{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misty/Muskelhunde i følge TV2.
  • #1   18. apr 2007 hehe

• #2   18. apr 2007 sikke en farlig kamphund, hi hi du skulle næsten sende den ind til tv2...

• #3   18. apr 2007 Ja, der er et problem med nogle ejere og muskelhunde. MEN medierne skærer dem alle over en kamp. Misty er tit i hunde skoven og hun leger rigtig godt med alle hunde hun møder(uden snor). Medierne foreslår at hun skal i snor og mundkurv, hvis dette sker kan hun ikke nyde naturen og alle andre hunde. Dette ville være synd da hun ikk vil have de samme præmisser som andre. Ja, hvis en hund bider eller er agressiv skal den have mund kurv på (dette er uanset race) og det er rimeligt, men at begynde at sætte det på fredelige hunde er dumt.

• #4   18. apr 2007 Louise & Svea .

Ja hun er en rigtig dræber. Måske hun kommer i nyhederne i aften efter at have spist samtlige små hund fra HG OVER INTERNETTET :O)

• #5   18. apr 2007 Jeg vil nu sige at hvis en hund er aggresiv og bider så skal den ikke have mundkurv på, så skal den aflives.

• #6   18. apr 2007 Korrekt Lars..............Hvem pokker ville også have en tikkende bombe som kæledyr!

• #7   18. apr 2007 Tanja, præcis.

For mig er det helt simpelt, men det er det desværre ikke for alle. De hunde vi har hørt om der har bidt mindre hunde mere eller mindre ihjel de render stadig rundt i det ganske danske land og sikkert stadig løse fordi deres ejere er nogle paphjerner. Så jeg siger fjern dog hunden med det samme og afliv den.

• #8   18. apr 2007 Ha ha christina, du for sjov smiley

Kanon indstilling!!

• #9   18. apr 2007 Jeg har samme holdning. Jeg har altid sagt og vil altid sige (personlig mening) At hvis min hund bider så bliver den aflivet, jeg skal ikke have en hund jeg ikke kan stole på. Men igen er der folk der ikk vil af med deres kæledyr og hvis de ikk vil det så skal den have mundkurv på når den er uden for privat ejendom (at de så bliver bidt eller noget i den stil er deres problem).

• #10   18. apr 2007 aiiij sikke da et fint billede ;o))
    griner...

• #11   18. apr 2007 Christina: Jeg kan nu godt følge hvad du tænker, problemet er bare at de mennesker der har købt en ulovligt importeret hund og går løs med på gader og stræder de vil ikke følge et mundkurvs forbud eller holde den i snor, de er ligeglade.

Så det skal ikke være et valg, den skal bare fjernes og aflives.

• #12   18. apr 2007 Lars M
    Der er det jo politiet træder ind.
    Tænkte på hvordan man vil skelne de "gode" fra de "onde"? Kræver det bare at man bliver meldt? for hvis det gør det kan alle jo komme og sige at en hund er agressiv?? Så burde man indføre at ejeren havde mulighed for at betale for en mental test og så man kunne bevise den vej at hunden er sød og rar og hvis testen gik den anden vej så skal dyret humant aflives. for hvis man har nabostrid eller en hundehader/muskelhunde hader kan det jo nemt ende i en masse falske anmeldelser...
    Hvis Misty blev meldt for at skulle være agressiv (hvilket hun ikk er) ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at bevise hun er en velfungerende hund via mentaltest.

• #13   18. apr 2007 Det er klart man ikke bare skal aflive en hund fordi en person siger den er aggresiv.

Der skal jo nogle beviser på bordet og her ville en mental test som du siger være en go mulighed.

• #14   18. apr 2007 Min gamle hund var en tikkende bombe, og jeg må indrømme at jeg havde meget svært ved at få den aflivet..

Jeg havde ham i 2 år hvor han måtte gå med mundkurv, fordi han ikke kunne tåle synet af en anden hund...

Og det var så svært fordi han var sådan en dejlig hund, når der kun var mennesker omkring ham, så jeg syntes ikke helt man kan sige "hvem gider have en tikkende bombe som kæledyr" for det gad jeg i 2 år...

• #15   18. apr 2007 Camilla
    Selvfølgelig vil det være svært. det er jo ens lille hund. Men jeg vil ikke have på samvittigheden at en eller er blevet bidt. Og det er jo ikk et liv at skulle have mundkurv på og passes sådan på. (personlig mening)

• #16   18. apr 2007 Christina (Struer) Under sherif for blandiger ;O) J

Ja, jeg blev jo også nød til at tage beslutningen, og jeg har fortrudt det 100 gange siden, men det var nok det bedste...

Det var en blanding af en collie og en schæfer, en hund der kræver en del motion, men han kom jo aldrig ud på lange ture fordi han var så aggresiv, og vi var bange for han en dag slap ud af selen, hvilket han en dag gjorde og angreb en labrador, hvor jeg så blev nød til at lægge hovedet i blød og finde den bedste løsning.

• #17   18. apr 2007 Camilla
    Det er den rette løsning. Nu lever han jo et dejligt hundeliv uden snor og mundkurv :O)

• #19   18. apr 2007 Det er ikk griner... Det er en dræberhund :O)

• #20   19. apr 2007 Britta
    Ja, der er mennesker der frygter muskelhunde. Og JA jeg tager det seriøst. Der ville ikke være så mange der frygtede muskelhundene hvis medierne ikke havde fået malet det billede i hovederne af DK's befolkning. Det er medierne som har fået folk til at tro at dette er det eneste billede der findes af en muskel hund og DET ER JO IKKE RIGTIG!!! En muskelhund er jo en velfungerende familie hund hvis den er blevet opdraget ordentligt og hvis opdrætter har avlet på gode sunde hunde. Ja, der vil altid være brodne kar i mellem. Men mediernes massive opdækning angående muskelhunde gør jo at det bliver endnu mere populært at have sådan en hund. Hvis medierne kunne finde de gode sider af historierne om Muskelhunde f. eks fit avl af Bullterrier og din kamp for at bevare racen og avle gode familie hunde. F.eks. Jeniki og hendes dejlige staffs som vist nok bliver brugt som besøgshund på plejehjem (tror jeg nok). Få sådanne personer ud i medierne og få de andre ud. Populariteten håber jeg vil falde. Ja det er synd for de folk hvis kæledyr bliver angrebet/dræbt af muskelhunde som ejes af Idioter, ja det er forfærdeligt når børn bliver angrebet/dræbt af muskelhunde. Ja der skal gøres noget ved det! Muskelhunde skal ikke føres i mundkurv (og snor på steder hvor det er tilladt at gå uden snor f.eks hundeskov). Der skal slås hårdt ned på agressive hunde og dumme ejere! Men lad dog dem der går op i racen og opdragelsen være.

Kommentér på:
Misty/Muskelhunde i følge TV2.

Annonce