616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Havørn skudt på Lolland Havørn skudt på Lolland

https://folketidende.dk/112/Miljoestyrelsen-anmelder-sag-om-skuddraebt-havoern-til-politiet/artikel/502641

https://folketidende.dk/Lokal-nyt/Jaegere-samler-ind-til-dusoer/artikel/502911

Forbandet svineri smiley
Men respekt til de jægere, som har taget afstand og startet indsamling til dusør, for at få opklaret hvem der har skudt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havørn skudt på Lolland
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
    #1   8. mar 2019 Man bliver så frustreret. Hvad tænker folk på. Hvor er glæden og respekten for naturen man færdes i.

Straffen bliver at få navn på personen. Ellers sker der jo ikke det store. Det er sager der er meget svære at opklare. Derfor burde det også straffes meget hårdt når det lykkes at finde den skyldige.

• #2   8. mar 2019 Enig Max !!!
    Jeg kan heller ikke snuppe den her mangel på respekt for naturen smiley
    Håber at fjolset bliver fundet !

• #3   9. mar 2019 Der bliver vel desværre nærmest ikke nogen straf, hvis man har ham der skød ulven i tankerne smiley

• #4   9. mar 2019 Det er dejligt at se så mange jægere på banen på de sociale medier, der forsvarer deres virke og ansvarlighed, hvor der ellers bliver bombarderet med udtryk som "forbandede jægere, de er lystmordere", "jægere burde forbydes" og mere i den dur.
    De kommentarer viser bare, hvor lidt kendskab dele af befolkningen har til jægere og jagttegn. Det er helt sikkert ikke en aktiv jæger, der har skudt den. Våben kan jo skaffes ulovligt alle steder af skrupelløse og uansvarlige mennesker, men giv for fanden da ikke alle jægere skylden! Åh, det er så trist!

• #5   9. mar 2019 og hvordan ved man så det ikke er en jæger som har skudt den... ned smiley

• birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.479
    #6   9. mar 2019 smiley

• #7   9. mar 2019 #5 Pinkie, det ved man da heller ikke, men det er sgu da stadig useriøst at beskylde alle jægere for at være skydegale "lystmordere". Det kan være en jæger med et lovligt jagtgevær, og det kan være en uden hagttege, eller med tidligere jagttegn, som ikke (længere) kan skyde noget lovligt. Uanset hvad, er det en IDIOT, og de findes overalt.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#9   9. mar 2019 Manden der skød ulven var da jæger. Altså er det vil ikke utænkeligt at det kan være en jæger der igen har været på spil.

Man bliver da nød til at se kendsgerningerne i øjnene hvis man vil det her til livs.

• #10   9. mar 2019 Det er heller ikke første gang, at fredede rovfugle er skudt på Lolland. Det er nyt, at der er nogen, der gider gøre noget ved det.

• #11   9. mar 2019 Vedkommende, der har skudt den, kunne ramme den - man må forvente en form for erfaring.
    Ligeså lidt som man kan klandre alle jægere kan man klandre ingen jægere.

Jægere er så mangfoldige som gennemsnitsbefolkningen og nogle KAN have en interesse i, at fuglene ikke yngler i området.
    Desværre er ørnedrab ikke så sjældent som man kunne håbe. Her på min egen ø gik en til på grund af forgiftning for få år siden. Den skyldige er ikke fundet. Ikke officielt, ihvertfald.
    En kongeørn blev dræbt i sidste måned....

Man bliver nødt til at overveje hvem, der har nytte af deres bortkomst.

• #13   9. mar 2019 Næ, det er velsagtens fordi den generer ham. Eller også er han bare virkelig i potten.

Men man bliver nødt til at forholde sig til at han har et gevær og kan bruge det.

• #14   9. mar 2019 jeg er helt enig i nogle mennesker med jagttegn skulle slet ikke har det. men ja min far er gammel jæger så jeg kender det godt. hvordan folk kan hakke og spryte på en. ;( men det findes os nogle jæger som syndes det er sjovt på deres bekostning og skyde dyr som ikke skal skydes det er grufuld smiley

• #16   9. mar 2019 Som sagt - det kan ligeså vel være en jæger som en ikke-jæger...
    Uanset håber jeg at vedkommende kan findes.
    Og ER han så jæger, så ville det klæde forbundet at drøne vedkommende ud på røv og albuer.
    DEN signalværdi er vigtig!

• #17   9. mar 2019 Hvis en mørklødet mand laver noget snavs, så forventes der, at alle indvandrere/flygtninge står på mål for og tager afstand fra dette snavs. Vi lever i et land, hvor store dele af befolkningen lettest forstår simple problemstillinger.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#18   9. mar 2019 Fuldstændig enig med CH. Der er så latterlig en straf hvis man bliver opdaget. Derfor er det nødvendigt at straffen som kan mærkes kommer fra egne rækker.

Det har jo været et velkendt problem i mange år. I de fleste nabolande straffer man langt hårdere. En fængselsstraf og frakendt jagttegn. Her får man en bøde når det endelig lykkedes at opklare det.

Og selvfølgelig er der tilfælde,hvor det er pga,at man ser rovfugle som en trussel imod ens jagt.

• #21   10. mar 2019 Snakkede med kollega, som gå på jagt, her på Lolland. Han var rystet over, at nogen kunne finde på at skyde en havørn.
    Håber at de lokale jægere kan få opsporet hvem det er der har skudt ! Nogen må vide noget.

• #22   10. mar 2019 Ang mit indlæg # 4

Jeg skulle have skrevet "ansvarlig" i stedet for "aktiv"

Mener stadig, det er indskrænket tankegang at koble alle jægere til betegnelser som "skydegale", "lystmordere", "dyrefjendske" ... og hvad man ellers læser i opslag som dette og ham med ulven. Ja! De ord kan sættes på gerningsmanden – men sgu da ikke på jægere som helhed!

• #23   10. mar 2019 Jeg håber også, det bliver afsløret, hvem det er. Straffen vil naturligvis blive minimal, men måske vil det betyde noget at blive afsløret overfor sine egne og opdage, at de tager dybt afstand fra drabet. Hvis de da gør det.

• #24   11. mar 2019 I mit område er adskillige rovfugle blevet forgiftet. Det er aldrig opklaret hvem der har gjort det, meeeeen de eneste der reelt kan have en interesse i at slippe af med glenter og musvåger er dem, der sætter fasaner ud.
    Fredag i sidste uge blev det fra min DcH klub set at en eller anden i den jagtforening vi er nabo til skød en råge. Ja, OK det var 'bare' en råge. MEN for det første må de ikke skyde på banen om fredagen, for det andet var det ud over den fælles p-plads og for det tredie er det vel ikke lovligt at regulere råger lige nu. Og der er aktuelt ikke noget problem med råger i området.

• #25   11. mar 2019 Mette: Det er lige præcis den slags adfærd, som er med til at give jægere et dårligt ry smiley
    Træls når nogle få ikke kan opføre sig ordentligt smiley

• #27   11. mar 2019 Sådan er det jo lidt med rågerne. De bliver reguleret hvert år, hvor der gives licens til specifikke jægere.
    Det handler naturligvis om at det er et fredet dyr - men ja, hvorfor ikke.

Kommentér på:
Havørn skudt på Lolland

Annonce