hvorfor ved du ikke, hvor gamle de er?

At katten er stor, er ikke lig med misdannede killinger. Det kan indavl godt være.

Hvor er missemor nu?

• #3   25. maj 2019 Der er ingen race med løs luft i maven..

kan du ikke tage et billede?

• #4   25. maj 2019 post et foto...

• #5   25. maj 2019 Jeg ville nok køre forbi dyrlægen med dem hvis du er i tvivl om de er ok?

• #6   25. maj 2019 Et billede af killingerne ville hjælpe, men tag dem da til dyrlægen...

• #7   25. maj 2019 Et billede hjælper ikke, for på et billede kan man jo kun se det Vimala fortæller, men ikke hvad killingerne fejler.

Hvor ved du fra, at det ikke er brok ? Det kan det sagtens være, selv om du ikke mener det.
    Tag killingerne til dyrlægen mandag morgen og tag moren med og få den steriliseret samtidig.
    Med over 500.000 hjemløse katte, så behøver man ikke at være med til at lave flere.
    Jeg forstår så hellere ikke, at du ikke ved, hvor gamle dine killinger er, og hvem er far til killingerne ?
    Hvis ikke din kat er tjekket for arvelige sygdomme, så kan du jo ikke vide, om killingerne fejler et eller andet arveligt, det samme gælder, hvis du bare har lukket den ud og har ladet den pare sig med en eller tilfældig han.

Så afsted til dyrlægen med killingerne på mandag.

Og lige som andre, så undrer det mig, at du ikke ved, hvor gamle dine killinger er, det virker ret useriøs.

• #8   25. maj 2019 Jeg håber sådan, at TS er i tvivl om alle de ting, fordi missemor er en tilløber, der bare holder til for at føde og opfostre sine killinger.

Uanset hvad, så skylder man dyrene at tage sig af dem. Og det enten ved selv at tage til dyrlæge og betale hvad det koster, alternativt at ringe efter en hjælpeorganisation og bede dem tage sig af killingerne.

• #10   25. maj 2019 Pia, hvad lægger du i ordet “håber”? Og synes du det er helt normalt og i orden at man lige er i tvivl om alderen på dyrs afkom, hvis det er ens eget dyr der har født dem? Er det også sådan det foregår med hundehvalpe? smiley

Det kunne jo være fint om TS selv lige opklarede alle spørgsmålene smiley

• #12   26. maj 2019 Det lyder ikke som orm, for maverne er jo ikke store, men ligner en "pude af løs hud med luft i"

• #13   28. maj 2019 hahahaha hold kæft nogle sjove svar. Kriiiiiig!

Ro på nu alle sammen. Gem jeres harme til dem, der fucker vores natur op.
    Missemor bor hos os. Hun er mest ladekat og lidt indekat. Hun er sund og rask og netop i går blevet steriliseret. Killingernes alder - jeg er bare lidt glemsom og var ikke ved kalenderen. Missemor - som altså hedder T'Pol har været løs på tråden med formentlig naboens kat, som ikke har disse fedtpuder. En udekat på landet bliver ikke parret under kontrollerede forhold. Ja faktisk var det hos dyrlægen, hvor hun skulle steriliseres, at vi måtte konstatere, at det var sket pga. foråret, der kom lidt tidligt. (og derfor udsatte sterilisationen).
    Hun fødte i en dejlig varm kurv under sengen i et rum for sig, men menneskemor som opsynskvinde. Alt ok. Ro på ro på. smiley

Sidenhen har jeg fundet ud af at det bare er sådan katte bliver fede. Det er ren fløde. Vores dyrlæge så endda en lille film med dem, da TPol skulle steriliseres. Meget sunde fede killinger. Jeg har ikek noget billede andet end en film på tlf.

Til den der spurgte, hvorfra ved du, at det ikke er brok. Well, jeg har rigelig erfaring i at kunne se og mærke dette.

Og se nu, hvordan mine spørgsmål til en gruppe begavede mennesker, blev vendt til at jeg måtte svare på endnu flere og gruppen piskede den ene efter den anden op i ægte gruppeadfærd. Interessant at observere.

• #14   28. maj 2019 En lomme fuld af luft er så heller ikke fedt. Just saying. Og det var det, vi andre havde at gå ud fra. smiley

Og det var jo ikke ligefrem fordi, at du var særlig aktiv i egen tråd, og ja så kommer der gisninger. smiley

• #15   28. maj 2019 Anni - orm er slet ikke vandret ned i mavesækken endnu, så det kan først ses som 8 ugers, hvor de vil få en ormepille. TPol sås nemlig med bændelorm kort tid efter fødsel (og ro på nu, fik naturligvis en ormepille). Og til dem, der lige nu pisker sig op over en sterilisering mens hun ammer. Igen ro på. TPol får smertestillende og kun fået fjerne æggestokke, så det lille ar, der er syet i 3 lag er kun på 2 suturer. Alt ok smiley Og killingerne har endda fået navne og sover med og leger med alle hundene. Det er det rene Morten Koch. Hvad siger Pia med Guldvingerne. Det var da en dejlig mis du fik herfra ik?

• #16   28. maj 2019 Susanne - næææh det er jo også kun 3 dage siden, jeg postede spørgsmålet.
    Fedt - luft, det er meget blødt og luftigt fedt. Ikke ligesom min delle. (r)

• #17   28. maj 2019 Så dyrlægen killingerne da Tpod var inde?

Husk at holde øje med om killingerne kommer til at åbne hendes sår smiley

• #18   28. maj 2019 hov TPol smiley

• #19   28. maj 2019 #Frk. Jensen - Nope dem lod jeg blive hjemme. De er jo (vist nok) 5 uger nu i dag. Og godt det samme. T'Pol havde hylet hele morgenen for at komme ud - vil ikke bruge kassen. Hun fik jo ikke lov. KOm i rigelig stor hundetransportkasse (just in case nogen tænker noget her) og hylede og miawede. Pludselig bredte der sig en odeur - bræk. Måtte holde ind til siden. Sætte hunden på forsædet, katten i hundeburet og så forsøget at smide lorten ud med servietter fra sidste durumfallaffel - thank god. Manden var kommet til at servere tørkost aftenen før, så der var rigelig lort - bræææk.
    Ja naturligvis kigger jeg til hendes sår smiley

• #20   28. maj 2019 Du kan da ikke regne med at forlade en tråd i 3 dage, og alle bare venter i åndeløs spænding på din opdatering?

Sorry men luft og fedt er to MEGET forskellige ting. Noget enhver katteejer bor kunne se og mærke forskel på.

• #21   28. maj 2019 Hehe sikke en tur smiley

• #22   28. maj 2019 Dejligt at høre, at killinger ikke fejler noget og endnu bedre at missemor nu er steriliseret. smiley

• #23   28. maj 2019 #susanne hende den onde - BOM SLASK. Njaaa tror nu også du ville synes det var lidt til hver side. Jeg vil kalde det luftigt fedt. Men miv du bare. Det bider ikke på mig. Jeg er en fantastisk hunde- og kattemor. Mine dyr har det så dejligt og er så elsket og velfodret med det helt rigtige foder - nemlig råt. MIne killinger får daggamle hanekyllinger (er døde) - så går de nemlig ikke efter fugleungerne på gårdspladsen. Ork, det rene Morten Koch.

Utroligt som tiden har forandret sig .- til det værre. Alle mener det er en nødvendighed at være "på" hele tiden. Jeg er på, når jeg åbner min minimac og vælger at bruge tiden. I dag så mange timer. De næste dage måske slet ikke. jeg kærer om vores natur (og mig selv og bruger derfor ikke mobiltelefon, der jo fungerer via wifi og 4G og er heldigvis ikke på eller har min tlf åben og tilgængelig alle steder, jeg er.

• #24   28. maj 2019 Jeg håber du pudser glorien imens du er offline smiley

• #25   28. maj 2019 Ja for filan, jeg er helt hudløs på indersiden af hånden hahaha

• #26   28. maj 2019 Man kan næsten undre sig over at du havde brug for at spørge HG overhovedet smiley

• #27   28. maj 2019 TS ,,,,, tjaaa… jeg fatter heller ikke hvorfor du opretter en tråd her på hundegalleri for at få hjælp med flere forskellige spørgsmål om katte/killinger …. når du selv er "katte-professor-ekspert-noget" , med "rigelig erfaring" .
    Og hvorfor spilde andres tid , når du ikke selv gider deltage i tråden ?

• #28   28. maj 2019 Jeg deltager da i tråden! Hvad mener du? Hmm nogen vil eller elsker bare at misforstå, så man kan bekræfte sig selv i at den anden da også er godt tosset.

Du er decideret dum at høre på NITTIB. "katte-prfessor-ekspert-noget" - seriøst? Var det det bedste, du kunne komme op med? Måske du skulle tage et læsekursus, så du kan læse, HVAD jeg spørger om, i stedet for at komme med dumsmarte bemærkninger.
    "Til den der spurgte, hvorfra ved du, at det ikke er brok. Well, jeg har rigelig erfaring i at kunne se og mærke dette." - betyder citat fra min egen kommentar længere oppe.

• #29   28. maj 2019 T´Pol, sikke et smukt navn til en kat!

Tror egentligt kun at det fanatikere som mig der kender oprindelsen. smiley

• #30   28. maj 2019 Hehe tak Martin. Hendes søster hedder B'elana ;-). Jeg overvejer at beholde "lakrids" , T'Pols hankilling. Han er noget så kær, sover med hvalpen. Men skal lige finde et navn fra den serie - har glemt hvilken en af dem det var.

• #31   29. maj 2019 Nu er ordet kær relativt.

Men der er en som de fleste tilhængere vil kalde kær og af hankøn.

Nelix

Som Seven of Nine ville sige:

Det er logisk. smiley

• #32   29. maj 2019 Alle jeres smarte navne .. Min søster havde en kat der hed Album smiley

• #34   29. maj 2019 Man kan sige meget om Spock. Men kær det er han dæleme ikke.

Vulcanere er jo notorisk kendt for deres følelseskontrol og dermed tilhørende kølige attitude.

Racen bryder sig jo generelt ikke om menneskers følelsesorienterede adfærd. Den er jo endda til tider helt ulogisk.

Så hellere Data. Han er også kær. I øvrigt havde han en kat i serien. Den hed Spot (hvilket er ret sjovt, da den ikke havde nogen pletter). smiley

• #35   29. maj 2019 Tuvok, Worf, Neelix, Q - og så lystrer katte alligevel ikke haha

• #37   2. jun 2019 Den topcute sortmis, der ruller rundt med hvalpen - han skal hedde lakrids eller tuvok. Og så må jeg overse Nougat der miaver mig til velkomst, hver gang han ser mig. De er så cute alle sammen.

• #38   2. jun 2019 Jeg stemmer på Tuvok lakrids er der så mange der hedder. smiley

Kommentér på:
killinger med hængebug

Annonce